Crawdaddy


Crawdaddy
 Share

Recommended Posts

:blink: det tangerer jo til mishandling af undervognen den runde squat der' :4boxing:

Fandme flot med en 210'er og 5x5 170kg..... :o :thumbwink:

Syntes sq ellers at billederne er rimelige, men som Horsie og Englen også er inde på ser Krawe'tøjet altså en del mere scary ud in real life.... prøvede sq selv at flexe hjul mod Kraw'en her den anden daw, og blev jordet rimelig godt... :cries: :lol:

Altid feeee' med et pas hvor alting er let og man er max uhyggelig... :asthanos:

Maaaa :upwave:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mr Fitness> Takker  Jeg håber på at være ca 4 kvalitetes kg tungere denne her gang, så jeg satser på at ende på de 84-85kg...7...9....13 
Det ville i givet fald være et kanon resultat :o Hvad siger vægten på billederne?
Jeg spiser ikke før min morgentur, men nupper dog 15gr Glutamin inden jeg tager afsted.

Jep Glutamin (og BCAA) er meget gavnlige for muskelmassen under diæt.

Jeg har altid selv "frygtet" morgencardio på tom mave, men jeg kan jo se på dig (og Angel m.f.) at det er ret effektivt. Jeg faldt over en interessant artikel, måske også med et par brugbare tips for dig.....

In spite of this evidence, I don't recommend aerobic work the way many bodybuilders perform it, which is in what I call a "fed state" or after you've recently eaten. For example, I don't recommend doing aerobic exercise at 6:00 at night if you had a meal at 3:00, 4:00, or 5:00. It will take you 30 minutes just to burn the calories from one snack or small meal. My time is more valuable than this, and I suspect yours is as well.

I want to emphasize that the best way to maximize the benefits of aerobic exercise is to do it in the morning, after an overnight fast-after not eating for at least ten hours. Some time ago, at our metabolic lab here in Sweden, we found that subjects burned around three times more fat in the morning [after an overnight fast] during aerobic exercise compared to afternoon exercise in a fed state.

Even more interesting was the finding that the proportion of protein being burned decreased rather than increased during early morning exercise. In other words, at a heart rate of about 120 beats per minute, you will not experience muscle catabolism, even though you are fasting.

Actually, we discovered that over a 24-hour period, a positive nitrogen balance of around 5-9%, depending on protein intake, was measured with something called "leucine isotopes," which is one way we try to trace how much protein is being built up or broken down in your body in response to exercise.

Here's one more tip: drink a liter of water on an empty stomach in the morning, about five minutes before your cardio. This will make your blood "hypo-osmolaric" which helps push fluids into muscle, where they may act to prevent protein breakdown according to Häµ³singer's theory on cellular hydration, which states that, "Protein loss is triggered and maintained by reduced cell volume, secondary to loss of intracellular water."

The bottom line is, the best way to maximize the results from aerobic exercise during a fat-loss cycle is to do it first thing in the morning.

Caffeine helps prevent the exercise-induced decrease in intramuscular potassium, which also plays an important role in keeping water inside the cell. It even helps spare glycogen. When you are running out of glycogen, there is a signal to start the breakdown of muscle protein and convert it to glucose. This process is called "gluconeogenesis." Glycogen will also assist in keeping water inside the cell, which, as we've already discussed, is very important.

In a study caffeine users exercised for 90 minutes until they gave up, compared to 75 minutes for non-caffeine users. And what is even more interesting is that the caffeine group burned 1.31 grams of fat per minute, compared with .75 in the placebo group. That's almost twice as much!

210x1 Tangering af PR 

:o :o Not bad :devil:

Et godt argument for morgen-powerwalk med rygsæk :lol:

Stadig meget imponerende vægte i alle øvelser - intet tegn på "diætkrise" :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det er vel nogen ok begyndergains du har fået, men jeg kan forestille mig du bliver nødt til at træne lidt mere målrettet når de ophører.

