Crawdaddy


Crawdaddy
 Share

Recommended Posts

Så endte Kragens speciale med at blive nævnt i Politiken :) Nederst i artiklen:

Sprogpolitik & Sprogplanlægning i de danske banker

Det er godt gået ;)

Fik du på forhånd af vide, at du ville blive citeret, eller var det en tilfældighed, der gjorde du opdagede det?

Jeg ringede ind som respons på en artikel, der blev bragt dagen forinden og gav journalisten en masse data, som hun ikke vidste en pind om i forvejen. En stor del af artiklens indhold er bygget på min undersøgelse, og fx anede hun intet om Föreningssparbanken før jeg fortalte hende om den og gav hende nummeret på den ansvarlige for projektet med etniske bankrådgivere. Jeg fik så kun kredit for det sidste stykke af artiklen <_<

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så endte Kragens speciale med at blive nævnt i Politiken :) Nederst i artiklen:

Sprogpolitik & Sprogplanlægning i de danske banker

Det er godt gået ;)

Fik du på forhånd af vide, at du ville blive citeret, eller var det en tilfældighed, der gjorde du opdagede det?

Jeg ringede ind som respons på en artikel, der blev bragt dagen forinden og gav journalisten en masse data, som hun ikke vidste en pind om i forvejen. En stor del af artiklens indhold er bygget på min undersøgelse, og fx anede hun intet om Föreningssparbanken før jeg fortalte hende om den og gav hende nummeret på den ansvarlige for projektet med etniske bankrådgivere. Jeg fik så kun kredit for det sidste stykke af artiklen <_<

Ja, godt gået! Men hun kunne da vist godt lige have sendt dig en enkelt dagsløn, nu hvor hun ikke har fortjent sin egen. Men ok - man må vel tage hva man kan få. Selvom 'bestyreren' åbenbart ikke lige er af den holdning :o :bigsmile: Hva faen.. Det ser jo ud til at træningen går strygende :respekt:

Link to comment
Share on other sites

Så endte Kragens speciale med at blive nævnt i Politiken :) Nederst i artiklen:

Sprogpolitik & Sprogplanlægning i de danske banker

Det er godt gået ;)

Fik du på forhånd af vide, at du ville blive citeret, eller var det en tilfældighed, der gjorde du opdagede det?

Jeg ringede ind som respons på en artikel, der blev bragt dagen forinden og gav journalisten en masse data, som hun ikke vidste en pind om i forvejen. En stor del af artiklens indhold er bygget på min undersøgelse, og fx anede hun intet om Föreningssparbanken før jeg fortalte hende om den og gav hende nummeret på den ansvarlige for projektet med etniske bankrådgivere. Jeg fik så kun kredit for det sidste stykke af artiklen <_<

Ja, godt gået! Men hun kunne da vist godt lige have sendt dig en enkelt dagsløn, nu hvor hun ikke har fortjent sin egen. Men ok - man må vel tage hva man kan få. Selvom 'bestyreren' åbenbart ikke lige er af den holdning :o :bigsmile: Hva faen.. Det ser jo ud til at træningen går strygende :respekt:

Ja, træningen går fint, så skidt med det andet. Det arbejde var vist heller ikke lige det fedeste alligevel, med de vagtplaner de gerne ville have en til at følge :thumb_down:

Istedet har jeg fået et nyt job, som superskurke medhjælper. Mit kunstnernavn bliver "Den Blå Dynamo" og jeg skal for tiden være sidekick for "Akkumula-Thor" ;) Ved ikke om det bliver godt, men det tegner da til at være ok, selvom kostumet er en smule tvivlsomt :lol:

post-12-1091713025.jpg

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Cardio & Posering:

For første gang i lang tid var den første tur lettere end den anden. Den første gik ganske fint ogs, mens den anden var noget sværere. En af grundene var et nasty skarvesår på inderlåret, at benene avr lidt awbrændte og så at det var forbandet varmt :lol: Varmen og de awbrændte ben kan man så leve med, men det er knap så fedt når det gør nas for hvert skridt man tager :cussing:

Morgencardio: 50 minutters PW med 10kg på ryggen.

Eftermiddagscardio: 55 minutters PW med 10kg på ryggen.

Posering: 3 gange det sædvanlige.

