Arnes log - 2 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

  • Replies 711
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kost og vægt den 14/2

Jeg har i dag spist havregryn, rugbrød, en smule hvidt brød, 2 x æbler, diabetsmarmelade, makrel, tun, sej - ial ca 300 g fisk, leverpostej fra den grønne slagter, Blegselleri, pastinak, gulerødder og salat uden dressing, 100 g MRP pulver, 50 g Whey (Viking). Drukket 3/4 L skummetmælk (Altid Irmas 0,5 % Jerseymælk) 1 liter mathilde (lidt snack må der til).

Ialt ca 4100 Kcal

Vægt 139,1 kg inden dagens træning - det går ned af - og det var egentligt ikke meningen - men jeg bibeholder det nuværende indtag - i går var en MEGET hård træningsdag oven på en dag med for lidt mad.

Link to comment
Share on other sites

Morgenløb den 15/2

Morgenløbet i dag blev en mindre nedtur ovenpå sidst. Jeg kunne ikke rigtigt holde mig i gang. Så det blev til 24 minutters blanding af gang, lunt og noget der kunne forveksles med rigtigt løb i 1 minut eller 2 af gangen. Det var nok ikke kun fysisisk - det var måske enda den mindste del af det. Jeg har sovet dårligt 2 nætter i træk og var overhovedet ikke på i mit hoved. det vigtigste for mig denne morgen var at jeg rent faktisk kom afsted :devil:

Træning uden for banan skalaen - i negativ betydning

Link to comment
Share on other sites

Så vil jeg godt give dig en banan :banana: for overhovedet at komme afsted! Det er mere, end hvad jeg gjorde i går. :teachingfinger: Var alt for træt og umotiveret - besluttede at lave lektier i stedet - fik da også lavet lidt... :bblush: Regner heldigvis med at kunne løbe igen enten i morgen eller i begyndelsen af næste uge, da jeg næsten ikke har ondt i lysken mere. :D Og i dag skal jeg helt sikkert ud at træne!!! :)

Link to comment
Share on other sites

Tak Hoosier - glæder mig fortsat til du etablere din log :poking: ;)

Styrketræning en 15/2

Pause mellem sæt: 60-90 sek.

Zechersquat:

1 x 10 x 30 kg

3 x 6 x 52,5 kg

Floor press:

1 x 10 x 30 kg

3 x 6 x 50 kg

BB Row

3 x 6 x 60 kg

Stivbenet dødløft - fødder hævert ca. 7 cm

3 x 6 x 65 kg Alt, alt for let nu - men jeg har ikke råd til nye gummiskiver lige nu (skal være gummi pga mit bløde trægulv)

Jeg har valgt at køre Military press og Barbel biceps curl som ren styrke et stykke tid - derfor

Military press:

3 x 3 x 40 kg, umidelbart efterfulgt a 1-2 x Biceps curl, samme vægt. Pause mellem sæt 3-4 minutter

Fin træning til 3 gode :banana:

Medens jeg var igang havde jeg lyst til at lave flere sæt, fordi det er fir fedt at løfte jern, men her kommer det overordnede mål for min træning pr. ind. Jeg tror dog at jeg i næste 3 ugers cyklus, vil øge til 4 x.

Link to comment
Share on other sites

En morgentur i kulden

Jeg ved ikke om jeg skal beundre Ziggtmund, Allereup og Thomas Eriksen der køre ture på 50 km+ i de her temperature, eller om jeg bare skal synes de er bindegale og skal indlægges :lol: B)

Jeg rullede 33 km her til morgen - godt klædt på og i termosokker i mine Shimano vintersko. Jeg synes det var meget koldt - og det er godt nok svært overhovedet at få fart på cyklen. Ok det blev ikke bedre af at jeg ikke brugte pumpen inden jeg kørte afsted. Jeg har lige konstateret - efter turen, at jeg har kørt med 40-44 psi (2 bar) for lidt - så det er ikke underligt at det var som at køre op ad bakke hele vejen :smashtard: Begynderfejl :lol: Eneste fordel: det er lidt bLødere at køre over bump....

Nå men solen skinnede - Øresund lå flot og Sverige - på afstand ;) :lol: , så helt smukt ud. Motion, lys og luft (bare ikke i hjulene.) og motion fik jeg jo - såikke så ringe endda! :)

Planen siger CII eller crosstrainer senere i dag. Jeg vil tage en grundig forhandling med min krop - efter frokosten - måske skal jeg slutte førets 3 ugers minicyklus her... nå det ser jeg på når jeg har fået varmen!

