Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Efter at have brugt over 4½time på at vaske 2 maskiner tøj (aldrig mere gøre den slags en formiddag i weekenden) var jeg omkring familien. Denne gang et OK niveau mht. kager :4thumbup:

Da jeg kom hjem trængte jeg meget til rigtig mad og inspireret af Kermits log, var jeg landet på pitabrød med tun - det er mange år siden sidst og smager jo ganske fint. Jeg gør mig ikke så meget i mad fra dåse og kunne konstatere at jeg ikke ejer en dåseåbner. Tunen kunne sikkert tvinges ud med en skruetrækker men tænkte at det nok svinede, så det må vente.

Jeg kunne også konstatere at det dersens aftenstræning ikke mere ligger til mig. Heldigvis skulle det kun være en kort og rolig tur og det kunne jeg jo nok lige overse selvom jeg reelt ikke gad.

Jeg satsede på at ramme et snit på 200watt; mod slutningen forsøgte jeg mig men en enkelt bakkeforcering men fejlvurdere længden big time og kastede handsken ind da jeg indså hvad jeg havde rodet mig ud i og begyndte at varme ned i stedet.

I betragning af at stængerne faktisk stadigvæk er ømme var der overaskende meget spol i dem i dag - ellers kan de godt være noget træge at få i gang.

post-1580-099820700 1298241600_thumb.gif

I morgen bliver det enten til en discotræning eller hvis den står på fullbody, så skal det i hvert fald være "leg light" trods de er sjove at brænde ned.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

03/1: 90,0kg - fedt% 14,3

10/1: 87,8kg - fedt% 12,5

17/1: 88,9kg - fedt% 13,1

24/1: 87,7kg - fedt% 12,7

31/1: 89,1kg - fedt% 13,2

07/2: 89,8kg - fedt% 13,5

14/2: 89,2kg - fedt% 13,3

21/2: 91,7kg - fedt% 14,3 - kommer -- styrketræning 2t, heraf 40 min cardio

Det kan godt ske at min økonomi kuldsejler totalt hvis der ikke snart kommer overarbejde igen men rådighedsvagterne i hjemmet er nu dejlige når telefonen er tavs.

Vagten lå lidt sent, så det blev en gang aftentræning. Hvorfor træner man altid 6, 8, 10, 12, 15, 20 reps? De andre tal bliver snydt og det er jo synd, så derfor tog jeg en omgang primtalstræning (næsten).

Crosstræner:

5 min

Romaskine:

5 min

Squat:

15x20

15x20

5x60

5x80

5x90

7x100

7x100

Lårcurl, liggende:

7x50

7x50

Lårcurl, siddende:

7x70

7x70

Stående læg i maskine:

17x100

17x100

13x100 - men det var ikke med vilje

Kropshævninger med neutral greb:

5

7xBW+10

7xBW+10

Hyperextensions:

17

17

Bænkpres:

13x20

7x60

7x80

7x80

Mavemaskine:

17x??

17x??

Lateralmaskine:

11x15

11x15

Sideplanken:

1 min

Dynamisk planke:

1 min

(banan + prots)

Romaskine: Noter til mig selv: Hvis stængerne ikke er blevet afpelset for nyligt, så skal ydersiden af knæene lige have en tur så ikke indersiden af overarmene bliver slebet med korn 20

Skal jeg ro mere end 10 min, skal det være i cykelbukser - mine baller begyndte at sove :blush:

10 minutter

Crosstræner:

20 minutter

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

91,4kg - suk.

Nej nejnej nej, hvor har jeg været træt i dag.

Både til og fra arbejde var jeg ved at køre for langt fordi jeg sov tungt og har også selv fremført mine egne futtere stående en del af tiden.

Planen var en lynlur hjemme og så spinning men der rumsteres noget i HCM og da jeg var dum at checke mails, kunne jeg ikke sove. Men kom alligevel ikke ud af sengen i tide - typisk mig!

På tacx´en i stedet - skidtet er pludseligt punkteret på forhjulet :blink:

Træt og dehydret og med stænger som i forvejen intet ville, fik jeg hutlet mig gennem de sædvanlige 2x20x250. Lysten var der da i dag men fårk jeg var presset til sidst.

Jeg vil gerne bestille en ny krop der ikke går i dørken af en smule styrketræning. Slidte dåbsattester sutter ...!

