Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Øv hvor var jeg overtræt da jeg kom hjem fra arbejde i går og klokken blev over 3 før jeg faldt i søvn. Men det lykkedes lige akkurat at vride mig fri af sengen og få æltet stængerne her til formiddag.

Mht. gruppe 3/4, har jeg fået mail om at vi vender den til boldgymnastikken i aften (og så tager jeg selvfølgelig til svømning bagefter).

Boldgymnastikken er sjov træning og jeg får arbejdet på en måde jeg ellers ikke ville, men ville alligevel ønske at dagen kunne bruges til rigtig vægttræning i stedet for. Lige nu er det i hvert fald det jeg har mest lyst til og synes ikke at jeg kommer nogen vejne p.t.

03/1: 90,0kg - fedt% 14,3

07/1: 88,8kg - fedt% 13,0 - hviledag

08/1: 88,2kg - fedt% 12,7 - styrketræning 1t + tacx 1t

09/1: 87,5kg - fedt% 12,3 - hviledag

10/1: 87,8kg - fedt% 12,5 - styrketræning 1t + spinning 1t

11/1: 89,0kg - fedt% 13,2 - hviledag

12/1: 88,4kg - fedt% 12,9 - tacx 30m

13/1: 88,4kg - fedt% 12,8 - boldgymnastik 1½t + svømning 1t

Jeg kom vist til at love nogle billeder:

post-1580-099436200 1294924231_thumb.jpg

post-1580-018814700 1294924264_thumb.jpg

Hvor sidder de 13% fedt - på ryggen? Du ligner mere en med 8-10% fedt :4thumbup:

Er du sikker på, at den vægt er pålidelig?

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Min vægt er ikke en skid pålidelig - kun relativt. Jeg kan også indstille den så den viser 4-5% mere i fedtprocent men det har jeg ikke lyst til :tongue:

Mht. spiseforstyrrelsen så håber jeg også. Efter hypnose nr. 2 går det stadigvæk fornuftigt. Jeg har været ved at vanespise nogle gange men har fået stoppet det.

Det var stadigvæk for svært at sidde og vente 1 time i bilen mellem boldgymnatisk og svømning, men der tror jeg egentlig at de fleste vil have lyst til at fordrive tiden med at komme noget i munden, så det tager jeg uden panik.

Svømningen kørte igen med stor teknisk fremgang - jeg begynder at tro på at gå i 1,8eren i denne sæson.

Boldgymnastikken inkluderede mange lunges og i lange serier hvor man syrede fuldstændigt til. Men måske jeg alligevel tager en bendag i morgen uden quads får for mange slag. Træneren måtte igen storgrinende fremhæve min udstrækning som noget at det mest ynkelige hun nogensinde havde set. Nå - de andre fik bøllebank i kropshævninger (det er rigtige cykelryttere sq ikke gode til) og jeg fik knækket min elastik :devil:

Hvad angår sommercuppen, får Cykologen får sin vilje. Trine vaklede lidt mht. min manglende erfaring med at køre i felt (hvilket hun også havde spottet i sommers :blush: ) men mente alligevel helt bestemt at jeg skal køre i gruppe 3 for jeg kørte trods alt med fornuft og omtanke og så måtte jeg tage de skideballer der måtte komme hvis jeg alligevel lavede lort i det :crazy:

Se nu hvad jeg har rodet mig ud i: Jeg ville jo bare have kørt med tøserne :4slap:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ok ok ok, jeg skal nok prøve at dæmpe min selvkritik men lover ikke noget.

Da jeg vågnede i morges måtte jeg hellere forsøge en sidste gang at at få HCMs regnskab til at stemme - jeg manglede 104kr som jeg gerne ville finde. Nu mangler jeg 10121kr :unhappy:

Revisoren er selvfølgelig arbejdsramt, så det bliver noget rod inden generalforsamlingen på næste mandag hvor jeg oven i købet er landet med en aftenvagt som jeg ikke kan slippe af med.

Det blev derfor lidt sent inden jeg kom til træning i betragtning af at jeg havde en aftale bagefter. Jeg har besluttet at når det ikke er alt for upraktisk vil jeg træne i Hillerød; det er småt men kan virkelig godt lide stemningen.

