Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Så startede 15 rep cyklusen i HST - jeg følte mig helt hensat til de første spæde skridt, jeg tog i et motionscenter for mangemange år siden med alle de reps. Øvelsessortimentet var dog noget anderledes :evillaughter:

Det virker umiddelbart som om, jeg har overvurderet min 15RM i nogen af øvelserne (og at jeg faktisk nærmede mig max her på førstedagen), men det kan skyldes at det er længe siden, jeg har taget så mange gentagelser i et sæt, måske. I hvert fald i incl. db BP er jeg vist nødt til at sætte vægten ned (da jeg testede max, gjorde jeg det da heller ikke lige efter alm. BP)...

Når jeg lige får tid, skriver jeg 15, 10 og 5RM'erne op :)

Og BW ved starten af dette prægtige program er 82,3 kg B)

Link to comment
Share on other sites

Så var det slut på 2. dag i 15Rcyklusen med HST - det gik godt, og incl db BP var ikke så tungt denne gang :)

Her er maxløftene, som jeg lavede programmet ud fra (jeg knapper altså ikke hele programmet ind, så ku' jeg jo sidde her til i morgen) ;)

Øvelse: 15RM/10RM/5RM

Squat 2 sæt 32,5/42,5/50 :bblush: (godkendt dybde, altså)

Stifflegged deadlift 2 sæt 60/70/77,5

Bænkpres 2 sæt 50/55/62,5

DB incl. BP 1 sæt 17,5/22,5/25

Pulldowns WG eller CG 2 sæt 10/12/14 (14~70 kg)

Rowing BB 40/47,5/55

eller DB 2 sæt 25/27,5/32

Militarypress 2 sæt ca.25/27,5/35

Dips, assisted (ej målt) eller

French press 2 sæt ca. 10 kg stang+10/+15/+20

Biceps BB ca. 8 kg stang+15/+20/+25

eller DB(hammer) 1 sæt ej målt endnu

Leg curl 2 sæt ej målt

Shrugs 1 sæt ej målt

Reverse bench crunches 3 sæt ej målt

Lidt pigeøvelser efter behov ej målt :)

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Jeg går som regel lidt på listesko, hvis jeg overtager fx et pulldown tårn efter en fyr. En gang imellem synes jeg, det er synd for dem :unsure:

På den anden side kan det være meget sjovt at ta' bænken efter tre højtråbende knægte, bede dem om at lade skiverne sidde, og så nyde det synkrone kæbefald :)

......

Har nu afsluttet første uge med HST, og er så nået halvvejs gennem 15R minicyklen. Puha, jeg er træt i hele kroppen i dag (har også lavet praktisk uddannelse, hvor jeg som arrig matrone i nogle fingerede husspektakler har slåsset med 4-5 makkerpar i flere minutter af gangen (ikke på een gang, dog)).

Nogle af øvelserne bider rimelig meget gr. mælkesyre.

Uden at have særlig meget belæg for det (jeg har jo kun været i gang i en uge), så tror jeg HST bliver en succes :)

Link to comment
Share on other sites

I går var der en længe ventet og frygtet test på Der Hinderbahn - med godkendelse fra K-praktoren løb jeg med. Jeg kunne ikke lave løbespring, fordi jeg ikke kan abducere hø. ben uden at mase SI-leddet, så jeg sprang med hovedet først over alle forhindringerne og lavede en slags halv kolbøtte. Jeg landede da på benene, men som regel med ryggen til løberetningen, så jeg skulle vende mig om hvergang jeg passerede en forhindring. Jeg skvattede også ned fra armgangen, fordi jeg havde glatte skindhandsker på, og der var rim på barrerne... Så jeg fik 6 (på 13-skalaen, desværre) men var kun 1 sekund fra 7 :) Der er håb.

Bækkenet er iøvrigt i klar bedring, når jeg altså ikke lige løber Hinderbahn :w00t:

I morgen tager jeg ud og løber en alm. løbetur, hvilket jeg efterhånden er frisk nok til.