Gæt hvem der skal op 3:45 i morgen :newtongue:

Godnat fra mig

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg burde have trænet i går mellem arbejde og et møde senere men jeg var for søvnig. Jeg fik sovet 1½ time i stedet for :blush:

I stedet, startede dagen i dag på Tacxen med 2x20x250 inden jeg besøgte arbejdet og fik æltet stængerne. Som sædvanligt om torsdagen står den på boldgymnastik og svømning i aften.

Fredag får jeg ikke trænet, lørdagen er meget tvivlsom og søndag heller ikke oplagt da jeg umiddelbart er på arbejde fra 8:30 til 20:30 - dog er der en mulighed for at det bliver ændret så det håber jeg på.

Link to comment
Share on other sites

Hæhæ - ja, jeg burde måske melde mig ind dernede.

Jeg ved at der er flere kolleger som spørger driftlederen om de sidder "yderst" når de har rådighed eller aftaler at der bliver ringet i god tid. Men jeg kan ikke lide at stå med hatten i hånden og platte mig udenom det som reelt er mit arbejde.

så jeg hænger på den i dag - mødte 8:30 og har fyraften 20:30. Hvis jeg på nogen måde kan samle mig (man bliver altså ret sløv at at lave ikke meget i så lang tid når man er "fastlåst" - i hvert fald mentalt), så prøver jeg at få cyklet lidt når jeg kommer hjem.

Jeg har været til fødselsdag i Stege et par dage og udover at tumle rundt med en bunke slåsse-glade unger (men slap for at spille fodbold :4thumbup: ), har jeg ikke rørt en negl.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hov-hej.

Internettet virker skam, jeg laver bare ikke noget som hører hjemme på MOL.

Humøret er jo aldrig i top på denne årstid men især da noget skete, faldt jeg over sofaen med pizza, kager og slikposer for at se TV jojo jeg har set lyset i at titte fjernsyn :4disguise:

De jeg rundede de 95kg var det nok nu jeg skulle beslutte mig for hvad vej jeg ville: hygge mig med min nye hobby eller finde tilbage til den noget sundere levevis men så være sulten 14 af døgnet 16 vågne timer. Det var faktisk så rart at slippe for at jeg ikke har kunnet beslutte mig, så jeg har givet mig en lille udfordring:

Har jeg inden månedens udgang smidt kagefedtet, så giver jeg den sunde vej en chance mere. Ellers er det slut og min bank får sin vilje: cyklerne sælges og diverse udgifter til motion droppes.

Jeg bevæger mig lidt men kan ikke finde ud af at styre indtaget så jeg smider vægt og har energi til mere målrettet træning der skal jo være plads til de oblikatoriske ædeflip i aftentimerne så jeg er totalt drænet om dagen. Her forleden prøvede jeg at køre en 2x20x250watt men måtte opgive at fuldføre. Har også forsøgt at cykle udendørs men kan slet ikke flytte noget luft, så det var overhovedet ikke sjovt.

Skulle udfordringen lykkes og jeg finder tilbage i mit gamle træningsmønster, begynder jeg nok ikke at skrive i loggen igen af den grund. Det er jo den samme trivielle trummerum: de samme ture på cyklen, samme rutine i motionscenteret krydret med det sædvanlige klynk over at sove for lidt og spise for meget. Jeg tror alle har opfanget mønsteret.

Med mindre TVet begynder at kede mig så jeg ikke at andet at lave, så stopper jeg her.

Jeg vil ikke udelukke at jeg igen begynder at kigge lidt i Jeres logbøger og i off topic de dele af MOL er jeg begyndt at savne lidt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Hej Gregers

Det er da på en måde rart med et frisk indlæg i din logbog. Samtidig lyder indlægget unægteligt foruroligende. Ved ikke rigtig, hvad jeg skal skrive, da jeg aldrig har været den store coach. Du har jo før skrevet om din udfordring med kalorieindtaget, og nu virker det så som om, at det er tiltet for dig med maden.

Dine indlæg vil være/er svært savnet, men du skal selvfølgelig også prioritere, hvad du skal bruge kræfterne på. Jeg kan fx godt forstå din modvilje mod at føre en meget stringent logbog med de samme ting i dag efter dag (det har jeg også selvdroppet), men jeg synes nu nok, du plejer at komme med mange gode betragtninger, der rækker videre end som så.

