Thomas J - 2004


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Jeg synes jeg var underligt træt idag. Og mine 20 minutter på kondicyklen var ulidelige. Synes jeg havde små-kvalme og var træt. Pulsen steg også meget hurtigere idag end normalt. Synes ikke rigtigt det kan være overtræning, så jeg håber ikke jeg er ved at være syg eller noget  :unsure:

Hvad foretager du dig helt konkret, når du sidder på kondicyklen?

Giver den gas :)

Nej, jeg plejer bare at hæve intensiteten langsomt over 5 minutter, og så forsøger jeg at holde den så højt jeg kan i den tid jeg har sat af til træningen. Synes bare slet ikke kroppen ville noget idag. Pulsen steg til det niveau jeg normalt ligger på, ved noget lavere intensitet. Og jeg synes jeg fik det små-dårligt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bare et skud i tågen - men når jeg oplever noget tilsvarende, hænger det gerne sammen med, at jeg har drukket for meget kaffe!

Jeg er dog ikke kaffedrikker. Jeg har dog lagt mærke til at jeg let for kvalme og ubehag under træningen, hvis jeg træner på fuld mave. Og jeg havde lige spist en stor portion mad 1 time før jeg skulle træne. Så det kunne være det. Synes bare det var specielt udtalt i dag. Nå, men det er nok bedre næste gang :)

Iøvrigt tvivler jeg på at det er overtræning, for jeg registrerede den laveste hvilepuls ever, i morges da jeg vågnede. Den var 46. Det er vel meget godt for en mand på næsten 120 kg, som ikke er i voldsomt god kardiovaskulær form :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

MEGA god rows styrke idag. Havde både overskud til tunge vægte i barbell rows og dumbell rows. Hvis jeg ikke husker meget galt, så er både topvægten i barbell rows og topvægten i dumbells rows PR, for den rep range der er tale om.

FREDAG DEN 2/7-2004

DE-bænkpres

2 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

3 sæt x 3 reps med 110 kg

3 sæt x 2 reps med 115 kg

3 singles med 120 kg

Bent over barbell rows - yates style

1 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 5 reps med 80 kg

1 sæt x 5 reps med 110 kg

1 sæt x 5 reps med 130 kg

1 sæt x 5 reps med 150 kg

Dumbell one-arm side presses

1 sæt x 3 reps med 20 kg håndvægt

1 sæt x 3 reps med 26 kg håndvægt

1 sæt x 3 reps med 32 kg håndvægt

1 sæt x 3 reps med 38 kg håndvægt

Dumbell rows

2 sæt x 5 reps med 72 kg håndvægt

1 sæt x 3 reps med 88 kg håndvægt

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas

Jeg faldt lige over en interessant udtalelse i en tråd om off-season BB'ere:

QUOTE (Thomas J @ 1. Jul 2002, 11:46)

Selvfølgelig er der undtagelser. Den måde Dorian Yates trænte på, var ganske fornuftig. Store basisøvelser. 4 dage i ugen. 1 times tid af gangen. Og der er også flere som træner sådan.

Jeg synes det er interessant at du finder Yates træningsfilosofi fornuftig. Han træner/trænede 2-4 øvelser pr. muskelgruppe og 1-2 sæt til total failure og gerne et par forced reps tilsidst. - og hver muskelgruppe blev trænet 1 gang hver 8. dag.................

Altså meget lavfrekvent og hård træning.

Det er vel nærmest det diamentralt modsatte af hvad du normalt anbefaler...?

Link to comment
Share on other sites

Tja, Gyno.. Det virkede, ganske godt faktisk, så hvorfor skulle man ikke finde det fornuftigt? Han spildte jo ikke ligefrem en masse tid på at få de resultater, så heller ikke dér kan man sætte en finger på det.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel nærmest det diamentralt modsatte af hvad du normalt anbefaler...?

At noget virker og er godt, gør det ikke nødvendigvis til det bedste. Og det har du dit svar. Dorian´s måde at træne på var ganske god, men langt fra den bedste.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Lige en hurtig omgang søndags-hygge-træning :)

SØNDAG DEN 4/6-2004

Dumbell one-arm side presses

2 sæt x 15 reps med 12 kg håndvægt

1 sæt x 5 reps med 32 kg håndvægt

1 sæt x 4 reps med 37 kg håndvægt

1 sæt x 3 reps med 42 kg håndvægt

Dumbell concentration curls

1 sæt x 20 reps med 12 kg håndvægt

1 sæt x 12 reps med 17 kg håndvægt

1 sæt x 4 reps med 22 kg håndvægt

supersetted med

Overhead one-arm dumbell triceps extensions

1 sæt x 20 reps med 12 kg håndvægt

1 sæt x 12 reps med 17 kg håndvægt

1 sæt x 4 reps med 22 kg håndvægt

CoC træning

1 sæt x 50 reps med trainer på højre

1 sæt x 40 reps med trainer på venstre

10 minutter på kondicyklen

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Fik lige banket lidt træning af. Min makker kan ikke rigtigt komme i omdrejninger efter hans ferie, så jeg har efterhånden trænet alene i næsten 3 uger nu. Det kan godt være lidt kedeligt, når centret næsten er tomt når man er der :(

Prøvede lige Pavel´s gode gamle 5 sæt x 5, 4, 3, 2, 1 reps program idag.

Dødløft føltes tung og langsom idag. Incline bænkpres var let nok.

