klausjensen


klausjensen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Blackice>> Jeg synes den er brutal og svær af pommern til. Som skrevet i min sidste træningslog, kørte jeg sølle 3 x 4 gentagelser (fra knæene) i tvivlsom form, og alligevel er jeg mere smadret i min mave end jeg har været meget længe.

Jeg tror heller ikke min lange krop gør det lettere. Når jeg kommer længst ud er det som min lænd er ved at knække/sprænges og der skal virkelig spændes op for at holde igen. Jeg er ikke helt ude ved flad krop og strakte arme, må stoppe noget før (ellers ender jeg bare med at ligge på maven som en anden strandet hval).

Jeg går ud fra du med bodyraise mener at man begynder helt stående og kører helt ud til flad strakt krop? Det tør jeg end ikke forsøge endnu. :crazy:

Jeg så i din log tidligere, at du tog 3x10 - det er sgu imponerende! :)

Om jeg beholder øvelsen? Ja gu gør jeg da det! Den er jo ond! :)

Link to comment
Share on other sites

Dato: Tirsdag, 30. april 2002

Varighed: 45min

Center: Equinox Horsens

CAT Bænkpres

1 x 12 x 20kg

1 x 6 x 44,5kg

5 x 2 x 67,5kg

Begyndelsen på hatfields cycle. Piece of cake, men det skal det jo være på CAT-dag. Koncentrerede mig om at få udført løftene så eksplosivt som overhovedet muligt.

Det hårdeste var at komme ned at ligge på bænken - mine mavemuskler... Hyyl... :crying:

Military Press

1 x 6 x 20kg

1 x 3 x 34,5kg

2 x 3 x 44,5kg

3 x 3 x 47kg :king:

Barbell curls

1 x 5 x 25kg

1 x 5 x 35kg

1 x 5 x 40kg

1 x 5 x 42,5kg

3 x 5 x 45kg

Mine håndled piver over det her.

Overall

En hurtig omgang, der kørte rigtig godt.

Jeg hyler tit over for tøse-håndvægte, ingen squat-rack og ingen dødløftplatform i centret... Til gengæld har de blandt andet en lækker spa med dejlig massage. Det kan ikke erstatte de andre ting, men det ER nu lækkert. :)

Link to comment
Share on other sites

Hehe Klaus. Narhhhh bodyraise er nu en anden øvelse. Heldigivs. Jeg kan ikke køre 3X10 med abwheel tror jeg. Men jeg overvejer at købe et.

Bodyrasie er en anden af Pavels onde øvelser. Den går bare ud på at ligge på en bænk, hvor du ligger på lænden, og med enden ud over kandten på bænken, og så løfter du hele kroppen op fra bænken så du kun ligger på skuldrene og står "lodret" i luften, og så ned igen...... Vupti.

Har du selv købt det abwheel, eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

BlackIce>> Oh, den har jeg set et klip med! :)

Som 194cm 119kg mand med en smidighed som et betonklods ved Helsingør-motorvejen, var det ikke lige den første af Pavels øvelser, jeg ville kaste mig over. :biggrin:

Det er ikke mit eget ab-wheel, det er faktisk et de har i Equinox Horsens, et af de centre jeg træner i. Så sent som i dag kiggede jeg efter et i 3 sportsbutikker i Århus, uden at finde et. Jeg ville gerne have et hjemme...

Link to comment
Share on other sites

Hehe Nej ok. Måske ikke så nemt. men det ville garanteret se sjovt ud (0:

Måske du skal få en baby elefant til at sidde på enden at bænken så, ellers vipper den da.

Ok. Øv sådan et mangler vi i vores center. Jeg skal også ha fat i et tror jeg. Jeg mener at have set Haraldnyborg har dem engang.

Link to comment
Share on other sites

Spillede 1½ times motionsfodbold i silende regn idag. Har ikke spillet fodbold siden mine folkeskoledage tilbage i starten af 90'erne.

