Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

T> jeg tror ikke lige jeg kan klare 12 sekunder rent, men jeg er rimelig hurtig. Jeg har altid været forholdsvis hurtig og eksplosiv af natur. Folk har en eller anden mærkelig ide om at store mennesker er langsomme. Det er noget værre pjat. Faktisk kan jeg godt slå din annoncering af Joachim´s 12 sekunder. For efter sigende har den østrigske stærkmand, Manfred Hoeberl, løbet en 100 meter på lige under 12 sekunder. Og manden vejede altså 140 kg. Imponerende for at sige det mildt :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det blev også til lidt små PR´s idag. Lavede ny 2RM i close grip bænkpres med 150 kg og rykkede endnu engang en rep PR i hus i side laterals, hvor jeg nakkede 20 reps med 18 kg´s håndvægtene. Det er 2 kg mere end i mandags. Lidt masse på skuldrene skader jo bestemt ikke i bænkpres :)

BÆNKPRES + RYG ASSISTANCE ONSDAG DEN 18/9-2002

Close grip bænkpres

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 4 reps med 80 kg

worksets

1 sæt x 2 reps med 110 kg

1 sæt x 2 reps med 120 kg

1 sæt x 2 reps med 130 kg

1 sæt x 2 reps med 140 kg

1 sæt x 2 reps med 150 kg ny 2RM PR med 2,5 kg

Bent over barbell rows (med overhåndsgreb)

1 sæt x 8 reps med 60 kg

worksets

1 sæt x 6 reps med 100 kg

1 sæt x 6 reps med 110 kg

1 sæt x 6 reps med 120 kg

Barbell shrugs (normal udførsel)

1 sæt x 6 reps med 140 kg

1 sæt x 6 reps med 160 kg

1 sæt x 6 reps med 180 kg

Snatch grip dødløft

1 sæt x 2 reps med 140 kg

1 sæt x 2 reps med 160 kg

1 sæt x 2 reps med 180 kg

Dumbell side laterals

1 sæt x 20 reps med 18 kg håndvægte rep PR med 18 kg

1 sæt x 6 reps med 24 kg håndvægte

Eneste downside ved dagen er at min venstre pec-sene smerter lidt. Den højre har brokket sig længe, men er blevet meget bedre. Nu brokker den venstre sig også. Men ikke noget lidt is ikke kan klare :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

TJ: du har ganske ret ang. eksplosivitet. Jeg læste engang en artikel af de olympiske løftere kontra sprintere på en 20 meter spurt(tror det var på dr. squat). Selv de tungeste af de olympiske løftere løb fra de hurtigste sprintere. Det fortæller jo bare lidt om hvor eksplosive de var.

Link to comment
Share on other sites

T> yep, og det er ikke den eneste undersøgelse som viser dette. Olympiske vægtløftere slog også højdespringere i "vertical jump" testen. Olympiske vægtløftere er uden tvivl de mest eksplosive og hurtige atleter i verden, hvis man udelukkende snakker om præstationer med ultra kort varighed.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ganske udemærket dag idag. De 200 kg i dødløft var nok en anelse for tunge til speed singles, når man har kørt tungt squat inden. Tror jeg skulle have holdt mig på 170-180 kg. Men så ved jeg det til næste gang.

TUNG SQUAT + EKSPLOSIV BÆNKPRES + EKSPLOSIV DØDLØFT FREDAG DEN 20/9-2002

Squat

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 90 kg

1 sæt x 3 reps med 120 kg

worksets

1 sæt x 3 reps med 140 kg

1 sæt x 3 reps med 175 kg

1 sæt x 3 reps med 175 kg

1 sæt x 3 reps med 180 kg

Dynamisk bænkpres

1 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

worksets

1 sæt x 3 reps med 110 kg

1 sæt x 3 reps med 110 kg

1 sæt x 3 reps med 110 kg

Dynamisk dødløft

1 sæt x 5 reps med 100 kg

1 sæt x 3 reps med 140 kg

worksets

1 sæt x 2 reps med 170 kg

1 single med 200 kg

1 single med 200 kg

1 single med 200 kg

1 single med 200 kg

1 single med 200 kg

Incline dumbell presses (45 graders vinkel)

1 sæt x 8 reps med 36 kg håndvægte

1 sæt x 8 reps med 42 kg håndvægte

1 sæt x 8 reps med 50 kg håndvægte

Pulldowns behind the neck

1 sæt x 10 reps med 80 kg

1 sæt x 10 reps med 80 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas.

