Arnes log - 2 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Fistandantilus: Du har helt ret :) Jeg måler mig en gang imellem - men kan hænde at jeg skulle gøre det til en del af min mandsgasstatus at rapportere de mål.

Blackmoore: Ja jeg glæder mig også :)

Tirsdagmorgen i spinninglykkeland

Det var lidt vildt denne morgen. Holdet har længe være lukningstruet - og var aflyst i sidste uge. I dag var det overtegnet - så lokalet var fyldt. Nogen har nok fået sig en overraskelse, hvis de havde regnet med en "tju hej hvor har vi det fedt time - vi klapper lige over hovede hey!". Gregers kørte en steen hår time. Et lille kvarters opvarmning. Resten af´timen et langt interval, vekslende mellem siddende mellemtakt og stående enkelttakt. Kadancen stående var ca 65-70. I mellemtakt køre man 3 omdrejninger på 2 beats - så denne morgens matematikprøve lyder: Hvis stående enkelttakt er i kadance 65 - hvad er så kadancen i siddende mellemtakt? :) Svaret står ikke i nederste venstre hjørne...

Føste serie var (stående/siddende) 2min/2min 3min/2min 4min/2 min og 5 min/

Anden serie var (stående(siddende) 2 min/1 min, 3 min/1 min, 4 min/1 min og 5 min/

Skrevet efter hukkommelsen - men det er ikke helt galt. DEt var et program som gav mulighed for at arbejde met rytme og fokusere på åndedræt, tråd eller hvad man nu synes der skal fokuseres på. Men også et program der er mentalt hårdt hvis man først begynder at tænke over hvad man laver. Det gælder om at komme ind i en rytmisk"trance" hvor man ikke tænker meget andet en træd, træd, træd, træd... Når det lykkes rigtigt er man kige pludselig helt usårlig, man er ikke træt, man kan blive ved, ved, ved, ved... timen går lynhurtigt, andre dage er det bare banke hårdt hele vejen igennem. Denne tirsdag morgen var en af de gode dage :)

4 x :banana: for denne morgen - i aften: Løb gennem tågerne.

Den sædvanlige kurve:

post-12-1046165479.gif

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 711
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Motionisten der kom ind fra kulden...

Jeg kom lidt senere hjem fra familiebesøg end egentligt planlagt. Men der stod jo løb på aftenprogrammet - og så må man vel løbe. :blink::devil:

Turen blve ikke så lang - men ok. 2 x 4 min med 1 min gang imellem, samt 1 x 6 min og 1 x 4 min - med 2 min gang imellem.

Det var godt nok koldt - selv om sveden hurtigt piplede frem, så var det koldt. Men det blev gennemført til 3 solide x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Tak skal i have for de dejlige kommentarer :)

Hej Arne.

Jeg er forholdsvis ny her på siden, så jeg vil ikke komme med de store visdomsord :D

Jeg vil bare, ligesom nogen af de andre, sige at jeg er imponeret af din hudløse ærlighed. Det er sku stort. Desuden synes jeg din log er rigtig god at følge med i, bla som inspirationskilde. Tak for det.

MVH Rune.

Link to comment
Share on other sites

Tak ska du have Rune - rart at vide at man kan tjene til inspiration - som så mange andre også er en inspiration for mig :)

Møgcykeltur den 26/2

Jeg har netop forsøgt mig med en lille rulletur på raceren. Det stod helt, helt stille. Spinning og løb fra i går sad i mine ben, det var koldt som en i helvede og ja - jeg havde ikke hovedet med i projektet. Lettere demoraliseret nøjedes jeg med knap 50 minutter - hvilket ikke bragte mig ret langt væk fra de evige trafiklys. Så det blev til sølle 15 km. :chicken:

Jo ældre jeg bliver, jo mere hader jeg dansk vinter - det skal nok være en smule varmere inden jeg for alvor går fra spinningrummet og ud i landskabet - som jeg ellers elsker at være i - men på raceren virker magien åbenbart ikke. Nå jeg prøver lige igen i morgen...

1 x :banana: for dog at være omklædt.... :retard:

Senere i dag: :pullup: :pullup: :pullup: i TSK :)

Link to comment
Share on other sites

Første træning i TSK, den 26/2

I dag startede min karriere i TSK. Det skete meget passende i form at et mindre MOL træf med Watts, Zoa og Incognito.

Hyggeligt at møde jer drenge.. men jeg synes bare i holdt pause hele tiden? :devil: :D

Det var skønt atter at befinde sig i et ordentligt styrkerum!

