Endorfinjunkie på genoptræning


CoqRouge
 Share

Recommended Posts

Også tillykke herfra.

På det område er du ikke foran mig, men på tungere vægte, løb cykling og alt det andet

er du nok.

Står der ikke forkert fødselsdato i din profil, for der er vist kun en, der

har fødselsdag 2 gange om året :bigsmile:

Henning :pumpin:

Jo, den er forkert - men jeg mener da, at jeg iflg. profilen har fødselsdag 0 gange om året! Den stammer fra en tid, da jeg hægede mere om min anonymitet - men nu om dage er der alligevel mindst 10 her på MOL, der ved, hvem jeg er, så at fedte rundt med en fiktiv fødselsdato giver ikke rigtig mening mere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde imidlertid håbet, at min for øjeblikket gode max V02 (subjektivt bedømt, ganske vist!) kunne bære mig igennem, men sådan skulle det altså ikke være.
Ja VO2-max er ikke altafgørende, hvad man ellers let kan forledes til at tro når man studerer de forskellige videnskabelige testsammenligninger. Det kunne være rart om disse blev mere bredt funderet med inddragelse af aspekter som fx. udholdenhed, løbeøkonomi, anaerob kapacitet, evne til ramme Vo2-balance, mental fokusering etc.
Foran og foran - det kan vist diskuteres. Lavere fedtprocent, ja sikkert. Kan løfte tungere vægte end dig - ja, sikkert, men ikke vældig imponerende, da du ikke træner med vægte. Alt tyder til gengæld på, at du cykler hurtigere end jeg, og hvis du lagde dig efter løb igen, ville du være hurtigere end mig fra 1500 m og op i løbet af no time.

Skal vi ikke dømme uafgjort indtil videre? 

Jeg er bange for du får lov at beholde føringen i løb i lang tid fremover, da jeg ingen planer har p.t. om at starte igen. Derimod er jeg meget opsat på at køre lidt vægttræning til vinter, men det bliver med fokus på benene, samt lidt ryg/mave m.m. I øvrigt synes jeg mit speed i cykling har krævet rimelig fokuseret træning at opnå i betragning af dette er mit eneste træningsmæssige fokus.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i, at man ved at læse visse skrifter kunne få den idé, at VO2 max er det eneste saliggørende mht forudsigelse af løbeperformance. Det er naturligvis ikke rigtigt - men det er dog stadig den enkelte uafhængige variable, der siger mest - der om man vil har den højeste korrelation med eller forklaringskraft for løbeperformance.

Når jeg har interesseret mig en del for VO2 max på det seneste, er det imidlertid af en lidt anden, omend beslægtet årsag. Jeg har jo spredt mine prioriteter mellem en hel masse forskellige ting - løb, cykling, styrke, styrkeudholdenhed, eksplosivitet - faktisk kan man sige, at det er selve mixet af disse ting, der er min prioritet (mere herom, når jeg en dag er i mit filosofiske hjørne) - og VO2 max er vel nok den parameter, der har den højeste generelle transfer mellem det hele. (selv om den et meget langt fra fuldstændig) Sagt på en anden måde kan man træne sig op til at kunne løbe i flere timer uden at være specielt udholdende på en cykel - men et højt VO2 max opbygget via løb kan i nogen udstrækning overføres til f.eks. cykling.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i, at man ved at læse visse skrifter kunne få den idé, at VO2 max er det eneste saliggørende mht forudsigelse af løbeperformance. Det er naturligvis ikke rigtigt - men det er dog stadig den enkelte uafhængige variable, der siger mest - der om man vil har den højeste korrelation med eller forklaringskraft for løbeperformance.
Jeg tror også den høje fokusering på VO2-max. i videnskabelige tests og undersøgelser skyldes at det er en direkte målbar faktor, hvor imod løbeøkonomi, udholdenhed mv. ikke er entydigt målbare parametre. VO2-max er selvfølgelig nok generelt en af de mest betydningsfulde faktorer ved aerobe idrætsaktiviteter, men meget er afhængig af typen af idræt, distancen og specifikke forhold. Desuden forledes mange motionister til at tro at alt omkring iltforsyningen bare handler om VO2-max, hvilket er en ret grov forenkling. VO2-max. udtrykker det maximale nettooptag af ilt fra lungerne, men ikke noget præcist om udnyttelsesevnen i netop de relevante muskelgrupper, der aktiveres under træningen (som igen er afhængig af andre parametre) og heller ikke noget om evnen til at opretholde et højt iltoptag i længere tid.
VO2 max er vel nok den parameter, der har den højeste generelle transfer mellem det hele. (selv om den et meget langt fra fuldstændig) Sagt på en anden måde kan man træne sig op til at kunne løbe i flere timer uden at være specielt udholdende på en cykel - men et højt VO2 max opbygget via løb kan i nogen udstrækning overføres til f.eks. cykling.
God pointe, da udholdenhed nok i udpræget grad er determineret af kapacitet og tilpasning af de relevante muskelgrupper og bevægelsesmønstre, der er en del forskellig for løb og cykling, hvorimod iltforsyningen er en almen universel forudsætning for alt aerob træning. Det er også derfor løb er en velegnet alternativ træningsform for cykelryttere ifm. vinterens grundtræningsprogram. Det er dog stadig den "kun" (ikke ment i negativ eller reduceret betydning) den primære evne til iltoptagelse i lunger og kredsløb, der kan overføres direkte og til en vis grad også ilttransporten i musklerne (da løb og cykling trods det forskellige bevægelsesmønster anvender nogenlunde samme muskelhovedgrupper).
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Når jeg har interesseret mig en del for VO2 max på det seneste, er det imidlertid af en lidt anden,  omend beslægtet årsag. Jeg har jo spredt mine prioriteter mellem en hel masse forskellige ting - løb, cykling, styrke, styrkeudholdenhed, eksplosivitet - faktisk kan man sige, at det er selve mixet af disse ting, der er min prioritet (mere herom, når jeg en dag er i mit filosofiske hjørne)

