Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      385,753
      posts
    2. 128,276
      posts
    3. 27,243
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42,523
      posts
    5. 40,153
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62,673
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48,614
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10,300
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61,127
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3,266
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9,820
      posts
    12. Billedgalleri   (227,196 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    •   Morgenvægt 82,6 kg. Det lykkedes mig desværre ikke at holde vægten nede på 80 kg.   Træning i FW Pull ups 1x6, 2x2, 3x3, 2x2, 1x1 Push ups 1x10 Squat 1x10x20 kg 1x5x30 kg 3x5x40 kg Milipres 5x5x42,5 kg SDL 5x5x65 kg  
    • Jeg blev overtræt i går og sov for anden nat i streg alt for lidt, Morgenvægt 91,7kg - det er bagsiden ved de længere ture på cyklen at vægten stikker af. Mit eneste Matador-snolder i går var ellers et æble og en pære Dagens hyggetur med HCK blev ikke så meget hygge alligevel, da der kom nogle licensryttere og satte farten. På den irriterende måde at ingen andre blev lukket ind i føringsarbejdet med mindre man virkelig maste sig frem. I dag var jeg ligeglad, for jeg var hverken helt eller halvt restitueret og havde sovs i stængerne fra start. Ikke engang der lille skud adrenalin over at være sent på den på vej til mødestedet, sætte fut i dem. Jeg var bare off. Fik skiltet ved Søsumhullet, hedder den Spydbakken?, men ikke selv bakken, da jeg blev bokset inde. Én kørte pænt til højre og en anden som sædvanlig ude med midterstriberne men der var fint plads imellem. Da ham ved striberne ser at jeg er på vej, trækker han ind til højre og træder panisk op resten af vejen og jeg når ikke rigtigt at få accelereret cyklen op igen. I min verden er det sgu en underlig måde at køre en træningstur på men det er nok bare mig. Jeg blev også lidt suk-agtig, da vi kører to og to og der bagfra er en der klemmer sig ind i mellem os og derefter begynder at mase mig i græsset. Især fordi hun ikke kunne holde hjulet når der blev lukket op og så blev jeg fanget i gruppe 2. Nå pyt. Jeg kører ikke med så tit at jeg har ret til at øffe og det er jo også ligegyldigt. Men jeg savner cykelbanens orden ude på vejene. 98km hjulsnaver-tons i helt fantastisk vejr. Fik et eller andet sted undervejs sat en 60-sek all-time watt-PR. Rent tilfældigt, for det er ikke noget jeg nogensinde har kørt efter og ej heller i dag. Trods jeg har fri i morgen og vejret bliver fint, må jeg æde at tage en nuldag inden træning tirsdag. Det er vist mere nedbrydende end opbyggende som jeg har det. Og min røv trænger i den grad også til en dag uden en cykelsadel.    
    • Søndag Tempointervallet på dagens tur var sat op til 5 miles = 8 km, og alligevel lykkedes det mig at holde tempoet, ja, faktisk blev det en smule hurtigere end de sidste to søndage med 4:14/min i gennemsnit. Meget tilfredsstillende her, hvor jeg går ind i den sidste af de 16 planlagte uger.
    • Suitcase holds 80 kg x 30/30 sek   Hammer Iso Rows 100 kg x 4 130 kg x 9 100 kg x 14   K. Rows 18 plader x 10 15 plader x 12, 45 sek hold i top   Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 5 Kv+50 kg x 5 Dips Kv x 8 Kv+25 x 8, 8, 8, 8-> Kv x 8   D. Sixways 5.5 kg x 10 5 kg x 10   D. Laterals  10 kg x 10 9 kg x 10   Stå. D. Curls -> stå. H. Curls 20 x 5 -> 20 kg x 10    
    • Jeg fik lavet en aftale med en kollega om at vi alle tre skulle køre, når hans bedre halvdel fik fri. Da det blev over aftalt tid og han har brændt mig af de sidste gange vi har aftalt at køre, fik jeg klistret en intervalserie på overrøret og gik i bad inden jeg ville køre selv. Men så kom der liv i messenger og vi fik kørt vores tur: 9km transport hver vej og 31km sammen. Hun træner til Boston Marathon og skyder en bedre fart på cyklen end de fleste af kvinderne i HvidovreCK. Han plejer at køre ret godt men er mærket af at det kun var hans tredje tur i år. Hans monsterlår træder dog stadig en god sveske og jeg måtte hælde 1250w i (han vejer nok 10-15kg mere end jeg gør) for at holde hans siddende forcering på en af bakkerne. Det ok når man er megadoven og lidt irriterende også..... Og så må jeg konstatere at mine ellers herlige bibs med dejlig korte lår har en røv(haha)elendig pude. Min bagdel har været i krise den sidste tid og jeg har tænkt sadeltræning. Den lille smut i morges i de gamle Hvidovreklude fra Alé var dog en fornøjelse, trods bukserne er siddet godt flade. Tilbage i de korte bibs var min popo igen brokkesur. Jeg må vist bruge tirsdagen til at finde en Alé-forhandler og spytte i kassen. Jeg fatter ikke hvad der sker men igen i næste uge har jeg ferie tirsdag og torsdag. Dybt mystisk men vejret er jo godt og jeg har ingen reel sommerferie, så jeg holder feriedagene med stor fornøjelse og vil nyde at kunne køre med Greve Trim. Men 100km mere i de dårlige bukser, det går ikke. Om lidt afsked med Matador
  • Recent Status Updates