Link to comment
Share on other sites

Sheiko; Uge 3, dag 3:

Så sluttede den næstsidste uge i Sheiko uden at jeg er presset endnu :) Ok, den er ikke helt færdig, da der også lige er imorgen, men det er nærmest en rendyrket diskodag, så det skal nok blive sjovt :) Squatten var overraskende god idag, da mine ben føltes en smule awbrændte. Det var de dog ikke, og leverede en ok omgang squat :) Fremmødet var også ganske glimrende. Måsen fik en PR i bænk og Høppo nappede en i squat samtidig med at han udstødte årets vrinsk :lol: Det lød som en mellemting mellem en bil der ikke kan starte og et brunstigt muldyr :lol: Alle omkring powerracket var flade af grin da han grindede den op alt imens vrinsket blev leveret :lol: Priceless!! :w00t::tongue:

Dagens tal:

Bænkpres:

90x5

107½x4

125x3

125x3

142½x3

142½x3

142½x3

142½x3

142½x3

142½x3

Nemt nok :)

Squat:

105x5

125x4

147½x3

147½x3

167½x3

167½x3

177½x2

177½x2

177½x2

167½x3

167½x3

167½x3

Overrakende godt :D

Bænkpres:

90x5

107½x5

107½x5

125x5

125x5

125x5

125x5

125x5

Let nok :)

Flyes:

22½x10

25x10

25x10

25x10

25x10

Det gik noget bedre med mindre vægt, da det ikke kunne mærkes på resterne af mine nakkesmerter :)

Chins:

8

8

10

10

10

Udemærket.

Hacksquat Calfraises:

20 pladerx16

21 pladerx15

22pladerx13

22pladerx12

Yeah buddy! Sad fedt :w00t:

Incline dumbbellcurls:

22½x9

25x6

25x6

25x6

Var knap så god idag :(

Morgencardio & Posering:

Morgencardio: 50 minutters PW med 10kg på slæb.

Posering: 3 gange det sædvanlige.

Link to comment
Share on other sites

Sheiko; Uge 3, dag 4:

En stille og rolig omgang idag, hvor centeret nærmest mindede om en sløv siestaeftermiddag et sted sydpå. Der var næsten ingen der havde taget turen nedenom centeret, men det gjorde bare at dem der nu var kommet, havde det hele for os selv ;) Hesten, Mass'kinen, Bmazfaren, Englen og Klaus Bæltetaske havde slået et smut omkring, så der blev kørt en del kæwe idag. Som følge af det, tog det rimelig lang tid at blive færdig, men jeg havde rigelig tid alligevel og nuppede 15 minutter på løbebåndet som afslutning på det hele.

Dagens tal:

Neutral grip Pulldown:

10klodsx15

12klodsx9

11klodsx11

11klodsx11

Udemærket, men latten var lidt flad efter chins igår.

Dumbbellrows:

50x12

52x14

56x15

60x13

Prøvede at lave dem lidt strict for at få bedre føling og det hjalp.

Pullovers:

50x15

54x12

54x12

56x8

Bortset fra sidste sæt, som var et totalt drop, var det ok.

Side laterals:

15x15

17½x11

20x7

Den sidste var ikke så skidegod, men de to første sæt var gode.

Hammercurls:

15x18

19x13

22½x10

22½x10

Smertefrit at køre, så fremgang for den gamle skade :)

Legcurls:

130x18

150x14

170x9

170x8+1 forced ;)

Lidt bedre end sidst :)

Cardio & Posering:

Morgencardio: 50 minutters PW á 10kg på ryggen.

Posering: 3 gange det sædvanlige efter træning.

Posttræningscardio: 15 minutters PW på løbebånd efter træning.

Link to comment
Share on other sites

Søndagscardio & Posering:

En vaaarm søndag at lave cardio :dead: Første tur var egentlig meget god. Frisk morgenluft og god fart på, men den anden tur var noget ondere. For det første havde jeg øget sækkens vægt med 2½kg, og for det andet var det stegende varmt :cry: Varme er meget godt, men det var lige lovlig varmt nok til at trampe derudaf :lol: Jeg var hvertfald rimelig godty stegt da jeg nåede hjem igen og wheels'ne var også godt brugte :lol: De var dog friske nok til at tæve lidt posering af, og her til morgen har de det også nogenlunde ok igen :)

Morgencardio: 50 minutters PW med 10kg oppakning.