Som lægmand uden den store forstand på spisekvaler, så er der én ting, jeg kommer til at tænke på, når jeg læser dit indlæg: Du virker så kategorisk, at det enten ender i ædeflip ELLER i en meget striks form for træning og selvkontrol ud i det ekstreme. Findes der ikke en middelvej, hvor du kan balancere de to ting? Sikkert naivt spurgt, men nu har jeg gjort det

Hvor om alting er, så håber jeg, du finder vejen frem …

Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers

Det er da på en måde rart med et frisk indlæg i din logbog. Samtidig lyder indlægget unægteligt foruroligende. Ved ikke rigtig, hvad jeg skal skrive, da jeg aldrig har været den store coach. Du har jo før skrevet om din udfordring med kalorieindtaget, og nu virker det så som om, at det er tiltet for dig med maden.

Dine indlæg vil være/er svært savnet, men du skal selvfølgelig også prioritere, hvad du skal bruge kræfterne på. Jeg kan fx godt forstå din modvilje mod at føre en meget stringent logbog med de samme ting i dag efter dag (det har jeg også selvdroppet), men jeg synes nu nok, du plejer at komme med mange gode betragtninger, der rækker videre end som så.

Som lægmand uden den store forstand på spisekvaler, så er der én ting, jeg kommer til at tænke på, når jeg læser dit indlæg: Du virker så kategorisk, at det enten ender i ædeflip ELLER i en meget striks form for træning og selvkontrol ud i det ekstreme. Findes der ikke en middelvej, hvor du kan balancere de to ting? Sikkert naivt spurgt, men nu har jeg gjort det

Hvor om alting er, så håber jeg, du finder vejen frem …

Repped.

Kan kun være enig i alt det ovenstående.

Link to comment
Share on other sites

Det er hermed besluttet at du ikke skal kvitte loggen :laugh: Så tag den lidt med ro, kør nogle stille og rolige ture når lysten melder sig, og prøv at find ind i en rytme hvor du spiser regelmæssigt uden ædeflip og det modsatte. Ved godt det lyder meget simpelt i forhold til hvordan det med garanti er, men vi lever i 2011 og man kan få hjælp til alting. Det vigtigste er i hvert fald at du ikke sidder og får ondt af dig selv mens du fylder dig med junk i sofaen! Så kommer jeg personligt forbi og sparker dig ud på cyklen.

Link to comment
Share on other sites

Takker mange gange for kommenterer - de fik skubbet lidt en en negativ spiral. Der tænkes faktisk en smule i boks B.

Middelvej? Det begreb har jeg hørt omtalt men fandt aldrig helt ud af hvad det egentlig handlede om.

Der er måske derfor projektet for de næste 2½ uge også alene at blive nogenlunde normalvægtig igen.

Og måske også lidt fordi at enten skal jeg have nye bukser eller også skal jeg igen kunne være i dem jeg har.

Og sikkert derfor at det er eksorbitant frustrerende at jeg så alligevel ikke magter at holde en fornuftigt kost i et helt døgn. Jeg kan umuligt beskrive hvor himmelsk fantastisk befriende det var i de uger hvor jeg slap for den indre kamp når klokken passerede 18 hvor det begynder at ramle.

Det er overvejet at æde igennem men stadigvæk være aktiv men det ved jeg med mig selv, og fra tidligere, ikke vil være tilfredstillende på nogen som helst måde.

Uanset hvor jeg er landet om 2½ uge, så pipper jeg ind med en melding.

- tager fokusfjæset på og går offmol igen. Ej, det er vist for sent at tage fjæs på nu - må hellere skrubbe i seng først.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ihhh altså, Gregers. :unhappy:

Jeg synes også det vil være rigtig ærgerligt, hvis du opgiver loggen - og selvfølgelig meget mere ærgerligt, hvis du giver op på dig selv! Jeg har ikke selv nogen erfaring med spiseforstyrrelser, og kan derfor ikke sætte mig ind i hvordan du har det - men det skinner jo tydeligt igennem i dine indlæg, at det fylder rigtig meget for dig, og at det nedsætter din livskvalitet betragteligt (og i perioder lyder det tæt på selvdestruktivt).

