The Log of Fame.


Fame Boy
 Share

Recommended Posts

Helt enig og det bliver også et emne på et tidspunkt. Pres i særdeleshed er et løft man kan gå utrolig hårdt på i min erfaring.

En ven nævnte TJs singlecyklus for mig, og den havde jeg helt glemt - den er der mange der har haft gode resultater med - måske det var noget?

Link to comment
Share on other sites

Helt enig og det bliver også et emne på et tidspunkt. Pres i særdeleshed er et løft man kan gå utrolig hårdt på i min erfaring.

En ven nævnte TJs singlecyklus for mig, og den havde jeg helt glemt - den er der mange der har haft gode resultater med - måske det var noget?

Ja den er glimrende, den har jeg kørt 4-5 gange tror jeg (-;
Link to comment
Share on other sites

Blackie: hvorfor så ikke køre den igen? Eventuelt med en variant som et af dine løft? Har du egentlig en video af noget dødløft?

Kaufie: hvad er problemet? Den virker fint på min (Sony-Ericsson) mobil...

Af flere grunde.

1: Den indeholder to ugentlige dødløft dage. Til trods for at den ene er CAT træning, bliver det tidskrævende

2: Det bliver hurtigt relativt tungt IMO. Det er godt nok kun singler, så impact er ikke så hårdt, meeen

3: Jeg bilder mig ind at i forhold til alt andet end peak styrke, så er en single cyklus nok ikke perfekt.

Der ligger flere dødløft (dog halv gamle efterhåden) på youtube. Både lette og tunge

http://www.youtube.com/storm2880

Link to comment
Share on other sites

Mht. til langvarig progression og prøve noget helt nyt. Så burde du se om du kunne fremskaffe nogle af de programmer som Champen(Nicolai Holsting) kørte i sine uge dage.

Han kørte lange perioder med 'grundtræning' hvor han var oppe og kører 10sæt x 10reps med 50-55% i dødløft.

Det skulle være ret krævende men mener at Hippo og Baardibuilder vidst før har prøvet det af.

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning i Gymzen med Partner og Kleestorm! Søren kom da jeg skulle til at gå.

Sumo DL: 8x3x180kg
Pres: 8x3x77,5kg
Begge med fint overskud. Det skal nok blive godt.

KVDL: 5x2x160kg
HG pullups: 5x8
DB curls: 5x10x13,5kg

Det var sgu en fin omgang - jeg er spændt på om jeg kan nå at få formen til at spille bare lidt inden liga - det kunne være sjovt at løfte lidt tungt.

Link to comment
Share on other sites

Fucking hell.
More mobilitetsarbejde til hoften er hermed ordineret. Over den sidste måneds tid er mit hofteproblem stille og roligt kravlet ned i mit knæ og det er ikke godt. Det er første gang i det her forløb at knæene har været ramt. Det vil jeg ikke have. Bedre opvarmning og mobilitet hver træning og herhjemme. Meh.

Ganske lav volumen i dag.

Pres:
5x1x92,5kg
Den første var lidt svær, men resten var gode. Bang.

Front squat:
5x1x120kg
Uden knækogere for at vurdere hvor slemt det er med knæet.

Pendlay row:
5x1x120kg
Ja, jeg lavede singles i rows. Store flotte muskler!

6x2 minutters mobilitet.
Lige pludselig havde jeg travlt, for der blev lukket for vandet herhjemme kl 9.
I går spillede jeg forresten bordtennis i to timer med Pikken, den længste og Ibber. Vi trænede forud for lørdagens episke Bring your Own Bat-turnering hos Bankdirektøren. Vi er tyve mand og jeg skal være fuld for første gang siden den 7. december (undskyld SimON, jeg havde glemt julefrokosten - det var ikke med vilje at jeg løj). Jeg har fået alko-påbud efter to år i bil.
Good times.
Af samme årsag er der sandsynligvis ikke mere træning til mig i denne uge.

Link to comment
Share on other sites

Tak for endnu et godt blog indlæg. Lige i min ånd. Feee

Jeg ved godt at det her ikke rigtig er inden for dit felt, men jeg tænker tit, at der konstant kommer nye anbefalinger til forskellige former for GPP, og Rehab frem. Så skal vi lave rotator, så skal vi lave y raises, så skal vi strække ud, så skal vi bruge foam roller, og så skal vi tage bad i koldt vand, og tusind andre ting. De fleste af os som har været med lidt tid, er nok ret selektive med hvad vi bruger vores kostbare tid på. Men jeg forstår ærlig talt godt hvis det som nye er svært at vide hvad man skal prioritere. Hvor er tiden godt givet ud.