Jeg lage ud med squat: efter et par lette opvarmningssæt, udførte jeg 3 x 6 med 60 kg. Jeg kunne godt mærke at jeg er rusten i øvelsen. Timing, balance mm. skal lige på plads. Det var ikke fordi det var tungt, at dybden blev lidt mangelfuld.

Derefter:

Dødløft

1 x 3 x 80 kg

2 x 6 x 80 kg

1 x 4 x 80 kg

Det første sæt føltes for tungt og blev afbrudt. Men de unge herre sagde ”du skal bare i gang” og det var egentligt rigtigt. Grebsstyrken svigtede mig i sidste sæt.

BB row.

Kørte meget tungt i dag. Jeg forsøgte mig med 60 kg som jeg burde kunne klare – men det var alt for tungt på dagen, så det blev til:

1 x 2 x 60 kg

3 x 6 x 50 kg

Bænkpres:

3 x 6 x 50 kg. Kørte som forventet – dejlugt at lave rigtigt bænkpres igen.

Militær pres:

Kørte også tungt. Måtte nøjes med

2 x 6 x 30 kg

Træk til bryst

3 x 6 x 50 kg.

Det var så det. Fin træning til 3 x :banana:

Og så fik jeg da bevæget mig 17 km mere på cykel i dag...

Link to comment
Share on other sites

I dag startede min karriere i TSK. Det skete meget passende i form at et mindre MOL træf med Watts, Zoa og Incognito.

Hyggeligt at møde jer drenge.. men jeg synes bare i holdt pause hele tiden?

Så så Arne vi træner jo ikke BB vel :D du er en gæv gut Arne :devil: ... tsk er jo ved at blive til en mini-mol-klub.. ganske fornøjeligt ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu skal det lige siges at min aktivitet under besøget i TSK var rendyrket aktiv restitution... jeg skal videre med HST toget imorgen.... og nu ikke noget med at sige at jeg fucker min HST-ting op.... man skal vel osse have lidt frihed....

Det var hyggeligt.... det er altid rart at få bekræftet at det ikke bare er opfindsomme botter der er opfundet for at snyde mig på grusom vis.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til den mørke side :devil:

Jeg husker i sin tid en anden vægttabsaspirant, som begyndte at træne i styrkeløftsklub. Som tiden gik blev han mere og mere interesseret i at løfte tunge vægte og det hele endte med licens og debut til C/B-DM.

Han hed vist noget med klaus...

Så så mr. Xax - nu ikke overtolke på mine handlinger :rolleyes: :lol: !!!!!!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået besøg af en Don Doms jr. i dag - en nasty gut, han siger, at han meget ondere storebror, Don Doms sen. kommer i morgen... :unsure::devil:

Træneren og jeg er blevet enige om, at landevejscyklingen udsættes et gost stykke tid, og erstattes af aktiviteter hvor opretholdelsen af en passende høj intensitet bevares. Næste uge bliver derfor "monster spinning úge som I aldrig har hørt om det før uge" :devil:

Aftenproggrammet i dag bliver hårdt, så her til morgen har jeg nøjedes med at hyggero 5000 m i CII efter 2.18 - bare lige for at få kroppen igang med dagen.

Link to comment
Share on other sites

"Hedeslag"

Den modificerede plan for aftenen hed: Først en spinningtime og så 30-40 minutter stedy state på Crosstrainer.

Sådan kom det ikke til at gå. Der var et hold inden vores - det betyder at luften i rummet ikke er alt for god. I dag var den usædvanlig dårlig og varm. Det viste sig at ventilationen ikke kørte på fuld kraft - men kun mege lidt - det blev først rettet 25 inde i timen, men da var det forsent for mig. Efter 30 minutter begyndte jeg at koge totalt over, selvom jeg havde drukket 1,3 liter på det tidspunkt. Jeg holdt et par minutter og forsøgte at komme igang igen, men selv om jeg næsten ikke satte belastning på, så skød pulsen op og jeg fik det temmeligt elendigt. Der var ikke andet at gøre end at stå af, få drukket mere vand og komme i bad. Surt show - jeg undlod at brokke mig - jeg kogte så meget af raseri at det næppe var faldet heldigt ud. Men de skal få den i morgen!

Det gik ellers overaskende godt med de dødløftplagede ben. Det gjorde ondt at træde de første 5 minutter, men derefter gik det ok - selvom jeg godt kunne mærke at jeg manglede de sidste 5 %.

