Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Nå, bænkpres med 30 kg til failure endte med 55 reps. Jeg troede egentlig jeg kunne tage flere, da jeg tog 53 for ½ år siden.

Ja jeg er sgu imponeret!!! udholdenhed.......ja det tør nok siges :blink: :o

Også imponerende tid, du fik på de 2400 m, her ville jeg nok komme til kort..... :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I er godtnok søde! :bblush:

Men 2400 meteren er nu ikke særlig god, når man tænker på at jeg helst skulle holde niveauet på 10.15 fra sidste skoleperiode for et år siden... Jeg løb 10.45 i januar i år. Men bare det, at uv-rugbysæsonen kommer igang, skal nok få den ned under 11... håber jeg ;)

Mht bænk, så er det 30 kg og ikke en brik mere eller mindre. Skolerekorden er vistnok på 84 reps - der skal jeg lige have lidt udholdenhed i triceps, hvis jeg skal stikke den.

Mænnernes skolerekord er 210 gentagelser med 50 kg... :ugone2far:

Der er lidt at hygge jer med i jeres deloaduger, gutter! :)

Link to comment
Share on other sites

-> Luciferase: Så lang tid det nu tager, man må pause vel ½-1 sekund ved hver lockout, inden for rimelighedens grænser...

-> Hesselund, det aner jeg ikke (løb er kun for de kyllinger, der føler behov for at stikke af fra arbejdet :hehe: ) Men jeg kigger lige, når jeg kommer derover.

....

Nå, efter en pauseuge (bortset fra ovenstående i onsdags, som iøvrigt har most min ve. achillessene) så gik jeg i gang igen med

17.8. Trækdag med max i dødløft.

Dødløft:

60 kg x 10

90 kg x 2

100 kg x 1

110 kg x 1 (PR)

115 kg - miss

115 kg sumo - endnu mere miss...

Nå, okay. Jeg har trænet 5x5 i 6 uger og så denne uges pause - og er så øget 10 kg. Det er vel egentlig OK, når jeg ikke er mere målrettet og dødløftfikseret end jeg er? Startstyrken halter mest, men jeg har også kun trænet dødløft fra skive 1 gang.

Hen og hygge mig med lidt

Underhand chinups, assisted: 6 bl. x 8-7-6.

Stifflegged DL: 65 x 10^2

BB bent-over row: 45 x 8-7-7.

Preachercurls: wstang+15 x 10-9.

DB shrugs: 30 x 10^2.

Pinchgrip 15 kg x 3 supersets med swissball lændeøvl. x 2 sæt.

Skønt at komme igang efter pausen, men noget varmt og fugtigt... :bubblebath:

Link to comment
Share on other sites

Tak tak, gutter...

Næ, jeg brølede ikke - et lille diskret støn ved 110 kg løftet var hvad det kunne blive til :bblush:

Og 115 kg? Et laaangt grynt mens jeg forsøgte at få den til at lette fra jorden :)

Jeg havde egentlig håbet på, at jeg kunne lidt mere med sumo - men inderlåret begyndte at knage underligt da jeg prøvede...

Link to comment
Share on other sites

Og 115 kg? Et laaangt grynt mens jeg forsøgte at få den til at lette fra jorden  

Super løft AF, alt for fee' at se en kvinde der kan trække noget vægt!!! og med dit grynt på de 115kg, selvom den ikke kom op, får du lige den sidste :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Syret nok. Hvorfor er der ikke sådan nogle kvinder i mit center ? der er kun 25-reps-i-spred-ben-maskinen typer :bojo:

Ripper: jeg synes det er nemmere at holde lænden ret i sumo end standard DL.. men jeg har også rimelig lange lårbensknogler. Jeg kan bare ikke løfte nær så meget i Sumo så jeg holder mig fra det... desuden ligner jeg en der har skidt i buxerne dagen efter pga alt det glute-work :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Uh, jeg er ikke så god til at opdatere her...

18.8: Jeg tror nok jeg løb min lille tur, men kan ikke helt huske det.

19.8: Stemdag.

Squat: Det sprang jeg over i dag (skulle ellers have kørt 5x5). Begge quadriceps var helt i kage lige over knæsenen efter dødløftmax for 2 døgn siden - ikke DOMS, men en slags inflammation (tennisalbue i knæet, går jeg ud fra). Det har været undervejs siden jeg startede på 5x5.

Bænkpres: 60 x 5^5 paused :)

Calfpress: 127,5 x 10^2.

Lidt let leg extension for lårenes skyld: 35 x 10. Det var fint nok.

Military press: mellemstang+20 x 8-8-7.