Link to comment
Share on other sites

:lol: Du mangler vist en smilie eller 2 Doc ;)

Det er tydeligt at diæten og al den powerwalk, virker efter hensigten :)

Kom lige til at tænke på, hvor mange kcal ligger du egentlig på om dagen når du er på diæt ? og ca hvordan er de fordelt i prot/kulh/fedt ?

Og ret vildt at du tangerer din squat PR på diæt :devil:

Edited by Granhof
Link to comment
Share on other sites

Gode billeder Krage ;)

Selvom de ikke kommer til deres fulde ret, kan man sagtens se hvor max lee du er :devil:

Du har de sygeste fyldige lår :o

Jeg tror ikke det bliver noget problem for dig, at nå et razor-skarpt resultat på dagen ;)

Formen er godt med allerede nu, og tiden er helt sikkert på din side. :)

Link to comment
Share on other sites

:blink: det tangerer jo til mishandling af undervognen den runde squat der'   :4boxing:

Fandme flot med en 210'er og 5x5 170kg.....  :o  :thumbwink:

Syntes sq ellers at billederne er rimelige, men som Horsie og Englen også er inde på ser Krawe'tøjet altså en del mere scary ud in real life.... prøvede sq selv at flexe hjul mod Kraw'en her den anden daw, og blev jordet rimelig godt...  :cries:  :lol: 

Altid feeee' med et pas hvor alting er let og man er max uhyggelig...  :asthanos:

Maaaa :upwave:

Det spillede max :firebounce:

Dine hjul fejler nu ikke noget ;) Forhjulene er fine nok, så det er nok kun baghjulene, hvor fælgen godt må blive en anelse større. Så får du mere fylde forfra også, og bliver max leee' næste år på scenen!!!

Yepyep! Træninger som den her, må jeg have flere af :D

Mr Fitness>

Vægten på billederne er lidt over 90kg og jeg er heldigvis sluppet for diæt-wimpyness foreløbigt :bigsmile: Så er det bare med at holde den kørende ca 8 uger mere og dumpe de sidste ~6kg.

Interessant quote om det med vandet. Hvor er det taget fra?

DocH> Ja, jeg tror jeg vil prøve det dersens HST alle snakker om :lol:

Granhof> Thx :) Jeg ligger mellem ca 4000-4300kcal om dagen, men jeg kan ikke give dig et præcist makronutrientforhold, da jeg så ville skulle igang med det helt store regnestykke. Den squat PR tangering er intet mindre end superfedt :firebounce: Hvis jeg kan i squat, så må det også kunne lade sig gøre andre steder :afro:

ThomasNA> Lee'!!

Density> Takker! :) 8 Uger, så burde den være der. Btw, så fik jeg set videoen fra 99, hvor du var med og det ser jo fint ud :a-okhand: Men damn en uhyggelig led lineup du står i :blink: Det er nok noget af den ondeste -90kg lineup jeg har set til noget DM :cry:

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

jeg ved godt jeg har spurgt dig før, men jeg kan ikke finde det med søgemaskinen... : De der syge mængder proteinpulver uden smag du købte, hvor var det fra? (det var carbelac, så vidt jeg husker)

Det var det men det er slut....

Du kan købe samme produkt bare produceret af Arla - ring til Rhode & Rhode og de leverer lige til døren for lige under 1700 kr for 20 kg :D

Link to comment
Share on other sites

Mr Fitness>

Vægten på billederne er lidt over 90kg og jeg er heldigvis sluppet for diæt-wimpyness foreløbigt  Så er det bare med at holde den kørende ca 8 uger mere og dumpe de sidste ~6kg.

Interessant quote om det med vandet. Hvor er det taget fra?

Ja så er 84-85 kg på dagen vel et godt bud... mens det bliver svært at klemme sig ned i 80 kilos klassen igen :lol:

Quoten med vandet er taget fra http://www.bodybuilding.com/fun/scott3.htm

Manden bag ideen er den samme som manden bag ABCDE diæten, nemlig svenskeren Torbjorn Akerfeldt.

