Arnes log - 2 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Aftenspinning den 19/2- 2003

Time uden for nummer, men som erstatning for tirsdag morgen - og så også fordi jeg ikke kunne lade være - min "faste" spinnecykel i Multisport, kaldte til mig på tværs og på langs af de københavnske søer. At jeg gav efter for denne kalden, var ikke helt i overensstemmelse med min egen omhyggelige planlægning. Ved ikke helt om jeg skal tildele mig selv en :teachingfinger: , eller: :rolleyes: :D . Måske begge.

Jeg greb dog lige fat i mig selv - mit fysiske overskud, i og med at jeg var fuldt restitueret på spinningcyklen, var tæt på at få mig "lokket" ud i en pulssnit 170+ time . Så "galt" gik det ikke, efter at havet trykket godt igennem fra ca. 14 miniuter og frem til ca. 31 minutter, begyndte jeg at slægge en smule på indsatsen - programmet til sidst var det hårdeste - så med samme indsats var jeg endt på et noget højere pulsgennemsnit, nu blev det i stedet en meget jævn "time" hvad angår pulsniveau.

Bedømt i sig selv var det en 4 x :banana: time, bortset fra lidt for meget "positionskoregrafi, var programmet fremragende - MEN den manglende overholdelse af egen planlægning giver 1 i straf, og så ender det på 3x :banana:

Pulskurven:

post-12-1045704504.gif

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 711
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Torsdags styrketræning - "kort program"

Zecher squat:

10 x 1 x 30 jg

2 x 6 x 52,5 kg

Floore press:

1 x 10 x 25 kg

2 x 6 x 52,5 kg

BB Row

2 x 6 x 60 kg

Militær pres:

2 x 6 x 35 kg

Front og sidelaterals:

3 x 5 x (lille vægt :bigsmile: ) (ved faktisk ikke lige hvad de små stænger til mine byg selv håndvægte vejer) - men jeg brugte nok ca 7- 8 kg

Ok træning som planlagt. Rart at MP begynder at rykke lidt.

Link to comment
Share on other sites

Torsdagsspinning den 20/2

Programmet denne torsdag var lidt mindre hysterisk, end det ellers ofte er i denne time. Alligevel valgte jeg delvist at køre mine egne vegne til sidst. De sidste 15 minutter kørte jeg som stedystate arbejde - men karakter af en lang jævn stigning - eller på lige vej i 3 gear for højt.

Jeg holdt i det hele taget en nogenlunde jævn belastning omkring en relativ intensitet på ca. 75-83 % i hele timen henviser til hvor stor en procentdel af pulsreserven - det vil sige spændet mellem hvilepuls og maksimalpuls - der arbejdes med). Jeg skal ikke op i nærheden af de 85-95 % før i næste uge. Den lille stigning de sidste 6 minutter skyldes et nyt musiknummer med en lidt hurtigere beat.

Blackmoore drillede mit lidt i dag med at jeg i går, endnu engang, havde været til spinning: "En hver sit narkotikum". Han har nok mere ret end jeg egentligt bryder mig om B) Det bliver faktisk, selvom jeg glæder mig til at komme på landevejen i mere venlige temperaturer, svært at undvære intensiteten og stemningen ved en god spinningtime når sæsongen slutter.....

Fin træning til 3 solide :banana:

Pulskurven:

post-12-1045771814.gif

Link to comment
Share on other sites

Vægt 20/2: 139,2 - i praksis uændret i denne uge - interessant. Skal lig prøve igen i morgen.

Dagens kost - en lille smile "usund" på brødsiden med hvidt brød jeg ikke selv havde bagt. En hastig beregning siger ca 3800 Kcal. Min spinning har nok "kostet" en 800-900 Kcal - det koster noget når sådan en stor krob skal arbejde stående, styrketræningen ikke så meget i sig selv- men den sætter gang i systemet - jeg kan næsten ikke havet undgåët at være i et lille underskud i dag - mit hvilestofskifte ligger formentligt omkring 2800-2900 Kcal. Vægten i morgen - på samme tidspunkt på dagen, bliver en indikation.

