Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Så nogle øvelser er jeg faldet en del i, især presse øvelser. Men omvendt kører jeg også 10`ere i alle øvelser nu. Men taget i betragtning det vægt tab jeg har været under,og at jeg ikke er på kreatin som jeg var der osv osv, så er det vel ok.

Det var dog nogle kolossale vægte ... !!!! nice!!! :)

Link to comment
Share on other sites

Start: 15:45

Slut: 17:11

vægt: 79.6

Mennesker: Børsten

Status: HST Dag 6 Cyklus 2

Sidste træning i 10 rep cyklusen. Børsten var i huset og fyrede cardio af. Han er for hård. Jeg synes ikke træningen spillede i dag. Er godt brændt af i skallen efter alle de ting der har været de sidste to uger.

Front Squat

1 x 10 x 70

1 x 7 x 70 + 3 (tabte stangen, og nuppede 3 rep mere)

1 x 6 x 70. Opgav, den blev ved med at glide fra mig.

Flat Dumbell Pres

1x 10 x 20

2 x 9 x 40

1 x 8 x 40

High Incline db Bænkpres

1 x 9 x 35

1 x 10 x 35

Yates Row

2 X 10 x 90

db shoulder pres

2 X 10 x 27m5

Pulldown med spade greb

2X 10 x 90

Closegrip benchpres

1 x 8+1 x 80

1 x 8 x 80

Incline Curls

2 X 10 x 20

Push Downs

2X 10 x 85

Ronnie curls

2 X 10 x 67,5

3D Shoulder (laterale tri set)

2 X 10 x 12,5

Crunch aka kongtana

2 x 10rep

BenPres

2 x 10 x 250

Link to comment
Share on other sites

Det så dælme godt ud igår - din form er lige i øjet nu. :4thumbup:

Det så ritti fitness agtigt ud :wink::superman::w00t:

Thanks mate. jeg tror faktisk jeg har gainet en lille smule muscel. Fordi jeg er cirka 1kg tungere end da jeg var lettest på diæten, men omvendt ser jeg ikke mere bulket ud. Men det er nok minimalt hvad det reelt er.

Din form var lige i skabet igår. jeg er så ærgelig over at jeg har måtte aflyse min tur over og se jer. Glæder mig til at se pics. Du bliver lee med pump, dræn og pro tan.

Link to comment
Share on other sites

Ganske god aften og god dag ellers. Har helt pause både fra cardio og træning pga klubbens event i morgen.

Har været til noget fest for en veninde til aften som er færdig uddannet. Har tilladt mig selv 2 stykker kage, og et flute, og resten har været god mad.

Skulle lige køre en veninde hjem, og det kom til at koste mig 2000kr og et klip i kørekortet pga jeg var uopmærksom. Det værste er at man kun har sig selv at være sur på.

:unhappy:

Nytter ikke noget at hyle, man kan lære det kan man

Link to comment
Share on other sites

Så fik vi leget lidt stærk mand i dag.

Det var super godt arrangeret af Dr.Steen og Lungbrush. Rigtig hyggeligt.

Vi dystede i 4 Events. Vi blev 10 deltagere, og en enkelt udgik. Det i sig selv var egentlig ok, bortset fra der var 18 tilmeldt.

Der var 4 events

Træk af BMW :w00t:

Olie Tønde løft (30,40 og 50) op på et højt bord

Farmer Walk med 60kg i hver hånd. (Det er jeg så rimelig ringe til)

Dæk flip med 200kg dæk.

Det var rigtig sjovt. Generelt er jeg lidt skuffet over min performance i forhold til jeg er i relativ god form, og ok stærk, blev det kun til en 6 plads

Her er lidt billeder

http://peecee.dk/?id=701

http://peecee.dk/?id=702

http://peecee.dk/?id=703

http://peecee.dk/?id=704

http://peecee.dk/?id=705

http://peecee.dk/?id=706

http://peecee.dk/?id=707

Link to comment
Share on other sites

Det var vel din bimmer at de trak i? :bigsmile:
Yepper.
God form du udviser på billederne og endda med shades på mens du løfter på tingene. :shades:

Thanks. Formen er ok, men styrken sucks

Fedt nok med sådan et lille event. :smile:

Det er faktisk rigtig ok. Det er andet år vi laver det . Det er bestemt en tradition jeg håber bliver holdt i hævd

Link to comment
Share on other sites

Hej Blackice,

Følger lidt med i din log og må sige, det ser sgu' godt ud med de pix fra i dag :4thumbup:

Fedt arrangement og ser ud til at være god form :superman:

/Miamus

Hey Mia

Hyggeligt at du ser forbi loggen i ny og næ. :smile:

Men jo formen er ved at være der. Men det er trist at "strand formen" er nået sommeren er ovre. 17kg totalt vægttab cirka. Måske mere, fordi jeg tror jeg har taget lidt muskel på også.

