Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Så var der NM i undervandsrugby i weekenden (det kommer ikke til at fylde mange linier) :lol:

Vi (og svenskerne) blev lammetævet af Norge og svenskerne havde et lidt bedre sammenspil end os, så vi blev nr. 3. Lidt ærgeligt, at de finske damer ikke var med - dem plejer vi nok at kunne nakke :) Vi viste os ellers fra den bedre side i en halvleg mod svenskerne, men nu er der desværre 2 halvlege i en kamp <_<

Mændende havde vist også deres problemer og endte på en 4. plads (men de vandt da i det mindste en af deres kampe)..

Og jeg fandt ud af, at det nok var et tåbeligt tidspunkt at starte WSB op her 2 uger før NM. Det hylede jeg lidt over til vores massør, mens han skruede mine arme fast igen efter en kamp mod Norge - hvorefter han sagde "Er det dig, der skriver inde på Motiononline?".

Så var det Mr. Freeze, vi havde med som massør. Sjovt at møde andre MOLboere på den måde ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mon det havde hjulpet på maxen at skrotte opvarmningen?

Jeg har jo et lille skulderproblem og ville gerne være sikker på, at jeg overhovedet kunne tåle øvelsen. Normalt ville jeg nøjes med et enkelt 8-10 reps sæt som let opvarmning, selvom det måske også er for meget... jeg er jo ved at blive gammel :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med proppen. Du udsætter dine type 2 fibre for en masse uhensigtsmæssig mælkesyre. Type 2B fibrene især er meget følsomme over for laktat, og kan helt sætte ud ved en sådan opvarmning.

En bedre opvarmning til træning af nervesystemet, ville være noget i retning af:

40% x 5

60% x 3

75% x 2

85% x 1

95% x 1

Hvis du er nervøs for dine skuldre, kan du lave lidt armsving før dine opv. sæt. Sådan en tre gange tyve hver vej.

Stræk evt dine skuldre lidt ud, før dine opv. sæt også.

Husk også ikke at bære træthed fra dine opv. sæt med ind i dine arbejdssæt. Sørg for at hvile tilstrækkeligt før det første sæt. Ydermere, hvis du tenderer til at have en dum skulder, skal du sørge for at holde temperaturen oppe. Enten med en trøje, eller med et håndklæde over skulderåget. Personligt føler jeg mig som en superhelt med mit stærkt grønne håndklæde-Den grønne "grinder".

Den øgede kropstemp. kan også have en positiv effekt ved at give flere frie Ca-ioner i muskelfibrene.

( Det er jo ikke til at fatte, at man er blevet så gammel, at man råder chicksene til at tage MERE tøj på i træningscenteret :tongue: ).

Link to comment
Share on other sites

Pauserne er nu lange nok, og jeg mærker intet mælkesyre under hverken opvarmning eller worksets.

Jeg har også tænkt over, hvad jeg skulle gøre ved at jeg gik hen og blev kold mellem sættene. Mere tøj er løsningen... det var ikke noget problem under HST.

Og jeg har nu aldrig opfattet mig selv som en "chick", så behøves du heller ikke at opfatte dig selv som gammel :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Lige en note til jeres tale om mælkesyre:

Den gamle tro på at opbygningen af lactat er det de i den sidste ende udmatter musklerne er selivet. Nyeste forskning viser at, "laktat er blot et uskyldigt stykke flækket sukker", og at lactat snarre øger den tid man kan arbejde i. I Principia på P1, sent den 22/2 2002, blev det fremlagt sådan:

Mælkesyre har egentlig ikke noget at gøre med træthed – den kan ikke strækkes ud af musklerne, men kan derimod afhjælpe total udmattelse. Stive, hårde muskler er ikke bare er fyldt med mælkesyre, men med mange andre gode sager. Ny forskning har vist, at intensivt arbejdende muskler afgiver kalium til væsken uden for muskelcellerne. Det medfører en forskydning i den naturlige fordeling af kalium mellem celler og kropsvæske, hvilket igen fører til, at musklerne ikke længere kan opfatte signalerne fra hjernen, og derfor lammes. Og det er endog muligt, at man kan få gang i udmattede muskler ved hjælp af mælkesyre.
Jeg mener det Var Jesper Løvind Andersen fra CMRC der fremlagde det.

:) Bare lige en lille note.. B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare læst, at type 2B fibrene er biomekanisk dovne, så de kun kan aktiveres hvis niveauet af laktat er lille i musklen, der trænes. Eller skulle der kun kunne aktiveres type to A og de andre isomere former, men ikke 2B.

Den type opvarmning med mange sæt med lave reps ved neuronelt orienteret træning synes jeg også jeg har set de fleste "eksperter" foreslå.

PS "Chick"=ikke-hankøn. (I min terminologi)

Link to comment
Share on other sites

Hej AF :D

Tak for en underholdende weekend. Surt at i ikke lige fik nakket de svenskere. Sensationen lurede lige om hjørnet ;)

Jeg må lige få trawlet din log igennem. Lidt skræmmende at du tager næsten lige så meget i BP og biceps, som jeg gør <_<

Vi ses vel til festen på fredag eller til VM i maj :D

P.S. No pain, no gain

Link to comment
Share on other sites

Bare rolig, Hr. Frys; jeg har også øvet mig længe :)

Jeg kommer ikke til festen på fredag, da jeg skal hærge Jensens Kødhus med MOL-slænget fra Odense (jf. Baardi Bilders log)...

Og selv tak for noget kanonmassage (det hjalp faktisk rigtig godt, men prøv lige at hoppe i et koldt bassin med kamfercreme på begge arme - brrrrr).

