Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

27.8: Ingenting (stadigt min foretrukne cardio) :hehe:

28.8: Stemdag.

Squat: 55 x 5-5-5-5-4.

CAT bænkpres: 55 x 3^8 paused.

Calfraise 1 ben: 10^2.

Military: 30 x 8-8.

Closegrip Bænkpres: 45 x 8-6-6.

Hanging leg raise: 8^3 (der var ikke vægt nok i trækstativet til weigthed abs. Jeg ødelagde stativet i forsøget på at læsse en 25 kg's håndvægt på, og lod det derefter ligge og tog denne øvelse istedet :bblush: )

Ellers en udemærket træningsdag...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tak :)

29.8: Ingenting, gr. kiropraktorbehandling.

30.8: Trækdag.

Dødløft 95 x 5-5-5-4-3 ? Ikke lige dødløftdag i dag (for første gang nogensinde, tror jeg...) Måske hænger det sammen med kiropraktorturen i går, og træthed i baglårene efter stifflegged DL i mandags (onde DOMS i et par dage efter).

Assisted chinups: 8^3.

Goodmornings 50 x 8-7.

DB bentover row 30 x 8-8-7.

BB bicepscurl: 27,5 x 10-9.

Statisk hold 100 x 3 supersets med hyperext. 10^2 (uden vægt).

DB shrugs 30 x 10^2.

Bortset fra dødløft, en OK træningsdag i dag :)

Link to comment
Share on other sites

Min lænd knurrer af mig efter dødløft. Det kunne være jeg skulle køre med bælte en overgang. Lårene lige nord for quadricepssenen er heller ikke for gode :cries:

31.8: En lille løbetur.

1.9: Ingenting, gr. ovenstående.

2.9: Stemdag.

BP: 65 x 5-4-4-4-3.

Forsigtige front squats: 40 x 7^4.

DB Skulderpres: 13,5 x 9-8.

Calfpress: 50 x 10^2.

Dips: 6-5-4

Reverse crunches: 8-8-8.

OK træningsdag. Jeg knoklede ikke helt igennem, idet jeg har mistænkt mig selv for at være lidt overtrænet.

UV-rugbysæsonen starter i dag :w00t: Så er det tid til at smide isoleringen og få en ordentlig kondi...

.....

Stadig 2.9: UV-rugby i 45 min: Puste gispe stønne hoste åndenød kvælerfornemmelser nærdødsoplevelse drukne iltgæld... :dead:

Årh, hvor var det godt :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

3.9: Ingenting, gr. tidsnød :angelgrin:

4.9: Trækdag.

Sumo dødløft: 90 x 5^5.

Assisted underhand chinups: 8^3

Stifflegged DL: 70 x 8-8.

BB bent-over row: 50 x 7-6-6.

DB Hammercúrls: 10 x 11; 13,5 x 7.

Pinchgrip 15 kg x 3 supersets med hyperextensions: 10 x 10^2.

Fin træningsdag med en lang snakkepause mellem 4. og 5. sæt i dødløft...

Vægt 80,5 kg og stabil (ligesom jeg vil ha' den til at være :) ) Der er fedt% måling i morgen med tang, sidst (maj måned) var den 18,9.

Link to comment
Share on other sites

Stifflegged DL: 70 x 8-8.
70 kg for 8 reps, det er dælme flot AF!!! :looking:

Jeg hører desuden en lille fugl synge om at du vil makse i bænken til MOL træf 2? Hvad med dødløft, kommer du ikke og sætter en lille rekord der også..... ;)

BB bent-over row: 50 x 7-6-6.
Tungt rivejern..... :D
Link to comment
Share on other sites

Jotak, det ender med at den stivbenede overhaler almindelig dødløft... Gad vide om det er et godkendt konkurrenceløft??

Mine førhen næsten ikke-eksisterende baglår er kommet godt efter det :)

Hvad med dødløft, kommer du ikke og sætter en lille rekord der også.....  

Det bliver vist kun en PR, hvis overhovedet. Det kører lidt trægt med DL for tiden...

Link to comment
Share on other sites

Halløjsa!

Så var der besøg af firmaets wellneskonsulent (lyder flot). Hun anbefaler iøvrigt offentlig rituel afbrænding af alle impedansmålere (lige mine ord :9 ).

Fra at være 18,9 sidst i juni er BF nu faldet til 17,5 % ! :w00t:

Vægtøgningen siden da er 3 kg brutto. Det svarer cirka til, at jeg har smidt 1 kg fedt og taget 4 kg andet (herunder muller) på.

