Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 01/11/2020 in all areas

  1. 1 point
    Ja og så blev det en af de dage, hvor jeg kom senere fra job end ventet og desuden bare var mega sulten efter rigtig mad = kylling og spidskålssalat. I gamle dage ville jeg helt sikkert bare have snuppet en energi bar og så gennemført et pas fordi jeg skulle. Valgte i stedet at få rigtig mad og stå over på træningen. Føltes godt den dag. I går hang jeg så igen fast i et møde, kom med sent tog og var nødt til at aflyse en aftale. Snork sov i toget og så føltes det pludselig mere spiseligt med lille Hechmann pas i FW Dalgas Avenue Træning d 16.1 Løb, Hechmann grundtræning uge 1, dag 4, aerob tempotræning 10 min jog-Ae1 15 min Ae2-Ae3 dvs mellem 5.27 og 4.36 5 min jog 15 min Ae2-Ae3 5 min jog-Ae1, skulle have været 10 men trængte til at komme hjem. Ellers dejligt pas med igen god fornemmelse også trods lidt tempo. Fredags pas i program = 30 min jog-Ae1 og det burde være muligt at få presset ind. But you never know. God dag og weekend til boardet
  2. 1 point
    Lidt sjovt at læse, at du er blevet glad for den øvelse. Jeg er selv blevet meget begejstret for den igen og den er nu er fast del af min rygtræning. Både fordi mit gamle, slidte korpus (Skuldre og albuer) ikke tillader alt for stor træningsvolumen i pull-ups, men også fordi den bare rammer ryggen perfekt og sparer min glas-lænd :) Jeg bruger dem her nu (se nedenfor) og sætter den op i et Smith stativ(så kan jeg lave dem i træningssalen) , men både TRX og ringe er et lige så godt alternativ, imho. https://europe.angles90.com/?gclid=Cj0KCQiAjfvwBRCkARIsAIqSWlMkhun2tqvUf46IvHeNgukAhv1LUhPYh1F9tkRvLQawZmDChZHDHREaAmOFEALw_wcB
  3. 1 point
    Tak kære Gregers og ja jeg var også inde og tjekke om det var den tid, hvor Merkur tilsyneladende kører baglæns (Mercury Retrograde) men det kommer først til februar .... Vigtigst, at det blev en god dag pga træning og hygge. Ja så igen i går motiveret for lidt bevægen mig, Har haft været lidt tilbageholdende med en masse løb, da styrke passene virkelig har haft været hårde de sidste måneder. Har jo tidligere haft gode erfaringer med Hechmann træningen da de mange langsomme minutter føles rigtig gode for kroppen og gør passene spiselige og tilgængelige. Træning d 14.1 Løb - Hechmann grundtræning uge 1, dag 2 15 min jog 10 min Ae2-3 5 min jog 3 min AT 15 min jog Lagde meget langsomt fra land og vidste ikke helt om jeg kunne holde gamle zoner. Formentlig pga markant bedre luftveje og måske også pga al prowler træningen, ja så gik det egentlig fint. Ramte 4.36 min/km svarende til gammel aerob zone 3 og løb de 3 anaerob tærskel minutter i 4.30 min/km. Næsten tilbøjelig til at skrive at det pga bedre vejrtrækning ja nærmest føltes lettere end tidligere. Det gamle skrog er jo dog alligevel ikke lige nu vant til belastningerne ved hurtigere løb, så skal være forsigtig. Bagefter udstrækning og dejligt husalfe pas hjemme, hvor det lykkedes mig at få kogt fuldkornsris, bagt en portion friske gulerods boller og tilberedt nye havregrynskugler. Positivt, hvis jeg også kan nå den slags i hverdagen og ikke kun i weekenden. Ser en tydelig sammenhæng med at løbe tør for egne gode mere sunde alternativer og så det med at begynde at shoppe croissanter, energi barer og andre 7-11 fristelser = farlig og dyr faldgrube ved pendlerlivet. Jeg