Quads var lidt trætte og baller var ømme efter gymnastikken, så min plan fra i går virkede fornuftig:

Crosstrainer:

5 min

Stående læg i maskine (Servasport):

15x40

15x100

15x100

15x100

Benpres (Startrac):

10x50

10x100

6x180

5x200 , men så blev jeg et legebarn og skulle prøve med hele stakken

5x200

5x200

(Kunne være sjovt en dag at køre til fail. Tror faktisk aldrig jeg har prøvet et miss i en quad-øvelse)

Lying leg curl (Olymp):

10x35

10x35

10x35

Leg extensions (?):

10x55 - dem burde jeg nok have udeladt aht. kommende doms

10x55

(Er udvekslet så den er tung i slutposition. Kunne være nasty hvis man kørte hurtige reps, så den også var tung på vejen derop)

Chinups:

12

11 , så skulle jeg alligevel har kørt dem lidt hurtigere

supersættet med

Dips (bred fatning):

20

15

Arnold presses (stående):

6x22 - skuldrene var bløde som finsk lakrids, så stoppede

Hyperextension:

15

15

I alt 50 minutter og maskinmæssigt er det en blandet landhandel i Hillerød.

En dag hvor jeg ikke skal gå eller cykle de næste dage, skal jeg prøve at brænde stængerne helt ned til grunden. Hvor bliver det bare sjaw :devil::devil::devil::wub:

Enten laver man benpresmaskiner med for lille magasin (nu har jeg kørt fullstack i to forskellige mærker) eller også er der et sted i kæden der hæmmer min squat som vel er OK men ikke noget jeg kan prale af. Umiddelbart ville jeg forvente en større sammenhæng i de to øvelser.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg troede at Forum var større :blink:

Nå, men det var en OK messe alligevel. Der var ret meget fokus på kost og det ligger i tiden at skrue op for fedt, protein og grøntsager og ned for kulhydrater. Om det så er specielt praktisk hvis man skal cykler +3 timer, ved jeg ikke rigtigt.

Jeg kom desværre også til at bruge mit stakkels dankort:

En ny svedtrøje - den jeg bruger mest, skulle faktisk have været kasseret allerede sidste år, så nu var det på tide.

4 dæk (GP4000) - 2 til træning og så 2 som er friske til Sommercuppen. Så kan de blive degraderet til træningsdæk til næste år.

1 par kompressionsshorts - måske de gamle ben så kan komme sig lidt hurtigere.

Og så tror jeg desværre ikke jeg slipper for at ligge syg - jeg hoster en masse grønt snask op og er også begyndt at blive snottet. Efter Nyhederne, går jeg i seng med 2000watt i varmeblæseren og håber at jeg kan svede det ud. Dagens planlagte tur på tacxen er droppet. Der er ingen grund til at stresse kroppen lige nu, benene har det ellers nogenlunde fint efter styrketræningen.

I morgen bliver også en hviledag og så må jeg tage den derfra alt efter helbredet.¨

Jeg mødte to fra HCM. Den ene blev kørt ned her for nyligt og havde armen i gips og i hånden stak der metalklips ud gennem huden :crazy:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Er det din mening at bruge kompressions short til cykling eller styrketræning?

Jeg har selv rigtig gode erfaringer med brug af kompressions strømper til løb, og har egentlig tit undret mig over, at de ikke er mere udbredte blandt cykelrytter. Men måske er det på vej? Er det i det hele taget tilladt at bruge i det professionelle felt?

Det er i hvert fald ikke længe siden, at jeg læste en test af både strømper og shorts på feltet.dk, og der var testpersonen yderst positiv omkring dem.

God bedring og god weekend!

Link to comment
Share on other sites

Kompressionstøj er ganske lovligt, også for cykelryttere. Der har i længere tid været en del undersøgelser igang netop omkring restitution, for et andet råd har været at tage kolde bade, men der har vidst ikke været en endegyldig konklussion. Så det er nok meget op til den enkelte hvad der virker bedst.