Closegrip BP: 45 x 7, og så måtte jeg tage hjem. Jeg nåede ikke helt færdig med at træne, desværre.

20.8: Absolut ingenting :sweetsun:

21.8: Stemdag.

Dødsmølf: 95 x 5-5-5-4-4.

Closegrip chinups: 3 og assisted 8-7 (stemte lidt fra med fødderne på en bænk).

Goodmornings: 45 x 10^2.

DB bent-over row: 30 x 7-7-7.

BB bicepscurl: 27,5 x 10-8.

Statisk hold 100 kg x 3, supersets med hyperextensions med 15 kg x 9-9.

U'mærket dag B)

Link to comment
Share on other sites

AF ->

AF har du glemt at se efter hvad rekorden er på de 2400 meter for mænd og kvinder? Jeg venter stadig med spænding - selvom jeg må indrømme at jeg er ved at miste modet. Jeg løb selv 7.43 min. til idrætundervisningen i tirsdags...Men jeres rekord er sikketr en bad-ass tid. :)

Link to comment
Share on other sites

-> Hesselund, bare rolig, jeg har ikke glemt dig. Sagen er blot, at jeg ikke kommer derover før til oktober. Så du må vente i spænding.

Men din tid er temmelig flot - jeg tror såmænd ikke der er mange på skolen, der har løbet stærkere nogensinde :)

Såvidt jeg husker, så er kvindernes rekord lige omkring 9 min. Lidt under, måske.

22.8: En løbetur. Her var jeg dog så kvast i lænden, at jeg måtte holde et par pauser for at få syren ud og overhovedet for at kunne bære min overkrop afsted ... B)

23.8: Stemdag.

CAT squat: 45 x 3^8. Paused.

Bænkpres: 65 x 5-4-3-3-3. Touch & go.

Calf raise, 1 ben x 10^2 med balancestøtte.

DB skulderpres: 16 x 6-5, 13,5 x 7.

Dips: 6-4 og assisted dips: 8.

Hanging leg raise 8^3

Pff, bænken var hård. Men nu har jeg også kørt tung bænk to gange i træk. Men det var fedt at æde 65 x 5 i første sæt - det har jeg aldrig gjort før :)

Link to comment
Share on other sites

AF > Hvad kan du efterhånden løfte i dødløft ?

Det er sjovt at kunne følge med i en seriøs kvindes træning :)

Det jeg mener er, at det er sjovt at se hvor de stærke og svage sider er, selvfølgeligt med forbehold for, at vi alle er forskellige.

F.eks sådan en øvelse som skulderpres ser ud som om det er en kvindes svaghed, men igen det kan også godt være det kun er din svaghed.

Ellers er jeg RET imponeret over hvor meget du løfter, keep up the good work :D

Link to comment
Share on other sites

-> Ice eye: Har lige maxet 110 i dødløft.

Kvinders udgangspunkt er generelt, at vi ift. mandens udgangpunkt har en noget svagere overkrop gr. den manglende testosteronstimulans af musklerne. Dertil følger, at gennemsnitskvinden er mindre end g-manden i det hele taget, hvad angår højde og drøjde. Underkroppen er tilnærmelsesvist den samme som utrænede mænds, idet daglig belastning (gang, bære ting mv.) betyder mere end hormoner.

Jeg er næsten lige startet med db skulderpres og military, så bare vent :) Jeg er dog belastet af længerevarende hold i nakken, som får øvre trapezius i hø. side til at gøre ondt i øjeblikket. Jeg er for nærig til at gå til kiropraktor med det, før jeg er færdig med det som fremprovokerer det (noget malearbejde derhjemme).

For mit vedkommende er den ovennævnte forskel nærmest udlignet (bortset fra skuldrene og nakke), især når man kigger på bænkpres kontra squat & dødløft. De to sidstnævnte har jeg dog slet ikke trænet i lige så lang tid som BP (er lige begyndt i år, dødløft startede med 1RM ca. 75 kg).

Link to comment
Share on other sites

24. og 25.8: Ingenting. Det er vel weekend :angelgrin:

26.8: Trækdag.

Havde glemt min lommebog, så måtte jeg gætte mig til vægtene (det er sikkert også meget sundt en gang imellem).

CAT Dødløft fra skive: 70 x 3^8.

Assisted chinups: 8-7-7.

Stifflegged DL: 65 x 10^2.

BB bentåge: 45 x 8^3.

DB preachercurls: 10 x 10-8.

Pinchgrip 15 kg x 3 supersets med hyperextensions 15 x 9-8.

Lidt træt idag, og hold i nakken *klynk*

Men det gik alligevel B)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share