Hvis der er hold i ideen med vandet (og den gammelkendte med koffein), så er 1 liter grøn te før en morgen powerwalk måske ikke helt af vejen. Spørgsmålet er så blot, om det er optimalt at gå/løbe med 1 liter i maven. I så fald skal du huske at tage 1 kg ud af rygsækken :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ja så er 84-85 kg på dagen vel et godt bud... mens det bliver svært at klemme sig ned i 80 kilos klassen igen :lol:

Quoten med vandet er taget fra http://www.bodybuilding.com/fun/scott3.htm

Manden bag ideen er den samme som manden bag ABCDE diæten, nemlig svenskeren Torbjorn Akerfeldt.

Hvis der er hold i ideen med vandet (og den gammelkendte med koffein), så er 1 liter grøn te før en morgen powerwalk måske ikke helt af vejen. Spørgsmålet er så blot, om det er optimalt at gå/løbe med 1 liter i maven. I så fald skal du huske at tage 1 kg ud af rygsækken :tongue:

-80kg bliver vist ikke foreløbigt...håber jeg da :)

1ltr grøn te ville helt sikkert sætte fut i mig :lol: Det kan da godt være man skulle forsøge på det og så bare blande det 50/50 med vand.

Granhof>

Helt bestemt, det ligner du er godt kørende for tiden....  :)

Ja, af uforklarlige årsager føler jeg mig endda betydeligt mere energisk i disse dage og så er det bare med at udnytte/nyde det mens det står på :) :wave:

DocH> Jeg skal ikke helt kunne sige det, da jeg er ret så uopmærksom/uobservant og lægger ikke så meget mærke til hvad der sker omkring mig :bblush: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Zoa-Thustra> Takker og jeg letter nok snart, nu hvor jeg bliver lettere og lettere hele tiden :)

Hepburn Program; Uge 2, dag 4:

Ganske hyggelig og overkommelig træning idag. Tiden gik hurtigt og jeg nåede endda at nuppe lidt ekstra highpulls, lige for at prøve de ting jeg aflurede igår :) Mass'kinen havde taget Rommel med, så ham fik jeg også hilst på, udover Bøffen, Vind og Loonie. Jeg fik også delt en del beskidte Faarced ud til Mass'kinen, der var klar på Faarced idag :lol: Rækkefølgen på øvelserne var lidt anderledes idag, da nogle af tingene var optagede, så lidt variation kom der også ud af det :D

Dagens tal:

Bench Crunches:

27

21

17

Ok.

Hacksquat Calfraises:

22pladerx19

23pladerx17

24pladerx14

10pladerx80

Magtede ikke 100 reps i sidste sæt, men fik øget i alle de andre.

Assisted pullups:

-15x18

-15x15

-10x12

-10x11

Pladen man knæler på, kunne ikke følge med i de to sidste sæt, så reelt var de meget lidt assistede.

Seated barbellcurls:

stang+30x16

stang+30x15

stang+35x8

stang+35x7+2 Faarced.

Udemærket.

Smith halfpress:

Opv. stang+40x15

Stang+70x12

Stang+80x9

Stang+80x9

Stang+85x6+1 Faarced.

Nice nok :)

Standing wristcurls:

70x33

80x27

80x20

Ok.

Highpullls:

80x2

90x2

100x3

120x3

Let nok hele vejen igennem.

Cardio & Posering:

Morgencardio: 50 minutters PW med 15kg på ryggen.

Posering: 3 gange det sædvanlige efter træning.

