Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      386,970
      posts
    2. 128,283
      posts
    3. 27,252
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42,528
      posts
    5. 40,165
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62,688
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48,621
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10,306
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61,137
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3,266
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9,823
      posts
    12. Billedgalleri   (230,527 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • Vækkeuret ringede lidt over 8, så jeg kunne nå cyklen før arbejde. Benene føltes desværre ikke til intervaller, så besluttede bare at køre en tonsertur i stedet. Jeg lidt usikker på længden men efter Køge Landecej sydover i modvind, tog jeg den lange. Om det var søbrise eller turbulens ved jeg ikke men der var også modvind hjem, så jeg fik lidt mere at rive i end jeg havde troet.  Men det gik OK og dejligt med en tur der gik bedre end ventet (så intervallerne var nok også gået hvis jeg havde prøvet)    
    •   Hip thrusts 60 kg x 4 100 kg x 2 120 kg x 1 130 kg x 1 120 kg x (12) 14   Bencurls, ligg 110 x 12   D. Holds 60 kg x 10/10 sek   Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 4 Kv+50 kg x 2 Kv+50 kg (6010) x 8, 7   K. Rows, narrow 17 plader (2011) x 10 16 plader (2011) x ?  15 plader (2011) x 10   Pull-overs 30 kg (3010) x 10 30 kg (1010) x 12   Maskin laterals 60 x 20+5, 20  
    • Ikke forfærdelig meget træning i sidste uge, men kom da ud 3 gange. Kørte to gange til og fra arbejde, men fik et lille siddesår der virkelig tog glæden fra det at køre på cykel. Søndag var jeg ude i et par timer, men i øjeblikket døjer jeg virkelig med udfordringer fra mit IT-band, TFL og gluteus medius. Det driller ret meget, og det er noget jeg også mærker relativt meget til i de efterfølgende dage. Selvom jeg går til fys, og har haft fokus på problemet længe, så er det som om det ikke er blevet bedre. Så jeg har valgt at booke en tid hos Velofit for at få lidt fokus på problemet, og håbe på at Thomas kan hjælpe med det. For som tingene er lige nu, så gør det lidt at jeg ikke har lyst til at træne, fordi det bare skaber mere bøvl.
    • Det tog tid og jeg var vist i cykelklunset 3-4 gange, før jeg fik samlet mod til at trille udenfor. Der blev ikke noget særligt - bare Farumturen (59,6km)  men jeg KOM ud og det var vist egentlig det primære. Man kan ikke rigtigt lave noget fartleg på den tur og der er hele tiden andre cyklister i vejen og lyskryds og i dag også en masse vejarbejde, hvor jeg selvfølgelig kørte forkert, da der kun var sat ét omkørselsskilt op, hvor man skulle væk fra vejen men ingen om hvordan man kom tilbage på den. Momentvis lidt perioder omring FTP og i vo2max. Eftersom jeg var så længe om at komme ud af døren, så var jeg småsulten allerede da jeg kørte, så alt i alt en nogenlunde rolig tur.  Lidt senere 3 x 25 tåhævninger på hvert ben og 100 på begge. Planen var FW før arbejde i morgen men det bliver vist ret genialt vejr inden en periode med Mou-vejr (hvis man kan huske den reklame), så måske intervaller på diget i stedet for?....
    • Begynder at kunne se fordelene ved både at løbe og cykle. Det giver lidt mere variation, og det aktiverer kroppen på forskellige måder. Det vidste jeg naturligvis godt, men det er sjovt at få det prøvet af. Mit tidligere bøvl med ryggen er nu ved at være helt væk, og når turen om nogle dage går sydpå på ferie, kan jeg nøjes med at pakke løbeskoene og holde formen ved lige uden at slæbe cyklen med. Så bliver der nok lidt ømme cykellår igen ved hjemkomsten, men mon ikke det fortager sig hurtigt. Jeg er jo kun væk i 14 dage. Det samme kommer til at gælde til vinter. Indtil videre regner jeg med at fortsætte cykeltræningen hen over efterår og vinter, men hvis vi - for en gangs skyld - får en rigtig hård vinter, kan jeg jo bare løbetræne, hvis det bliver for surt. Man kan løbe i al slags vejr og i alle former for føre, men jeg må ærligt tilstå, at frostgrader, spejlglatte veje og høj sne ikke lige er mig rent cykelmæssigt. Hvis jeg fortsætter med både/og kan jeg jo skrue op og ned for hhv. løb og cykling, som det passer bedst i forhold til vejr og vind.
  • Recent Status Updates