Det gik meget godt. Jeg er talentløs, men det var nu meget sjovt alligevel. Vi vandt også! :)

Meeen... Fodbold er for drenge, håndbold er for mænd! :thefinger_red:

Så nu håber jeg bare jeg undgår at blive syg - og at mine knæ kan tilgive mig.

Link to comment
Share on other sites

Ja motion er sjov med en bold indblandet - selv i mine veltrænede slanke dage var jeg til en hver tid modstanderens bedste mand i fodbold. Det var nu sjovt alligevel. Noget at de sjoveste var da vi en periode var 6-8 drenge der havede en hel idrætshal til rådighed i 2 timer hver mandag til indefodbold - det var sgu hårdt!

skal du tilbage til Håndbolden? - du er jo næsten stor nok!

Link to comment
Share on other sites

Arne>> Jeg har spillet håndbold fra jeg var 10 til jeg blev 18-19 år eller sådan.. Og så de sidste 3 sæsoner, har jeg også spillet noget lallehåndbold (serie 4) - det har jeg dog droppet igen, fordi teamspirit var ikke eksisterende og jeg var den eneste der gad træne.

Så når sæsonen starter igen finder jeg en anden klub og starter igen.

En omskrivning af "It's better to rule in #### than to serve in heaven":

"Det er bedre at sejre i serie 4 end sucke i serie 1"

;)

Link to comment
Share on other sites

Dato: Torsdag, 2. maj 2002

Varighed: 1 time

Center: Equinox Århus, Nørrebronx

Tung bænkpres, tripceps og mave-dag - mave-delen dog pillet ud på forhånd, da jeg stadig er smadret i maven af i søndags.

Tung Bænkpres

(Opvarmning)

5 x 2 x 77,5kg Hatfields cycle uge 1

Det føles næsten som snyd kun at køre 5 x 2 workset... ;)

Incline Dumbell Press

1 x 3 x 25kg

1 x 5 x 22,5kg

3 x 5 x 21kg

Skulle have været 5 x 5 x 24, men jeg kunne ikke tage 5 reps med 25kg eller 22,5kg håndvægtene.

Jeg lurede lidt på håndvægtene og stoler ikke på angivelsen af vægt. Det passer med skiverne, men så skal stangen være vægtløs... Lidt en trøst, når nu det gik så elendigt.

Benchpress lockouts i smith

1 x 10 x 87kg

1 x 6 x 107kg

1 x 6  x 117kg

1 x 9 x 127kg

10-15cm vandring i toppen af bænkpres udført så eksplosivt som overhovedet muligt - rammer primært triceps.

Triceps pushdown

2 x 6 x indstilling 16 (ingen vægtangivelse)

Gjorde pisseondt i maven, da jeg spænder op i min stadig ekstremt ømme mave under udførelsen...

Overall

En okay omgang træning uden højlydte hurraråb.

Link to comment
Share on other sites

Dato: Søndag, 5. maj 2002

Varighed: 1½ time

Center: Equinox Horsens

Squat i smith

1 x 5 x 7kg

1 x 5 x 47kg

5 x 5 x 67kg

Første gang jeg har lavet 5x5x67 - det gik fint og kostede under 1½ liter sved (phew).

Hip Extensions

1 x 10

Opvarmning til dødløft

Dødløft

1 x 6 x 64,5kg

1 x 3 x 94,5kg

4 x 2 x 109,5kg

Assisted Close Grip Chin-up

1 x 6 x indstilling 10

1 x 8 x indstilling 8

10 og 8 er ret meget "assistance"

Assisted Chin-up

2 x 6 x indstilling 12

12 er mere...

Shrugs i smith

3 x 5 x 87kg

Dumbbell Bent-over Row

3 x 8 x 24kg

Overall

Fin omgang træning.

Kunne godt mærke jeg havde brugt mavemusklerne, så jeg "chikened out" og "glemte" at køre ab-wheel. Der er mave på programmet igen tirsdag, såeh...