Men da fedt at komme til at høre om erfaringerne. Var det Skins du købte?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke have dem på til træning. Der er ikke pude i og to lag bukser bliver noget rod. Havde jeg løbet, ville jeg nok overveje at bruge dem undervejs, for de holder godt fast i muskulaturen (jeg har i øbrigt købt den model som er i filmen):

Efter styrketræning; ja, hvorfor ikke? Der kan de vel også gøre gavn, men tror mere at de gør jobbet ved "cardiotræthed" end decideret ømhed men det vil jeg da prøve. Sådan den umiddelbare plan var at trække dem på efter cykeltræning og evt. beholde dem på natten over. Det blev kraftigt anbefalet.

Det er ikke Skins men Puntiblond som jeg aldrig har hørt noget som helst om. Jeg købte et par lange Skins for 3? år siden, men dem kan jeg ikke mærke effekten af. Jeg har siden læst at Skins slet ikke trykker nok til at have en virkning. Håber ikke at også de her er en kikset investering. Hvis ordgejlet fra sælgerne holder, så er der flere danske landshold der bruger dem, bl. a. badmintonspillerne som har dem på i flyveren når de skal rejse.

Kolde bade eller ligefrem konstrastbade hvor man veksler mellem koldt og varmt, ville jeg egentlig gerne prøve rigtigt. Teoretisk virker det fornuftigt og efter hvad jeg har læst, så er det mange der oplever at det virker når der er kort mellem træningerne.

Jeg har faktisk i sommers stået efter cykeltræning og spulet stængerne med skiftevis koldt og varmt vand, men temperaturskiftene er ikke helt voldsomme nok da det kolde vand fra hanen er for varmt og man kan ikke nedkøle/opvarme massivt nok med en håndbruser. Jeg prøvede også at købe en foderspand til heste til at have det kolde vand i. Udover at stort vandforbrug, så var jeg ubehageligt krøllet sammen i den så den røg i skralderummet med det samme. Umiddelbart kunne jeg ikke mærke forskel men fornemmede klart at der skete noget, så jeg tror på princippet hvis man kan gøre det ordentligt.

:surrender: Jeg har lige ringet ind på arbejde og sygemeldt mig.

Jeg skulle ikke have glemt mit halstørklæde, her forleden, hehe. Nu er jeg også feberramt og for at gøre det rigtigt festligt, kan jeg ikke sove efter min aftenlur. Det er farligt at gå tidligt i seng når man ikke sover igennem.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

03/1: 90,0kg - fedt% 14,3

10/1: 87,8kg - fedt% 12,5

11/1: 89,0kg - fedt% 13,2 - hviledag

12/1: 88,4kg - fedt% 12,9 - tacx 30m

13/1: 88,4kg - fedt% 12,8 - boldgymnastik 1½t + svømning 1t

14/1: 88,4kg - fedt% 12,9 - styrketræning 50m

15/1: 88,0kg - fedt% 12,7 - hviledag

16/1: 88,9kg - fedt% 13,0 - syg

17/1: 88,9kg - fedt% 13,1 - syg

Jeg er stadig ramt af feber, lidt forkølelse og ophost af grønt slim som gør ondt når det skal hostes op (har checket om der er blod i men det er der ikke - det sitter nok bare godt fast, det seje skidt).

Jeg har kastet mig over Matador og fik set 9 afsnit i går og lander sikkert også deromkring i dag :w00t:

Jeg begynder at få fnidder af at holde mig i ro.

Link to comment
Share on other sites

03/1: 90,0kg - fedt% 14,3

10/1: 87,8kg - fedt% 12,5

11/1: 89,0kg - fedt% 13,2 - hviledag

12/1: 88,4kg - fedt% 12,9 - tacx 30m

13/1: 88,4kg - fedt% 12,8 - boldgymnastik 1½t + svømning 1t

14/1: 88,4kg - fedt% 12,9 - styrketræning 50m

15/1: 88,0kg - fedt% 12,7 - hviledag

16/1: 88,9kg - fedt% 13,0 - syg

17/1: 88,9kg - fedt% 13,1 - syg

Jeg er stadig ramt af feber, lidt forkølelse og ophost af grønt slim som gør ondt når det skal hostes op (har checket om der er blod i men det er der ikke - det sitter nok bare godt fast, det seje skidt).

Jeg har kastet mig over Matador og fik set 9 afsnit i går og lander sikkert også deromkring i dag :w00t:

Jeg begynder at få fnidder af at holde mig i ro.