Jeg forsøger at gennemføre planen i morgen - nok med crosstraineren først.

Træningen i dag kan ikke bedømmes på bananskalaen.

Kurve over det jeg fik lavet:

post-12-1046375507.gif

Link to comment
Share on other sites

You bet! Tulle :)

Dagens vægt: 136,9 = det står stille i denne uge

Dagens kost har indeholdt følgende elementer: Havregryn, jeg er ved at vende mig til det... Skummetmælk, Grahamsboller, rugbrød, makrel, tun, ris, vilderis, ærter, laks og torsk, speltbrød, gulerøder, Wheypulver, H5 energidrik. I alt ca 3700 kcal + energidrikken som jeg ikke lige gar regnet ud nyt produkt for mig, men nok omkring 400-500 kcal.

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Hvad mener du???  :o  Der findes da ikke noget bedre end en god portion havregrød. Mums!   :tongue:

Præcis.. lige mine ord... grovvalsede havregryn med udo's choice eller perfect balance ovenpå (gerne rigeligt :D ) det smager gudeskønt Arne... og lidt sukker ej at forglemme... prøv det du vil elske det ;)

Link to comment
Share on other sites

QUOTE (Arne @ 27. Feb 2003, 23:20)

Havregryn, jeg er ved at vende mig til det...  

Hvad mener du???  Der findes da ikke noget bedre end en god portion havregrød. Mums!  

Eh...jeg ved ikke om du kan bruge den her opskrift til noget, men her er den så:

300 ml. skummetmælk

50 gram havregryn

30 gram proteinpulver efter smag.

Blendes og drikkes. Lige ned i løgnhalsen, nemt, hurtigt, effektivt og ikke noget med at stikke til de tørre havregryn. :)

Link to comment
Share on other sites

En historie om blodsukker

Jeg har ikke følt mig på toppen til træning i denne uge, bortset fra onsdag eftermiddag i TSK. Jeg har manglet attack og i går gik det jo helt galt, jo der var det med ventilationen, men alligevel...

Det er i den situation relevandt at se på væske- og energiindtag under træning, samt på kosten. Jeg støvede derfor i dag mit blodsukkermåleapparat af og lavede en lille "undersøgelse". Da jeg mødte frem i Multisport var mit blodskukker på 5.2 - og det er for lavt at træne på, så jeg spiste 2 bananer og drak noget energidrik inden jeg gik igang. Jeg skulle gerne ligge på omkring 7 lige inden træning.

Programmet bestod af 30 minutter i crosstrainerog 50 minutters spinning.

I crosstraineren varmede jeg langsomt op i 10 minutter og udførte 20 minutters stedystatearbejde ved ca 160 i puls. I spinningtimen havde jeg det svært, og måtte tage nogle solide pauser, men fik dog trykket den god af de sidste 9 minutter.

Jeg drak undervej i hele programmet i alt 2,5 liter væske og indtog ca 250 kcal i form af maltodextrin. Det er ikke særligt meget sukker til 70 minutters arbejde. Jeg har altid været bange for at provokere min latente diabetes type II, så af gammel vane blander jeg drikken ret tyndt. Dette sammen med det alt for lave blodsukker inden træning er en skidt kombination. 10 min efter træning havde jeg en blodsukkerværdi på 4,6 - og så er det ikke underligt at jeg er lidt svag.

Morale: mere pulver i flaskerne - og en bedre kostopbygning inden hård træning. Min kost er blevet lige pæn" nok!

Træningen var god i crosstraineren - og jeg fik da gået nogenlunde til den i spinningtimen - men det kan ikke blive til mere end 2 x :banana: for den omgang.

Pulskurven fra Crostraineren er eb flad streg, så jeg bringer den fra spinningtimen:

post-12-1046458331.gif

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne :)

Det var da godt, du fandt ud af, hvad problemet er, så du kan gøre noget ved det. B)

Fik du forresten skældt dem ud over det med ventillationen? :devil: Har selv kørt spinning i noget, der minder om en sauna. Der var kun et lillebitte vindue samt to "fans" (ventillatorer? :confused2: ) på gulvet. De måtte ikke installere aircondition - det var vist noget med, at det var et beskyttelsesrum... :confused2: Det var nærmest uudholdeligt, hvis der havde været hold timen før, eller hvis man kørte killertimen på 1,5 time om lørdagen.

Nå, nok af mit jabberi i din log. :rolleyes:

Hilsen Hoosier :wave:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share