Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      382,898
      posts
    2. 128,191
      posts
    3. 27,207
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42,504
      posts
    5. 40,110
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62,636
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48,609
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10,242
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61,069
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3,266
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9,781
      posts
    12. Billedgalleri   (221,706 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Nyeste Emner

  • rec1 - 300x250 - Desktop
  • Nyeste indlæg

    • Mandagstræning i Fitnessworld:   Stivbenet dødløft - 10x20kg, 10x60kg, 10x80kg, 10x100kg, 10x110kg, 6x120kg, 10x100kg, 10x60kg Leg curls - 4sæt x 10reps Stående læg - 4sæt x 10reps Kabel Rows - 4sæt x 10reps Janda Squats - 4sæt x 20reps Mave - 5sæt x 20reps Pulldowns(Underhåndsgreb) - 5sæt x 10reps med 60-100kg Viking Press(Enhånds) - 8sæt med hver hånd Biceps - 4sæt Chestpress i maskine - 100reps ialt fordelt på 10ere og 20ere Enhånds barbell curls - 4sæt x 6reps Kb Swings - 100reps med 20kg Rotator Cuff - 5-6sæt   Har været ramt af snot, hoste, semifeber og generel untoughtness de sidste 14dage. Først igår begyndte det at blive bedre. Prøvede træning i lørdag men kunne ingenting der. Kroppen var helt slatten. Så satme fedt at få gang i mullerne idag igen :-)
    • Næ, det har jeg ikke lige tænkt på.  Tænker ikke det betyder noget. Kan intet mærke i skulderen hver under eller efter swings og det er lette vægte jeg bruger. Sådan lige 100reps med 20kg for lige at få pulsen lidt op tilsidst. Synes ikke det er nogen voldsom volumen.  Mit insistereren på at ville presse tror jeg stresser skulderen væsenligt mere. Jeg leder med lys og lygte efter presseøvelser jeg kan lave som ikke gør ondt i skulderen.  Jeg ved at der er tale om en inflammeret Bursa subacrominalis samt Biceps caput longum senen. Desuden er det muligt der har været er eller er noget inflammation omkring selve kapslen ala mild form for frossen skulder. Dette er mit eget gæt men kan ikke påvises via ultralyd men der skal kontrastvæske ind for at kunne se det ifølge min radiolog-læge-ven :-) Rotatorcuffen er intakt og der ses ellers intet andet abnormt ifølge lægen.   Jeg mangler bevægelighed i fleksion, abduktion samt en smule i både indad og udadrotation.  Jeg har tidligere fået nogle voldsomme jag i skulderen når jeg kun ud i dårlige stillinger men det gør jeg stort set ikke mere efter tid og en ordenlig røvfuld rotatorcuff træning.  Nu er det 'bare' bevægeligheden. Træls hverken at kunne squatte, bænke, presse ting over hovedet eller lave pullups fra deadhang.    Det går fremad. Bare MEGET, MEGET langsomt.
    • Status på weekenden. Lørdag hoppede jeg på hjemmetræneren, da udsigten til glatte veje og cykelryttere der nogle gange overvurderer egne evner var lidt for spændende for mig. Så en time inden morgenmad på TT'eren, og efter at have spist lidt kørte jeg 1 time og 40 minutter med 3x3 min VO2max ved omkring 350 watt, 20 min sweet spot omkring 260 watt, og 10 min AT ved ca. 290 watt. Ganske udmærket. Søndag kom jeg dog ud, og kørte ned til klubben for at mødes med de andre. Alle virkede trætte, mens jeg følte at der var ok hul igennem til stængerne. Så jeg sad i front lige indtil jeg kunne mærke den velkendte og irriterende følelse af en siver på baghjulet. Jeg lod de andre køre, og tog mig af det. Det er bare altid irriterende på den her årstid. Efter der var kommet en ny slange i satte jeg fart på i håbet om at hente de andre længere oppe. Så jeg kørte igennem Nivå, ud til Kongevejen og så op mod Kelleris, da de andre havde proklameret at de ville køre op til Gl. Humlebæk Kro og så den vej ind i landet. Jeg mødte dem dog aldrig, så jeg kørte en runde der, og derefter mod Karlebo hvor jeg også havde et spinkelt håb om at møde dem - det blev heller ikke til noget. Så jeg besluttede mig for bare at køre mit eget, ud på Stumpedyssen, igennem Høvelte, over Farum og hjem. Jeg kunne så efterfølgende se på Strava at de havde kørt den korte tur og derfor havde kørt igennem Dageløkke. Men i alt fik jeg 77 km på cyklen i meget vådt vejr.
    • I øvrigt, nu fik jeg jo i dag prøvet kompressionsbukserne i en anden timing, nemlig inden for et par timer efter træning. Dér gør de altså en forskel, så man kan åbenbart med held steppe i dem når man har fået styr på mad, bad og evt. cykelvask. Vægttabet sejler. Motivationen er pist væk. Jeg tror bare jeg vil holde mig under 90kg i første omgang og så må jeg se om igen kan samle mig om vægttab. Nu kroppen har haft stabil vægt et stykke tid, har den gjort det samme som tidligere når jeg har tabt mig. Først forsvinder fedtet jævnt over hele kroppen men den vil desværre helst have at det sidder på vommen. Så stille og roligt er den ved at omorganisere depoterne, så maverillerne igen fyldes ud mens fedtet tages fra arme og ben - især læggene.
    • Jeg krydser fingre. Jeg under jer virkelig, at I kan sejle rundt og hygge jer ude på havet.
  • rec2 - 300x250 - Desktop
  • Recent Status Updates