Surt at du er blevet syg. :unhappy: Mht. hosten, så har jeg haft god gavn af mucolysin eller tilsvarende slimløsende brusetabletter, når der har været meget snask, som sad godt fast...

God bedring. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Man skal passe på med at være kæk :dry:

- men jeg tror at jeg er sluppet meget billigt, især med tanke på at jeg har hørt om andre der har raget lignende snask til sig og som har været syge i næsten 14 dage.

Feberen er på retur og energien er så småt ved at komme tilbage.

Jeg er stadigvæk lidt snottet, men intet i forhold til i går hvor jeg tog hul på en næsespray - typisk; det kunne jeg have sparet.

Jeg hoster stadigvæk hvis jeg prøver at "overtømme" lungerne men ellers har der ikke været noget siden jeg hostede det sidste snask op i morges.

Det eneste der stadigvæk halter er at jeg er tørstig. Uanset hvor meget jeg drikker, så er jeg stadigvæk tørstig og det der kommer ud, bliver ved at være mere eller mindre gult. Jeg kan simpelthen ikke få hydreret kroppen.

Jeg har håndværkere på og lukket for vandet fra 7-16 de næste to dage så det er fristende at raskmelde mig for at komme væk men da jeg ved at vi stadigvæk er meget overtallige på arbejde og at jeg alligevel skulle sidde rådighed i hjemmet morgen og derefter har tre fridage, så venter jeg undtagelsesvis til feberen er helt væk. Og jeg afholder mig også fra at motionere men håber at jeg er med på vognen igen fra på torsdag :please:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Sygdom er ikke så skidt at det ikke er godt for noget. Jeg fik sat ny PR i Matador: alle 24 afsnit på 3 dage. Næste gang jeg ligger syg skal morgenerne skruktureres og så skal jeg prøve at nappe dem på 2 dage :devil:

Jeg hoster alligevel stadigvæk lidt stads op men det er ikke meget. Snotter også lidt men er feberfri og almentilstanden er nogenlunde normal.

Så jeg tog til boldgymnastik hvor især den første halve time var fæl.

Videre til svømning hvor jeg ikke kunne koncentrere mig men fik alligevel lidt ud af det da jeg fik luget en vejrtrækningsfejl væk.

I går hvor jeg bare lå og lå, fik jeg en underlig stikkende ubehag i stængerne så det var godt igen at få rørt sig. Men jeg må hellere være lidt varsom så længe kroppen ikke er på toppen.

Optur: dagens æltning af stængerne gjorde ikke specielt ondt.

Nedtur: overboen kunne IGEN hverken magte at være hjemme eller aflevere nøglerne, så håndværkerne var her kun i går og kun 3 timer; resten er udsat.

Link to comment
Share on other sites

03/1: 90,0kg - fedt% 14,3

10/1: 87,8kg - fedt% 12,5

17/1: 88,9kg - fedt% 13,1 - syg

18/1: 88,9kg - fedt% 13,2 - syg

19/1: ?? visuelt tæt på 90 - syg men i bedring

20/1: 88,8kg - fedt% 13,2 - boldgymnastik 1½t + svømning 1t

21/1: 88,8kg - fedt% 13,0 - tacxcykling 1t

Som jeg havde forventet kom kroppen som helhed og benene især, ikke umærket gennem gymnastikken i går og især læggene er ømme efter al hopperiet. I formiddags var jeg frisk nok men efter dagens hypnose har jeg været totalt energiforladt - når jeg forlader MOL er det for at gå i seng.

Jeg fik hevet mig på cyklen men ikke med den store indsats hverken i tid eller intensitet. En time blev det til med 200 watt i snit - lå mest omkring 180-190 og så lidt mere når jeg var oppe og stå.

Nu får kompressionsbukserne den første test - ærgeligt at de ikke er lange men generelt er det sjældent mine lægge er hærgede så der er nu OK.

På arbejde i morgen skal jeg begynde med at starte en E+ op i Hillerød. Hvis jeg kan vriste mig fri af dynen i god tid, kunne jeg jo tage en lille morgentræning i FW. Men er det realistisk?

