Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      381,041
      posts
    2. 127,970
      posts
    3. 27,143
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42,475
      posts
    5. 40,021
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62,661
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48,587
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10,201
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61,035
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3,263
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9,746
      posts
    12. Billedgalleri   (218,998 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • Aerob træning
      Kredsløb = aerob. Ja Nej aerobtræning er ikke træning hvor der involvere ilt.. det er nogen specifik intensiteter. Hvori energi produktion primært ske med ilt tilstede... Troller du? Det er tredje gang jeg svar på det.  Og hvad så det ikk giver mening får dig at tabata forbedre en aerobt.. sådan er det bare. Aerob angiver et speciel intensitet tid og pause forhold med nogen specifik reaktion i det stor og lille kredsløbet, i muskelcellen, leveren etc. Du kan ikke bruge pulsreserven til at vurdere den anaerobe intensitet. Den er ene og alene gavnlig ved aerob træning. Så derfor er % af pulsreserven ikke dækkende. Når jeg lavere program til fodboldsspiller bruger jeg begrebet MAS.. (maximal aerobic speed).. men det fungere ikk til en bokser f.eks. der både bokser, cykler, sjippere, springer, sprinter, kaster og løbere. Prøv evt at søg på dan baker og MAS.    Aerob lav intensitet er ved 50-70% af pulreserven. Nogen bruger udtrykt easy pace (jack daniels), andre LSD (long slow distance) Aerobe moderat 70-90%. Også kaldet anaerobe tærskel træning. Aerobe høj intensiv 90-100%. Vo2max intervaller.  Er repetetions aerob eller anaerobe træning?   Lav intensiv og aerobe lav intensiv er det samme. Jeg var bare doven Nej det kan jeg forstå.. og det har jeg så forklarede dig over flere gange. Tak for snakken. 
    • Belieber
      TRS - Yes, eller i hvert fald 4 x fullbody + 1 gang diskotræning om ugen her i starten. Det bliver sjovt at prøve noget helt nyt. Jeg har jo kørt en del høj-frekvent træning på periodebasis til specifikke muskelgrupper over de sidste par år, men det er maaaange år siden jeg har leget med flere ugentlige fullbodytræninger.   Frequency Festival - Fase 1, Uge 1, Dag 3   God træning med masser af overskud i dag.   OL Squat 6x60kg 6x60kg 4x100kg 4x100kg 3x120kg 5x135kg 5x135kg 5x135kg 5x135kg   Db skulderpres 10x20kg 10x20kg 8x30kg 5x42,5kg 5x42,5kg 5x42,5kg 5x42,5kg   Db fly 12x12,5kg 12x12,5kg 12x12,5kg 12x12,5kg   CS Db row 5x40kg 5x40kg 5x40kg 5x40kg   Meadows row 12x40kg 12x40kg 12x40kg 12x40kg   Db lateral raise 12x10kg 12x10kg 12x10kg 12x10kg   Overhead rope extensions 15x10 15x10 15x10 15x10
    • Dr. Strangelove, or how I learned to stop Worrying......
      Onsdag - Træning Opvarmning 20 Armbøjninger 20 HinduSquat Stræk og Bøj   Bænkpress 5 x 80kg 10 x 5 x 100kg M. pause inden hver... Fint!   BOR Fra 5 gange 70 til 110kg Fint!   Rotator 3 x 10 x 12,5/6,25kg Fint!    - Shake   Fin træning og godt med workload på bænken. Jeg prøver at lade være at lave så meget med mine ben da de hele tiden værker. Jeg gir dem en uge.
    • Mugges log
      6,15 km løb rundt om søerne 2,15 km opvarmning 4 km v. min AT-grænse, der lige nu er lige under 6 min/km.
    • Aerob træning
      Så aerob træning er det samme begreb som kredsløbstræning? Vi er vel enige om, at aerob bare betyder "med ilt"? Så aerob træning er vel bare "træning der involvere ilt"? Jeg har stadig ikke en knivskarp definition af, hvornår noget er aerob træning, og hvornår det er noget andet. Du siger f.eks. at anaerob tolerance træning ikke er aerob træning, men skriver så senere, at det forbedre din vo2max. Hvordan kan en træningsmetode der ikke høre under "aerob træning" forbedre din iltoptagelse? Det giver for mig ikke rigtig mening. At begynder at dele begrebet aerob op i intensitet, kan jeg heller ikke gennemskue. Så aerob lav intensitet, bruger du kun lidt ilt, og ved aerob høj intensitet bruger du meget ilt? Hvorfor ikke bruge helt præcise og velkendte begreber, så tvivl og forvirring fjernes. Hvis intensitet nu blev defineret ud fra pulsreserve eller % af max, så vil det sandsynligvis være meget få, der ville være i tvivl. Hvad er forskellen på "lav intensiv" og "aerobe lav intensiv"? Jeg forstår ikke, hvad for en ramme begrebet "aerob" skal dække over?
  • Recent Status Updates