Det kunne jeg ikke helt forstå, det er ikke rigtigt noget jeg kan se (vaskebrættet er i hvert fald ikke blevet synligt endnu :) ). Og det bedste var, at den egentlig blev målt til 16,1 %, men jeg fik 1,5 strafprocent gr. tidspunktet i min cyklus (lige til at fremprovokere PMS, hva').

Jeg blev iøvrigt anbefalet et træningsprogram, som hedder Herkules. Er der nogen der kender noget til dette (og hvor man iøvrigt kan downloade det)?

Og så nogle isolerede baglårsøvelser for at prøve at afhjælpe irritationen over knæene (skyldes muligvist et misforhold mll. quadriceps (grande) og hamstrings (lidt mere end ikke-eksisterende).

Og så pigeøvelser for bækkenets stabilitet. Det kunne jeg godt se fornuften i, vort bækken er skabt til at gi' sig under fødsel - hvilket ikke fordrer stabiliteten i tunge løft. Mine SI-led knurrer af mig (mest når jeg løber, godtnok).

Link to comment
Share on other sites

Det kunne jeg godt se fornuften i, vort bækken er skabt til at gi' sig under fødsel - hvilket ikke fordrer stabiliteten i tunge løft.

forstår ikke lige helt :unsure: altså een af to mulige:

1. tunge løft er ikke godt for bækkenet => skidt fødsel

2. et kvindebækken er skabt til fødsel => skidt for tunge løft

??

Link to comment
Share on other sites

2. et kvindebækken er skabt til fødsel => skidt for tunge løft

??

->Litopsi, jeg tror hun mente denne model, og at vi skal være lidt ops på at lave stabiliserende øvelser for bækkenet ved siden af de tunge løft.

Jeg er dog stødt på problemer tidligt, da jeg har en gl. skade i bækkenet, der gør noget af det mere ustabilt end hos andre, ikke-gravide kvinder. Disse andre kvinder kan måske sagtens rive 200 kg i DL uden at tænke på deres bækken. Men det er måske en go' vane at implementere ved siden af dødløft. Jeg har ikke fået øvelserne (jo, jeg fik noget af kiropraktoren engang, men smed det over hø. skulder fordi de var for nemme), men det skulle vist være noget, der var til at lave hjemme på stuegulvet.

Link to comment
Share on other sites

Hint: Cooper Test.... :poking:

Det er bare for at være sikker på at du ikke har glemt mig :lol:

Ellers er det flot at du har gainet muskler samtidig med at fedtprocenten er faldet. Flot!!! :)

Jeg skal til og igang med et lille vægttræningsprogram ved brug af egen vægt. Er der nogle øvelser du kan anbefale? Jeg træner primært for at opnå muskeludholdenhed, sekundært styrke, men det er knap så vigtigt.

Link to comment
Share on other sites

-> Hesselund, bare rolig, jeg har ikke glemt dig. Sagen er blot, at jeg ikke kommer derover før til oktober. Så du må vente i spænding.

Roligrolig rooolig, Hessellund.

Oktober er først i næste måned ;)

Jeg er ikke den store "egen vægt" expert, men armstrækninger med både bred og smal håndstillling og chinups med både smal underhåndsfatning og bred overhåndsfatning giver tilsammen god træning af hele overkroppen. Så er der mave+ryg (se øvelseskartoteket exrx.net). God fornøjelse (PS: Folk der kan tage mange chinups er seje. Jeg tilhører desværre ikke selv denne kategori :) )

....

Ups, jeg glemte selvfølgelig dips, hvis armstrækninger er for lette...

Link to comment
Share on other sites

5. og 6.9: Ingenting, gr. tidsnød :angelgrin:

7.9: Ingenting, gr. tømmermænd :beerchug:

8.9: Stemdag.

Squat: 55 x 5^5.

Incl. BB Bænkpres: 40 x 8^3.

Calfpress: et eller andet x 10^2.

Militærpres (iso): 30 x 9-6.

Reverse crunches, bænk: 10-8-8.

Closegrip BP: 45 x 8-7-7.

Lidt leg curl: 3 bl. x 10.