Det er sagt før - men jeg synes VIRKELIG du skal overveje noget behandling af en slags. Det er møgdyrt at gå til psykolog, men spørgsmålet er, om ikke det er pengene værd? Jeg er ikke bange for at indrømme, at jeg selv - i forbindelse med nogle helt andre problematikker - har gået i et psykologforløb. Af flere omgange, faktisk. Det er hårdt arbejde mens det står på, men man kan faktisk godt få vendt nogle negative mønstre og tankebaner til noget mere konstruktivt.

Link to comment
Share on other sites

OK, så... jeg kom nu også til at savne MOL efter jeg var herinde sidst.

Så nu kommer der et af de sædvanlige plidder-pladderindlæg for lissom at lægge stilen :tongue:

Det med psykologen ville lægen jo desværre ikke hjælpe med. Hvis der igen er overarbejde at få så der bliver mere råderum i budgettet, vil jeg overveje selv at punge ud. Problemet er at med det jeg har kunnet læse mig til så kræver BED nærmest uhyggeligt mange konsultationer - over 30 er ikke unormalt så det bliver jo svimledyrt.

Men jeg har jo stadigvæk en bog om selvværdsprocessen som jeg skal have gnasket mig igennem. Mor har den stadigvæk - om der er pga. den eller nerverne alligevel ville finde nye veje ved jeg ikke men nogle at hendes lammelser er, ganske vist laaaaangsomt, ved punktvis at forsvinde. Hvis det er bogen vil jeg ikke ødelægge fremskridtet så jeg venter stille på at jeg får den igen. Hendes problemer er jo noget mere kritiske end mine :wink:

Vægten er (ha - det var den igen) næsten nede i målsætningen. Desværre hænger fedtet på vommen fast mens lemmerne så småt at ved at fritlagte blodårer :mad::mad: det må så gerne stoppe da jeg må ingen måde finder den slags synderligt charmerende - mildt sagt.

Men er stadivæk usund fed efter WHOs retningslinier - dejligt :dry:

Det hurtige vægttab har kanibaliseret synligt på muskulaturen, især skuldre, arme og lægge er forsvundet. Jeg var godt klar over at noget ville ske men ikke at det ville blive slemt. Tempoet for vægttab drosles ned herfra.

Ellers ikke sket så meget - her forleden blev jeg sendt tidligt hjem fra arbejde da jeg var et splitsekund fra at køre benene af en idiot som stod i sporet og enten var for slap eller for fuld til at komme hurtigt op perronen.

Var en lille tur på cyklen i dag - lige så absurd langsomt som sidst men det er der jo kun een løsning på: :bike:

Luftvejene kan ikke lide den kolde luft, så skal det ligne noget med intervaller må det stadigvæk foregå indendørs indtil det er blevet varmere. Lidt stående forceringer (shit, det var pral) på de små knolde på Strandvejen og jeg snørede sammen i bronkierne. Og får også ondt i lænden af vinterlågen så det passer nu fint ikke at sidde alt for meget på den. Venstre knæ er ikke begyndt at øffe endnu.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ja, det er mange penge - men hvor meget svarer det til i cykler?

Bortset fra det, så kan du jo overveje et gruppeforløb. De er typisk noget billigere end individuelle forløb, og kan sikkert også være meget givtige. Jeg kunne se at Landsforeningen har gratis støttegrupper....

Jeg må indrømme at jeg ikke helt kan lure, om det kun er økonomien i det der holder dig tilbage fra at arbejde med din BED eller om du også lidt finder på undskyldninger for hvorfor du ikke skal deale med det. Sorry, hvis det lyder lidt hårdt, men det er altså en reel undren.

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg jo ikke den der rider samme dag jeg sadler :laugh: host host :nonono:

Og jeg havde jo håbet at lægen ville fikse noget gennem sygeforsikringen og det med hypnosen skulle jo lige have en fair chance. Det synes jeg også bogen fortjener.

30 behandlinger - det er alligevel mange stumper til cyklen eller udbetaling til ny bil eller en flytning. Indtil jeg igen kan hæve min indkomst, har jeg nada råderum. Bare at give sommercyklen en forårsfikser, kommer til at suge i kassekreditten.

De dér gratis støttegrupper har jeg ikke været opmærksom på - det må jeg lige se hvad er.

Satser på at nå spinning senere.

Link to comment
Share on other sites

Snøft - det er ikke sjovt at være kagebager når man er på skrump. Boldgymnastikken slutter i morgen og vi runder festen af med kagebord (refeed-dag - jatak) så jeg har stået i kageduft i flere timer. Uden at smugspise - det er jeg faktisk lidt ret stolt af.