Link to comment
Share on other sites

En dag med spinning, helbredstest, godt nyt om vægten - og så endte dagen med at jeg blev svinet for at være en arogant besserwisser B) - alt dette på en fredag som hed den 21/2

Der kan ske meget på sådan en dag. Jeg tilbragte lang tid på Rigshospitalet - den stod på det store diabetes chek - heldigvis har de ikke meget at måle på - omend blodtrykket stadig har det med at stige for meget i perioder. Måske er det bare mit temperement - se. evt tråden i Konditionstræning hvor der diskuteres pulsure og Claus Stykker - jeg tror vi må have en moderator til at se på ham besserwisser Arne der blander sig i alt og presser sin mening ned over dem.... Nå det burde jeg holde mig for god til at skulle kommenterer her - men det går mig på når engagement og lyst til at gøre en positiv forskel skal omtales på den måde - men sådan er der vel så meget - og der er måske noget om det - vis mig et billede af Claus Stykker og jeg bliver som en tiret tyr i ringen - men med god grund vil jeg mene. Lige før jeg bør sende mig selv i garbage i den tråd. Nå Blackmoore skal også have noget at lave. :)

Nå men der blev også træne en smule i dag. En stille og rolig spinningtime. Jeg synes ikke jeg er helt så afslappet og restitueret som det var meningen jeg skulle være i denne uge - og weekenden byder på vigtig løbetræning - så jeg tog det rigtig roligt. Se pulskurve til sidst i indlæget.

Vægten sagde 138 6 i Multisport - og vejningen på rigshospitalet fortalte om samme nedgang. Jeg gør mig nogle reflektioner om dette vægttab - hvorfor det lige pludselig kan lade sig gøre nu - jeg har gjort næsten der samme før, hvor det ikke gik nær så godt - kan hænde jeg deler disse tanker med min log i løbet af weekenden.

post-12-1045869118.gif

Link to comment
Share on other sites

ØVØV - næsen løber og halsen er øm - det har jeg altså ikke tid til! Ingen løbetur denne morgen men godt gang i radiatorene indendøres!

Hva er det nu for noget... :dropjaw:

Bare fordi næsen er stoppet kan man da godt løbe eller hva man nu gør...

Der går 200 meter, så siger det splat, snot på skjorten og derudaf... :retard:

Narh, der er vel ingen grund til at provokere kroppen, den skal jo døje nok i forvejen..Bare det ikke er en ny netbåren virus, MR er vist osse lidt sløj.. Ziggy har lige været...Hva er det for en skygge bag mig? AAaarrrghhh, den store stygge bussemand...

:beatup:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning en 22/2

Pause mellem sæt: 60-90 sek.

Zechersquat:

1 x 10 x 30 kg

3 x 6 x 52,5 kg

Floor press:

1 x 10 x 30 kg

3 x 6 x 50 kg

BB Row

3 x 6 x 60 kg

Stivbenet dødløft - fødder hævert ca. 7 cm

3 x 6 x 65 kg

Military press:

3 x 3 x 40 kg, umidelbart efterfulgt a 1-2 x Biceps curl, samme vægt. Pause mellem sæt 3-4 minutter

Ok træning til 3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Indponerende log må jeg sige!! Jeg skal dog indrømme at jeg ikke har læst alt ned i detaljerne - kun de sidste par sider ;)

Jeg lurede over din høje max puls (mht. din alder), har du fået målt den, eller er det et kvalificeret gæt?

Ellers vil jeg sige TILLYKKE med de 38 kg(eller hvor meget det er for tiden)! Det er fanme flot! :respekt:

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Tak for det Tolle :)

Dine spørgsmål:

Hvor meget er vægtabet nu?

Tja hvad er rregnestykket lige nu på vægten? Start vægt 178,5. Aktuel vægt 138,0. Estimeret muskelmasseforøgelse - især opnået i 2002 hvor jeg ikke tabte mig nævneværdigt, ca.10-13 kg. Samlet fedt tab: omkring 50 kg. det er til at leve med!