HST skrider fremad efter planen, mælkesyren niver godt nok her, hvor jeg er ved at nærme mig 15R Max. Jeg glæder mig godtnok til 10R-cyklussen. Men jeg føler mig lækkert busted efter sådan et træningspas. Vægten var 82,5, så det går i det mindste ikke nedad ;)

Og jeg synes min squat teknik har haft godt af 15R submax sættene - det er alletiders. Jeg glæder mig til at se, om mit squat flytter sig.

Lige sådan en her fordi mit bækken snart er klar til dødløft igen: :banana:

Link to comment
Share on other sites

-> Dadane, jeg er ved at klemme den sidste skoleperiode af på politiskolen.

Jeg har løbet på både militæret forhindringsbane og ***Der Hinderbahn*** på PSK i Brøndby. Sidstnævnte ser ganske sød og uskyldig ud i forhold til militærets, men den skal løbe den 3 gange, og ind i mellem de tre gange er der 2 runder med terrænløb á ca. 720 m med trapper og bakker og det hele. Der findes en karakterskala, som omregner tider til karakterer for hhv. kvinder og mænd.

I torsdags tog det mig 15.31 min (hvilket så også var lidt tilbagelænet gr. skade og deraf dårlig kondi). Til eksamen efter den første skoleperiode (det var sommeren 2001) løb jeg den på 12.49 (vistnok) svarende til et 10-tal. Jeg løb ellers normalt på ca. 13.15 (9), men eksamen fik mig til at æde mig selv. Jeg har aldrig - ALDRIG - prøvet noget så hårdt (heller ikke i løbet af nogen militær uddannelse jeg har været på). Jeg har aldrig smagt så meget blod eller haft så meget mælkesyre i lårene, og jeg var i sådan en iltgæld, da jeg kom i mål, at jeg ikke engang kunne flytte mig selv fra banen det første minut, jeg lå bare og hev efter vejret neden for den sidste forhindring :) Og så et kvarter efter skulle vi have selvforsvarseksamen (aka slåskamp) i 30 min. Puha.

Link to comment
Share on other sites

-> BR: På det fysiske plan finder jeg det dybt fornærmeligt at blive sammenlignet med en nipsgenstand som Demi Moore :hehe:

Jeg har aldrig set filmen. Det, jeg ved om handlingen forekommer mig urealistisk, idet det nærmest må være umuligt at føre det nødvendige samarbejde i sådanne specialenheder, hvis én i enheden ikke er accepteret.

Link to comment
Share on other sites

-> Einstein 1 & 2: Nips eller ej, kan man se sådan ud efter 3 fødsler, så er det i hvert fald godt klaret... :)

...

I dag var det næstsidste dag med 15R minicyklen - og puhada, man bliver godt nok forpustet af alle de reps. Jeg maxede i nogen af øvelserne (fordi jeg skifter mellem fx. widegrip og closegrip pulldown), og det var nærmest umuligt at tage 15 RM i andet sæt (undtagen i militærpres, som jeg tilsyneladende er øget i allerede).

Jeg træner nu i OBBC om søndagen, og jeg syntes nok jeg hørte en velkendt grynten nede fra benafdelingen - det var såmænd Xax, der squattede. Jeg havde en lidt flad fornemmelse af at squatte mine 15R sæt med 30 kg :chicken: ved siden af ham og hans 100+etellerandet squat... :devil: Kan godt forstå, hvis HST-delen af MOL-slænget har fundet et andet tidspunkt at træne på :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde en lidt flad fornemmelse af at squatte mine 15R sæt med 30 kg  ved siden af ham og hans 100+etellerandet squat...

Og hvis jeg skal det gøre det lidt værre, så var det faktisk eksplosiv squat med -60%, altså småvægte for mig :lol: ;)

Tilgengæld så du jo ret nasty ud med den tanktop, og den tatovering du har på skulderen... B) ;)

Link to comment
Share on other sites

AF : "Stønner "

- mmm.. det skal vist høres ;) , der er sku ingen kvindfolk der stønner hvor jeg træner (ganske få af mændene også faktisk... altså.. grynter...haha)

xax : "Tilgengæld så du jo ret nasty ud med den tanktop, og den tatovering du har på skulderen.."

- den G.I. Jane kliche sidder efterhånden ret godt fast !! Så mangler vi bare at hun er motor-cykel betjen, så er hun også en biker-tøs ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share