Blackmoore


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

Hvaaa Blackmoore, i dine indlæg brokker du dig temmeligt meget over DOMS, har du prøvet at køre noget Kreatin ??.

PS jeg mener i øvrigt ikke i de fnattede 2 grams doser som de anbefaler, men 2x10 gram før og efter træning.

Jeg bliver faktisk næsten aldrig øm mere, og mit trænings energi niveau er fantastisk.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 984
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

tager ca 8 gram om dagen for tiden :), mere på de dage jeg træner.

Ømheden skyldes primært at den excentriske del af HST, i hvert tilfælde på den måde jeg kører det, er grusomt hårdt, og det giver en hård belastning af musklen, på en hel anden måde end positive reps gør :) Det var kun i starten af HST cyklussen og her til slut at der har været udtalte problemer med ømhed, men det skal så også siges at jeg virkelig hamrer igennem her til sidst! It's fun :)

Link to comment
Share on other sites

Sikke dog en sær dag.

Min makker har lagt sig syg, sådan for alvor, så han kan nok ikke træne den næste uges tid. Så, efter lidt grublen besluttede vi at stoppe HST her, og så tage en uges pause inden sheiko. Det var lidt noget pis da vi manglede 2 negative workouts, men, rytmen blev helt brudt hvis vi skulle vente på han var 100% igen, og negative alene eller med en tilfældig makker i centeret.. no way :(

Nå, men jeg tog op og trænede her til aften alligevel. En sidste gang inden ugepausen. Jeg havde siddet til en fødsdag hele dagen og fyldt mig med dumme kulhydrater, så det var nok også meget sundt.

Ømheden havde fortaget sig meget idag, og jeg følte mig egentlig ok.

Bear (+ fru Bear :) ) var heldigvis deropope, så jeg kunne få lidt hjælp til et par negative

Bænk

Opvarmning

så 1*5*120 negative

5*1*120 kg (singles)

Chins

2*5 negative

Så blev der fri til dødløft. jeg havde været ret motiveret til at knalde igennem her, så....

2*5*60 kg

2*5*100 kg

2*1*130

1*1*160 kg

de 160 kom overraskende nemt op... så, med min sædvanlige dårlige vane for at prøve mak forsøg på dage hvor jeg ikke burde gøre det, smækkede jeg lidt ekstra på stangen

1*190 kg (+5 kg til PR) :devil:

Kom op..den var en grinder, men slet ikke så svær som jeg havde frygtet

Burde vel have stoppet her, men Bear kom over og så på og så fik den lige en skalle til

1*192,5 kg (+7,5 til Pr) :devil:

Den var virkelig langsom, og jeg måtte fighte den hele vejen, men op kom den!

Så var der udsolgt. prøvede at komme igang med nogen ben øvelser, men hele kroppen sagde bare "Nu stopper du"..så, det gjorde jeg.

hrmm..HST har virket sært på mig. Ny max i bænk og i dødløft. Jeg skal lige tænke lidt over hvordan pokker det kan være. I lang tid havde jeg en psykoligisk grænse i dødløft ved 150 kg. da den blev brudt blev 180 det magiske tal. Nu er det en helt ny verden. Jeg tror meget af det er i hovedet, om man tør fyre helt igennem. + at det at jeg nu er lidt mindre supersvag i squat har givet mig mere drive i benene.

Nå, nu venter super DOMS'en nok i ryggen i morgen. Men det er det værd :)

jeg vil komme med en evaluering af HST programmet for mig i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Hånden på hjertet, du er allerede 200 +. Jeg stod og kiggede da blackmore tog det dødløft og der var efter min bedste overbevisning mindst 10 kg mere i posen :devil:

Jeg har sgu set mange maks dødløft i min tid, og det her var ikke et af dem....

Kan kun sige tillykke, ps fru bear var også ganske imponeret over dine løft, hehe, hun sagde at da du lå med dine negativer og jeg spottede dig kiggede hele centeret .... hehe så kan vi jo kun håbe at de ved hvad negativer er, og ikke troede du kørte 5 mega forced reps bare for at blære dig ;) ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

Lidt tanker om træningen so far og planerne for fremtiden:

HST: Jeg syntes det gik godt. Jeg har fået lidt mere masse, bla i mine ben, der ellers virker "masse resistente" samt i ryg/arme. Det er godt. Samtidig er de småskader jeg har gået og kæmpet med væk! Det er mere syret, men jeg skal virkelig ikke klage.

Hvad der er mere syret er at min styrke er steget. Bænk med +2,5 og Dødløft med +7,5. Det tyder på at det med at træne løftene ofte har været godt for mig. Selvom jeg har misset CAT træningen!

Så, jeg har fået mere masse på min fysik. Jeg ligger omkring de 108 til 109 kg nu her. Jeg har stadig for meget fedt på fronten, men jeg har faktisk fået noget der kunne minde om aftegningen af mavemuskler inde bag ved, så min fedtprocent er ikke steget under HST, selvom jeg har spist godt igennem.