Shhh Coq :) Du havde lovet ikke at afsløre vores planer om Ironman/Everest bestigning endnu :)

Link to comment
Share on other sites

JanD>Vi er helt forrygende enige om max VO2's muligheder og begrænsninger. Jeg vil gerne tilføje, at en anden grund til, at værdien så at sige er kommet på mode (igen?!) er, at nogle af Billats studier har vist, at selv overordentlig garvede konkurrencelangdistanceløbere kan opnå signifikante forbedringer i deres konkurrencetider efter en periode med intensiv træning rettet mod forbedring af max VO2. Jeg ser imidlertid ikke nogen modsætning her i forhold til det, som vi har diskuteret ovenfor - da de nu er så garvede, er alle tilpasninger mht. løbeøkonomi etc. formentlig på plads, hvilket betyder, at max VO2 - hvis man ikke har trænet specifikt med forbedring her for øje - meget vel kan være en væsentlig begrænsende faktor. En forbedreing her kan så via de allerede eksisterende tilpasninger overføres ret direkte til konkurrencedistancen.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg har interesseret mig en del for VO2 max på det seneste, er det imidlertid af en lidt anden,  omend beslægtet årsag. Jeg har jo spredt mine prioriteter mellem en hel masse forskellige ting - løb, cykling, styrke, styrkeudholdenhed, eksplosivitet - faktisk kan man sige, at det er selve mixet af disse ting, der er min prioritet (mere herom, når jeg en dag er i mit filosofiske hjørne)

Shhh Coq :) Du havde lovet ikke at afsløre vores planer om Ironman/Everest bestigning endnu :)

Hmmmm, du har mere ret, end du aner! Da jeg læste din omtale af en bog om bjergbestigning, var det min første reaktion, at det, som der stod om fysisk forberedelse - det var lige noget for mig. Jeg har så via Amazon gjort mig bekendt med bogens indholdsfortegnelse, og fundet ud af, at kapitlerne om fysisk træning kun fylder ca. 50 sider. Det er nok for lidt til at retfærdiggøre investeringen, da jeg ingen planer har om at blive fritidsbjergbestiger, trods din kastede handske!

Årsagen? Elementært, min kære Watson! Når man kommer op i højderne, falder temperaturen. Deres ærbødige tjener hader at have det køligt, hvilken fornemmelse normalt indtræder, når temperaturen falder under 20 C i skyggen! Derfor ja til tropiske jungler, men nej til kolde bjergsider!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Når jeg har interesseret mig en del for VO2 max på det seneste, er det imidlertid af en lidt anden,  omend beslægtet årsag. Jeg har jo spredt mine prioriteter mellem en hel masse forskellige ting - løb, cykling, styrke, styrkeudholdenhed, eksplosivitet - faktisk kan man sige, at det er selve mixet af disse ting, der er min prioritet (mere herom, når jeg en dag er i mit filosofiske hjørne)