Min Makspuls:

Ja jeg har målt den nogle gange. Men det var ikke i et organisert "forsøg" at jeg nåede mit maks som er 197 (ved godt der står noge andet på nogle af mine pulskurver) Det var i en spinningtime i efteråret, hvor en anden god MOLbo B_skaal, virkelig var i verbal og "musikalsk" topform på instruktørpodiet. Så min makspuls er nået 46 minutter inde i en spinningtime til "tonerne" af "Den knald røde gummibåd" - pisket afsted i håbet om at musikke vill slutte hurtigere hvis jeg gav den en skalle - og, nok mere vigtigt, pisket afsted af Mettes "overdrevne" uhæmmede entusiasme :tongue:

Jeg har været der oppe omkring nogle gange. 195 nåede jeg i 2001 da jeg på min mountainbike forsøgte at hænge på min træner og hans Principia op ad en bakke ved Roskilde. :jehon: :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens motion B)

Denne dag har jeg cyklet og vandret rundt i min by i små 4 timer. Se på nye byggerier, parker og det liv der leves - siddet længe og set det fantastiske spil der kommer i facaden på "Den sorte diamant" - set fra Holmen, når solen skinner på vandet i havnen... . Jeg har med god samvittighed købt en cola i 7-Eleven og spist pomesfrites på Mac D, alt i mens jeg læste i Ekstrabladet - som jeg havde KØBT. Jeg har nyt livet og slappet af helt ind til marven i mine knogler og glædet mig over at være til her i livet. Herligt :)

I morgen skal jeg nok atter være en hårdt trænende, vægttabende lettere rød intelektuel, der læser Information medens jeg spiser mine økologiske havregryn med økologisk skummetmælk B) Men først i morgen :)

God søndag!

Link to comment
Share on other sites

Nej - det har jeg dessvære ikke! Men det er fremtiden og vil blive lavet fra 1/2 og frem!
1/2 = 1/3? Altså fra 1. marts?
Mine egne udgaver af oplysningerne er gået tabt i et computercrash  

MEGA bittert! :( Jeg tror næsten jeg ville begynde at hyle, hvis det skete for mine precious filer!

Jeg har lige udskrevet det hele. Så kan det i hvert fald ikke gå helt galt. :)

Link to comment
Share on other sites

Fistandantilus: Nej jeg mener faktisk 1/2. Jegv vil i slutningen af hver måned, nu lave en graf i loggen der viser vægtudviklingen. Jeg vill nok godt kunne lave en for 2002, der har jeg jo oplysningerne i logbogen - men det gider jeg ikke - det gik ned og det gik op - og endte på stirt set 0. Det interessante ville være 2001 - men der førte jeg en ukævn log per mail til min træner - og de mails har jeg ikke mere. Det kunne ellers være "interessant" at prale med 2 kurver for de 6 første måneder af 2001. Vægten skød ned og iltoptagelsen op, i lige stejle kurver.

Link to comment
Share on other sites

Mandagsstatus for uge 8 og planlægning for uge 9

Gennemført træning:

Løb: 1 gang a 25 minutter

Spinning: 3 timer

Styrketræning: 2 gange full body

Træning i CII: 1 reel træning samt lidt leg mandag aften

En masse gode lange traveture :)

Kommentarer:

Det skulle være en blød uge og det blev det med 7 gange træning, halvdelen af ugen før. På negativsiden: Jeg mangler stadig en uge med 2 gode løbetræninger: På positivsiden: jeg føler mig stærk og rask som jeg ikke kan huske at havet følt det. SÅdan en blød uge hvor jeg har været tæt på fuldt restitueret mellem hver træning, har betydet at jeg har "fået love til" at mærke fremgangen i hverdagen, på den almindelige transportcykkeltur, op ad trappen til venerne på 5 og på mine mange lange vandreture i byen i ugens løb. For andre kan det lyde banalt - men det er en stor glæde at jeg for første gang i 20 år ikke føler mig begrænset med hensyn til at bevæge mig til fods - derfor har jeg vandret og vandret og vandret hele uge - nok mindst 2 og op til 6 timer om dagen. Selvom den ikke har været optimal endnu, så er jeg ret sikker på at løbetræningen har givet det sidste pift her. Fremgang på testcyklen på CMRC er fed, men for mig er det fortsat alle de små og store forandringer i hverdagen det tæller.

Humør, motivation, helbred og vægt:

Hvis du, kære eventuelle læser, har læst min logbog i denne uge, så vil du vide at humøret har været højt. Solen har skinnet, og det har ikke så lidt at sige. Men vigtigst er, at jeg omsider har fået styr på nogle af de store stressfaktorer i mit liv det seneste halve år. I november havde jeg ingen anelse om hvad retning jeg skulle i på jobsiden såvel som ellers i mit liv og der var lidt rigeligt rod med rudekuverter og den slags. Nu er der styr på det meste og det er godt - jeg er for gammel til at vade rundt i den slags kaos man trives fint med når man er 22.