Men ja det var et rigtig fedt arrangement. Der var desværre ikke så stor opbakning til det som man kunne ønske. (tilskuere og andre klub medlemmer) Men det bliver bedre år for år.

Dejligt der er nogle der gider tage initiativ til den slags selv om det er helt ulønnet.

Link to comment
Share on other sites

Hey Mia

Hyggeligt at du ser forbi loggen i ny og næ. :smile:

Men jo formen er ved at være der. Men det er trist at "strand formen" er nået sommeren er ovre. 17kg totalt vægttab cirka. Måske mere, fordi jeg tror jeg har taget lidt muskel på også.

Men ja det var et rigtig fedt arrangement. Der var desværre ikke så stor opbakning til det som man kunne ønske. (tilskuere og andre klub medlemmer) Men det bliver bedre år for år.

Dejligt der er nogle der gider tage initiativ til den slags selv om det er helt ulønnet.

17 kg - RESPEKT! :cool:

Mht strand, well, better late than never - og nægter at tro det har været HELT galt sommeren over :w00t:

Link to comment
Share on other sites

17 kg - RESPEKT! :cool:

Mht strand, well, better late than never - og nægter at tro det har været HELT galt sommeren over :w00t:

Well det har holdt hårdt. Det er første gang jeg har rippet så langt ned. Men de ter også 7 måneder det har stået på i. Men det bliver forhåbentlig nemmere næste gang.

Narhh der har været nogle måneder af sommeren hvor formen var ok trods alt :bigsmile: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ser sgu godt ud med stærkmanden. :4thumbup:

200kg dæk :devil:

(vel omkring) 1 ton bil :devil:

respekt

--

Hvad angår KBs kan de bruges til både styrke, allround fitness, masse eller hvad du nu har lyst til. Fuldstændig ligesom alm. vægte afhænger det helt af hvordan du angriber dem, hvilke øvelser, hvor tungt og hvor mange sæt og reps.

Den helt store forskel er nok, at KBs stort set altid er fullbody træning, storts et altid ballistisk - dvs eksplosivt. Du kan træne unilateralt, altså med an KB hvilket belaster din core, eller bilateralt, altså med to KBs, hvor der så er mere balance i kroppen.

Der findes tonsvis af læsestof. Smid mig en PM med din mail, så kan jeg sende dig et par PDF bøger.

Ellers kan du finde inspiration i denne MOL tråd

Ellers er der artikler af KB guruer som feks Mike Mahler;

Styrke / masse program med KBs

Generelt skriver han godt og interessant.

Overordnet er KBs en anden måde at træne på, og det kræver naturligvis man tænder på det lidt rustikke look, den meget old school agtige tilgang til træning, samt dropper isolationsøvelser (som ikke hører hjemme i traditionel KB verden).

KBs er SUPER supplement til styrke/hurtige sportsgrene som MA/Boksning osv, men er samtidigt et glimrende supplement til VL eller BB.

Du siger bare til hvis vi skal se på dem sammen i LVK.

/ Jacob

Link to comment
Share on other sites

Fede billeder!

Bliver spændende hvis du får lidt kettlebell træning med i loggen. Det tager lidt tid lige at blive fortrolige med dem, men det er virkelig et fantastisk træningsredskab. Du bør nok få en KB-kyndig person til at hjælpe dig igang - der er efterhånden mange her på MOL. (Den gode doktor har vist godt styr på det!) Jeg må dog advare dig om, at du bliver hugget i granit af KB træning!! :devil::wink:

Link to comment
Share on other sites

Den helt store forskel er nok, at KBs stort set altid er fullbody træning, storts et altid ballistisk - dvs eksplosivt. Du kan træne unilateralt, altså med an KB hvilket belaster din core, eller bilateralt, altså med to KBs, hvor der så er mere balance i kroppen.
Se præcis den sektion her finder jeg mest interessant. Forstå mig ret, men ind i mellem kan man godt savne den anvendelige del af den styrke man opnår ved træning. Et utal af øvelserne som man træner giver ikke en særlig anvendelig styrke.
samt dropper isolationsøvelser (som ikke hører hjemme i traditionel KB verden).