Jeg tror at en af grundene til at det har virket, er at jeg for første gang i lang tid har fået diæten lidt mere på plads. jeg spiser stadig for meget junk af og til, men jeg har kunne holde proteinindholdet højt gennem hele perioden. Dette skyldes blandt andet, desværre, at jeg har været arbejdsløs, og det gør det nemt at gå i køleskabet hver 2 time og stå og mikse protein shakes :(

Fremtiden:

Nu tager jeg en lille pause, og så er det planen at begynde på en gang Sheiko. jeg ved godt at det er en ordentlig røvfuld..men det er ligesom nu jeg har tid til det. (må bruge den her åndsvage arbejsløshed til noget fornuftigt) Samtidig vil jeg "cleane" min diæt noget mere (flere grøntsager, mindre snask) og prøve at forsigtigt droppe et par kg. Det er måske lidt barnligt, men jeg vil godt have smidt lidt af frontflubberet inden mit bryllup. (slutningen af maj) Jeg skal ikke være et fitness-nips, men gerne snige mig forsigtigt ned på en 100-103 kg igen. Og da Sheiko primært vil være mod styrke og ikke mod hypertrofi skulle det være muligt hvis jeg gør det forsigtigt.

Samtidig skal jeg nok blive ved med at æde proteinpulver. Jeg ved godt at det også kan klares gennem en normal diæt, men jeg syntes det har været så fantastisk nemt, og det har hjulpet mig til at holde et højt proteinindtag..hele tiden!

Link to comment
Share on other sites

hej Blackmore. Jeg synes godt nok det er modigt at cutte under sheiko. Jeg har ikke selv prøvet sheiko, men ville nok sørge for at være i et solidt kalorie overskud, ellers ville jeg være bange for ikke at kunne klare det, og iøvrigt så tror jeg da bestemt at der er en god del hypertrofi at hente, da hypertrofi er volumen afhængig. Jeg mener Crawdaddy har haft ret gode erfaringer med hypertrofi respons under sheiko :)

men pøj pøj med sheikoen, jeg følger nok med på sidelinien, for jeg går og overvejer om det var noget man skulle prøve på et tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Okay...det er noget jeg vil tænke grundigt over. Jeg skal se video med min træningsmakker i aften, så måske skal vi tænke lidt over strategien der....

Hvis det ikke skal være russersvinet, hvad ville man så anbefale som styrketræning under meget moderat cutting????

Link to comment
Share on other sites

Hvis det ikke skal være russersvinet, hvad ville man så anbefale som styrketræning under meget moderat cutting????

Hvad med noget oldschool powerbb, som Bill star. Det er ret seje programmer han har lavet, den gamle power coach, jeg kan desværre ikke finde et jeg havde liggende men mon ikke TJ ligger inde med et par stykker. Jeg ved at Bill star ser Squat som the king of exercises og træner det derfor 3 gange om ugen, derudover er det vist mest efter et 5 x 5 princip i hjælpeøvelserne... Men spørg Tj om et program, hvis det er noget :pullup:

VH Bear (Fitness prinsessen, der selv trænede Bill Star i sine unge dage)

Link to comment
Share on other sites

Hej blackmore, tak for hilsen på min log. Jeg kiggede lidt nærmere på din log og det gav svar på mit spørgsmål om det er første gang du kører sheiko? du skriver at du kører en nem udgave af sheiko(eksistere en sådan :D ), mener du så beginners 1 eller ? Jeg fik en fil af en gut på MOL (tror det var klaus J) med et ret smart regneark, som du lige kan kigge nærmere på.

Sheiko.zip

Link to comment
Share on other sites

Sheiko beginner day one..efter Klaus'es lækre excell fil :)

Sidder her med en proteinshake og er stadig ret bombet... wow! God udfordring!

Bænk (med pause på brystet)

1*5*65 kg

2*4*77,5 kg

2*3*90 kg

5*3*97,5 kg

Så var man allerede godt brugt :)

Squat

1*5*70 kg

2*5*85 kg

5*5*97,5 kh... så fik man også kørt lidt squat i dag :)

Bænk igen (toutch and go)

1*6*65 kg

2*6*77,5 kg

4*6*85,5 kg (ingen problemer, men farten var lidt væk til sidst)

Flat flyes:

3*10*15 kg

2*10*17,5 kg

Good mornings (meget langsomme og forsigtige..skal lige lære dem igen)

5*5*20 kg

DET var hårdt.. men også meget meget spændende..glæder mig allerede til næste gang:)

Link to comment
Share on other sites

2 dages "crawdaddy style" cardio :)

30 km med 20 kg rygsæk .. var ude og trave en rigtig god forårstur med en kammerat her mandag og tirsdag. Perfekt forår, og vi blev vækket af en hidsig spætte i morges. Rigtigt lækkert! baglår stadigt temmeligt ømme :)

Link to comment
Share on other sites

Dagens Sheiko..

det er virkeligt hårdt..sjovt, men HÅRDT! Mødte Foodman og Stegger deroppe, så der blev også en smule kæbetræning :) det var hyggeligt, og de er nogen solide klepperter, der også kan lide vægtstængerne og noget god rock..det er sgu OK

Dødløft

5*95 kg

2*5*115 kg

2*4*135 kg

4*3*145 kg (de to sidste sæt var lidt tunge)

Incline bænk

4*80 kg

5*4*90 kg

Dips

5*5*kropsvægt

Dødløft hvor vægten er let hævet(liggende på to skiver)

5*95kg

2*5*115 kg

2*4*135 kg

4*3*152,5 kg ( de to sidste var tunge!)

Lounges

5*5 med 2 15 kg dumbells (Efter alt det dødløft var elv dette hårdt..ugh :jehon: )

3 Sæt crunches

En hård omgang. Mine ben er virkelig toast! men det er virkelig lækkert med så mange gode sæt med en vægtstang :devil: Mit greb klarede sig okay, men underarmene var godt pumpede tilsidst

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share