Shhh Coq :) Du havde lovet ikke at afsløre vores planer om Ironman/Everest bestigning endnu :)

Hmmmm, du har mere ret, end du aner! Da jeg læste din omtale af en bog om bjergbestigning, var det min første reaktion, at det, som der stod om fysisk forberedelse - det var lige noget for mig. Jeg har så via Amazon gjort mig bekendt med bogens indholdsfortegnelse, og fundet ud af, at kapitlerne om fysisk træning kun fylder ca. 50 sider. Det er nok for lidt til at retfærdiggøre investeringen, da jeg ingen planer har om at blive fritidsbjergbestiger, trods din kastede handske!

Årsagen? Elementært, min kære Watson! Når man kommer op i højderne, falder temperaturen. Deres ærbødige tjener hader at have det køligt, hvilken fornemmelse normalt indtræder, når temperaturen falder under 20 C i skyggen! Derfor ja til tropiske jungler, men nej til kolde bjergsider!

Godt så :) Så nøjes vi med Iron man på Lanzarote/Hawai :w00t:

Oprigtigt imponeret over, at du tjekkede bogen ud på Amazon.... og dybt skuffet over at se den fravalgt pga de relativt få sider om træning. Kvalitet fremfor kvantitet - ganske enkelt - plus super velskrevne kapitler om kost og mentale aspekter af træning/performance. Køb den, køb den, køb den :devil: Så vidt jeg husker, så plejer du ikke at være så tilbageholdende med indkøb af velskreven litteratur om træning.

Link to comment
Share on other sites

Om ugens træning er der det at sige, at efter mit let fejlslagne attentat på min årsbedste 5 km-tid i lørdags og efterfølgende analyse har jeg trænet 2 gange med opvarmning efterfulgt af 3 km i tilnærmelsesvist 5-km tempo. Så har jeg da gjort noget for evnen til at udholde tempoet i lidt mere end 30 sekunder af gangen, her lige inden Frederiksberg-løbet på søndag! Derudover er det blevet til noget træning med kropsvægten - dips i ringe (sindssygt svært!), HPU-er, eccentriske OAP-er og mere i den dur.

-og det leder mig frem til det, som jeg egentlig ville skrive om: Mit eksperiment med at holde vejret under løb. Det har jeg startet en tråd om i kondiforummet, men den mere personlige beretning kommer her.

Inspireret af Owen Andersons nyhedsbrev valgte jeg at omlægge torsdagens træning i frokostpausen. Oprindeligt var det meningen at køre 2 x (400m+200m+100m) i noget nær hurtigste tempo, men jeg indskrænkede mig til ét gennemløb for derefter at eksperimentere med at holde vejret.

Altså: Opvarmning, kort, men intensiv intervaltræning, 5 minutters langsomt løb og så skulle det være: 3 x 1 minut, delt op i 20 sekunder med tilbageholdt åndedræt og 40 sekunder med almindelig vejrtrækning, stadig i langsomt løbetempo.

Det ku' jeg bare slet ikke! Det var mig kropumuligt at holde vejret i mere end 15 sekunder, og selv det var decideret modbydeligt de sidste 6 sekunder! Ikke imponerende, når jeg sammenligner med de triatleter, der nævnes i nyhedsbrevet - de gennemførte jo mange "20-40" - pas.

Grundene til fias - øh, mine nye erfaringer kan være mange. Jeg har tænkt på følgende:

1: Jeg er muligvis generelt dårlig til at holde vejret - har aldrig trænet det.

2: Det er vanskeligere ved løb end ved cykling (som i eksemplet med tri-folkene)

3: Jeg løb for hurtigt - men hurtigt var det nu ikke, vel ca. 5:30-tempo.

4: Mit iltforbrug var for højt i udgangspunktet som konsekvens af den forudgående korte intervaltræning.

Hvorom alting er, har jeg tænkt mig at eksperimentere lidt videre i de kommende uger. Fortsættelse følger.

Link to comment
Share on other sites

Hvorom alting er, har jeg tænkt mig at eksperimentere lidt videre i de kommende uger. Fortsættelse følger.

Det er rart at du påtager dig ansvaret for at efterprøve alle teoriers holdbarhed i praksis.