Jeg overvejer lidt at forsøge mig med 3 bænkpres workouts om ugen, så jeg tænkte jeg ville lade mig inspirere af dit volumen, dynamisk, tungt setup. Efter jeg har kigget din logbog igennem, synes jeg dog, at det ser ud som om, at du har slækket på det oprindelige setup? Det ser ikke ud til at du længere benytter dig af volumen træning i bænkpres, og her ud over træner du tilsyneladende en del close grip bænkpress som alternativ til "rigtig" bænkpres. Er der noget du ikke er tilfreds med i det oprindelige setup?

De få gange jeg har forsøgt mig med 3 bænkpress pas om ugen (Sheiko programmet), har jeg fået ondt i skulderen, men måske løsningen er at sænke den samlede volumen, og stadig holde frekvensen høj?

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas,

Nej, jeg træner ikke efter det oprindelige setup mere (ikke fordi det var dårligt, for jeg brugte det med OK succes sidst på foråret). Jeg er begyndt at træne lidt mere efter dagsformen. Så dagene kan godt se lidt forskellige ud. Fredag er stadigvæk min volumen dag, men jeg lod incline stå for volumen, da jeg havde lidt ømme pec-sener fra onsdag af. Så jeg lavede bare lidt let eksplosiv træning i bænkpres.

Det med volumen er jeg enig i. Min skuldre og pec-sener er ikke glad for Sheiko volumen. Så jeg prøver med frekvent træning, med relativt lav volumen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Baardi-> Klart, hvis jeg kan deltage, så er jeg frisk på en løbetur. Jeg kan sagtens løbe 100 meter, hvis det skal være. Men 50 m er også fint.

Om jeg kan deltage, afhænger af hvordan arbejdsplanen på min nye arbejdsplads kommer til at se ud. Vi kan blive indkaldt i weekender.

Link to comment
Share on other sites

Nok noget nær den bedste dødløft træning jeg har haft længe idag. Lavede 2 doubles med 240 kg, og det er ved at være lang tid siden at jeg har kunnet lave det og så stadigvæk have lidt i reserve. Så det går da fremad. Ellers kørte det hele generelt godt idag.

TUNG DØDLØFT + EKSPLOSIV BÆNKPRES + PARTIAL SQUAT MANDAG DEN 23/9-2002

Dødløft

1 sæt x 6 reps med 100 kg

1 sæt x 5 reps med 100 kg

1 sæt x 2 reps med 120 kg

worksets

1 sæt x 2 reps med 170 kg

1 sæt x 2 reps med 200 kg

1 sæt x 2 reps med 240 kg

1 sæt x 2 reps med 240 kg

Dødløft stående på palle (ca. 20 cm høj)

1 sæt x 3 reps med 170 kg

1 sæt x 6 reps med 130 kg

Bænkpres

1 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

worksets

1 sæt x 3 reps med 110 kg

1 sæt x 3 reps med 110 kg

1 sæt x 3 reps med 110 kg

1 sæt x 3 reps med 110 kg

Partial squat (ca. halvvejs ned)

1 sæt x 6 reps med 150 kg

1 sæt x 6 reps med 200 kg

1 sæt x 6 reps med 250 kg

Dumbell side laterals

1 sæt x 10 reps med 12 kg håndvægte

1 sæt x 16 reps med 20 kg håndvægte (ny rep PR med 16 kg)

1 sæt x 10 reps med 20 kg håndvægte

Barbell curls

1 sæt x 12 reps med 40 kg

1 sæt x 10 reps med 45 kg

1 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 10 reps med 45 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share