Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Forresten. Jeg tror jeg skal nedsætte mit MOL forbrug.

Jeg har drømt om træning og personer fra MOL flere gange i nat, på trods af at jeg endnu ikke har mødt nogen af jer.

TJ har været hjemme hos mig og vise mig hvordan jeg kunne lave incline bænkpres ved at vippe en stop op af en dør så den stod skråt.

Faktisk en rimelig skræmmende oplevelse når man prøver at sove  

:D :D Hold kæft, jeg grinte da jeg læste det! Ja, lidt skræmmende, men også meget sjovt!

God fornøjelse med dit nye program! Det ser spændende ud! Kunne let overtale mig selv til at starte på noget lignende en gang i fremtiden!

- Claus J.

Link to comment
Share on other sites

CAT squat er eksplosiv squat, ja. Du kører en normal eccentrisk fase, men når du vender, eksploderer du vægten op for fuld hammer. Du udfører CAT squat med en vægt på måske 55-75% afhængig af hvad der passer dig. Det skal være en vægt som du kan accellerere hurtigt.

I bænk anvender jeg omkring 60%, de 67% (tror jeg det er) fra Hatfields var for meget for mig, første gang jeg kørte den.

Senere: Som sædvanligt var jeg for langsom... ;)

Men så kan jeg da supplere med et link til en okay artikel om CAT:

http://www.tennessee-power.com/Wades_Corne...1/12_11_00.html

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

haha Ja Claus J, jeg vidste heller ikke helt selv om jeg skulle grine eller græde da jeg vågnede. Hehe

Men TJ er faktisk en meget flink fyr. haha

Men der er da noget galt i ens hovede når alle andre fyre drømmer om piger i mikroskopiske bikinier så drømmer jeg om at bliver undervist i styrkeløft. Hmmmm :D

Jeg takker Klaus. jeg mente også det var sådan.

Det program TJ forslår er med 70% på Cat dagene, det mener jeg passer meget godt. Det svarer til 70kg i bænkpres, og det kan jeg nemt træne eksplosivt med.

CAT - Squat bliver nok lidt sværere. Men jeg frygter det ikke. Jeg må bare tilpasse vægten efter det.

jeg er lidt spændt på at prøve et lidt mere styrke præget program. Dog minder det noget om det Cilius lavede til mig ,og det havde jeg da egentlig ok resultater med.

Det bedste jeg egentlig har prøvet, har været 5X5, men der var jeg også lige begyndt.

Link to comment
Share on other sites

TJ når man træner feks bænkpres som CAT , så skal man holde man spændinge i hele løftet ik.

Du siger jo selv at man har misforstået princippet med at træne eksplosivt. Jeg går ud fra at du her feks tænker på dem som nærmest skyder vægten op (i feks bænkpres) så de nærmest må holde igen for at den ikke skal lette. :D

Link to comment
Share on other sites

Som sagt så gjort. 1 dag med Hatfield.

Det holder 100%

Lige ved at tro at det er noget af det bedste skråstreg sjoveste jeg har prøvet

Squat

1X8X40 5X3X 77,5 85%

Bænkpres

1X6X40 5X2 70% CAT

Bent åge

15X5X70

Dips

1X10X5 2X6X5

Mave

1X10X60 1X10X62,5 1X10X65

1X8X32,5 Preacher curls

Det tog ikke meget mere end 35min så det var jo en lille omgang.

Der var begyndt en del nye, undrer mig egentlig. men ellers er det nogen som bare ikke normalt kommer.

Og der var utroligt nok faktisk en babe som lavede squat.

Respekt. Og med en ganske rimelig vægt.

Link to comment
Share on other sites

Det tog ikke meget mere end 35min så det var jo en lille omgang.

Så tror jeg du hviler for kort tid mellem sættene. Du bør hvile 3-4 minutter mellem de tunge sæt i squat, og 1-2 minutter mellem CAT sættene i bænkpres. Det løber så vidt jeg kan se op på minimum en 30 minutters tid for bare squat og bænkpres, med lidt opvarmningssæt og det hele.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hmm ja ok. Det er nok der den ligger så.

