Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Det var så 2. dag i 5R minicyklen.

Jeg har øget mange af vægtene - dels fordi mine 5RM fra starten af programmet har flyttet sig, dels for at undgå waving med vægtene.

Det går fint, særligt i BP kører det let. Jeg kan næsten ikke vente på at se, hvordan HST har virket på 5RM'en :w00t:

Forinden hjalp vi Xax og Baardi med at maxe, der blev uddelt et par trøsteskulderklap der.

I skal nok komme igen, gutter! :bigsmile:

Deres 200kg's squatforsøg inspirerede åbenbart mit eget sløve CNS, jeg og min nipsvægt kørte vældig eksplosivt for en gangs skyld :)

Det hænger måske også sammen med, at jeg ikke har løbet i går.

-> Dadane, jeg har fået second thoughts omkring kostplanen... Vaskebrædtet er immervæk mere interessant end bukser, der er for små B) Og en yderligere vægtøgning er i mange henseender uhensigtsmæssigt for mig i øjeblikket (det er bare så fristende). Jeg tror nok, jeg nøjes med snickers m.v. på de dage, hvor jeg løber :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

"Det går fint, særligt i BP kører det let. Jeg kan næsten ikke vente på at se, hvordan HST har virket på 5RM'en

Forinden hjalp vi Xax og Baardi med at maxe, der blev uddelt et par trøsteskulderklap der. "

- arh, det kan du da heller ikke være bekendt, de stakkels knægte er jo knækket under præstations angst .. hoho B)

fra baardi's log :

"Ikke engang AF's tilstedeværelse kunne få drengerøvs-attituden frem... "Se her jeg hva' kan...." :)"

Link to comment
Share on other sites

Halvvejs gennem første 5R cykel... Kreatinen er begyndt at tage fat. BP med 5 x 60 kg fløj i vejret, trods det at min 5RM fra starten af programmet var 62,5 kg...

Squat kørte jeg med det tidl. 5RM rimelig nemt, bortset fra jeg kom lidt fremover.

Vægten er iøvrigt steget til 83,8 kg (skyldes vel mest væskeansamling gr. kreatinen).

Tror egentlig pokker, at achillessenerne knirker under løb. Vi løb intervaller med spurt på hårdt underlag (frossen jord), og der stod begge sener af.

Der er ikke noget, hvis jeg bare hyggelunter - bortset fra, at seneirritationen ligger og lurer hele tiden, og springer op, når jeg skal løbe efter toget :)

Men irriterende, det er det. Jeg er ellers ved at få lidt smag for at løbe :dropjaw:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så er jeg gået i gang med HST 5R minicykel nr. 2, hvor jeg repper ud efter hver øvelse. Det er til erstatning for negativcyklen.

I syresættet nærmede jeg mig failure i de fleste øvelser, inden der kom syre. Jeg går ud fra, at der skal mindre vægt på og flere reps. I så fald skal jeg op over 15 reps i de fleste øvelser inden syren kommer. Det hjælper nok, når de foregående 5^2 sæt bliver tungere og tungere i løbet af de næste 5 træningspas.

Til gengæld var der rigeligt af mælkesyre i lårene, da jeg var oppe at spinne idag :dead:

Incl. DB bænkpres har jeg helt droppet. Der var ingen fremgang i den, og en skulderskade lurer efter et par kiksede forsøg på at bakse vægtene op i udgangsstilling. Det er nok for meget for forskuldrene med både den og så BP, dips og militærpres.

På 5RM dagen fik jeg Xax til at spotte mig i bænkpres, hvis jeg nu skulle tabe stangen ned i hovedet på mig selv. Jeg tog 67,5 x 5^2 uden de store problemer (den sidste rep i 2. sæt var dog ikke stilren, men Xax slap for at redde mit liv :) ). 5RM ved programstart for 6 uger siden var 62,5 kg. Jeg er sikker på, jeg kan klare 1RM=80 nu B) Der er ikke langt til 100 kg :devil: :)

Trods en løbepause på en lille uge knirker achillessenerne stadig efter en løbetur i forgårs. Kan det mon skyldes usmidige baglår? Stivbenet DL har gjort haserne noget stramme (og jeg strækker kun ud, når jeg husker det). Jeg kan også tydeligt mærke, at jeg er nået til de tunge minicycler i HST, når jeg løber - benene er som bly.

