Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

nu har du jo en dag mere til at hvile i inden du træner igen....da du alligevel træner fullbody ødelægger det nok ikke så meget...når programmet endda går ud på at man godt må træne på ømme muskler...så hvis du kan gennemføre...så snup 2 dage i træk :o).. så skal du nok bare fokusere godt på at komme dig i weekenden :o) Efter min mening...self.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må gå til bekendelse og sige at jeg for første gang i lang tid har været så træt og uoplagt at jeg har valgt at skippe en trænings gang. Samtidig tror jeg ikke det er godt for HST at træne to dage i træk.

Min ferie er forresten blevet udsat en uge så der bliver nogle flere dage efter slutningen af mit HST program til jeg skal afsted. Så jeg skal ha fundet på noget træning i den periode.

Min svoger i USA har også lovet mig at vi kan tage ned og træne et par gange. Et par han kender er også nogle store amerikanske BB gutter så jeg kommer måske til at løfte lidt sammen med dem. Men det bliver nok lidt ustruktureret.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Squat

2X6X30

3X5X75

Incline benchpres

1X8X40

2X5X77,5

Dips

1X5X17,5

Deadlift

2X5X122,5

Chins

2X5X3,75

Barbell bend over rows

1X5X70

Shrugs

1X5X110

Skulder pres

1X3X30 1X0X30 Kunne slet ikke løfte i andet sæt.

Laterals

1X5X17,5

Dumbell curls

1X2½X25 1X3X25

Ok mit max er for alvor nået

Pushdowns

2X5X47,5

Calf raise

2X5X62,5

Mave

1X10 Pavel body raise God stil

1X10X62,5 Ab stol

Link to comment
Share on other sites

Jeg har siddet og set lidt på programmet. Det bliver svært i de sidste to uger. For det er meget få øvelser jeg kan udføre eccentrisk.

Squat Nej

Bænkpres Ja

Dips Nej

Dødløft Nej

Chins Nej

Bend over rows nej

Shrugs Nej

Skulder pres Nej

Laterals Nej

Dumbell curls Nej

Triceps Pushdowns Ja

Calf Raise Ja

Abs Nej

Dvs i alt der er kun tre øvelser jeg kan udføre eccentrisk. Det er jo ikke meget.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kan du ikke udfører de nævnte øvelser eccentrisk ?? Jeg køber squat og dødløft. Det er simpelt hen for upraktisk. Der er det en fordel at fortsætte med tunge femmere. Men hvis du kan få en til at hjælpe dig i bænkpres, så kan du vel også i øvelser som laterals, curls osv.

Og selvom du måske ikke kunne finde nogen som kunne hjælpe dig, så kan man da i chins og dips finde en bænk eller en skammel som man kan stå på. Så kan man bruge benene til at komme op i den koncentriske fase, og så sænke sig langsomt i den eccentriske. Hvor der er en vilje er der en vej. Du giver for hurtigt op Blackie. Hvis du virkeligt VIL køre de sidste 2 ugers eccentrisk træning, så kan du også hvis du gider arbejde for en løsning.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ok men så er det måske fordi jeg har misforstået det lidt.

For jeg troede at man stort set ikke måtte bruge muskelen i den koncentriske fase. men dvs man kan gøre det lidt på samme måde som ved Forced reps. Ved at man får makkeren til at hælpe. Selv om man ikke kan løfte hele vægten.

Link to comment
Share on other sites

Nej, du har nu forstået det rigtigt nok. Du skal lave en minimal del af arbejdet selv. Men hvorfor er det et problem i laterals og curls ?? Du kan da sagtens få en til at løfte håndvægten for dig. Og med hensyn til dips og chins, så kan man da sagtens løfte sig i position med benene, og så sænke sig. Helt uden at man behøver at bruge armene overhovedet i den koncentriske del. Du giver for let op Blackie. Find en løsning. Andet er der ikke at sige. Det virker lidt som om du er bange for den eccentriske træning, og så med vilje gør det sværere end det er.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Altså curls kan han måske godt. Men det er jo meget lidt styrke han har i feks laterals hvis han skal skubbe begge mine arme op i 90grader, med 17½kg i hver side.

Chins der kræver det jo at man kan få fat i noget med benene men det tror jeg nu godt.

Dips er ikke noget problem.

Men eccentrisk træning er jo også helt nyt for mig. Jeg har aldrig prøvet det før.

Link to comment
Share on other sites

hmm ja ok det kan jeg godt høre.

Dagens træning. og sidste dag på Hst 5 rep ugen. Ganske godt udfald

Squat

2X5X40

3X5X77,5

Benchpres

1X6X50

1X4X92,5 1X3X92,5

Dips

1X5X20

Deadlift

2X5X125

Chins

2X5X5

Bend over rows

1X5X72,5

Shrugs

1X5X110

Skulder pres

1X5X30

1X4X30

Laterals

1X5X12,5 1X5X10

Jeg er meget i tvivl mht udførslen af denne. jeg så nemlig et par stå og snakke om dette. og derfor prøvede jeg meget noget lavere vægt jeg jeg plejer.

Han udførte laterals selvfølgelig med en vægt i hver hånd, så holdte han dem forand sig med lille finger mod lille finger. Dvs man kunne kalde det underhånds greb. Og her efter blev de så ført i den tilstand op til de hver var paralelle med Jorden.