For især i CAT bænkpres der var der ikke mange øjeblik mellem sættene da vægten var så let, og det ikke udmattede mig på nogen måde.

Squat der gik måske 1-2 min mellem hvert sæt.

Så Det er jo en del af forklaringen.

Men jeg havde rigtig godt med energi i dag, og det var ikke så hårde vægte så det giver nok også sig selv med tiden.

Link to comment
Share on other sites

Forresten så hende pïgen der ville squatte i dag, hun skulle bruge det mindste bælte. Men det var ikke ledigt.

Da hun så fandt det lå det ved siden af et par gutter som curlede med en EZ Bar, hun spurgte så om hun måtte låne det, men det måtte hun altså ikke, fordi de skulle bruge det til deres curls.

Tsk tsk. Simpelthen for latterligt. Så må man altså lære at curle uden brug af bælte. Det er simpelthen for grimt.

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning

Min makker er også hoppet på Hatfield nu, og synes med det samme også at det var en kanon forandring i forhold til hst som han også var træt af

Dødøft 2X6X40 5X3X127.5 85%

Stiff legged deadlift 1X5X4 5X5X70

Skulderpres 1X5X10 1X5X27,5 1X3X27,5 3X5X25

Pull downs 3X8X80

Mave

3X10X65 ab maskine

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nu ikke der er nogle hos os der er på AS. Jeg synes ikke jeg har set noget mystisk ihvertfald. Og iøvrigt bør de også have lært at det ikke er noget man gør dernede efter dem der er blevet smidt ud. Dog bryder jeg mig ikke om deres politik med at de kan afvise alene pga. mistanke. Det synes jeg er åndsvagt. Men jeg tror dog ikke at de udviser nogle uden at teste dem.

Og dog, den sidste der blev smidt ud valgte ikke at ville testes, og så smed de ham ud, som jeg har forstået det.

Men jeg tror som sagt ikke der er nogle der doper sig dernede. Men man skal jo aldrig sige aldrig.

Link to comment
Share on other sites

desuden er der vel ikke noget underligt i at han er vokset når du sjældent ser ham. Det ville for alvor være sklemt hvis du så ham tit, og han var vokset hver gang.

Det kan jo være at grunden til du sjældent ser ham, er at han træner på andre tidspunkter end dig.

Link to comment
Share on other sites

Jaja det er rigtig nok. Men hvis jeg nu siger at han ligner sådan en type som ingen vil konfrontere med det.

Men uanset, så ville en doping kontrol sådan set være lige gyldigt for mig jo. Den eneste grund til at jeg kan lade mig iritere af mistanken om det, er pga jeg er så stort et konkurance menneske, så jeg altid har en lille Personlig krig med alle om hvem der er størst og løfter de største vægte osv.

Derfor. Hehe

Link to comment
Share on other sites

Mmm getbig ville være et godt bud - og prisen svinger mellem 200-400. Kvaliteten af målinger og resultater afhænger 99% af dig - du skal selv bestemme trykket (med mindre du køber en luksus til et par 1000)... men det er ikke såå svært igen. Men det kræver lidt øvelse.

Link to comment
Share on other sites

ok. Jeg overvejer bare om det ikke er ved at være tid til at jeg får sådan en sveske.

Så jeg kan følge med i hvor fed jeg bliver.

Vi laver lidt battel nede i LVK. Det er hurtigt overstået, og Max testen er ikke så udmattende. Op på vægten, og ham som opnår det højeste tal har vundet. god underholdning

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning. Ham Hr. Hatfield begynder at vise tænder.

Dødløft 2X6X60 5X5X127,5

Stivbenet dødløft 5X5X77,5

Militarypres 5X5X47,5

Pulldowns 3X8X85

Mave 1X10X70maskin crunc 1X8X40 side bends til højre 1X5X40 side bends til venste 1X10X40 cabel curls.

Min ryg er bare toastet lige nu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share