Link to comment
Share on other sites

Ugens sidste træning

Pulsen skulle lige lidt op- så:

CII:

opvarmning 1500 m

10 x 250 m på 45 sek eller hurtigst muligt - 45 sek pause imellem

Sten hårdt og dejligt kort.

Det var den træningsuge - næste uge skal så være en "blød" uge - men den vender jeg til bage til i min ugestatus.

Link to comment
Share on other sites

CII er ganske rigtigt Concept II - som ikke står i et center men lige bag rygge af mig i min lejlighed!

Min vægst skriver jeg i loggen hver gang jeg har været til spinning - det er er jeg vejer mig. den er utilsigtet på vej ned - jeg kan efter min seneste kostomlægning, simpelthen ikke spise nok til at opretholde min vægt! Det er doget så lille tab at jeg ikke gider at komme ud i at indtage endnu mere kosttilskud, eller tillægge mig dårlige vaner som f.eks at øge fedtindtaget. Formålet med at holde væhten på satus quo er at få bestemt precist hvor meget jeg skal spise for netop at holde vægt - men jeg tror jeg på tilfredsstillende vis efterhånden kan sjusse mig frem til det - og kan begynde et kontroleret vægtab på 3-4 kg per måned meget snart.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke om jeg skal beundre Ziggtmund, Allereup og Thomas Eriksen der køre ture på 50 km+ i de her temperature, eller om jeg bare skal synes de er bindegale og skal indlægges :lol: B)

Tro det eller lad være: Efter et par ture i dansk vintervejr, hvor man hundefryser, så begynder kroppen faktisk at vænne sig til kulden (det er ikke det samme som at holde af!) og så fryser man ikke. OK, man fryser stadig lidt på tæerne... men kun nogen gange.

Ziggymund :wave:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke om jeg skal beundre Ziggtmund, Allereup og Thomas Eriksen der køre ture på 50 km+ i de her temperature, eller om jeg bare skal synes de er bindegale og skal indlægges :lol: B)

Jeg kan sige for min del, at det simpelthen skyldes en brist i min hjerne...

Derfor ryger den også op på den store klinge når jeg kører forbi sygehuset...De må fange mig hvis de kan

Link to comment
Share on other sites

Arne har jeg ikke fortalt dig vi er skringrende skøre? - ihvertfald herovre (af frygt for sjællænderne) :bigsmile:

Jeg købte lige et par nye skoovertræk. De 300kr er givet godt ud. Dog har jeg erfaret, at en ikke al for tyk sok er bedre end en tyk. Det er vist noget med den smule ekstra luft der er i skoen også isolerer. Men helt enig... det er rart at sidde inde i varmen.

Tror bare, at enten kan man lide det ude i kulden, eller også dyrker man noget alternativt sport. Hovedsagen er jo du er aktiv.

:wave: Thomas

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Mandagsstatus for uge 7 og planlægning for uge 8, skrevet den 17/2

Gennemført træning i uge 7:

Spinning: 5 enkelttimer

Crosstrainer: Ikke i denne uge

Roning i CII: 2 x, i alt 9000 m

Løb: 2 løbeture

Styrketræning: 3 gange full body – torsdag dog reduceret

Cykling på Racer: 2 gang på i alt 45 km

Raske traveture :2 på vel i alt 5 timer

Andre kommentarer til træningen:

14 organiserede træningspas – 15 hvis man skiller de 2 torsdagsspinning timer ad, taler næsten for sig selv. Dette har været den hårdeste trænningsuge jeg nogensinde har gennemført – og det har været herligt. Der var en lille krise onsdag, jeg er helt tilfreds med at jeg denne gang tog konsekvensen og aflyste en spinningtime.

Spinningen bliver nu kørt med større belastning for at flytte fokus delvist over på det perifere system. Jeg kan klart mærke fremgang, på arbejdskapacitet, såvel som på ydeevne – og ikke mindst restitution. Det er ærgerligt at der ikke er monteret computere/wattmålere på spinningcyklen – jeg tror den ville fortælle en interessant historie om fremgang. Min fornemmelse er at meget af arbejdet forgår ved 250-300 W – og det er jeg godt nok tilfreds med. Jeg kan stadig huske den gang jeg syntes af 2 minutters intervaller ved 150 W var på kanten.

CII bruges kun pt. Som ”nødløsning”. Den keder mig pt. – og da jeg har gode alternativer dyrker jeg dem. Ingen tvivl om at den igen får en central placering i min træning – men ikke lige nu.