Link to comment
Share on other sites

Crawdaddy:

Btw, så fik jeg set videoen fra 99, hvor du var med og det ser jo fint ud  Men damn en uhyggelig led lineup du står i  Det er nok noget af den ondeste -90kg lineup jeg har set til noget DM

Jeg var også overvældet over lineup'en. Alt for voldsomt til mig, men jeg var så heldig at slå nr. 7 i feltet, hvilket gjorde, at jeg kom med i finalen om aftenen :bigsmile:

Bare ærgeligt for ham, for han kom slet ikke på scenen til finalen. Det er sgu synd med alt det arbejde som er lagt i det, men det er vist lavet om nu. Alt ud over de 6 første placeringer kommer også på scenen i finalen. De får i det mindste lov til at posere og præsentere sig selv for publikum. Fuldt fortjent med alt det slid. ;)

Jeg havde ellers regnet med at deltage i junior-klassen, men fyldte 23 år en uge inden konkurrencen. :( Lidt surt, men så fik jeg da prøvet toppen af toppen inden for let-sværvægt).

Link to comment
Share on other sites

Crawdaddy:
Btw, så fik jeg set videoen fra 99, hvor du var med og det ser jo fint ud  Men damn en uhyggelig led lineup du står i  Det er nok noget af den ondeste -90kg lineup jeg har set til noget DM

Jeg var også overvældet over lineup'en. Alt for voldsomt til mig, men jeg var så heldig at slå nr. 7 i feltet, hvilket gjorde, at jeg kom med i finalen om aftenen :bigsmile:

Bare ærgeligt for ham, for han kom slet ikke på scenen til finalen. Det er sgu synd med alt det arbejde som er lagt i det, men det er vist lavet om nu. Alt ud over de 6 første placeringer kommer også på scenen i finalen. De får i det mindste lov til at posere og præsentere sig selv for publikum. Fuldt fortjent med alt det slid. ;)

Jeg havde ellers regnet med at deltage i junior-klassen, men fyldte 23 år en uge inden konkurrencen. :( Lidt surt, men så fik jeg da prøvet toppen af toppen inden for let-sværvægt).

Ja, det er en meget god ændring af reglerne. Det ville være vildt surt at have puklet i 5-6 måneder og så bare blive sendt hjem lige efter forbedømmelserne :(

Link to comment
Share on other sites

Cardio & Posering:

To gode ture og en god omgang posering. Min rygsæk føltes dog så let idag at jeg blev nødt til at veje skidtet for at se om der var røget noget ud af den. Den vejede ind på 20kg, så den er faktisk tungere end de 15kg jeg har regnet den for. Det må være selve rygsækken, der vejer de ekstra 5kg jeg ikke havde regnet med :o Men anyways så føles den rimelig let, så jeg overvejer lidt at proppe mere i den.

Igår fik jeg så prøvet solarierne i OBBC, og resultatet er så gang Hummerstegt Krage <_< Det er heldigvis ved at gå i sig selv igen, men man holder sq godt nok en hel del mere væske end ellers :angry: Ikke noget at sige til at man fraråder solarie lige før en konkurrence :tongue:

Morgencardio: 50 minutters PW med 20kg på ryggen (Nye tal ;) ).

Eftermiddagscardio: 50 minutters PW med 20kg på ryggen (Nye tal ;) ).

Posering: 3 gange det sædvanlige.

Link to comment
Share on other sites

Hepburn Program; Uge 3, dag 1:

Endnu en udemærket træning, hvor der kom en smule mere vægt i DL :) Godt nok var de sidste sæt tunge, men de var der da ;) Skiftedes til at bruge platformen imellem Jesper "Springfyr" T, der endnu engang hooede rundt og ramte loftet :tongue: Resten af træningen var egentlig også ganske fin og der stødte en del folk til, så en smule kæwe, blev det også til :)

Dagens tal:

Dødløft:

Opv:

100x10

140x1

180x1

Worksæt:

200x1

210x1

220x1

225x1

225x1

185x5

185x5

185x5

185x5

185x5

5kg mere på stangen i forhold til sidst :) Selvom det var Superheavy, så var jeg fint nok tilfreds ;)

Seated Dumbbellpress:

