Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Jeg har fundet problemet på din manglende vækst:

Efter to sæt var mine lår fuldstændig gennemsyrede og jeg kunne hverken stå eller gå. Rimelig ufedt.
Hvis man hverken kan gå eller stå ska tanken være: "YEZZZZZ! Superkewl! Det har jeg lyst til at gøre igen LIGENU!" :w00t:
Tror i forresten at jeg kunne få noget godt ud af en WSB cyklus på mit bænkpres for at få smidt den højere op. Kan ikke være at jeg har hængt fast ved den så længe.

BLACKICE

En lille ting jeg kom til at tænke på, prøv at kør alt andet end alm. bænkpres. Incline, Decline, Dips, Dumbells, men ikke alm. bænkpres. Jeg er overbevist om at det er din psyke der blokker på bænkpres.

Bare nogen tanker jeg fik… ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er bare SYRE øm i parværket og lårene i dag .Virkelig skræmmende hvad 3 uger uden træning kan gøre ved ens krop. Snøft.

Hehe

Mht ikke at kunne stå eller gå. Så har du ret. Problemet var bare at svimmelheden og kvalmen tog glæden helt væk ved den dejlige fornemmelse i benene.

Bænkpres. Hmm ja det var måske en ide. at droppe alm bænkpres.

Jeg er rimelig sikker på at det som du siger er en "mental" blokade.

Dog skal det siges at lige PT træner jeg incline, og normal flad bænk. så har jeg nogle dips, og nogle pushdowns.

Det er vidst de øvelser som kan ha effekt på mit bænk.

Vi har desværre ikke rigtig gode redskaber til Decline. Har faktisk ALDRIG kørt den.

Men jeg kan dog køre alt i Dumbell form.

Link to comment
Share on other sites

Spørgsmål til hvordan du bliver bedre i bænk.

Tror i for resten at jeg kunne få noget godt ud af en WSB cyklus på mit bænkpres for at få smidt den højere op.
Konklusion
Hmm ja det var måske en ide. at droppe alm bænkpres.

Hvis du ønsker at blive bedre i bænk, tror jeg ikke ligefrem det bedste vil være at undlade at køre det. Det lyder fuldstændig bagvendt for mig.

At dit problem skulle være psyken, som Anyone siger, tror jeg ikke på, jeg tror snarer det er tålmodigheden. Jeg kan se i din log at du da er gået ok frem i bænk det sidste ½ år. Ting tager tid, og en lille fremgang er jo også en fremgang.

Som du kan læse i min log, har jeg også været ude og rejse her i sommers, hvilke gjorde at jeg gik meget tilbage. Men jeg kan love dig for, at det kommer hurtigt igen. Mit bud er at du om 1½ - 2 måneder er stærkere end nogensinde før.

Mit råd er, fortvivl ikke, og så klø da bare på med det bænkpres. :devil:

Panser :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører også den her HST cyklus færdig, så må vi se om den kan få sat mere styrke på bænk delen også.

Mht ikke at køre bænk, så er det ikke helt skævt. Feks incline, decline, dumbell pres, og incline dumbell pres, er jo bænkpres i forskellige variationer.

jeg har kunne løfte 100kg i bænk det sidste halve års tid, så god fremgang synes jeg nu ikke. Men det at jeg har været på ferie kan måske hjælpe mig til at komme over de 100kg, Det ville være dejligt.

Link to comment
Share on other sites

jeg har kunne løfte 100kg i bænk det sidste halve års tid, så god fremgang synes jeg nu ikke. Men det at jeg har været på ferie kan måske hjælpe mig til at komme over de 100kg, Det ville være dejligt.

Jeg troede også at deload og efterfølgende max-test i bænk ville give noget men nej.

Jeg sætte min rekord på 135 kg i bænk i 1997 og det er ikke lykkedes mig at blive bedre i den..... men jeg lægger jævnligt kilo på i dødløft, squat og military press.... mærkeligt :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Mht ikke at køre bænk, så er det ikke helt skævt. Feks incline, decline, dumbell pres, og incline dumbell pres, er jo bænkpres i forskellige variationer.

Ja, det er godt nok bænkpres i forskellige variationer, men ved at køer disse variationer af bænkpres, er jeg bare ikke sikker på, at du får den samme ”type” neurale tilpasninger som ved at køre alm. bænkpres. Hvorfor dit alm. bænkpres derved næsten vil stå stille.

Det jeg mener er nok, at du ikke bliver særlig meget bedre til én brystøvelse, ved at køre en anden der ”ligner”.

Håber det giver mening. :bblush:

Panser :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Iceeye det er også sådan at det har gået for mig. Alle andre løft stiger dog ikke bænk.

men jeg mener at der stadig burde være mange kg at hente endnu. Kan ikke tro at jeg ikke kan komme over 100kg

Panser kan godt ske du har ret. Jeg giver det en chance.