1 pigeøvelse og lidt stræk for for- og baglår (heelt uhørt (!)) :freaked:

Lækkert at få rørt sig igen efter 3 dages fysisk coma :)

Link to comment
Share on other sites

Og så pigeøvelser for bækkenets stabilitet. Det kunne jeg godt se fornuften i, vort bækken er skabt til at gi' sig under fødsel - hvilket ikke fordrer stabiliteten i tunge løft. Mine SI-led knurrer af mig (mest når jeg løber, godtnok).

Ifølge min fysioterapeut burde alle styrkeløftere lave "pigeøvelser" for bækkenet. Han mener, at det giver en stabilitet i kroppens mellemsektion, som vil være en fordel specielt ved tunge dødløft. Du skriver, at din kiropraktor tidligere også har sat dig til at lave den slags øvelser, så måske er der noget om det.

Link to comment
Share on other sites

kære AF

Jeg er lidt i tidsnød + en ged til at søge, så jeg kunne vel ikke ( som så mange andre) udnytte din ekspertise og få dig til at skrive optagelseskravene for mænd til Polisen. Jeg skal lægge program til en gut, der skal ind og så kunne det jo være checket, hvís jeg kunne dem.

Og når jeg får bedre tid, skal jeg også have læst lidt mere om, hvad det er for nogle kvindeøvelser, du roder med ;)

På forhånd tak - jeg vil bære din kakaomælk til næste moltræf i en lille køletaske, hvis du kan hjælpe mig. Meget gerne inden tirsdag aften

hej fra Mette :wave:

Link to comment
Share on other sites

Darv!

-> xjyden: Pigeøvelserne må jeg lige have vristet ud af hende wellnesskonsulenten, når hun kommer tilbage i næste uge (eller kiropraktoren - jeg har smidt dem væk en gang, så jeg må lige spørge igen :bblush: ).

->b_skaal: Af de mere styrketræningsagtige ting skal mænd kunne tage 10 reps med 50 kg i bænkpres. Herudover 6 chinups med overhåndsfatning (håndfladerne væk fra dig selv), og der er noget svelleslæb, hvor den korrekte løfteteknik er vigtig - hvis han kan mestre et sumodødløft på vel ca. 50 kg korrekt, så er den der.

Ellers er der noget sprint med vending, nogle maveøvelser med knæene og hofter i 90 grader og fødderne i en ribbe (tror nok, det er 15 gentagelser), samt løb 2400 m/max 12 min, svømning 200 m/max 5:30 min og vistnok også noget mere (det er længe siden). Teknik og udførelse holder de nøje øje med :)

Er også lidt i tidsnød selv, men prøv her. Det kan være der er en side med øvelserne.

Link to comment
Share on other sites

9.9: Faldt i søvn, men skulle have været til UV-rugby... Altså, ingen træning i dag <_<

10.9: Trækdag.

Ve. SI-led vil ikke som jeg vil, så jeg har skiftet tung dødløft og goodmornings ud med nogle øvelser, der ikke giver vægtoverførsel gennem leddet...

Legpress: Ukendt vægt (gad ikke tælle skiverne) x 10^3 supersets med

Leg curl: 3 bl. x 10^3. Nærmest HIT-nostalgisk :)

Closegrip chinups: Kampvogn x 6-4 :) og assisted: 8

Hyperextensions uden vægt: 10^2.

DB bentover row (isoleret): 30 x 8-8-7.

2 pigeøvelser.

BB bicepscurl 27,5 x 10^2.

Strækøvelser igen (det går heeelt galt nu :sweetsun: )

Link to comment
Share on other sites

11.9: Stemdag.

Bænkpres: 65 x 5-4-4-3-3... Lidt ned af bakke. Jeg prøver og ser om jeg ikke kan undgå grinding reps næste gang. Jeg tror det er her den hænger og dasker (overivrig igen).

Lidt let leg curl (til erstatning for CAT squat) 20 x 10, 25 x 10.

DB skulderpres: 13,5 x 8-8-7.

Dips: 6-5-5 :) Et enkelt lyspunkt; for første gang er alle sæt med fuld BW (80.6 kg)

Reverse bench crunches: 11, (ny benstilling) 8-8.

Og så nåede jeg ikke mere (havde en aftale).

Hrrrmmmff! Møgdag - den ene grundøvelse jeg overhovedet kan lave, går ned af bakke. Og squat + DL får lov at sejle, så længe mit bækken gør det samme. Men jeg kan godt mærke, at det (SI-leddet, som er løst) har godt af pausen, jeg har haft det bedre i dag (d. 12.9). Men alligevel... :crying:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share