Løb – er enten eller. Fremragende ture eller noget hø. Det rykker ikke ved, at løb er ved at blive en succeshistorie i min træning. Jeg skal arbejde på altid at være mentalt opsat - jeg kan altid sætte mig op på en spinningcykel og gå amok - det er en anden historie med løb - løb er krævede mentalt for mig - min krop sender hele tiden signaler om hvorvidt det her nu er en god idé. Det skal ikke læses som at jeg er på kanten af en skade, løb giver mig ingen fysiske skavanker med den lave volume - men det er fandme hårdt! En hvis blufærdighed og andre mentale ting gør det også hårdt, så jeg SKAL sætte mig hårdt hver gang - når jeg først er rigtigt i gang er der ingen problemer, men hvis jeg tumler rundt uden fokusering, som på seneste tur, ja så bliver det til noget hø!

KONSEKVENS: DE TO GANGE LØB I UGE 8 SKAL VÆRE GODE!!!!!!!!

Styrketræningen er en fornøjelse. Jeg mangler skiver. Af mange grunde trækker det ud med at få startet i IK99 eller TSK. Men det skal nok komme når nødvendigheden bliver større.

Cyklingen på racer er startet før planlagt – men det var et boost for moralen at mærke at jeg har mindst samme kapacitet som i august på cyklen – formentligt mere.

Traveturene bliver ikke altid logført. De hører med i billedet. At gå flere kilometer kan ikke undgå at blive træning når man er i min vægtklasse. :tongue:

Træningen i uge 7 får sgu 5 x :banana:

Kost og vægt

Vægt den 6/2 i Multisport 141, 6. Vægt den 14/2 målt samme sted 139,1.et tab på 2,5 kg på 8 dage! Det var overhovedet ikke meningen. Men det har knebet at spise nok efter min kost omstramning – og øgede forbrænding via træning.. Jeg fungere egentligt fint fint på mit nuværende indtag – men det er et hurtigere vægttabet end jeg har planlagt at jeg skal have i 2003. Så der skal spises en bagatel mere. Jeg vælger at acceptere at vægttabet er begyndt for tidligt – men stadig følge indtag og vægt – så jeg har lidt styr på min energiomsætning. Den kommende uge byder på mindre træning – så det bliver spændende at se hvad det får for konsekvenser.

Humør og motivation:

Fint jeg har pt. lidt søvnproblemer – og det er ikke heldigt. Jeg er også nød til at følge tæt, om det bliver for surt at være moderator på MOL. Mol er en positiv faktor i mit forløb – og det har jeg brug for at det vedbliver med at være.

Program for uge 8 – en let uge:

Som planlagt, efter 2 hårde uge kommer der en blødere uge

Mandag: Leg med CII sammen med Watts og Sputnik!

Tirsdag: Morgen: 1 times spinding middel/høj intensitet, pulsgennemsnit ca. 164-168

Eftermiddag/aften: Rulletur på cykel – 20-25 km/t på flad vej – ca. 20-25 km. Alternativt rask gåtur på 1 time

Onsdag: Morgen: løb 6 x 3/1.

Torsdag: Morgen: let styrkeprogram. Aften: spinding. 1 time med høj intensitet, ca. 170-172

Fredag: Eftermiddag: 1 times spinding ved middel intensitet – ca. 160-165 i gennemsnitspuls

Lørdag: Morgen: Løb, 6 X 3/1 (Som mandag) Eftermiddag/aften: Styrketræning

Søndag: Rask gåtur på 30 minutter at starte dagen på – må gerne svede lidt og få pulsen op på 145-150. Eftermiddag: 1 time i crosstrainer – eller 1- 1.5 time på raceren.

Der er ændret en del i forhold til den oprindelige plan – årsager og konsekvenser:

1:Den lette uge var ikke let nok! Derfor f.eks. kun 1 træning onsdag. Let er dog ikke mere let end at der er planlagt 11 træningspas…

2: Styrketræningen er opprioriteret – og så må noget andet ofres. Spinning torsdag er reduceret til 1 time – som konsekvens af styrketræningen

3: Jeg vil ikke undvære min morgenspinning tirsdag – så den er bibeholdt.

4: Jeg har indført muligheden for at komme af sted på raceren. Det er sjovt og motiverende

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Mini MOL CII træf

Denne aften havde jeg hyggeligt besøg af Sputnik og Watts. Det blev til en del god kæbetræning om træning, MOL mv. Watts fik præsteret noget flot roning på 2000 M - det vil sige teknikken stinker :rolleyes: , men den unge mand er en god tonser :lol:

Vi sluttede med en lille - højst gennemsnit i watt på 10 sekunders roning konkurence. Watts blev den overlegne vinder med noget over 500W, jeg selv blev nr.3... Jeg skal nok komme efter jer knægte! :devil: Tak for besøget :)

Min morgen spinningtime i morgen er blevet aflyst pga. for få tilmeldte :( - det er ellers ugens bedste time, og mit program i morgen giver ikke plads til at tage til spinning i morgen aften. Kan hænde det ender med en tur på landevejen i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Hvad jeg bedrev den 18/2 - og nogle glade tanker

Den bløde uge er så sandelig startet blødt. I dag har jeg rullet 1 time på raceren og nåede vist ikke mere end 22 km - kørte vel med en 24-25 km/t da jeg først kom ud af byen.

