Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

TJ det ville jeg også ha gjort, hvis det ikke var fordi at jeg forventede at høre fra ham. Jeg ved ikke lige hvad jeg finder på, men satser på at køre ind i dag hvis jeg kan og få det gjort.

T. Forstår godt din pointe. Bare ikke så simpelt. Normalt er det ikke det store problem. For når jeg ikke træner eccentrisk så kan jeg træne alene. Men det er svært at få en udefra kommende til at hjælpe med et eccentrisk løft. Det er ikke noget man bare lige gør. Folk fatter virkelig ikke en bønne af HST programmet. Desværre et mit program nok rimelig ødelagt nu. Men jeg fuldfører det, og laver en max test på Torsdag inden jeg rejser, og prøver så at få trænet så meget som jeg nu kan på min ferie.

Når jeg kommer hjem bestiller jeg en ny portion Protein, og WG hos JFK, og så starter jeg på nyt HST program. Der vil blive nogle mindre rettelser. Men ellers meget lig det jeg har kørt nu.

Link to comment
Share on other sites

Underlig dag.

Jeg gik hjem omkring klokken 13 fordi jeg følte mig syg. Jeg tog hjem arbejde i en times tid hjemme fra, og sov. og ringede til min makker og hørte hvordan hans skulder havde det. Han venter med at træne igen til på Torsdag.

Jeg tog alligevel ned for at træne lidt.

Startede med lidt squat. 2 opvarmings sæt med 60kg.

Kørte så 3X5X77,5.

Prehn var der og fik rettet på min stil. Jeg har fået tillagt mit et twist på knæet, så de kommer til at pege for meget ind af. Det var jeg heller ikke i tvivl om da han sagde det. Så det blev rettet.

Tog så 1X5X30 dips.

1X5X25 dumbell curl.

Dødløft 1X6X60

2X5X125

Så skulle jeg køre et sæt chins. Det blev ret underholdende.

Jeg startede med 1X5X10

Så kom Prehns makker og spurgte om han skulle hjælpe. Jeg kunne så faktisk køre 1X5X10 ved egen hjælp. Så spørg han bagefter hvorfor jeg ikke træner eccentrisk når jeg nu skulle. he øeee hvor er det lige du ved de fra. He.

Nå men det blev til at jeg kørte et sæt med med ham 1X5X15 eccentrisk.

Ret sjovt.

og samtidig så ret flovt. Puha. Nå men jeg måtte køre efter det fordi jeg skulle til klipperen.

Link to comment
Share on other sites

eller gøre det meget simpelt - fortsæt med den eccentriske fase indtil du tager afsted. HST er ikke hugget i sten, det er en række principper med afsæt i forskning - om det så bliver til 2 eller 2½ uge med eccentrisk træning betyder ikke en flyvende høstblomst - specielt ikke når du alligevel tager til USA bagefter...

Blackice - prøv at læse artiklerne og forummet på HST siden igen ;)

Link to comment
Share on other sites

Cilius. Tjooo. Jeg tænkte faktisk mest på om man kunne fyre noget ultra intensivt af de sidste tre gange. Fordi jeg holder 20 dage off bagefter.

Men jeg får nok trænet lidt i USA. Ved bare ikke hvor meget. Det bliver nok også en slat tennis, og alt muligt andet.

MVP. jeg ved det godt. jeg tænkte bare at det skulle prøves. hehe.

Link to comment
Share on other sites

Blot til info så er jeg ikke gået helt i sump men har trænet to gange eccentrisk på de planlagte dage, uden variation. Helt efter bogen. Ingen problemer.

Så har jeg to dage tilbage til ferien, mandag og Onsdag. På Onsdag bliver jeg nød til at prøve max . Jeg er bare bange for at jeg bliver grimt skuffet. Men det går nok.

Link to comment
Share on other sites

Der sker ikke noget ved at holde en pause i din alder. Heller ikke selvom den skulle blive nok så lang.

Når du kommer tilbage igen vil du højst sandsynligt blive endnu stærkere end du var før, iløbet af kort tid.

Jeg har engang pjækket i næsten 1½ år, som 19-20 årig. Man er mere motiveret når man har fået lov til at savne det lidt.

Men kan du klare at være væk fra Bo sålænge?

Ellers kan du jo få ham til at indspille nogen formaninger på bånd om hvad man må og hvad man ikke må. :flipa:

Link to comment
Share on other sites

He nej det har du nok ret i. det siger de fleste jo. Men min pause bliver max på 20-25dage vil jeg tro. Men det er nok meget passende. Jeg glæder mig til at genvinde min styrke, og føle mig helt ladet op igen.

Er lidt flad for tiden

Hehe ja det må jeg jo få ham til. Ej jeg har dog aldrig været på kandt med Bo. Skal lige siges. Kun små ting, ikke noget jeg har taget til mig.

Han er ret flot rippet faktisk. Han vejer som sagt de der 92kg, og er ret rippet. Og så er han vel lidt lavere end mig. Måske samme højde.

Link to comment
Share on other sites

En lidt atypisk trænings dag. Men ok.

Startede med squat

2X6X30

2X5X80

Calf raise. IKKE ECCENTRISK

1x5x75

1x5x80

Dødløft

1X5X40

1X3X80

1X1X130

1X1X150

160 Kg failed.

Ja jeg fik lige lyst til at prøve. Jeg kunne nok godt ha trukket 155kg. Men ret lav motivation, vildt sulten, og skod musik. Så alt det taget i betragtning så er 150kg vel ret pænt. Ny PR ihvertfald. 10kg på 6 uger. Ret ok.