Eftermiddagscardio: 50 minutters PW med 12½kg oppakning.

Posering: 3 gange det sædvanlige.

Link to comment
Share on other sites

Det fandt jeg jo så ud af ;)

Tillykke med, at du overlevede den inzane 2xSheikosquatpåéngangefetrfulgtdirekteafgoodmornings omgang. Du må være blevet 3-5 cm lavere af det, i hvert fald midlertidigt ;)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Det fandt jeg jo så ud af ;)

Tillykke med, at du overlevede den inzane 2xSheikosquatpåéngangefetrfulgtdirekteafgoodmornings omgang. Du må være blevet 3-5 cm lavere af det, i hvert fald midlertidigt ;)

Det var hvertfald en ond omgang, og idag er stængerne også temmelig væskeplagede :lol:

Sheiko; Uge 4, dag 1 (Mandag):

Temmelig ond omgang idag, hvor begge squatrunder kom lige i røven på hinanden :freaked: Alle squatracks var optagede da jeg skulle til at igang, så jeg startede med bænkpresdelen af programmet først og sluttede af med squat og goodmornings :dead: Vanen tro var bænk overkommeligt og squat tungt <_< Det lykkedes mig vist at lave 20 sæt pattøj, og da jeg var færdig var styrkeløfterne ikke færdige med deres squat endnu :teachingfinger: Lidt mere ventetid og et halvt forsøg på at lemlæste Bamzfaren med en 25kgs skive, og så blev benene kørt i sænk :devil: Kalve, gunz og posering lukkede ballet og så var der også halvvejs udsolgt ;) Fremmødet var glimrende idag så kæwen fik også rørt sig en anelse.

Dagens tal:

Bænkpress:

90x5

107½x4

125x3

125x3

142½x3

142½x3

150x1

150x1

142½x3

142½x3

Nemt nok :)

Flyes:

22½x10

25x10

27½x10

27½x10

27½x10

Yeehhaaa, ingen irritation i nakken :D

Dips:

20

20

20

20

26

Gik efter 100 reps ialt, men der var mere at køre med i sidste sæt så.....

Squat:

105x5

125x4

147½x3

147½x3

167½x3

167½x3

177½x2

177½x2

190x1

190x1

De sidste sæt var sq tunge <_<

Squat, igen igen:

157½x3

157½x3

157½x3

157½x3

157½x3

137½x4

115x4

Wheels= kaput.

Goodmornings:

120x5

130x5

130x5

130x5

130x5

Noget vissen i ben/lænd.

Hacksquat calfraises:

20 pladerx17

21 pladerx16

22 pladerx14

23 pladerx11

Daaamn, den brændte sq helt åndsvagt :blink::devil: Stadigvæk bedre end sidst dog ;)

Standing dumbbellcurls:

22½x10

25x8

27½x5

25x8

Udemærket.

Cardio & Posering:

Morgencardio: 50 minutters PW med 12½kg på ryggen.

Posering: 3 gange det sædvanlige efter træning.

Link to comment
Share on other sites

Craw> Har ikke læst hele tråden men hvis jeg forstår dig ret, kører du med samme kalorieindtag når du cutter som når du bulker. Men bare mere cardio i form af powerwalk til at brænde fedtet..

Altså ikke noget med lavere kulhydratindtag, som Angel ellers påpeger i en anden tråd, som optimalt når man cutter??

Link to comment
Share on other sites

Craw> Har ikke læst hele tråden men hvis jeg forstår dig ret, kører du med samme kalorieindtag når du cutter som når du bulker. Men bare mere cardio i form af powerwalk til at brænde fedtet..

Altså ikke noget med lavere kulhydratindtag, som Angel ellers påpeger i en anden tråd, som optimalt når man cutter??

Jeg har haft samme kalorieindtag indtil slutningen af sidste måned, hvor jeg begyndte at rotere kulhydrater over tre dage. Det drejer sig dog ikke om ret meget endnu, men hvis det bliver nødvendigt senere hen, bliver det fra kulhydraterne at et eventuelt yderligere kcalunderskud skal hentes :wave:

Cardio & Posering:

To ganske gode ture idag med god energi og hele svineriet. Benene var godt nok en smule visne og godt væskede efter squathelvedet igår, men hen på eftermiddagen kunne de igen :)

Poseringen kørte også ganske fint :)

Morgencardio: 50 minutters PW med 12½kg i rygsækken.