Vi andre holder vejret imens! :dead:

Tjah, den slags kan man jo sige i et mere eller mindre drillende tonefald - men sandheden om mit liv er, at min adfærd i mange situationer kan beskrives ud fra nogle af de gængse teorier om forbrugeradfærd. Her taler man om, at der er forskel på, hvornår i et produkts livscyklus, at forskellige mennesker vil være parate til at afprøve det. Uanset, om vi taler om et nyt lagringssystem til datafiler eller en ny teori om fysisk træning, vil jeg næsten altid være parat til at afprøve det i praksis på et ganske tidligt tidspunkt. Nogle vil nok mene, at jeg har et mere eller mindre bevidst ønske om at blive betragtet som opinionsleder. Selv hælder jeg til en mere jordnær forklaring: Simpel, men omfattende nysgerrighed!

Den slags kan jeg nok påstå, men i virkeligheden nok ikke forklare for mennesker, der ikke sædvanligvis lader sig styre af deres nysgerrighed. Som Meadow engang skrev til mig: It takes one to know one!

Om 2 timer og 20 minutter går starten på Frederiksberg-løbet, hvor jeg stiller op på 5 km. Det skal nok blive godt! Jeg er øm og stiv underlige steder efter en lørdag med havearbejde, og for at det ikke skal være løgn, har jeg også hovedpine! (Kun en let af slagsen, men alligevel!). Jeg har ikke taget piller, for det kan vel give bagslag på løbeturen!? På den anden side er der vist noget med, at visse studier har vist, at en kombination af koffein og acetylsalicylsyre kan virke let præstationsfremmende. Det er jo lige præcis de aktive stoffer i Kodimagnyl!

Link to comment
Share on other sites

På den anden side er der vist noget med, at visse studier har vist, at en kombination af koffein og acetylsalicylsyre kan virke let præstationsfremmende. Det er jo lige præcis de aktive stoffer i Kodimagnyl!

Så vær dog konsekvent overfor din nysgerrighed og æd en håndfuld af de der klumper :lol:

God tur :)

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Ziggymund>Jeg valgte at afstå - godt det samme, for hovedpinen forsvandt som dug for solen under opvarmningen.

Min tid blev 37 sekunder bedre end sidste år. Spændende, om det også rækker til en gentagelse af min placering.

Jeg skal have genskrevet bogen om min øjeblikkelige maxpuls - for jeg blev involveret i et spurtopgør, som min beskedenhed forbyder mig at berette resultatet af - og bagefter var min puls det højeste, som den har været i de seneste 4 år. Ikke, at den var høj af den grund, men 164 er dog immervæk 3 slag mere, end jeg troede, at det gamle pumpeværk kunne klare.

-og ellers kan jeg næsten ikke huske, hvordan jeg kørte hjem, for jeg hørte radio. Need I say more?! Guld og guld og guld.......

Link to comment
Share on other sites

Jeg har her til aften sendt følgende til Ultimate Sport Service:

Jeg ved ikke, hvem jeg skal rette denne klage til – så nu bliver det Ultimate.

Jeg tilmeldte mig ovennævnte løb på 5 km via nettet og fik nr. 435. Jeg oplyste ved tilmeldingen, at jeg har egen chip – DX8K3PM. Det var med nogen overraskelse, at jeg ved afhentningen af mit startnummer den 27/8 kunne konstatere, at kuverten indeholdt en chip DA2MHTX. Jeg rettede henvendelse til folkene i teltet, og fik oplyst, at der måtte være sket en fejl, men at jeg skulle anvende den udleverede chip, hvilket jeg gjorde. Chip'en afleverede jeg efterfølgende i målområdet.

Det er derfor med nogen overraskelse, at jeg kan konstatere, at jeg ikke står opført på resultatlisten. Det er rent ud sagt dybt utilfredsstillende! I modsætning til sidste år rækker min tid tydeligvis ikke til at blive vinder af gruppen mænd 45-49 år, 5 km – men jeg vil alligevel anmode om at blive opført på listen. Ifølge mit eget stopur har jeg løbet på 21:54.

Jeg er faktisk ret sur lige nu...........!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk ret sur lige nu...........!

Det forstås. Har selv prøvet turen engang, hvor det lykkedes mig at få indsat min tid og placering (burde måske have overvejet at ændre på tiden).

Nysgerrighed er skam er god egenskab. Uden nysgerrighed bliver man ikke klogere!