Bænkpres

1X5X70

1X5X95

1X5X92,5

Ikke eccentrisk med med Forced.

Dips

1X5X30 Eccentrisk

Chins¨

2X5X12,5 Eccentrisk

Bend over

1X5X70

Traps/Shrugs

1X6X107,5

Skulder pres

1X8X12,5

2X5X27,5

Dumbell curls

2X5X25 Eccentrisk

Pushdowns

2X5X90 Ikke eccentrisk

Mave

1X5X65 Ab maskine.

Tja sådan kan en dag også se ud.

Link to comment
Share on other sites

Forresten. Så et meget underligt fænomen er at når jeg er her hjemme tænker jeg tit, arhh nu må det også være nok med det pjat. Du er stor nok, og tab et par kg og så lad det blive ved det. Men når man kommer ned i ceteret føler man igen at man står der for første gang, og tænker hvor er jeg dog lille. hehe.

Så føles de 86kg som 86gram. hehe.

Gad vide hvornår det stopper. hehe

Link to comment
Share on other sites

Ja man får hele tiden at vide af især familie "nu skal du altså ikke være større, det er ikke pænt"

Ah, som om de ved noget om det. Jeg synes ikke jeg er stor og kommer sikkert aldrig til det da ens mål hele tiden flytter sig i takt med at man bliver stærkere/større.

Tillykke med din PR ;)

Link to comment
Share on other sites

ja det gør man netop. Men der går nok længe endnu før jeg kan tage mig sammen til at rippe. Så længe jeg kan ane opridset af en six pack svagt så er det ikke galt.

Men tak tak.

Nu er det lige før jeg snart kan indskrive mig under TJ`s definitation af Basis styrke.

var det ikke 150kg i dødløft 100kg i bænk. Jeg kan ikke huske hvad det var i squat. Men jeg vil tro at mit max nu ligger på en cirka 355kg. i alt.

Link to comment
Share on other sites

Blackice: nu vil jeg ikke komme med en masse psykologisk sludder, men du burde give din selvtillid et boost.

På Onsdag bliver jeg nød til at prøve max . Jeg er bare bange for at jeg bliver grimt skuffet. Men det går nok.

Sådanne udtalelser skal man holde sig fra. De gør ingen nytte. Tænk positivt i stedet. Hvis du bliver ved med at gå og sige til dig selv at du ikke kan nå dine mål, jamen så når du dem heller ikke!

Desuden stresser du dig selv unødvendigt på denne måde. Når du så står på maxdagen og skal løfte, vil du have svært ved at motivere dig selv 100% fordi du mere eller mindre har "fortalt" din krop at du ikke er i stand til at løfte en given vægt.

Så drop din tvivl og tro lidt mere på dig selv. Alt andet er selvdestruktivt. :wave:

Link to comment
Share on other sites

Tak tak. ja det virker ganske fornuftigt. Med de 10kg på 6 uger. Jeg tror faktisk at det kunne være 15kg og måske også 20. Men det er jo nemt at være bagklog.

Men ja hvis det virker lige så godt ved næste HST gennemførsel så skal det nok blive fornuftit.

Forresten så løftede jeg med bælte og pulver. Uden straps.

Ingen problemer med grebet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Træningen her på min ferie har indtil nu været lidt underlig. De første dage blev det til hotel træning. 3 gange faktisk.

de to af stederne består det i at hotellet har et lille fitness rum med lidt løbe bånd, og kabel maskiner og nogle gange en portion vægte.

Det ene sted fik man bare et kort og så kunne man køre ned i det lokale center og træne.

Jeg har været i to store centere, og de har bare alt her. Virkelig i orden grej de roder med.

Så har vi skulle lave noget vand bassin, og i stedet for at køre alle stenene i trillebør besluttet jeg mig for at bære den, og lade transporten forgå i løb. Hvilket satte udfordringen op. Det skal siges at vi taler om sten på 5-50kg.

Og så har jeg været et smut ved stille havet hvor jeg brugte 30min på at rende rundt og lege med driv tømmer. Driv tømmer kast og pres er ganske sjovt faktisk. Hehe.

Jég regner med at få en trænings dag mere i morgen, og så vender jeg næsen hjem.

Link to comment
Share on other sites

Hey Gutter.

Jeg bliver lige noed til at skulle ha lidt raad.

Jeg vender hjem efter 3 ugers ferie paa Torsdag.

Jeg har inden det fuldfoert et HST program. Jeg har under min ferie kun tranet 3-4 gange.

Naar jeg kommer hjem skal jeg jo igang igen saa hurtigt som muligt. Og jeg havde taenkt mig at koere HST et par gange endnu.

Men spoergsmaalet er hvad den bedste fremgangs maade er. Skal jeg fortsaette hvor jeg slap. Eller skal jeg gaa hjem og lave max test i alle loeft igen.

Skal jeg traene feks 5X i en uge, og saa lave max test og starte paa hst igen.

Hvad ville det mest fornuftige vaere.

ud over det saa kunne jeg godt bruge noget raad til om jeg paa en eller anden maade kan faa givet mit baenkpres et spark. Det har staaet stille 8 maaneder, hvor alt andet har steget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share