Link to comment
Share on other sites

Jeg vejer mig hver morgen, for at kunne følge udviklingen. Jeg kan ikke helt afvise jeg er lidt talglad. :)

Talglad er godt.... det giver selvtillid at se at det virker, jeg er selv gået helt amok i regneark med kurver, tendenslinier og hvad har vi.... det er rigtigt god at se en støt faldende kurve. Og hvad kan jeg sige? det holder opmærksomheden fanget så man ikke kan lægge ansvaret fra sig, hvis kurven begynder at gå den anden vej. Jeg vejede mig dog kun en gang om ugen, da min vægt er en gammeldags en med "skive" (hvad hedder sådan en?) og der kunne jeg ikke se forskel fra dag til dag. Jeg synes 1 kg og ugen er fint, men tror ikke at det sundt at tabe sig hurtigere. OBS jeg har ikke noget at have det i, det er bare en fornemmelse.. Held og lykke (eller hvad du nu skal bruge)

Link to comment
Share on other sites

Ugens spinning:

spin_header2.gif

spin_2002_18.gif

3 gange spinning, men også en omgang fodbold-cardio ud over det, så det er helt fint.

Fredagens 1½-session var rigtig lækker. Jeg lod min puls falde nogle gange i timen, så snittet er ikke imponerende (omend det bedste for en 1½times session endnu). Men over en periode på over 4 minutter holdt jeg pulsen over 190 (min max er 196), så det trak tænder ud.

Under udstrækningen påpegede min træningsmakker, at der pissede sved ud af min ene cykelsko. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan berolige dig med, at 5x3 er meget hårdere end 5x2 i Hatfield (i hvert fald for mig) :)

Det er klogt at sikre god vægttilpasning før selve arbejdssættene, hvordan man så end gør det. Jeg var ved at opgive det hele efter andet sæt i går, men så blve det nemmere igen.

Link to comment
Share on other sites

Dato: Tirsdag, 7. maj 2002

Varighed: 1 time

Center: Equinox Nørrebronx

Dyn. bænk, skuldre og biceps dag.

CAT Bænkpres

1 x 12 x 20kg

1 x 6 x 50kg

5 x 2 x 67,5kg

Hatfields uge 2 - dynamisk dag

Military Press

1 x 6 x 20kg

5 x 5 x 42,5kg :king:

Ny 5x5 rekord.

Upright dumbell rows

5 x 8 x 15kg

Huskede forkert og kørte for let. Planlæg nu før du render i centret, Klaus Jensen!

Barbell curls

4 x 5 x 40kg

1 x 14 x 30kg

Overall

Ikke alt for oplagt, men dejligt military press. :)

Legege lidt med fri squat efterfølgende - prøvede at squatte bare med vægtstangen på nakken uden yderligere vægt. Jeg kan slet ikke komme ned i parallel. Mine knæ kommer ud over tæerne og jeg vælter bagover når jeg nærmer mig parallel. Så prøvede jeg at smide et brædt under hælene, men det var for smalt til min foretrukne bredde - så det var heller ingen succes. Æv æv...

Link to comment
Share on other sites

Dato: Torsdag, 9. maj 2002

Varighed: 1 time

Center: Equinox Horsens

Tung bænk, triceps og mave dag.

Tung Bænkpres

1 x 12 x 20kg

1 x 6 x 40kg

1 x 3 x 64,5kg

5 x 3 x 77kg

Hatfields uge 2 - tung dag

Kørte kanon, og det kan 98% tilskrives koncentration. Mellem sættene sad jeg bare og stirrede ned i gulvet og gennemgik proceduren for næste sæt i hovedet - sad bare og mumlede for mig selv.

Incline Dumbell Press

3 x 5 x 24kg

Barbell lying triceps extension

1 x 5 x 30kg

1 x 5 x 40kg

1 x 4 x 45kg :baby:

2 x 5 x 40kg

Har ikke brugt den meget længe, da jeg syntes den var for hård ved mine albuer. Men nu kommer den med igen, så jeg har lidt andet end lockouts og closegrip benchpress til triceps.

Ab-wheel fra knæ

3 x 4

Lidt bedre end sidst, tror jeg har lidt bedre fat i teknikken nu.