Link to comment
Share on other sites

Henvendelsen til Ultimate virkede efter hensigten og Far er nu med på listen fra Frederiksbergløbet/løb for Livet. Jeg er ikke tilfreds med den absolutte tid - det er stadig svært for mig at acceptere, at sub-20 minutter på 5 km tilsyneladende for stedse er kommet ud af rækkevidde - men forbedringen på officielt 38 sekunder ifht. sidste år er dog ok, og det interessante er, at jeg de seneste 3 måneder kun har trænet ca. 30 % af de km, som jeg tilbagelagde samme periode sidste år. Til gengæld har der været langt mere intensitet i træningen, og det har altså givet en vis effekt. Nå, ja - jeg vejer også 2 kg mindre, og regnet i % er min tid reduceret med ca. det samme som min vægt.

Hør, jamen - det vil jo sige, at jeg kan komme med til næste OL på 5 km, hvis jeg taber mig fra 78 kg til noget i omegnen af de 45! :lol:

Har benyttet aftenen til at eksperimentere med box squat, da benene alligevel ikke var trætte efter løbet. Noget kunne tyde på, at der her er tale om den rigtige squat for mig, for mit "falden på halen, hvis underbenene skal være bare tilnærmelsesvist lodrette"-problem kommer ikke til udtryk ved box squat. Til gengæld må jeg nok finde mig i, at mit max - som jeg ikke har testet, det er bare en fornemmelse - ligger noget i retning af 25 % under det "normale"

Link to comment
Share on other sites

Hør, jamen - det vil jo sige, at jeg kan komme med til næste OL på 5 km, hvis jeg taber mig fra 78 kg til noget i omegnen af de 45! :lol:

:lol: :lol: :lol:

Ja ja teorien kan fortælle så meget, men her vil du sikkert ikke prøve på egen krop om det kan lade sig gøre ;)

Godt du kom med på resultatlisten, det manglede da også bare :)

- Dipy

Link to comment
Share on other sites

Jeg garanterer for, at jeg ikke skal eksperimentere med at få vægten ned i nærheden af de 45 kg. Måleren i centeret påstår hårdnakket, at jeg har en fedtfri masse på 72 kg.

Tirsdagen bød på et gensyn med en længe savnet ven: Efter mange genvordigheder - som jeg skal skåne læserne for! - lykkedes det at få Principia'en hjem i stalden igen. Mit uheld fra den 7/8 kostede altså mere end 3 uger uden cykel og den nette sum af 1300 kr, idet det viste sig, at bagskifteren ikke stod til at redde.

Desværre havde jeg ikke tid til en tur - udover prøverunden, der antydede en cykel i fineste form! - og i dag bliver det heller ikke, da det dels regner og jeg dels er lidt klemt på tiden, så det bliver nok til et lynprogram med lidt svingen med mine kettlebells.

Der er dog også endnu en grund, nemlig at jeg efter søndagens 5 km-løb, mandagens box squat og et intervaltræningspas sent tirsdag aften med 4 x billat 2+2 har modtaget nogle forsigtige signaler fra understellet om, at benene godt kunne tænke sig en hviledag - så det får de så (næsten, da!) i dag onsdag.

Jeg har flere gange skrevet lidt om effekten af min fokuseren på max VO2 de seneste måneder. Det vel nok mest markante, som jeg har registreret er, at mit tempo, når jeg bare løber afslappet - f.eks. i forbindelse med opvarmning eller afjogning - er steget væsentligt. Min km-tid ved let, afslappet løb er faldet med ca. 15 sekunder ved uændret subjektivt anstrengelsesniveau. En tilsvarende forbedring ses desværre ikke ved topfart.

Link to comment
Share on other sites

Pas godt på Principiaen - der bliver muligvis aldrig bygget en igen, og hvis der gør så bliver det ikke i Nørre Sundby men på Taiwan... :(

Jeg vil gøre mit bedste - og genvordighederne kom jo også i høj grad af, at der ikke lige stod en venlig medarbejder ved telefonen i Nørresundby og ventede på at komme til at ekspedere en ordre på 1 stk. geardrop til den københavnske vestegn.

Ellers er der kun at sige NIHAOOOW

Link to comment
Share on other sites

Den slags kan jeg nok påstå, men i virkeligheden nok ikke forklare for mennesker, der ikke sædvanligvis lader sig styre af deres nysgerrighed. Som Meadow engang skrev til mig: It takes one to know one!

:lol: It so certainly does!

If only one could use it to her advantage as another one. ;)

:4boxing: meadow

Link to comment
Share on other sites

Godt at se du snart kan hoppe på cyklen igen selv om bentøjet har brug for lidt hvile.