42x5

46x5

48x5

50x5

50x4

De sidste to sæt var superheavy, men stadigvæk bedre end sidst :)

Flyes:

25x10

25x10

27½x10

27½x10

27½x10

Sad som sædvanligt godt i patværket ;)

Unilateral seated legpress:

190x26

230x16

250x10

Klaus fik presset mig en smule ekstra her, så det brændte meget godt :devil:

Rotary calfraises:

330x27

370x15

370x18

370x17

Så var der ikke flere plader at sætte på :(

Incline dumbbellcurls:

22½x10

25x7

25x8

25x7

Udemærket.

Cardio & Posering:

Morgencardio: 50 minutters PW med 15kg i sækken.

Cardio til/fra træning: 25 minutters PW hver vej.

Posering: 3 gange det sædvanlige.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Kan du evt. pege mig til et sidetal i din log (som jeg følger!!) hvor der forklares, omend kort, hvad fordelen er ved at motionere til underskud end at spise til underskud? :)

Link to comment
Share on other sites

Kan du evt. pege mig til et sidetal i din log (som jeg følger!!) hvor der forklares, omend kort, hvad fordelen er ved at motionere til underskud end at spise til underskud? :)

Jeg tror ikke det bliver drøftet nærmere i min log, men såvidt jeg husker, var der en del om det i tråden "Zig-zagdiæter- virker de" og "Kunsten at bulke effektivt". Kort sagt handler det om at cardio optimerer din fedtforbrænding og samtidig tillader en stor energiomsætning :wave:

Hepburn Program; Uge 3, dag 2:

En overvejende god omgang, hvor patten fik presset 170kg op :firebounce: Ingen smuk stil, men de kom da op og senere fik jeg vist en forced et sted, som jeg ikke kan huske :tongue: Resten af træningen var sådan set også ganske god, men jeg var en smule træt eller måske rettere u-energisk, så jeg formåede ikke at udnytte at der faktisk var ok powa' i kadaveret idag :) Der var også en del kendte ansigter idag, så det blev til en lille smule kæwe.

Dagens tal:

Bænkpres:

Opv.

60x10

100x1

130x1

150x1

Worksæt:

155x1

160x1

165x1

170 FAIL :cussing: Mistede opspændet da den blev unracket, og så blev det vist til en Faarced <_<

167½x1

170x1 :firebounce:Så lykkedes det sq!!

150x5 Superheavy!!

147½x5

147½x4 Arrrrgh, gik død på den sidste :(

145x5

145x5

1'erne var allround gode og 5'erne var allround tunge.

Chins:

14

14

13

12

Kørte godt og sad godt i latten.

Dips:

35

32

28

Nasty nok og fik hesteskoen til at pårmpe max ;)

Side laterals:

15x16

17½x10

17½x10

Synes de var en anelse tunge <_<

Goodmornings:

130x5

130x5

140x5

140x5

150x5

Ok.

Preachercurls:

Stang+25x14

Stang+30x11

Stang+30x10

Stang+35x6

Ikke nogen køn udførelse og det var en smule puny :angry:

Hammercurls:

22½x12

25x10

25x9

27½x6

Grebet sætter grænsen for repsne, hvilket ikke spiller helt!!.

Cardio & Posering:

Morgencardio: 50 minutter med 15kg i rygsækken.

Træningscardio: ca 20 minutter hver vej, til og fra træning.

Posering: 3 gange det sædvanlige efter træning.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Så må jeg grave efter nålen i høstakken i de tråde! :lol:

Du har vel ikke et billede/nogle billeder fra dengang hvor du begyndte at løfte, vel? Kunne være noget sjovt at se den massive udvikling! Jeg må altså blot gentage migselv, jeg er virkelig imponeret over din indsats, målrettethed og resultater.

Med fare for at lyde lidt plat vil jeg vove at påstå at du er et klart et forbillede for mig! :kickass:

Du vover på at holde op!

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share