Træningen er fortsat en stor fornøjelse, men jeg har opdaget noget væsentligt her. Jeg har altid regnet mig selv for en "lone rider" når det gælder træning. Det har måske også været rigtigt før, men det er det ikke mere. Jeg nyder at træne på mine spinninghold, også fordi der efterhånden dyrkes lidt kæbetræning før og efter. Det er rart at komme i Multisport og blive mødt med "hej Arne" fra flere folk. Så jeg skal nok tage min gamle kollega på ordet som også cykler, og som har spurgt om vi ikke skal køre 2-3 gang samme om ugen fra foråret. det er nok en god idé. Styrketræningen skal også flyttes hjemmefra, men det har jeg jo snart sagt længe....

Helbredet har jeg vist allerede svaret på mellem linjerne :)

Vægten er en historie for sig selv. Efter at den har stået stille, ja endda gået op i en periode, så indledte den et nærmest frit fald i midten af den 3 ugers delcyklus jeg netop har afsluttet. Det nærmer sig 4 kg, i en periode hvor jeg efter planen har skullet holde vægten. Koststruktur og større træningsmængde er den oplagte forklaring. Jeg kan nu ikke holde en anden lille tanke tilbage. Jeg tror jeg har "givet mig selv lov" til at tabe mig - som det6 går for øjeblikket har jeg ikke brug for at være fed for at beskytte mig fra verden - så hvorfor være det? :) Derfor kan jeg give den en skalle og derfor slipper kroppe villigt af med dødvægten.

Jeg vil fortsætte med at holde øje med kosten på den måde jeg har gjort de seneste uger. Jeg har overvejet at gøre logge mere detaljeret. Men det gider jeg ikke nå det virker så godt som det gør.

Jeg fortsætter med et kostniveau på mellem 3600 og 4200 alt afhængig af fysisk aktivitet på dagen.

Planlægning af uge 9

Så starter den anden 3 ugers delcyklus. Jeg har stadig ikke CII med – jeg gider ikke træne hjemme for tiden. Jeg er skam stadig i arbejde – men er mest hjemme, så jeg gider ikke træne her men skal ud. Første hårde uge ser således ud:

Programmet:

Mandag: Ingen morgen eller formiddagstræning. Aften: Styrketræning

Tirsdag: Morgen: 1 times spinding med middelintensitet – pulsgennemsnit 160-165. Aften: Løb 4 x 5 minutter, med 2 min gang imellem – et eksperiment for at se om jeg kan begynde at nærme mig kontinuerligt løb.

Onsdag: Morgen: Rulletur med høj kadance på raceren på jævn vej – evt. noget ”fartleg” for at få pulsen lidt op. Aften: Styrketræning i TSK !

Torsdag: Morgen: Afhængigt af tilstand, enten endnu en rulletur, eller en travetur i frisk tempo 90-120 minutter. Aften: Crosstraineer: 10 min opvarmning plus 30 min stedystate arbejde ved ca. 160, fortsættes med 1 time spinding med høj intensitet, ca. 170-172.

Fredag: Morgen: Let cykling ca. 60-80 minutter – evt. bare som en rolig tur på citybiken. Eftermiddag: 1 times spinding ved middel intensitet – ca. 160-165 i gennemsnitspuls: Derefter FEST!

Lørdag: Min svogers fødselsdag og nok en smule hangover, så ingen morgentræning. Eftermiddag/aften: Styrketræning

Søndag: 50-60 km på landevejen – jeg tager toget ud af København for at få noget luft og plads!. Hvis vejret ikke tillader det, så findes der på noget andet.

Uge 10 vil se anderledes ud – flere km på landevejen og en reduktion af styrketræningen til de 2 gange der vil være normen indtil efteråret.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning den 24/2

Ganske - næsten - som vi plejer :)

Zechersquat:

8 x 1 x 30

3 x 6 x 55

BB row:

3 x 6 x 60

Stivbenet dødløft

3 x 8 x 65 kg

Floor press

3 x 6 x 50 kg

Militær pres:

2 x 6 x 37,5 kg TUNGT

Lidt laterals mv.

Næste styrketræning i TSK på onsdag - jeg glæder mig til at få lavet noget rigtigt bænk - OG SQUAT :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share