Spinning er et godt alternativ. Instruktørerne er dog helt vilde med at køre isoleret, for at banke mælkesyren frem i lårene. Jeg er mere interesseret i kondition, så jeg finder en cykel bagved og kører mit eget stønneræs, mens de andre lider med deres mælkesyre og lave puls :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu en uge tilbage til strategisk dekonditionering, og hypertrofimæssigt har HST ikke levet helt op til forventningerne. Jo, før juleferien havde jeg taget 2 kg på på 6 uger, og der var strøget lidt fedt af overkroppen. Noget af det er vand, gr. kreatinstart. Sidstnævnte er dog kommet på igen :tongue: i juledagene + lidt ekstra... Jeg har ikke kontakt til min sædvanlige vægt, men jeg tror jeg vejer 85-86 kg nu. Så de 3-4 kg jeg har fået ud af HST er af en lav kvalitet.

Styrkemæssigt går det vældig godt (hænger også sammen med at jeg startede kreatin for 3 uger siden), i bænkpres er der fx en længe ventet fremgang :w00t: Jeg glæder mig til at se den ny 5 RM, som da gerne skulle give 7,5-10 kg ekstra.

Jeg havde slet ikke den samme styrkefremgang i de 3 uger, hvor jeg kørte 20 rep breathing squat - jeg tilskriver HST's systematiske vægtøgning op mod max succes'en. 3x fullbody med nærfailure sets er for meget for mit usle CNS :)

Til gengæld var der mere effektiv hypertrofi med 20 rep breathing squat - 2 kg højkvalitetskg på 3 uger :)

Så nu er næste projekt at strikke en 20 rep breating squat/HST hybrid sammen. Det bliver noget i retning med, at squat tages ud af HST-cyklerne og anvendes som endokrinboost træning.

Og så er det snart DØDLØFT :wub: tid igen :)

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg endelig taget mig sammen til at føre en rigtig log i stedet for bare snak :)

3. sidste træningspas i HST.

Efter alle øvelserne er der også et syresæt (ca. 15 gentagelser med en vægt omkring den gamle 10-15RM)

Squat 2 sæt x 5 x 52,5 kg

Stifflegged deadlift 2 sæt x 5 x 80 kg

Bænkpres 2 sæt x 5 x 65 kg

Pulldowns WG 2 sæt x 5 x 67,5 kg

DB bent-over row 2 sæt x 5 x 32 kg

Militarypress 2 sæt x 5 x 35 kg

Dips, weigthed (de første weigthede dips i min karriere :w00t: ) 2 sæt x 5 x +2,5 kg

Hammercurls 2 sæt x 5 x 15 kg

Leg curl 2 sæt x 5 x 92,5 kg

Reverse bench crunches 3 sæt

Lidt pigeøvelser efter behov (hofteextensions på gulv og i maskine).

Jeg er langt om længe kommet til den konklusion, at squat aldrig bliver andet end en endokrinbooster for mig. Jeg tror simpelt hen, mine lårben er for lange til at drive det til noget særligt indenfor styrkeløft (dermed ikke sagt, jeg ikke vil konkurrere i det en dag :) ).

Til en julefrokost med min klasse sad jeg og en gut af nogenlunde samme højde og vægt som jeg og sammenlignede lårben (ja, vi snakkede styrkeløft).

Hans var 10 cm kortere end mine. Han vil dog ikke squatte, da han så vokser ud af sine bukser :chicken: :)

Link to comment
Share on other sites

Til en julefrokost med min klasse sad jeg og en gut af nogenlunde samme højde og vægt som jeg og sammenlignede lårben (ja, vi snakkede styrkeløft).

Hans var 10 cm kortere end mine.

Noterer til sin liste over konversations-åbningsreplikker: "Skal vi sammenligne lårbensknogler?"

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes aldeles ikke det er sjovt! Min squatkarriere blev virkelig sat til vægs den aften :cries:

.....

:tongue: ;)

- arh det må da være en blandet fornøjelse hva' ? Jeg kan ikke forestille mig at der er særligt mange andre kvindfolk der ville brokke sig over at "have for lange ben" !!! B)

Link to comment
Share on other sites

Næstsidste dag i alm. HST:

Efter alle øvelserne er der også et syresæt (ca. 15 gentagelser med en vægt omkring den gamle 10-15RM)

Squat 2 sæt x 5 x 55 kg

Stifflegged deadlift 2 sæt x 5 x 82,5 kg

Bænkpres 2 sæt x 5 x 67,5 kg :dead: Måtte bounce lidt i sidste sæt - de 5x70 kg bliver ikke aktuelle på 5RM-dagen :cries:

Pulldowns WG 2 sæt x 5 x 75 (uff, men det gik)/72,5 kg

BB bent-over row 2 sæt x 5 x 55 kg

Militarypress 2 sæt x 5 x 35 kg igen...