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

17/1: 88,9kg - fedt% 13,1 - syg

18/1: 88,9kg - fedt% 13,2 - syg

19/1: ?? visuelt tæt på 90 - syg men i bedring

20/1: 88,8kg - fedt% 13,2 - boldgymnastik 1½t + svømning 1t

21/1: 88,8kg - fedt% 13,0 - tacxcykling 1t

22/1: 88,1kg - fedt% 12,7 - styrketræning 45m

De 3 gange jeg har set cykkelryttere i dag, har det rykket i mig som når små børn spotter julemanden i Lyngby Storcenter. Jeg bliver vist nødt til at få den gamle alucykel gjort køredygtig nu den ikke står i hjemmetræneren.

Men det bliver nok ikke aktuelt lige de første dage. Under opvarmningen kunne jeg mærke at luftvejene stadig mangler en del hvilket betød at jeg blev en kende stakåndet ved den normale belasting - normalt kører jeg min opvarmning ret let og plejer ikke at blive presset af den.

Jeg kom desværre ikke op 6:30 i morges men først 7:10 - det kostede en lidt senere ankomst til FW end planlagt. Samtidigt måtte jeg også gå før. Til den tid jeg havde regnet med at gå i bad, ville der nemlig stå det meste af en spinningsal i kø til de 4 brusere og eftersom toget stod og ventede, kunne jeg ikke tillade mig at komme for sent.

Afhængigt af om HCMs revisor kommer i morgen, tager jeg resten der. Det bliver ren disco: jeg mangler egentlig kun skuldrene men tager så armene med, sådan noget drengerøvstræning har jeg aldrig prøvet før.

Før FW nappede jeg plankerne herhjemme. Ptøj, det er længe siden sidst:

Sideplanken:

60 sek

60 sek

Planken:

90sek

90 sek

Crosstrainer:

5 min

Stående læg i maskine:

15x100

15x100

Chinups:

12

12

Lårcurl, liggende:

10x25

10x40

10x40

Lårcurl, siddende

10x50

10x50

10x50

Benpres:

10x100

10x170

10x170

10x170

Bænkpres:

15x20

5x60

5x90 , burde have været 80 men kunne ikke finde 10ere - kun 15ere at hænge på

5x90 , men det var jo fint at blive skubbet lidt

5x90 , det burde man nok prøve lidt oftere

supersættet med

Hyperextension:

15

15

Førstehåndsindtrykket er at kompressionbukser virker fint - i hvert fald for halvgamle fjolser som ikke vil acceptere dåbsattesten. Men de røg af mellem kl 3 og 4 i nat, der irriterede de for meget.

Det samme om det emne gårsdagen hypnose tog fat på. Hvis virkningen holder, så var det lige den knap der skulle trykkes på. Afventer spændt de næste dage.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Doms har jeg ikke erfaring med endnu, men umiddelbart tror jeg ikke det kan lindre på overrevne muskelceller.

Men de tunge og trætte lår, synes jeg at de umiddelbart får has på i en fart. Men de kommer først rigtigt til at stå sin prøve når jeg fået lidt mere erfaring med dem.

Cykling og styrketræning giver to forskellige slags træthed og den fra cykling har jeg desværre ikke fået så meget af i den sidste tid :blush:

Jeg kom ikke til at træne i dag. I stedet var jeg hos HCMs formand hvor vi gennemgik regnskabet og også fik drøftet en del andre ting, nu vi havde tiden og ro til det. Tid og tid - det var lige før jeg kom for sent på arbejde pga. det.

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Doms har jeg ikke erfaring med endnu, men umiddelbart tror jeg ikke det kan lindre på overrevne muskelceller. Men de tunge og trætte lår, synes jeg at de umiddelbart får has på i en fart.

Okay, interessant. Kender kun alt for godt tunge og trætte lårbasser i perioder. Og i min alder fisker man efter alle midler til at lette lidt på tingenes tilstand smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Okay, interessant. Kender kun alt for godt tunge og trætte lårbasser i perioder. Og i min alder fisker man efter alle midler til at lette lidt på tingenes tilstand smile.gif

Lige mine tanker.

Træningen i går var OK i betragtning af at det var morgentræning og det lykkedes endda at komme af sted til tiden :blink: Men jeg skulle have spist mere morgenmad.