Eftermiddagscardio: 50 minutters PW med 12½kg i rygsækken.

Posering: 3 gange det sædvanlige.

Link to comment
Share on other sites

Personligt ligger mit vedligeholdesesniveau på omkring de 3800 kalorier på træningsdage. Derfor synes jeg det er utrolig svært at skære i kulhydraterne når man cutter, da jeg så vil tabe mig alt for hurtigt. Det er jo svært at komme op på omkring 3300-3400 kalorier (når jeg cutter), hvis ikke jeg for en del kulhydrater...

Link to comment
Share on other sites

Craw> Vil lige tilføje, at jeg starter med at cutte til januar. Kan se at du i Ugh togoths tråd skriver, at det ikke er optimlat "kun" at have cuttet 6 kg fedt på 5 måneder. Hvad mener du så er optimalt for mindst mulig tab af muskler. Personligt har jeg tænkt mig at cutte med et vægttab på ca. 1,5 kg om måneden..

Link to comment
Share on other sites

Craw> Vil lige tilføje, at jeg starter med at cutte til januar. Kan se at du i Ugh togoths tråd skriver, at det ikke er optimlat "kun" at have cuttet 6 kg fedt på 5 måneder. Hvad mener du så er optimalt for mindst mulig tab af muskler. Personligt har jeg tænkt mig at cutte med et vægttab på ca. 1,5 kg om måneden..

Hvis man går efter 500-750gr om ugen, så er det ikke helt ved siden af. Det ville også give et noget større fedttab end de 1½kg om måneden.

Angel> Wroooom :2000-pontiac-red: :lol:

Onkel T & Hoosier> Takker :) Der er dog allerede sket en del siden de billeder, men det må jeg nok hellere dokumentere en af dagene :)

Link to comment
Share on other sites

Krøya> Har godt hørt om Krøyas Tøfex-connection, men der er vist noget med at man skal have Testotrøje for at få de gyldne håndmadder :lol:

Sheiko; Uge 4, dag 2:

Sidste dødløftdag på Sheiko og den var rar at få overstået. Jeg synes ikke der var den store power i benene idag, så de tunge løft føltes tungere end de plejer <_< Bænkpres var dog heldigvis rimelig overkommelig og resten af sagerne kørte også ganske ok, så alt i alt gik det rimelig godt op. Der var også godt fremmøde idag, men jeg havde ikke den helt store tid til at kæwe den, da jeg llers ville have skullet være i centeret til lukketid :lol: Skide Sheiko :lol:

Dagens tal:

Dødløft til knæene:

120x3

145x3

145x3

167½x3

167½x3

180x2

180x2

180x2

180x2

Nemt nok, men den føles nun lidt latterlig at lave :cry:

Bænkpres:

90x5

107½x5

125x4

125x4

132½x3

132½x3

142½x2

142½x2

132½x4

132½x4

125x5

125x5

115x6

107½x7

97½x8

90x9

Nemt nok :)

Dødløft:

120x4

145x4

167½x3

167½x3

192½x3

192½x3

192½x3

192½x3

192½x3

192½x3

De sidste sæt føltes sq tunge :dead:

Flyes:

22½x10

25x10

25x10

25x10

27½x10

27½x10

Ahhhh, sad perfekt i pattøjet :)

Lunges:

50x15

50x15

50x15

Arrrrgh, det brændte sq for nasty ift. hvor latterlig en vægt det var :cry::blink::devil:

Bench crunches:

23

15

10

30 sekunders pause mellem sæt :dead:

Side laterals:

15x15

17½x11

17½x11

Ok, men en smule træt.

Smith seated halfpress:

stang+70x12

stang+70x14

stang+75x13

stang+80x11

Skulle lige finde stilen, men ellers var den fee' ;)

Morgencardio & Posering:

Morgencardio: 50 minutters PW med 12½kg på ryggen.

Posering: 3 gange det sædvanlige efter træning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share