Dips, weigthed 2 sæt x 5 x +5/+2,5 kg

BB bicepscurls 2 sæt x 5 x stang+25 kg (~vel ca. 33-35 kg)

Leg curl 2 sæt x 5 x 97,5 kg

Reverse bench crunches 3 sæt

Shrugs 2x10

Lidt pigeøvelser efter behov (hofteextensions på gulv og i maskine).

En lidt hård træning i dag. Vist godt, det snart er SD-uge :) Jeg kan næsten ikke vente til at starte med mit ny program (ligger foreløbig i "den perfekte træningsuge").

Link to comment
Share on other sites

Det var slut på HST :) Jeg har haft svært ved at holde kalorieoverskud, og jeg synes godt nok det var af en dårlig kvalitet, de 2 kg der nu er røget på - men målene er ikke helt enige med mig, heldigvist :tongue:

Dagen i dag var ikke så hård, men jeg undlod også syresættet i alt, hvad der inkluderede mine skuldre :unsure:

Dagens vægte i kg (som kun i nogle tilfælde er en ny 5RM, stillet op ved siden af de gamle)...

17. Nov 2002 - > 7. Jan 2003

Øvelse: Gammel 5RM -> Sidste dag i 5R minicyklen

Squat 2 sæt: 50 -> 60 (og der er mere at gi' af...)

Stifflegged deadlift 2 sæt: 77,5 -> 85

Bænkpres 2 sæt: 62,5 -> 67,5 (max - uden bounce ;) )

DB incl. BP 1 sæt: 25 -> droppet, gr. skulderbøvl og mgl. fremgang.

Pulldowns CG 2 sæt: 70 -> 75 (max)

Rowing BB: 55 -> se sidste post

eller DB 2 sæt: 32 -> 34

Militarypress 2 sæt: 35 -> 37,5 (max)

Dips, assisted (ej målt): -> weigthed (+ 5 kg)

French press 2 sæt: -> Droppet, gr. sart tricepstilhæftning.

Biceps BB: Stang +25 -> se sidste post

eller DB(hammer) 1 sæt: ej målt endnu -> 17 kg (max)

Leg curl 2 sæt: 8 blokke -> 9 blokke+tillægsblok

Reverse bench crunches 3 sæt: ej målt

Lidt pigeøvelser efter behov: ej målt :)

Og så målændringerne:

Overvidde, spændt: 113 cm 114 cm

Brystvidde 110 cm 110 cm

Talje 82 cm 82 cm (det samme, i det mindste) :)

Hofte 104 cm 106 cm

Lår v. lyske 68 cm 70 cm

Overarm 35,5 cm. 36 cm

Vægt 82,2 - fedt% ukendt (ml. 17 og 19 og ganske umarkeret) 84,4 kg, fedt% vel ca. det samme, lidt mere markeret på overkroppen

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Ellers nogle helt gode vægte du smider rundt med :devil:

Jeg har før hørt at du har planer om at stille op til et styrkeløft stævne! Hvornår vil det så blive? Og i så fald så skal du vel igang med et styrkeløft program og blive fuldblods styrkeløfter :devil: :)

Med alt den bodybuiling har du snart større overarme ind mig(40cm) :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hej Onkel!

Jah, jeg har gang i en uddannelse med 6 timers halvhård idræt om ugen (herunder løb, som jeg også bliver nødt til at træne i fritiden :dead: ), og det harmonerer ikke særligt godt med rigtig tung træning. Så jeg bliver nødt til at lave lidt let BB-orienteret pjat, omend det er svært at holde et kalorieoverskud (gør dog et velment forsøg :tongue: ).

Uddannelsen slutter til sommer. Foreløbig har jeg planer om at prøve JM i bænkpres til august (jeg går ud fra, at jeg som fynbo stiller op ved JM og ikke SM?).