Sidst på eftermiddagen blev det til en længere travetur i København på vej til en middag hos venner. Det var sådan en dag, hvor jeg opdager at jeg elsker min by. Gik i skumringen langs Sortedamssøen, søen var dækket af helt jævn mælkehvid is, Irmahønen lægger trofast sine æg over Dronning Louises bro, byen summer både af liv og den ro det giver at være en gammel by. Himlen dybblå med orange skyer og striber efter fly der har bragt travle og måske ferieglade mennesker ud og ind af København... Så kan man føle sig dejlig lille og lykkelig i sin by.

Hvorfor skriver jeg det her bavl? :) Jo fordi det denne dag stod mig klart, at jeg efter lang tids uro, kaos, problemer og depression i mit lille liv, igen kunne føle mig rigtigt glad og gå og tro på, at 2003 nok skal blive et godt år.

Ok Arne - men det her er sgu da en træningslog - så hvorfor ævler du videre????

Jo der en sammenhæng! Min træning har holdt sammen på det hele og lille mig - min træning har aldrig været bedre, mere motiverende og selvtillidsskabende end til fældet har været de seneste 2 måneder - det giver velvære og tro på at ting kan lykkes - det giver overskud til at klare alle de andre ting - derfor høre de tanker til her i min log - der gerne skal handle om hele mit lille projekt - så morbærbladet til sidst kan blive til en silkekåbe.

Det var bare det jeg lige ville sige! :)

Dagens kost - som den plejer - men reduceret til 3200 Kcal.

Link to comment
Share on other sites

En lille tak - og en reflektion

Tullle og Fistandantilus> Tak skal i have - min logbog skal ikke bare handle om træning, men give et billede at hele mit forløb fra syg og fed til nogenlunde slank og rask. Jeg har selv en interesse i af få nedskrevet hvad dert sker med mig undervejs, fysisk og oppe i hovedet. Det er ikke tlfældigt at jeg blev fed - og jeg har været nød til at konfrontere mange ting for at "få lov til" at rulle den fysiske process den anden vej. Logbogen er i høj grad min krykke og støtte - fordi jeg selv bruger den til at registrere og reflektere, men også fordi jeg får så dejlig megen respons, såvel direkte i loggen som IRL fra folk der følger med.

Endnu en gang tak :)

Morgenløb

jeg stod op og spiste, sad 30 min, varmee op i 12 og så afsted, bare for at konstatere at jeg have for lidt tøj på - og ikke havde spist nok. Så hjem igen og forfra. Men det lykkedes! Jeg løb 3 x 4 min med 1 min powerwalk imellem. Til sidst skulle jeg se hvor længe jeg kunne løbe kontinuerligt. Det blev til knap 7 minutter, hvorefter jeg momentant var overbevist om at jeg skulle dø :lol: , men fint nok!

Pulsuret er til reperation - glasset kunne, underligt nok, ikke holde til at jeg trampede på det med en hård hælkant. (nej I skal ikke spørge mig om hvordan jeg bar mig ad med det!!! :jehon: ) Så ingen kurve - den ville jeg ellers gerne selv havet set - især for den sidste interval - jeg må havet været godt over 180 til sidst.- Så hvis nogle på Nørrebro og Østerbro, denne morgen har haft en drøm om, at der kørte damplokomotiver langs dosseringen - så var det bare mig der passerede :rolleyes: :D

4 x :banana: for den morgen

Link to comment
Share on other sites

Så hvis nogle på Nørrebro og Østerbro, denne morgen har haft en drøm om, at der kørte damplokomotiver langs dosseringen - så var det bare mig der passerede :rolleyes:  :D

Hej Arne :)

Det var hyggeligt, næsten at møde dig i morges. ;)

Det lader til, at mit ben nærmest har det bedre efter løbeturen, :unsure: så vi ses sikkert snart igen. :) :walking:

Hilsen Hoosier/Kathrine :wave:

P.S. Jeg ville forresten også lige sige, at jeg kun kan bakke Tulle og Fistandantilus op i deres betragtninger omkring din log. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share