Måske det kan være inspiration til et indlæg en dag

Link to comment
Share on other sites

Tak for endnu et godt blog indlæg. Lige i min ånd. Feee

Jeg ved godt at det her ikke rigtig er inden for dit felt, men jeg tænker tit, at der konstant kommer nye anbefalinger til forskellige former for GPP, og Rehab frem. Så skal vi lave rotator, så skal vi lave y raises, så skal vi strække ud, så skal vi bruge foam roller, og så skal vi tage bad i koldt vand, og tusind andre ting. De fleste af os som har været med lidt tid, er nok ret selektive med hvad vi bruger vores kostbare tid på. Men jeg forstår ærlig talt godt hvis det som nye er svært at vide hvad man skal prioritere. Hvor er tiden godt givet ud.

Måske det kan være inspiration til et indlæg en dag

Eller også skal man ikke lave en generel prehab protokol, men een der er skræddersyet efter ens egne behov.

Link to comment
Share on other sites

Eller også skal man ikke lave en generel prehab protokol, men een der er skræddersyet efter ens egne behov.

Men en ting er rehab, som naturligvis skal designes til ens behov, noget andet er alt det præventive som stort alt det jeg nævner også kan være (-:
Link to comment
Share on other sites

Som jeg læser det snakker Blackive ikke om en decideret protokol, men snarere om en slags "anmeldelse" af de forskellige muligheder der er.

Det er ikke en dårlig idé.

Nemlig. Og måske lidt indspark til hvordan man som feks 20årig der har trænet et par år i Fitnessworld skal vide hvad der er skidt og kanel af alle de anbefalinger af den slags der findes der ude. Det være sig både præventivt, men også rehab.
Link to comment
Share on other sites

Tak for inspirationen Blackice. :)

VL i dag med Hr Dehn som underviser.
Jeg har lidt problemer med front rack og derfor er alt jeg laver over hovedet noget lort. Jeg tænker faktisk at jeg tror det bliver træk jeg kommer til at bruge mest, når jeg lige har fået lidt bedre styr på det.

Bagefter 5 baner forlæns/baglæns slæde med 50kg - det er for længe siden sidst.

Afslutningsvis 2x2 minutter psoas stræk med distraction forfra. Lige i wellness.

På søndag løber jeg bakker med en stribe håbefuld fra Butchers - ingen ved hvor mange der dukker op, men alle er velkomne. Det er kl 10. Planen er at lave en god sjat lidt kortere sprints og så en lille håndfuld lange til at slutte af på. Good times.

Link to comment
Share on other sites

Tak for inspirationen Blackice. :)

VL i dag med Hr Dehn som underviser.

Jeg har lidt problemer med front rack og derfor er alt jeg laver over hovedet noget lort. Jeg tænker faktisk at jeg tror det bliver træk jeg kommer til at bruge mest, når jeg lige har fået lidt bedre styr på det.

Bagefter 5 baner forlæns/baglæns slæde med 50kg - det er for længe siden sidst.

Afslutningsvis 2x2 minutter psoas stræk med distraction forfra. Lige i wellness.

På søndag løber jeg bakker med en stribe håbefuld fra Butchers - ingen ved hvor mange der dukker op, men alle er velkomne. Det er kl 10. Planen er at lave en god sjat lidt kortere sprints og så en lille håndfuld lange til at slutte af på. Good times.

Tak for inspirationen Blackice. :)

VL i dag med Hr Dehn som underviser.

Jeg har lidt problemer med front rack og derfor er alt jeg laver over hovedet noget lort. Jeg tænker faktisk at jeg tror det bliver træk jeg kommer til at bruge mest, når jeg lige har fået lidt bedre styr på det.

Bagefter 5 baner forlæns/baglæns slæde med 50kg - det er for længe siden sidst.

Afslutningsvis 2x2 minutter psoas stræk med distraction forfra. Lige i wellness.

På søndag løber jeg bakker med en stribe håbefuld fra Butchers - ingen ved hvor mange der dukker op, men alle er velkomne. Det er kl 10. Planen er at lave en god sjat lidt kortere sprints og så en lille håndfuld lange til at slutte af på. Good times.

"Foam" roll trapz og området mellem triceps/albue med en vægtstand. Det gør underværker for din rack-position.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share