Squat og DL står lidt hen i det uvisse endnu... Squat fordi 10-øren ikke er faldet endnu (måske har HST taget hul på en fremgang), og dødløft på grund af en skade. Jeg er dog frisk nok på at indlemme lidt DL i næste makrocyklus :)

Og bare rolig, jeg er langlemmet hvad angår overarme og lår, så det ser ikke ud af så meget :)

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret :)

Med lange arme og ben, så er du jo den fødte dødløfter, så må vi bare håbe at du kommer dig godt over din skade!

Hvis du skal med til et bænkpres stævne, så skal du vel også ud og anskaffe dig en bænkpres trøje?

Iøvrigt fedt med nogle piger der tør og kan løfte tunge vægte :kickass:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med fremgangene på målebåndet og med kick-ass vægtene. :)

Et lille tip ekstra til squatten, som jeg fik af en af licensgutterne i HSK... Når man har nået dybde og vender løftet, kan man med fordel sende vægten en smule mere frem (ved at rejse lænden en smule). Når den bevægelse er i gang kan man bedre "drive" med hoften, tænke på at presse nakken skråt bagud og op og dermed overkomme stickingpointet omkring parallel.

Du kan jo prøve at lege lidt med det og se, om det er noget der virker for dig.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

-> KJ: Skægt, den første del af det har jeg gjort hele tiden og opfattet det lidt som en teknisk fejl, som jeg egentlig gerne ville af med :tongue: Så jeg må lige prøve at få hægtet det med nakken på (næsten uoverskueligt for min motorik :retard: ).

-> Troels - havde egentlig ikke planer om det, før jeg har fået luft i økonomien :dead: (hvis jeg er heldig, så er det til sommer). Men hvis jeg ellers kan holde mig fri for skader, kan jeg (forholdsvist realistisk) tage 90 kg RAW til august (og 100 kg måske, hvis jeg er rigtig dygtig og heldig osv osv ;) ). Der er vist kun en 3-4 kvinder i DK, der officielt har løftet over 100 kg - og jeg tror det er med trøje.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er midt i dekonditioneringsugen og har derfor ikke lavet noget de sidste par dage, ud over noget indendørs stafet og gulvkamp med en modig klassekammerat i selvdestruktion. Selvom han har en markant bedre kondi end mig, var det ham der prustede og stønnede, mens jeg grinede :)

I dag har jeg dog lavet:

5 chinups, 3 m tovklatring , 1 biptest, 1 smidighedsøvelse :retard: og 1 sprint/restitutionsøvelse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har anmeldt ovenstående indlæg til MortenZ med teksten..:

"Dybt sjofelt og uterligt indlæg. Jeg kan næppe undgå at drømme om det i nat! Den kvinde er en trussel mod alle sexuelt udhungrede unge mænd!"

[Her skal nok for eventuelle nye læsere nævnes, at AF plejer at kunne ta en spøg] :D

Link to comment
Share on other sites

Idag: 1 spinnertime, hård (efter instruktøren havde sikret sig, at ingen havde tømmermænd :dead: ), opfulgt af lidt behændighedsøvelser (Toe-ups, nå chinupbaren med tæerne - det gik OK, men har ikke helt luret den endnu).

Bagefter en velfortjent skovlfuld flæskesteg (5 skiver) med ca. 8 kartofler til, sovs og rø'kål... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Mandag og tirsdag har jeg ikke lavet noget, ud over praktisk, udendørs uddannelse (hvilket sådan en stueplante som jeg blev ret søvnig af -_- ).

I dag har jeg hjulpet to skolekammerater (kvinder) med at lægge et HST program. De er ca. lige stærke, så det bliver spændende at se, hvem der får mest ud af det :) De er ligesom jeg "tvunget" til at løbe en del, så jeg sagde, de skulle æde alt hvad de kunne. Den tyggede de lidt på :lol:

Har ikke hørt noget fra TV3 endnu, og sidste frist er i morgen... Det kan godt være, at jeg trak nitten :unsure:

Link to comment
Share on other sites

...jeg trak nitten. Det var senest i dag, jeg skulle have hørt noget fra Gladiatorerne, men næ-næ <_<

Men så kan jeg jo kaste mig over min 20 rep breathing squat/HST hybrid, samt en masse undervandsrugby. I aften skal jeg spille kamp med klubben, og jeg har ikke trænet en eneste gang siden oktober :dead:

Jeg kommer til at ligge og ralle på kanten i hver udskiftning (hvis jeg da overhovedet får en udskifter) :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share