Den bliver svær. Hvis det også gælder som supplement ved siden af kb`s

Ellers kan du finde inspiration i denne MOL tråd

Det vil jeg se på

Du siger bare til hvis vi skal se på dem sammen i LVK.
Konge
Bliver spændende hvis du får lidt kettlebell træning med i loggen. Det tager lidt tid lige at blive fortrolige med dem, men det er virkelig et fantastisk træningsredskab. Du bør nok få en KB-kyndig person til at hjælpe dig igang - der er efterhånden mange her på MOL. (Den gode doktor har vist godt styr på det!) Jeg må dog advare dig om, at du bliver hugget i granit af KB træning!! :devil::wink:

Well nu har vi jo købt dem i klubben, og jeg vil som minimum give dem en chance og se om jeg kan bruge dem til noget anvendeligt i min eksisterende træning. Så der kommer helt sikkert KB træning i loggen. Så må tiden vise om det bliver en fast del af programmet

Link to comment
Share on other sites

Den helt store forskel er nok, at KBs stort set altid er fullbody træning, storts et altid ballistisk - dvs eksplosivt. Du kan træne unilateralt, altså med an KB hvilket belaster din core, eller bilateralt, altså med to KBs, hvor der så er mere balance i kroppen.

Det passer vel ikke helt :wink:

KB-øvelser kan groft deles i de ballistiske og "grind"-øvelserne, og forskellen som jeg ser det er ikke eksplosiviteten, for det kan grind-øvelserne også være, men det at man sætter moment i kb'en og udnytter/kontrollerer dette.

De ballistiske er:

swings

snatches

clean & jerk

Grind-øvelserne inkludere bl.a.:

Turkish getup (TGU)

overhead press

diverse squats

windmills

maveøvelser

floor press mm

row-øvelser

Skal kb-træningen primært være et supplement til den øvrige styrketræning ville jeg nok fokusere på TGU, windmills og de ballistiske.

Link to comment
Share on other sites

Blackice, hvor langt gik du i farmerwalken til det lille stærkmandsevent?
Jeg gik ikke, jeg tabte dem langt :laugh:

Jeg vidste på forhånd at jeg ikke kunne holde på møget. Jeg har alle dage haft, og har stadig en ELENDIG grebs styrke (og små under arme). Så jeg blev skrevet for 1,4Meter (mener jeg) :4thumbup:

Dagens vinder gik 50 meter med 60kg i hver hånd. Ganske imponerende. Jeg havde håbet jeg kunne lave vægtløfter greb, og bide styrken i mig, men håndtagene på dem er så tykke at jeg ikke kunne nå ordentligt om. Sååå det kostede mig dyrt. Ommed der var to der kun under mig i form af at en ikke kunne løfte dem, og en anden tabte dem efter at have rejst sig....

Men ja, greb skal der arbejdes med.

Skal kb-træningen primært være et supplement til den øvrige styrketræning ville jeg nok fokusere på TGU, windmills og de ballistiske.

Konge info. Tak. Ser nærmere på øvelserne :wub::superman:

Link to comment
Share on other sites

Start: 19:32

Slut: 20:28

vægt: 79,8

Mennesker: Sir Prise stødte til

Status: HST Dag 1 Cyklus 3

Havde vild doms i under armene efter igår. og ryggen var lidt øm men ellers ingen spor at mærke.

Dødløft

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 90kg

1 x 3 x 130kg

3 x 5 x 162,5kg

Benpres

3 x 5 x 280 kg

Flat Dumbell Pres

1x 10 x 20

3 x 5 x 42,5

High Incline db Bænkpres

2 X 5 x 37,5

Yates Row

2 X 5 x 95

db shoulder pres

2 X 5 x 30

Pulldown med spade greb

2X 5 x 95

Closegrip benchpres

2 x 5 x 85

Incline Curls

2 X 5 x 22,5

Push Downs

2 X 5 x 90

Ronnie curls

2 X 5 x 70

3D Shoulder (laterale tri set)

2 X 5 x 15

Crunch aka kongtana

2 x 10rep

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige siddet og set på lidt video klip af KB træning. Pyha det ser vildt ud.

Swings, Snatch, Jerk,clean ser overskueligt ud. Men resten er jo så teknisk svært at det kommer til at tage tid at huske hvordan møget fungerer. he

Disse øvelser har jeg tænkt mig at prøve at putte ind

swings

snatches

clean & jerk

Turkish getup (TGU)

windmills

jeg forestiller mig et min træning om 2 uger bliver bygget op om basic.

TJ`s dødløfts cyklus. En bænkpres cyklus, og noget til Bryst.

Så vil jeg assistere med lidt disko.

I alt 3 trænings pas om ugen som jeg plejer.

Hvordan bør man forholde sig med rep sæt kombination?

Har i et bud på hvor tit man bør køre dem eller et bud på hvordan jeg kan strukturere dem i forhold til min træning?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share