TIRSDAG DEN 6/7-2004

Dødløft

1 sæt x 5 reps med 130 kg

1 sæt x 4 reps med 150 kg

1 sæt x 3 reps med 170 kg

1 sæt x 2 reps med 190 kg

1 sæt x 1 rep med 210 kg

Incline bænkpres

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 5 reps med 80 kg

1 sæt x 4 reps med 90 kg

1 sæt x 3 reps med 100 kg

1 sæt x 2 reps med 110 kg

1 sæt x 2 reps med 120 kg (skulle kun have været en single, men den var for nem)

Semi-push-presses

1 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 5 reps med 70 kg

1 sæt x 5 reps med 90 kg

Barbell shrugs

1 sæt x 5 reps med 140 kg

1 sæt x 5 reps med 170 kg

Barbell curls

2 sæt x 8 reps med 50 kg

Semi-push-presses er military presses med et lille afsæt, til forskel fra alm. push-presses hvor man laver et større afsæt med benene.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej TJ

Er det ikke efterhånden på tide at du opgradere din COC-træning til #1 og #2? eller har du et formål med de høje reps (40-50) som du kører?

Et lille tip til din COC træning hvis du endnu ikke har #1/#2. Hvis du allerede kender tippet så underskylder jeg, men here goes:

Hæng din COC-gripper i en snor, så den ca. er i skulder højde og grib så ud efter den så hurtigt og explosivt som muligt uden at tænke på placeringen i hånden. Det er overraskende så svært det er og man kan blive rigeligt udfordret med traineren.

John Brookfield har taget det skridtet videre: han kaster gripperen op i luften, griber den ohg klemmer med det samme så explosivt som muligt...

Anyway, det har virket godt for mig, så det kan anbefales at afprøve det!

god træning!

mvh

Kenneth Jay, RKC

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke efterhånden på tide at du opgradere din COC-træning til #1 og #2? eller har du et formål med de høje reps (40-50) som du kører?

Problemet er at jeg ikke har CoC no. 1. Jeg har Trainer, CoC 2 og CoC 3, da CoC 1 var udsolgt da jeg købte dem. Jeg har taget 3 reps med CoC 2 på højre hånd sidste gang jeg fokuserede min træning på dem, og 1 rep med venstre. Lige p.t. kan jeg kun tage singles med CoC 2, så det er ikke meget træning jeg får ud af det. Men jeg har en aftale med Niske om at jeg bytter mig til en CoC 1 fra ham.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

hvorfor får du ikke træning i at tage singles med toeren :blink:

Ja, det gør jeg jo så også. Men når man kun kan lukke den for 1-2 singles, så er det ikke meget træningsvolumen man får ud af det. Kunne jeg lave 10-15 singles, så var det en anden snak.

Link to comment
Share on other sites

Ganske god træningsdag idag. Det er sjovt at se hvor hurtigt dødløft får et opsving, hvis bare man køre lidt tungt. I tirsdags var 210 kg tungt for en single. Idag var 220 kg for en double rimelig overkommeligt og let.

Havde også lige en lille rep-dyst med Jens A, i cable rows. Flest reps med 40 kg :D

Jeg fik 105 reps, Jens fik 50 reps ;)

FREDAG DEN 9/7-2004

Incline bænkpres

1 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

1 sæt x 3 reps med 100 kg

2 sæt x 2 reps med 130 kg *god power*

1 sæt x 6 reps med 100 kg

Dødløft

1 single med 130 kg

1 single med 160 kg

1 single med 190 kg

1 sæt x 2 reps med 220 kg

Seated skulderpres på maskine

2 sæt x 6 reps med 45 kg

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 6 reps med 55 kg

1 sæt x 6 reps med 65 kg

Face pulls

1 sæt x 10 reps med 30 kg

1 sæt x 10 reps med 40 kg

1 sæt x 8 reps med 50 kg

Cable rows "40 kg for reps challenge"

1 sæt x 105 reps med 40 kg *brændte for vildt i traps, god kardio :) *

Thomas

Link to comment
Share on other sites

hmmm .. hvad skete der med det video projekt du havde gang i på et tidspunkt ?

Den er sådan set færdig. Men indtil videre er det kun min makker som har en kopi af den (den er brændt ud på en DVD). Vi har snakket om at lave en lav-kvalitets version vi kunne smide på nettet, men den kommer stadigvæk til at fylde en bondegård, og jeg kender ikke nogen som kan hoste så store filer.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Var lige ude og hjælpe min far med at skifte træ på gavl og udhæng, så jeg kunne ligeså godt benytte pauserne, og få lidt træning i hus. Så jeg smed en 70 kg vægtstang henne ved gavlen, og lavede clean + military press hver gang min far skulle skære til. Det blev til hele 52 singles i løbet af 1 times tid. Fik også lavet lidt kardio og fik trænet lidt biceps. Så det kan man kalde god udnyttelse af tiden :)

Det var iøvrigt godt jeg fik lidt træning i hus, for jeg når nok ikke ned i centret før onsdag.

SØNDAG DEN 11/7-2004

Clean and military press

52 singles x 70 kg (hviletid mellem singles var i gennemsnit 1 minuts tid)

Dumbell curls

2 sæt x 6 reps med 25 kg håndvægte

15 minutters sjipning

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Var lige ude og hjælpe min far med at skifte træ på gavl og udhæng, så jeg kunne ligeså godt benytte pauserne, og få lidt træning i hus. Så jeg smed en 70 kg vægtstang henne ved gavlen, og lavede clean + military press hver gang min far skulle skære til.
Var lige nede at vandslibe teaktræshåndlister på båden, så de kan

få olie, når det bliver tørvejr og mere sommer.

I en regnbyge gik jeg ned om læ og tog nogle Dips

det blev til 5 sæt 12 reps.

Trangen til at træne under alle forhold er ens...Thomas og Henning, The Work-Out Twins :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share