Torso-rotation

3 x 8 x 205lbs (die ganze mögliche molevitte)

Piece of cake, men jeg elsker den. :)

Overall

Fin dag. :)

Link to comment
Share on other sites

Det er ret længe siden jeg har haft alvorligt ømme triceps, men det skal jeg love for jeg har idag. Barbell lying triceps extension skal ikke køres helt så hårdt næste gang.

1½ times spinning, hvor man spænder i triceps meget af tiden (når man læner sig lidt mod styret), var ikke sjovt. :crying:

Til gengæld er jeg næsten ikke øm i maven efter ab-wheel i går. Jeg hælder mest til jeg simpelt hen forstrakte mine mavemuskler i sidste uge under øvelsen, fordi jeg svajede for meget i ryggen. Så kan jeg lære det... ;)

Link to comment
Share on other sites

Inspireret af Litopsis indkøbs-trip med løbegrej fik jeg lyst til at løbe en tur i det pragtfulde vejr. 22 grader, sol og næsten ingen vind - OP AF SOFAEN, KLAUS JENSEN!

Med mit sædvanlige urealistiske overmod og manglende realitetssans bestemte jeg mig for at ignorere de kortere ruter, jeg har - og sprang lige på en 6km tur ("the scenic route").

Men det gik nu fint og i et okay tempo, løb turen på lige under 40 minutter med en meget stabil puls mellem 160 og 165 (snit 162). Min ca. 1 år gamle gamle rekord på ruten er ca. 35 minutter, så vidt jeg husker, så jeg er tilfreds med mit comeback. :)

Hvis mit gamle, dårlige knæ arter sig, tror jeg en ugentlig løbetur ryger på programmet, så jeg kan få lidt mere variation i cardio-træningen.

Link to comment
Share on other sites

Dato: Søndag, 12. maj 2002

Varighed: 1½ time

Center: Equinox Horsens

Ben, Ryg, Bicep, Mave

Squat i smith

1 x 5 x 7kg

1 x 5 x 47kg

1 x 5 x 67kg

5 x 5 x 72kg

Ny 5-rep rekord - og så 5 sæt. :king:

Min form er også bedre end nogensinde før - selvom det er i smith prøver jeg på at få det til at ligne rigtig squat så meget som muligt: Bred benstilling pga. lange lår, knæ bag tåspidser, skyde hoften frem under løftet, vægt på hælene, eksplosion fra bunden etc. Jeg glæder mig til at danmarks mindst smidige mand får lært rigtig squat til MOL-træf og dermed rykker ind i mændenes rækker (hint: han er bleg, rødhåret og lidt flabet). :)

Dødløft

1 x 8 x 64,5kg

1 x 5 x 84,5kg

1 x 1 x 104,5kg

5 x 1 x 119,5kg

Kørte rigtig godt, med stor fokus på formen. Jeg kan ikke lide at køre tunge doubles og triples i dødløft, for så har jeg sværere ved at koncentrere mig om formen.

Blev iøvrigt svimmel (headrush) efter sidste rep, så den sjette der stod på papiret sprang jeg over.

Close grip pull-up (kun excentrisk)

3 x 5

Wooz...

Chin-up (kun excentrisk)

2 x 3

SELECT TOP 1 * FROM tbL_svagpisser

Jeg er så svag til pull-up og chip-up samt varianter - skyldes nok også min betragtelige tonnage. :)

Barbell shrugs i smith

5 x 5 x 92kg

Var herefter ret flad, og følte min mave og biceps havde fået sit, så jeg sprang resten over og hoppede i spaen.

Overall

Fint fint!

Prøvede at køre dybt i første sæt squat (plejer jeg at gøre for lige at prøve fuld range of motion), men mit knæ har det stadig ikke ret godt efter fodbold i onsdags. Når jeg nærmer mig bunden kommer der et gevaldigt jag i knæet, og jeg måtte smide stangen i hak og rette benet ud i en fart. :(

Der var dog ingen problemer overhovedet, så længe jeg kun kørte til lige under parallel.

Jeg er bange for mine fodboldstøvler ryger på hylden igen efter kun to kampe - så sjovt er fodbold trods alt ikke. :(

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share