Jeg har lige en forespørgsel. Nu har jeg jo tidligere kommet med vise hentydninger vedr. dine eksperminter i sammenhæng med genkomsten fra USA-turen, fordi jeg oprigtigt mente der var lige lovlig modsatrettede eksperimenter.

Derimod synes jeg din grundlæggende indstilling om at prøve diverse teorier, træningsmetoder osv. af i en eksperimentel kontekst er en god tilgang omend det måske ind imellem formentligt kan koste lidt formmæssigt p.g.a. ikke 100%-fokusering på determinerede træningsforbedringer.

Derimod giver jo en meget bred erfaringsbase, som jeg måske delvist begrænser mig fra ved på forhånd at afvise umiddelbart ulogiske teorier fra at indgå i en afprøvning. Desuden fornemmer jeg at mine muligheder for eksperimentel praksis er begrænsede af mine udtalte ledproblemer grundet fortids dumheder og hård træning.

Som du måske har bemærket i kondi-foraet og link til dourun kører der en diskussion af den relativt nye løbestil pose-løb, som jeg ikke tidligere har stiftet praktiske erfaringer med. Egentlig ville jeg gerne have teknikken afprøvet på egne ben, men som status er har jeg en del problemer med bentøjet og i øvrigt ikke løbet i lang tid.

Jeg vil derfor gerne høre om du tidligere har stiftet bekendskab med denne metode eller om du evt. kunne have lyst til et lille ekstra eksperiment i en praktisk uvildig afprøvning (jeg vil nok ikke selv blive betragtet som uvildig med mine tilkendegivne synspunkter).

Og så vil jeg til gengæld love ikke bagefter at komme med sjove hentydninger til DETTE eksperiment (jeg tør ikke love for meget). :w00t:

Link to comment
Share on other sites

JanD>Ja, der er ingen tvivl om, at mine eksperimenter fra tid til anden har haft som resultat, at jeg er gået tilbage. En klog mand har engang skrevet, at "the only things you truly own are your own mistakes" Jeg ejer meget!

Jeg har svaret i tråden om løbestil. Her skal jeg blot gentage, at jeg tror, at løbestil/teknik - bortset fra skridtfrekvensen - i grunden har bedst af at passe sig selv!

Link to comment
Share on other sites

Efter sådan en aften, hvor jeg har brugt tid og energi på at fylde andre tråde og andres logs, er det nu på tide at vende tilbage til de hjemlige virtuelle græsgange.

Torsdag var en af de sjældne dage, hvor jeg ganske enkelt ikke gad at foretage mig noget som helst. Stress på arbejdet efter en nat med for lidt søvn - nej, det går ikke, mein Herr! Imidlertid har jeg nu 31 år som endorfinjunkie bag mig, og pludselig befandt jeg mig uden for hoveddøren, iført mit løbetøj og dertil hørende sko! Arne hører squatracks, der kalder - mine sko er langt mere subtile! De sniger og smyger sig på mine 44'ere og bevæger sig ganske diskret ud af stuen - og bedst, som jeg tror, at nu skal jeg se de sene nyheder på TV2 - ja, så står jeg ude på den stille villavej iført et umisforståeligt kostume - og så begynder benene at bevæge sig afsted med 12 km/t. Torsdag var det godt det samme - efter en lidt træg opvarmning kom der fart over feltet, og jeg gennemførte 4xbillat 2-2 i årets hidtil højeste tempo. Downside: Sove kunne jeg naturligvis ikke - intervaltræning, badning og derefter til sengs er ikke en helt optimal sekvens, når den gennemføres komprimeret.

Fredag morgen kunne jeg så konstatere den laveste vægt siden 1993: 77,1 kg. I dagens løb afprøvede jeg en impedansmåler, der sagde fedtprocent 9,0. Det bestyrker bare min skepsis - da jeg vejede 500 g mere for 2 uger siden, sagde en anden impedansmåler 7,2 %. Måske jeg skulle finde en pro med en måletang for at få det rigtige tal slået fast. På den anden side: Who cares?

Jeg sneg mig i dagens til at gennemføre et hårdt brystprogram og diverse øvelser for kroppens øverste halvdel. Benene fik ro - for efter at have set vejrudsigten har jeg besluttet at køre Tour de Vest søndag. Det bliver så anden cykeltur siden ultimo juni - og den første efter mit crash i Nordjylland Rundt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share