Jeg synes ikke rigtigt at jeg får brændt lårene af i squat, der er andet sted i kæden jeg er for svag så har funderet over hvordan jeg kunne straffe benene alligevel. Det har jo været elementær MOL-viden at squat er konge og maskinøvelser noget crap. AX har dog blødet lidt op for den dogme, så tænkte at jeg kunne prøve noget andet. Squat er stadigvæk en fed øvelse, men når den ikke rigtigt rammer benene så er det måske mere underholdning end effekt. Måske - jeg kan ikke helt blive klog på det.

Det var nu ikke den store succes, så næste gang prøver jeg at forudtrætte benene inden squat og se om det er bedre. Hvis centeret er tomt så jeg kan nappe alle skiverne, kunne jeg måske finde på at prøve den skrå benpres igen.

Aht. benene, drog jeg i SW, Hillerød. Gad vide om Hillerød kommune fører en politik for aktive ældre, for ved 11-tiden var der sort af mennesker og de var alle over 60. Dejligt at se - også selvom det faktisk var lidt bøvlet at komme til.

Crosstrainer:

5 min

Romaskine:

5 minutter

Stående læg i maskine:

12x110

12x110

12x110

Benpres:

15x80

8x120

6x160

3x200

3x200

3x200

3x200

3x200

3x200

3x200

3x200

3x200

3x200

det skulle have været tung træning for styrke men det var alt for let (er ret sikker på at ville kunne køre 10x5x200 og måske 10x6x200) men der er ikke mere mere vægt i magasinet og maskinen sat til fuld ROM, så ikke så meget at gøre ved det. Jeg havde troet at jeg ville syre til med tiden men det skete ikke selv om jeg skar af pauserne.

Lårcurl, liggende:

10x35

10x50

10x50

10x50

Lårcurl, siddende:

10x60

10x75

10x75

Chinups:

10

10

8 :sneaky2:

Seated rows:

10x60

10x60

Bænkpres:

15x20

8x60

10x80

8x85

7½x85 - hurra for de ekstra bøjler at smide stangen på

Arnold presses:

8x18

7x18

7x18

Laterals:

10x8

10x8

10x8

Kickbacks, strakt arm:

10x10

10x10

Rotator:

15x5

15x5

Bicep curl:

8x18

8x18

Overhead tricep i maskine:

8x55

8x60

Hyperextension:

15

15

Sidebøj i d.o.

12

12

Mavemaskine:

15x40

15x50

15x55

De har også en benpres-ting, hvor vægtmagasinet kører lodret op og ned mens men ligger på ryggen under det. Den måtte jeg lige prøve: umiddelbart var belastningen mere jævn end i den benpres hvor vægtenene hænger på en skrå slæde.

Men jeg skal ikke bruge den igen. Dels er sikkerhedsstoppet ret høje oppe i bevægelsen, så ved en fail bliver man trykket fuldstændigt sammen.

Dels er min blodforsyning ikke smidig nok til først at ligge på gulvet med benene opad og presse og derefter stå op. Efter andet sæt, snurrede det noget rundt og efter tredje, var det meget!!! tæt på at jeg gik i brædderne.

10x60

10x100

10x140

Crosstrainer:

5 minutter

Træningstid:

2t 5m

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvordan du squatter, men hvis du er low bar / læner dig meget forover bruger du bagkæden utrolig meget. Det kan også være du ikke går dybt nok.

High bar / OL Squat / front squat går mere i lårene.

"Det har jo været elementær MOL-viden at squat er konge og maskinøvelser noget crap."

Det er jo sådan set også rigtigt nok.

Athlete X vil nok være enig i at hvis man kan finde ud af at squatte er det den bedste benøvelse. Det han siger er at det ikke er den eneste vej til Rom.

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

@ MamboMads,

Jeg tilter noget forover når jeg runder tre cifre på stangen, så med det du skriver er det nok årsagen til at jeg ikke føler at quads bliver aktiveret ret meget.

Jeg har aldrig skænket en tanke om hvordan jeg lægger stangen - den er bare landet hvor det føltes mest naturligt. Efter nu at have googlet det, kan jeg se at det er low bar. Det bliver det ikke bedre af.

Hvis håndledene kunne vænne sig til frontsquat, rammer den ellers lige plet. Men den er ikke just behagelig for en gammel usmidig mand.