har også været tilbage og konsultere Matt Fitgeralds bog "Racing Weight" og ser tydeligt, hvordan at det er, når jeg får for få gode kulhydrater, at chokolade/sukker crawings er sværere at håndtere. Også noget som super coach J har gjort mig opmærksom på x flere!! Well jeg kan jo godt være lidt stædig og egenrådig men nu prøver jeg at lytte og spice spidskålssalaten op med ris. Nu må jeg se, hvad dagen bringer i forhold til, hvad der kan lykkes i eftermiddag. Er i gymnastik tøjet fra morgenstunden, så burde kunne lykkes at røre mig, men om det bliver Bodyfit eller løb .... ja jeg må se. Den gode dag til boardet her fra
  4. 1 point
    Velkommen i loggen. Jeg er altså også mere end almindeligt stolt over mig selv! Den eneste grund til at jeg gør det, er altså også at jeg er bange for at jeg går i stå, hvis jeg begynder at lave om på løbeprogrammet. Det er så dejligt nemt at jeg bare skal kigge på en seddel, og så fortæller den mig hvad jeg skal gøre.
  5. 1 point
    Jeg læser lige med her. Er lidt imponeret over dine dobbeltpas.
  6. 1 point
    Det var tydeligvis mandag d 13ende i går
  7. 1 point
    Træning d 13.11 Svøm 1100 dejlige meter langbane bassin, på svømme stadion med seje Spinderella. Ellers meget travl dag, IT som slet ikke fungerede, flad cykel ude vestpå, faldt da jeg var tilbage på de glatte træplanker ved cykelparkeringen ved Banegården und so weiter, und so weiter.... Men havde heldigvis aftalen og nogle gange er det bare det der skal til. Fik det jo SÅ meget bedre af at træne. Håber i dag at kunne komme videre med lidt Hechmann træning. Først møde i Odense. Dejlig dag til boardet
  8. 1 point
    Lørdag d. 11. januar Løbeprogram uge 3, dag 1: 5 min gang, 4 min løb ud - og gentaget hjem. 3x8 armstrækkere fra knæ supersættet med 3x0:30 planke (der skal jeg vist snart øge) og 3x10 inverse rows. 5 vinyasa Tror jeg fik lidt mere vinkel på end sidst i rows, men det fungerer ikke helt godt, der hvor jeg kan sætte den på en dør. Så skal lige have mandet mig op til at få sat en krog et godt sted... Søndag d. 12. januar Løbeprogram uge 3, dag 2: Gåtur - 30 min i program blev til ca. 50 min. Benyttede lejligheden til at tjekke mulige andre løbestier i området. Fandt noget der godt kan fungere som afveksling, men skal i hvert fald ramme dem en anden vej fra, hvis jeg skal undgå et langt stykke smat med smat... Mandag d. 13. januar Løbeprogram uge 3, dag 3: 3 min gang, 4 min løb - kort pause og derefter 5 min løb, 2 min gang. Var klart forpustet efter turen, også selv om jeg sluttede med at gå i to minutter. Men første gang det har føltes som en løbetur - de andre har været for korte til at det helt har talt i mit hoved... Derefter svøm: 200 m bryst - 2x100 m crawl - 100 m bryst - 300 m crawl - 100 m bryst - 100 m crawl For første gang siden jeg kom i gang igen var det på langbane! Så meget bedre end at skulle vende i tide og utide. Ulempen var selvfølgelig at man skulle bokse sig gennem diverse nytårsforsætter (mangel på både tempo, teknik og især banepli indikerede at flertallet ikke er regelmæssige svømmere). Men synes det begynder at gå fornuftigt - og har fået lyst til at kigge på hvordan det går med hastigheden. Fandt i dag ud af at svst har sløjfet Swimtag tilbage i november måned, da systemet var for ustabilt. Så nu skal jeg se om jeg skal have købt en gadget.
  9. 1 point
    salt

    Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Der er da gang i pecs herinde!
  10. 1 point
    Træning søndag d 12.1 Yoga 29 minutters Yoga Vivo hatha sekvens. Snuppede en af de korte og lidt for tykke måtter i udstrækningsområdet i FW Scandinavian Center, da jeg havde lidt ekstra tid inden PT. Ja og så på med Bose høretelefonerne, lukkede øjnene og så var det SÅ meget bedre end ingenting. Og det er virkelig det som jeg skal huske med yoga. Det behøver ikke at være et langt udmarvende ashtanga pas i perfekte omgivelser. Lidt har også ret og sandsynligheden for, at jeg får det gjort, er nok meget større når jeg alligevel er omklædt i forbindelse med anden træning. Styrke 1 time med supercoach J Først dødløft supersættet med push ups, inkl ekstra 7.5 kg på ryggen. Så bænkpres supersættet med one arm db row med ekstra detalje med pause 1/4 nede i den excentriske fase, så op igen og helt ned. Til sidst Every Minut On the Minute = EMOM med prowler inkl 60 kg frem + tilbage = 20 m og så en front/lat raise skulder øvelse. I alt 6 runder af 1 1/2 minut. Ganske korte pauser 10-15 sekunder. Lidt længere, hvis jeg pressede tempoet men døde så også endnu mere. Elskede jeg det? Ja selvfølgelig gjorde jeg det. Hårdt, men ikke sådan, jeg ikke kunne være i det. Absolut lettelse da benene stadig var helt ristede (autocorrect skriver ruskede) ovenpå i torsdags. I går derfor også tiltrængt restitution. Kunne godt have været fristet af løb men hår måtte ikke blive vådt pga ny frisure, hvilket i forvejen var udfordrende for mig der elsker at brusebade. Så i stedet "Dracula" mini serie og var godt underholdt... Well en ny uge på vej. Søde drømme til boardet I morgen svøm
  11. 1 point
    Tirsdag d. 6. januar Løbeprogram uge 2, dag 4: 3 min gang, 4 min løb ud og 4 min løb, 3 min gang hjem Herefter svøm med Bjergsild 200 bryst - 2x100 crawl - 200 bryst - 200 crawl Har fået lyst til at få tider på igen, så skal se om jeg kan finde min swimtag et sted... Trods de begrænsede distancer i både løb og svøm, følte jeg mig ret bad-ass over lige at tage et dobbeltpas. Onsdag d. 7. januar Løbeprogram uge 2, dag 5: 5,5 km gang på ca. 1 time (program dikterede 45 min, men dette passede med min yndlingsrunde) Torsdag d. 8. januar Løbeprogram uge 2, dag 6: 5 min gang, 4 min løb ud - og gentaget hjem 3xmax push-up fra knæ (10+9+9) supersettet med 3x0:30 planke og 3x10 inverse rows i lånt TRX (tak søde Lone ) 5 vinyasa Sidstnævnte i øvrigt kraftigt inspireret af gamle log-skriblerier, herunder gode input (inkl. video) fra JSC. Skal nok lige have kigget videoen igennem igen - er ikke sikker på at teknikken er lige i skabet, men når det så er sagt, så føler min ryg sig umiddelbart ret begejstret over øvelsen. I morgen siger programmet hviledag.
  12. 1 point
    BLACKICE

    Hver dag er hver dag!

    Yep. Det er en led all around styrke der bliver lagt for dagen. Det er barskt!
  13. 1 point
    Onkel Troels

    Hver dag er hver dag!

    Du er stærk. Specielt 5x150kg i bænkpres er brutalt, synes jeg.
  14. 1 point
    jsc

    Doktorens log

    Suitcase holds 80 kg x 30 sek/hånd Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 5 Kv+50 kg x 4 Kv+60 kg x 3 Kv+70 kg x 6 PR Kv+50 kg x 12 M. Parallel pull-ups Kv x 8, 8, 7, 7, 7 M. Laterals 80 x 15+3+3+3+3 m 20 sek pause D. Pull-overs m stræk 25 kg x 5 30 kg x 8, 8, 6 D. Incl hammer curls 13 kg x 4 17 kg x 3 20 kg x 10, 8 En lidt fesen omgang, men blev far igen igen i går og de sidste par nætter har ikke været lange. Men who cares :)