Planen var 2½ times spinning men den første instruktør dukkede aldrig op, så det blev kun til en quick og fatburmer - den sidste kørte lidt af sporet og blev for intensiv i forhold til konceptet :4thumbup:

Stængerne er totalt brændt aw og kunne slet ikke stampe pulsen op trods jeg kæmpede indædt men det er OK - nu skal jeg lige lege med bold og vand i morgen og så venter der to tiltrængte hviledage fint planlagt ind på to dage med rodede arbejdstider som tærer på energien.

Havde jeg haft Kermits evne til at give den gas på egen hånd, ville jeg helt bestemt fortsætte med sidste uges mønster: 3 dages træning på mine 3 fridage og så hviledag, træning, hviledag og om igen. Når jeg bliver diktator må jeg huske at ændre kalenderen så der kun er 6 dage på en uge således at min arbejdsuge kører synkront med en kalenderuge. Det passer faktisk fint med at dele overskudsdøgnet i 6 bidder á 4 timer så et døgn bliver på 28 timer - så er der ikke alt det bøvl med at man ikke er blevet træt når det er sengetid og forbruget af sovemedicin kan dermed reduceres til gavn for folkesundheden. Så er der lige det med sollyset men det må en ingeniør tage sig af.

Tror min pulssender trænger til nyt batteri - som timen gik blev pulsen sjovere og sjovere.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Snøft - det er ikke sjovt at være kagebager når man er på skrump. Boldgymnastikken slutter i morgen og vi runder festen af med kagebord (refeed-dag - jatak) så jeg har stået i kageduft i flere timer. Uden at smugspise - det er jeg faktisk lidt ret stolt af.

Gymnastikafslutning med kage-extravaganza. Det lyder som om, at alle kan spise med god samvittighed 4thumbup.gif

Det er da i øvrigt en imponerende bedrift at holde igen med smugspiseriet under kagebagningen. Det kan du vist godt klappe dig selv på skulderen over …

Faktisk fik dit indlæg mig til at tænke på "gamle dage" (for 3-4 år siden), hvor jeg trænede på Fitnessdk inde på Nygårdsvej. De havde en årlig Åbent Hus-dag, hvor man kunne komme ind og træne, tjekke faciliteterne og vurdere, om man skulle melde sig ind.

De lokkede så ikke alene med træning, men også med morgenbrød og et kæmpe langbord med det mest usle, fedtdrivende, traditionelle wienerbrød, man kunne forestille sig. Dér hoppede kæden altså bare helt af. Tænk, at de ikke kunne finde på noget mere originalt og passende til konceptet nonono.gif

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg jo ikke den der rider samme dag jeg sadler :laugh: host host :nonono:

Og jeg havde jo håbet at lægen ville fikse noget gennem sygeforsikringen og det med hypnosen skulle jo lige have en fair chance. Det synes jeg også bogen fortjener.

30 behandlinger - det er alligevel mange stumper til cyklen eller udbetaling til ny bil eller en flytning. Indtil jeg igen kan hæve min indkomst, har jeg nada råderum. Bare at give sommercyklen en forårsfikser, kommer til at suge i kassekreditten.

De dér gratis støttegrupper har jeg ikke været opmærksom på - det må jeg lige se hvad er.

Satser på at nå spinning senere.

Jo jo, men hvorfor er det at bogen skal have en chance før alt muligt andet skal have en chance? Jeg mener, du har jo lige skrevet at du ikke har "adgang" til den pt. selv om du har købt den.... Du bliver ved med at snakke om 30 behandlinger, men du ved jo ikke om det er der du ender - og under alle omstændigheder er det jo ikke et beløb du skal lægge up front inden du går i gang. Jeg ved godt at det er dyrt og at det måske kommer til at løbe op i et stort beløb, men når det har SÅ stor indvirkning på dit dagligliv og din livskvalitet, så forstår jeg ikke helt, at du ikke vælger at prioritere det - frem for fx at få cyklen gjort sommerklar.

Det kan godt være jeg skal stoppe her - det føles lidt grænseoverskridende at presse på på den her måde. Men jeg har virkelig bare svært ved at forstå, at du kan være så plaget af et problem, og så vælge ikke rigtig at gøre noget ved det. :unhappy:

Undskyld....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share