@ Kermit,

Jeg har prøvet BSS før men har glemt den igen. Men husker at den gav en del balledoms og blev nok lidt skuffet over at det var dér den bed mest. Det kunne muligvis justeres ved at have tålmodighed til at pudse teknikken af :blush:

Det gode ved den overkommelig quadtræning i går var at de var ret upåvirkede her til morgen.

Det var 22 dage siden jeg sidst havde balanceret på to hjul, så jeg fandt at det nok var snedigt at finde velodromen inden jeg fik behov for støttehjul.

Opvarmingen var meget stille. Af en eller anden grund blev den samme mand ved med at ligge i front hele tiden og man blev ikke fartblind. Men fik dykket ned og taget en omgang på feltet. Jeg synes jeg fik tunge ben i løbet af den manøvre og også i det første interval hvor det ikke var meget bedre indtil jeg begyndte at hoste. Da jeg havde fået en masse grønt snask op, var det ligesom der var hul igennem til ilten - om det er ren indbildning ved jeg ikke, men i de sidste 3 intervaller var der pludselig overskud i kørslen.

post-1580-082280100 1295993545_thumb.gif

03/1: 90,0kg - fedt% 14,3

10/1: 87,8kg - fedt% 12,5

17/1: 88,9kg - fedt% 13,1

18/1: 88,9kg - fedt% 13,2 - syg

19/1: ?? visuelt tæt på 90 - syg men i bedring

20/1: 88,8kg - fedt% 13,2 - boldgymnastik 1½t + svømning 1t

21/1: 88,8kg - fedt% 13,0 - tacxcykling 1t

22/1: 88,1kg - fedt% 12,7 - styrketræning 45m

23/1: 88,1kg - fedt% 12,7 - hviledag

24/1: 87,7kg - fedt% 12,7 - styrketræning 2t

25/1: 87,9kg - fedt% 12,6 - banecykling 2t

I morgen igen en dag med håndværkere og uden rindende vand :unhappy:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

03/1: 90,0kg - fedt% 14,3

10/1: 87,8kg - fedt% 12,5

17/1: 88,9kg - fedt% 13,1

24/1: 87,7kg - fedt% 12,7 - styrketræning 2t

25/1: 87,9kg - fedt% 12,6 - banecykling 2t

26/1: 88,4kg - fedt% 12,8 - tacxcykling 1t 15m

Nå - nu kom jeg så også til at købe Joe Friels træningsbibel.

Dagens indsats burde således være lidt restitutionskørsel på 140watt. Ikke meget. Men meget kedeligt. Kom til at ødelægge konceptet lidt ved at fordrive tiden med lidt et-benskørsel og kadancetræning. Jeg må se om tacxprogrammet kan minimeres så jeg kan se en film imens.

Ydermere kom jeg også til at kvase konceptet da jeg kom til at prøve et par sprinter i "slope"-mode. Belastningen er helt anderledes end når man bestiller watt og meget mere lig kørsel på rigtig cykel.

Der ramler jeg igen ind i hjulspin + at det virker som om tacxen kammer over når antrittet er størst. Men OK, der står også at den går til 1000watt så med 1085 på tælleren er det ikke vel ikke underligt hvis det ikke helt virker efter hensigten.

Link to comment
Share on other sites

24/1: 87,7kg - fedt% 12,7 - styrketræning 2t

25/1: 87,9kg - fedt% 12,6 - banecykling 2t

26/1: 88,4kg - fedt% 12,8 - tacxcykling 1t 15m

27/1: 78,8kg - fedt% 12,6 - boldgymnastik 1½t + svømning 1t

Ikke så meget at sige til dagens to sædvanlige torsdagsindslag.

Inden da fik jeg æltet stængerne og det er vist første gang jeg ikke sagde av på noget tidspunkt.

Ellers har jeg godt og grundigt spildt min tid i dag. Jeg aner ikke hvor timerne er blevet af men har intet fornuftigt udrettet.

Jeg var dog lige forbi feltet hvor jeg spottede Bornholm Pro Cyclings tøj:

Bornholm_Pro_Cycling_troje.jpg

Bornholm_Pro_Cycling_bukse.jpg

Specielt. Til at huske. Men ikke kønt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share