Jsc: Men type IIB fibrene udgør vist kun et ganske lille mindretal af type II fibrene hos BB-agtige styrketrænere iflg. en nylig diskuteret us. her på MOL (jeg har jo kun været Den Mørke Sides Dronning i 2 uger... :tongue: ).

Dagens dont (sammenlagt med i morgen):

WSB Dynamic effort dag squat, dødløft OG bænkpres...

Opvarmning: 5 min CII, rotatorcuff og hofte abduktion/extension.

DE:

Bænkpres: 52,5 kg x 3^8... Lidt mindre ballistik i toppen, og derfor noget mere skånsom for skulderen - sætter den op næste gang også, da det gik OK i bunden...

Squat: 50 kg x 2^8 - sat ned fra 55 kg for at få lidt fart på ved parallel.

Dødløft: 85 kg x 1^8 - ZIP igen, kan sagtens tåle 90 kg. Det er kanon at køre singles for både teknik, forspænding og leg drive :wub:

Og lidt RM-øvelser:

BB Bent over row: 45 x 10 - 50 x 10.

Incline reverse bench crunches: 8^3 :dead:

Til min rædsel så jeg, at en ansat i OBBC har foreslået navneændring af klubben til enten City Fitness, Odense Fitness Club, OFC eller Fitness Club Odense (ydrk, hvor snobbet :freaked: )... Bliver nødt til at dukke op til generalforsamlingen og modkæmpe denne pop-profitness-isme :rocketwhore:

Link to comment
Share on other sites

Hey Louize, jeg nåede lige at se bagsiden af dig i dag før du forsvandt ;)

Jeg har også tænkt mig at dukke op til generalforsamling på næste tirsdag, så vi kan få sat en stopper for det fitnesspjat. Jeg tror også jeg vil foreslå navnet "Odense Styrkeløftsklub" :devil: :D

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Halløj - nu har vi tudet over "fitness" i hinandens logge samtidig :lol: Vi bliver nødt til at gøre noget ved det!

Men et sådant forslag (tror dog ikke vi får den store succes med det) skal være skriftligt og sendes inden en eller anden dato (sikkert snart) :)

Hvad med Odense Powerlifter Club eller en af KJ's: Xena's Powa'house!

Link to comment
Share on other sites

Yeah, eller hvad med "Nasty Badass MOFO Hardcore-to-the-Bone Gym" :devil:

Hehe, vi skulle måske lige koordinere det lidt, så vi træner samme dage. Så kan vi langsomt men sikkert begynde at opbygge et helt Westside hjørne, komplet med eget scoreboard, powerrack og bøjede stænger, mens vi råber og skriger af hinanden i ME-forsøg. :devil2: :angelgrin:

Link to comment
Share on other sites

Idag: en rask HI løbetur på 15 min.

Skulderen :retard: stod af til sidst - nu er jeg næsten overbevist om, at det er den lange bicepssene, der driller. Skal til fysioterapi på fredag, spændende at høre hvad han siger.

Og så har kiropraktoren smidt mig ud (til dels fordi mit sejlende bækken er OK, dels fordi hun blev småsur, da hun hørte jeg manipulerede mig selv :bigsmile: )...

Og nu er jeg snart træt af stangdyre behandlere :jehon:

Link to comment
Share on other sites

Og så har kiropraktoren smidt mig ud (til dels fordi mit sejlende bækken er OK, dels fordi hun blev småsur, da hun hørte jeg manipulerede mig selv :bigsmile: )...

Manipulere dig selv, hmmm... Skummelt. :unsure: :D :tongue:

Det var da utrolig så mange skader du render rundt med. Har du overvejet at få udskifte hele karosseriet hos BodyParts inc.?! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Idag:

WSB ME dag squat/dødløft:

Opvarmning: 5 min step og lidt rotatorcuff/hofteextensions.

ME:

Front squat (full ROM :bblush: ): 40 x 3 - 45 x 3 - 50 x 1 - 55 x 1 - 60 x 1 - 65 x miss. Front squat bliver helt klart en RM øvelse...

RM øvelser:

Stifflegged DL: 75 x 10 - 80 x 10.

DB bent-over rows: 27,5 x 10 og 30 x 10.

Leg extensions (til de slunkne quads): 8+ blokke x 10 - 9+ x 10 - 10+ x 10.

Incline situps: mig x 10 - +5 kg x 10 - +10 x 10.

Der var en hel del kæbetræning med folk, som ville lære dødløft og HST.

Og så var jeg til fyssen med skulderen - han er enig med mig (fornuftig fyr): Tendinitis i den lange bicepssene... Af samme årsag er der ingen bicepsøvelser i mit program lige foreløbig :unsure:

Til aften var der ædegilde med Sil, jsc, Baardi og Xax - sidstnævnte imponerede med et på Jensens Bøfhus hidtil uset indtag af spareribs, pomfritter og softice (jeg er sikker på, at de sidder og streger "ad libitum"-menuerne ud i spisekortene dernede nu :lol: )... Xax åd også alle mine pomfritter, så jeg kunne nøjes med 4 portioner ren sparerips (hvad skal man dog med alt det overflødige tilbehør :rolleyes: ). Kanonhyggelig aften ;)

Link to comment
Share on other sites

ME:

Front squat (full ROM :bblush: ): 40 x 3 - 45 x 3 - 50 x 1 - 55 x 1 - 60 x 1 - 65 x miss. Front squat bliver helt klart en RM øvelse...

Ifølge Louis Simmons er det eller godt, at bruge de øvelser som man er dårlig til som ME-øvelse. Så kør du bare den som ME om 5-6 uger igen.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share