    • Fistandantilus  »  Nikki

      Så er det snart 15 år siden, vi mødtes en tidlig morgen for at stå i kø til indmeldelse i AUS.
      · 2 replies
    • Arslan  »  Morten Z

      Hello Morten,
      I need a sponsored blog post on your website: motion-online.dk
      How much do you charge per post? 
      Thanks.
      Contact me at:  [email protected]
      · 0 replies
    • Gregers TF

      RIP John Young. Godspeed.
      · 0 replies
    • Enomis01  »  Christian0710

      Hej med dig,
      Jeg har læst dit indlæg ang. din skoliose. Jeg er interesseret i at høre, hvordan det går med din træning og stabiliseringen af den.
      Jeg har selv skoliose, som blev opdaget ved et tilfælde pga en slem hoste, da jeg var 10 år gammel (er i dag 26 år). Min skævhed bøjer ved højre skulder og i lænden (S-formet skoliose). Senere gik jeg med et Boston plastik korset i ca 2-3 år for at kunne rette min ryg op, indtil mine knogler var næsten færdigudviklet og det ikke hjalp længere. På nuværende tidspunkt har jeg døjet med hovedpine, hold i nakken, rygsmerter, en sovende tå og et sovende knæ. Min fitnesstræning hjælper med at holde smerterne lidt nede, men jeg har specielt svært ved at løbe pga den sovende tå og et sovende knæ. Jeg har gået til fysioterapi, hvor jeg fik nogle øvelser, men de har desværre ikke hjulpet. Det har specielt været min kropsholdning, som jeg har været/er træt af. 
      Hvordan har du det i dag? Hvordan er din træning i dag og har du nået dine mål? Hvordan ser dit træningsprogram ud idag? Hvad er dine mål i dag?
      Udover det har jeg også søvnproblemer pga mine smerter af min skoliose. Fandt du en god madras? I så fald hvilket mærke?  
      Jeg har ikke hørt mange tilfælde af skoliose, derfor synes jeg, at det spændende at læse om dit tilfælde. Dit indlæg er dog ved at være lidt gammelt, så jeg håber, at du stadigvæk vil svare. 
      Venlig hilsen
      Simone
      · 0 replies
    • Gregers TF

      Tak for en fantastisk rejse, Cassini. 
      · 0 replies