Ellers fyrer jeg en WSB cyklus af på mit bænk når jeg er færdig med HST.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er godt nok bænkpres i forskellige variationer, men ved at køer disse variationer af bænkpres, er jeg bare ikke sikker på, at du får den samme ”type” neurale tilpasninger som ved at køre alm. bænkpres. Hvorfor dit alm. bænkpres derved næsten vil stå stille.

Det er jo det der er hele pointen! Blackie træner ikke for neurale tilpasninger, men for størrelse. Derfor er skal styrken komme pga en forøgelse af massen i de pågældende muskler.

Det skal være sådan at han glemmer alt om "det store bænkpres" og en dag ligger og repper med 50kg DB og tænker: "HOV! 50+50=100kg, og så er man tilmed stærkere med BB end med DB, så jeg burde kunne gå over og reppe på bænkpressen med 115kg."

Jeg ved ikke hvorfor, men de 100kg på bænkpres er for nogen (mig selv inkl.) en truende størrelse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik mindsanten også slæbt mig ned og træne i dag. Motivationen er manglende når klokken er blevet 20:30 og man er død træt men jeg vil i gang igen.

Squat

1X8X30 1X6X30 3X12X55

Æv hvorfor er jeg sådan en tøs i squat

Incline benchpres

1X6X40 2X12X60

Dips

1X9X1,25

SKOD

Deadlift

1X6X30 2X12X87,5

Chins

2X5

SKOD

Bent åge råber

1X12X52,5

Shrugs

1X12X90

Skulder pres dumbell

2X12X15

Laterals

1X12X5

Dumbell curls

2X12X12,5

Pushdowns

2X12X35

Calf raise

2X12X35

Mave

1X10X60

1X10X62,5

I Abe maskine.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning.

Jeg ved ikke om jeg skal køre HST mere. Jeg er ikke vild med alle de reps. især ikke i Dødløft og Squat. Jeg får det dårligt, og sys ikek at det føles godt i ryggen.

Skal overveje om det her skal være sidste gang HST i denne omgang.

Vi startede med bænkpres. Da de ANDRE mollere synes de skulle indtage alle 3 squat Racks. Dvs den sidste ham dem er vel ikke fra MOL. tsk tsk.

Benchpres

26X40 1X11X77,5 1X9X77,5

Har overvurderet mine evner.

Prehn fandt ud af at jeg nok ikke spændte nok op. Hvilket jeg tror passer meget godt. Jeg prøvede at spænde bedre op, og det føltes ihvertfald meget bedre anden gang.

Dips

1X9X2,5

Squat

1X6X30

3X12X57,5

Jeg er MEGA kylling i squat. Pinligt at stå med så lav en vægt. :bblush:

Dødløft

1X5X30

2X12X90

Chins

1X9 1X7

Bent Åge

1X12X55

Shrugs

1X12X92,5

Skulder pres

2X12X17,5

No problem

Laterals

1X12X7,5

Dumbell curls

2X12X12,5

Triceps Pushdowns

2X12X37,5

Calf raise

1X12X37,5

Jeg glemte sæt to.

Abs

2X10X65 i crunch maskinen

Det tog næsten 2½ time i dag. Dvs 2 timer passer nok bedre.

Men ihvertfald ALT for meget snak. Men ud over det var det kanon.

Fedt nok at der er nogen i centeret der hele tiden holder lidt øje med at man ikke dummer sig alt for meget i squat og dødløft.

Hehe

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke om jeg skal køre HST mere. Jeg er ikke vild med alle de reps. især ikke i Dødløft og Squat. Jeg får det dårligt, og sys ikek at det føles godt i ryggen.

Giv det da en ordentlig chance. Sidst gik HST jo rigtig godt for dig. Derudover synes jeg det vil være tåbeligt at starte forfra pga. sygdom, især hvis det kun er en enkelt dag eller to med feber.

Men hvad mener du med at du får det ”dårligt” og ikke synes det ”føles godt i ryggen”?

Panser :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Hej panser.

Stadig syg i dag. ØV. men selvfølgelig næste trænings pas er først Torsdag så der er tid endnu.

Jeg giver det også en chance nu. Bortset fra at det iriterer mig HEL vildt at jeg skal starte med at være syg. det var på ingen måde planen, og jeg havde forberedt at jeg ville lave en ordentlig test med start vægt, og mål, og slut vægt og mål for at se pricæist hvad det har givet.

jeg ved bare ikke om jeg vil køre det igen når jeg er færdig med denne cyklus. Det er før blevet nævnt at man skal køre det 3 gange for at få ordentligt udbytte af det.

Jeg bliver simpelthen svimmel af 12 reps i træk i squat. Selv med den tøse vægt. Og det samme gælder dødløft. Det er primært de to.

og jeg får ondt i rygge i begge løft. Jeg ved ikke om det er fordi jeg ikke kan bevare koncentrationen og spændingen i ryggen og så får svejet for meget. Men ihvertfald kan jeg ikke lide det i ryggen.

Feks i dødløft bliver det nærmest først 6 reps, og så 3 sæt dubbels bagefter. Pga jeg må ned og spænde op igen for at bevare spændingen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share