Dumbell curls

1X3X25 1X2½X25

Pushdowns

2X5X50

Calf raise

2X5X65

Mave

1X10 pavel body raise

1X10 leg raise

Sys selv at mit skulderpres var 10, 4 bare i orden

Link to comment
Share on other sites

Hmm nå i guess not.

Ved ikke hvad der sker for tiden. Min motivation er i bund. Især her i den eccentriske uge. Hvor jeg skal bruge hjælp til alle øvelser. Men jeg fik ikke trænet i dag. Tager ned i morgen, og så lørdag. Dvs to dage i træk.

Men ihvertfald så savner jeg lidt større styrke, og masse fremgang. Desværre er tålmod en dyd som jeg stadig ikke besider. Men nu har jeg snart vejet det samme 4 måneder, og kæmper forgæves med at komme vidre. og jeg har brugt pulver, is, kylling, tun, slik, alt hvad man kan.

Især mit bænkpres og squat gør mig lidt depri. Det er simpelthen for lav vægt taget i betragtning hvor lang tid jeg har brugt på de løft. Mit squat går ok, jeg lavede 2X5X125 og mit max var sidst 140. Så jeg vil tro jeg kan løfte en 150-160kg. Det synes jeg er fair nok taget i betragtning at jeg ikke rigtig har taget nogen af de meget intensive programmer i brug.

Link to comment
Share on other sites

og jeg har brugt pulver, is, kylling, tun, slik, alt hvad man kan.

Nu er tun, kylling og slik jo heller ikke det bedste gainer mad man kan spise. Du må æde noget mere bastant mad hvis du vil tage på. Hvis man er interesseret i at gaine rå masse, så er lidt pizzaer, burgere og kebaber ikke af vejen. Ellers må man æde mad med lidt mere fedt i. F.eks kødsovs og pasta hvor kødet er stegt i rigeligt med olivenolie. Lagsagne med ekstra olivenolie i. Den fremgangsmåde kan ikke fejle. Man bliver altså ikke stor af tun og kylling. Og skyld masser af mælk ned. Se på Kreasvin. Efter Ripper´s udsagn, så skylller Krea 4-5 liter ned hver dag. Så du må bare til at få åbnet ædespalten makker. Det er eneste vej frem hvis du vil tage på ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Kan kun give thomas ret, spis, spis og spis!! Jeg haft brugt et år på at tage 5 kg på, hvor jeg ikke havde ret meget styr på hvad jeg spiste. Nu har jeg fundet mit kaloriebehov og går efter at der er overskud hver dag, i løbet af den første månned har jeg taget 5kg på!

Link to comment
Share on other sites

Hm, tror du ikke at din motivation er i bund pga. de kg du er begyndt at køre med og hele træningsrutinen du nu kører med? Altså det kender jeg da selv, i den cyklus jeg kører med nu - Man bliver vildt irriteret når kg`erne i sine øvelser sænkes! Alt hvad der hedder bryst træning hos mig, er røget den forkerte vej, så jeg har måtte benytte mig af bla. flyers og "overheads" (DO NOT kill me, if it´s wrong :D)

Hvis du er inde i en uduelig fase, skal du enten tage dig gevaldigt sammen eller holde dig en pause fra alt der hedder træning.

Alt det der med at vade rundt i træning og kost og give sig 50% kommer man ingen vegne med, og så spilder man endda penge på kosttilskud og kontigent. :sneaky:

Link to comment
Share on other sites

jo det kan godt ske. Et program hvor jeg ikke kan mærke fremgangen, fordi alle vægt og reps sæt kombinationer er fastsat på forhånd giver lidt depri stemning. ingen nye pr`s osv. og så det at jeg ikke har taget på hverken i masse eller max løft det sidste stykke tid er mega bittert.

jeg gennemfører det her hst program og så kører jeg en uge med 15 rep hst

og så slutter jeg med en max test

og tager 20 dage til USA hvor min træning bliver sådan lidt blanding mellem carido, vilkårlig vægt løftning , lidt træning med kropsvægt osv.

og en masse kød, massere af junk food, burger pizza is, chips, kød kød kød, og så vender jeg tilbage ondere end aldrig før.

Link to comment
Share on other sites

Glad for at det der eccentrisk træning kun er 2 uger for det er godt nok kedeligt.

Jeg prøvede lige et par ting i dag. Loggen kommer i morgen.

Men jeg har længe set beundrende på de fyre som kører med 70,80 oh 90kg i det ene kabel tårn, Triceps pushdowns. I det tårn jeg plejer at køre i kan jeg sådan lige tage en 55kg ikke mere.

I dag vovede jeg mig hen og prøvede. jeg tog de 55kg og de fløj op. Hmm det virker underligt. Jeg smed den lige op på 70kg den røg også op. Hmm vi prøver noget vildt 90kg, ingen problemer. Ok vi sætter den på ALLE skiver 100kg, og JA dette kan jeg også køre med. Jeg stod og undrede mig over hvad forskellen var. Der kom en hen til mig og sagde at hvis jeg så efter så lå hemmeligeheden i at det "nemme" tårn kører med dobbelt kabel. Dvs to kabler. Hvor man kun trækker med det ene. Så sidder der et hjul i hver ende, og så kan man henholdsvis bruge det Øverste hjul eller det nederste hjul. Dvs at man løfter det samme som man gør i det andet tårn bare kun det halve af den opgivede vægt. SMART heh så jeg er faktisk lige så stærk som mange af de andre . Tsk PLAT.

Jeg lavede 3 reps med 30kg i bæltet i dips. Det kan få folk til at lurer lidt. Hehe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share