Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      381,488
      posts
    2. 127,987
      posts
    3. 27,173
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42,475
      posts
    5. 40,045
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62,667
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48,593
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10,204
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61,040
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3,264
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9,760
      posts
    12. Billedgalleri   (219,541 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • Okse-loggen!
      I dag styrketrænede jeg igen. Udover det, så har jeg lige nu nogle ting i mit liv, som ikke er egnede til MOL. Der er ikke sket noget rigtig farligt. Jeg har stadig min gode forstand, og ingen behøver frygte, at jeg laver et eller andet sindssygt. Jeg har bare lige en mindre livskrise. Tak til alle dem, der altid har støttet mig. Og det her kommer jeg også igennem, selv om det lige nu er træls.
    • Berlin Marathon d 25.9 ad modum Hechmann - aerob power
      hæ hæ mange tak for optimismen på mine vegne superløber og ja skal i hvert fald huske at have nogle gode timer i Berlin meget snart. Well havde foreløbigt endnu nogle gode udflugtsdage her mandag/tirsdag og denne gang på egen hånd med DSB, GPS og lidt power walk rundt omkring. Meget tidlige morgener og fx i går tirsdag kunne jeg ikke sove efter kl halvtre om morgenen, så nul træning til mig når jeg vendte hjem til Århus sidst på dagene. Stadig vældigt gode dage henimod nogle gode ting, som jeg er ved at få styr på i disse tider.  Var så også vågen igen i nat ved 3-tiden men lykkedes mig heldigvis at falde i søvn igen og sove til dejligt længe omkring kl 9. På det tidspunkt havde jeg så ikke fået kaffe i over 24 timer og drak i det hele taget ikke så meget kaffe, hverken mandag eller tirsdag, så havde den ONDESTE abstinens hovedpine da jeg fik øjne i morges  Fatter ikke, at jeg nogensinde er lykkedes med at detoxe/afkoffeinere mig selv. Puuuh ha og da der så samtidigt var nogle håndværkere i gang et sted i ejendommen med et eller andet skærebrænder værktøj.... Jesus havde bare lyst til at skrige, kaste op og besvime på samme tid. Well fik dog brygget noget espresso og ligeså langsomt kickede koffeinen (et?), så ind i den lille trolde knold - Ahhhh   Hele dagen dog følelsen af at have haft så ondt og været så utilpas, så alt lidt slow flow, men måske også udtryk for nogle foregående meget koncentrerede dage.  Træning d 24.8 Yoga Dejlig flow time og derefter hatha med fabelagtig instruktør Mariam. Kommer godt nok til at savne disse tidlige eftermiddags timer når hverdag kommer væltende om lige lidt.  Løb Hechmann specifik marathon træning uge 11, dag 2 (flyttede gårsdagens nøglepas til i dag) 8 x 800 m, først 400 i AT 4.36 og så 400 i An1 4.20 (vist nok lige ovre i An2 men føltes godt), Ca 400 jog indimellem Inden knapt 15 minutters opvarmning i jog-Ae  + med stigningsløb i 4 min/k 20 + 30 + 30 sekunder "Afjog" = knapt 10 minutters gang på bånd og så tiltrængt dejligt bad, for var meget svedig Bortset fra det slet ikke hårdt, hårdt i dag og mon ikke, at det også er meningen, at nogle af de lidt hurtigere pas er tilrettelagt, så de føles bedre og bedre frem mod marathon. Kan i hvert fald se, at dag 2 bliver med 4 x 1500 m og 5 x 1000 m i programmets uge 13, henholdsvis 14 og i samme AT/An1 tempo + med 8 x 800 m igen i næste uge og alt andet lige lettere, end da det var 6 x 1500 m og 8 x 1000.  Mit håb lidt, at jeg er så godt restitueret via ugens 2 første pause dage, at jeg godt lige kan snuppe programmets dag 4 i morgen = aerobt tempo pas med 2 x 15 minutter i Ae2-3. Planen også noget yoga men hvis det virkelig bliver godt vejr og varmt, så vil jeg også prøve at ramme stranden for noget sol på kroppen.  Har også en ide om at det ville være godt at øve håndstand i vand/sand.  Dejlig aften og snart god weekend til boardet
    • Tinapigens log!
      OMG 69 pull ups... så mange kunne jeg ikke tage på en uge og sikkert ikke engang en måned.. men vil da prøve at tage et par stykker, så tak for inspirationen strong woman 
    • Langt pokker i MOL
      Lige godt 40km i helt fantastisk vejr. Intensiteten noget miskmask. Det skulle have lidt let så jeg var topklar i morgen men det var alt for fedt at køre uden lyskryds, rundkørsler og når der endelig kom en bil, så overhalede den med stor afstand uden brug af horn og sprinkler. Så det var lidt svært at holde igen. Ergo noget semitons :-) http://tpks.ws/hymza
    • Overanstrengt knæ, hvad må man?
      Okay, så venter jeg lige med at træne til jeg kommer til lægen igen d. 2/9, der havde jeg også tænkt mig at spørge om hjælp fra en fysioterapeut. 
  • Recent Status Updates