Thomas J - 2004


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Mit dødløft er iøvrigt helt til hundene for tiden. Aner ikke hvorfor. Doublen på 190 kg var temmelig tung idag.

Der er vist mange, der har det på den samme måde efter at sommeren er kommet ;)

Men laver du ikke opvarmning udover 2'erne? hvis ikke, så er der ikke noget at sige til, at de er tunge :)

Jeg tror nu mest af alt det er fordi jeg lavede dødløft til sidst, efter både cable rows og pullups. Så er ryggen lidt kogt. Varmen spiller også en lille rolle. Og så lavede jeg en single med 220 kg i mandags. Og hvad har vi ellers af dårlige undskyldninger :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg når ikke at komme til træning imorgen, så jeg har fået trænet lidt her i weekenden. Igår lørdag blev det til følgende.

LØRDAG DEN 7/8-2004

One-arm dumbell side presses

2 sæt x 6 reps med 22 kg håndvægt

1 sæt x 4 reps med 32 kg håndvægt

1 sæt x 3 reps med 37 kg håndvægt

1 sæt x 2 reps med 42 kg håndvægt

Dumbell side laterals supersetted med dumbell skulderpres

3 sæt x 8, 8 reps med 17 kg håndvægte

Dumbell curls

3 sæt x 8 reps med 17 kg håndvægte

Lying dumbell triceps extensions

3 sæt x 8 reps med 17 kg håndvægte

Thomas

Edited by Thomas J
Link to comment
Share on other sites

Nå, jeg fik trænet idag alligevel. Hvalen er vendt tilbage fra de døde, og spurgte mig i formiddags på messenger, om vi ikke skulle træne. Og det kunne jeg selvfølgelig ikke sige nej til.

Det gik så også ganske godt må man sige. Jeg øgede mit close grip bænkpres med 2,5 kg, så det nu ligger på 152,5 kg.

Jeg tror dog jeg tager et par dage fri nu, da jeg har trænet 4 dage i streg nu.

Idag blev det til følgende....

MANDAG DEN 9/8-2004

Close grip bænkpres

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

1 sæt x 2 reps med 110 kg

1 single med 120 kg

1 single med 130 kg

1 single med 152,5 kg

Military presses

1 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 4 reps med 65 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

Barbell shrugs

1 sæt x 5 reps med 110 kg

1 sæt x 5 reps med 150 kg

1 sæt x 5 reps med 190 kg

Standing calf-raises

3 sæt x 12 reps med 220 kg

Seated calf-raises

3 sæt x 20 reps med 50 kg

One-arm cable preacher curls

2 sæt x 8 reps med 35 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det ser da fint ud med 152,5 i close-grip BP. Hvad ligger du på i bænk efterhånden? :)

Har ikke løftet tungt i alm. bænk siden de 160 kg for nogle uger siden. Men allerede dengang var der lidt reserve. Så på den rette dag måske 165 kg. Mit close grip bænkpres er faktisk kun 7,5 kg fra min all-time PR på 160 kg, og der var lidt i reserve idag. Så det går OK i bænkpres.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Så skal du jo snart have investeret i en trøje og med til et bænkpresstævne. :poking:

Haha....ja, det siger du jo. Men jo det har jeg da helt sikkert overvejet. Hvis jeg skal stille op igen, så skal det være i bænkpres. Squat gider jeg simpelthen ikke rode med :)

Ærgeligt der ikke er push-pull stævner herhjemme. Så var min interesse for styrkeløft straks lidt større ;)

Link to comment
Share on other sites

Det ser da fint ud med 152,5 i close-grip BP. Hvad ligger du på i bænk efterhånden? :)

Har ikke løftet tungt i alm. bænk siden de 160 kg for nogle uger siden. Men allerede dengang var der lidt reserve. Så på den rette dag måske 165 kg. Mit close grip bænkpres er faktisk kun 7,5 kg fra min all-time PR på 160 kg, og der var lidt i reserve idag. Så det går OK i bænkpres.

Thomas

Hvor bredt er grebet når du/i laver cg bp?

Link to comment
Share on other sites

Det ser da fint ud med 152,5 i close-grip BP. Hvad ligger du på i bænk efterhånden? :)

Har ikke løftet tungt i alm. bænk siden de 160 kg for nogle uger siden. Men allerede dengang var der lidt reserve. Så på den rette dag måske 165 kg. Mit close grip bænkpres er faktisk kun 7,5 kg fra min all-time PR på 160 kg, og der var lidt i reserve idag. Så det går OK i bænkpres.

Thomas

Hvor bredt er grebet når du/i laver cg bp?

Mit close grip er lidt bredere end normalt BB close grip. Jeg holder sådan at jeg er en tommelfingers-længde fra det glatte på stangen. Dette forudsætter at man har en olympisk stang, hvis man vil sammenligne.

Link to comment
Share on other sites

Mit close grip er lidt bredere end normalt BB close grip. Jeg holder sådan at jeg er en tommelfingers-længde fra det glatte på stangen. Dette forudsætter at man har en olympisk stang, hvis man vil sammenligne.

Ok..

Grunden til jeg spørger er, at jeg faktisk aldrig er blevet klar over hvad den "normale" afstand er?

Link to comment
Share on other sites

Mit close grip er lidt bredere end normalt BB close grip. Jeg holder sådan at jeg er en tommelfingers-længde fra det glatte på stangen. Dette forudsætter at man har en olympisk stang, hvis man vil sammenligne.

Ok..

Grunden til jeg spørger er, at jeg faktisk aldrig er blevet klar over hvad den "normale" afstand er?

Normal afstand i alm. bænkpres ?? Det er jo meget individuelt. Jeg har lange arme, så jeg kører med den maksimalt godkendte bredde i styrkeløftsøjemed. Det er 81 cm mellem indexfingrene (pegefingrene). Det svarer til pegefingeren på ringen på en styrkeløftsstang. På en olympisk stang er det cirka ring-/skråt-up fingeren på ringen. Ringen sidder nemlig længere ude på en olympisk stang.

Link to comment
Share on other sites

Nå, jeg fik trænet lidt idag alligevel. Jeg kunne godt mærke at jeg havde maxet i CG-bænkpres mandag, for der var ikke meget skrald på de 130 kg. De var dog nemme nok, men eksplosiviteten var lidt fraværende.

Og så fik jeg endnu engang bevist at man ikke behøver at squatte for at stige i den :D

Jeg fik 5 reps med 140 kg i olympisk squat, med bare bælte, og med god dybde. Og det var bestemt ikke max 5 rep. Så jeg fortsætter med at squatte 1 gang i måneden :tongue:

ONSDAG DEN 11/8-2004

Bænkpres

1 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 5 reps med 80 kg

1 sæt x 5 reps med 110 kg

1 sæt x 5 reps med 130 kg

Olympisk squat

1 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 5 reps med 80 kg

1 sæt x 5 reps med 110 kg

1 sæt x 5 reps med 140 kg

Pullups

1 sæt x 5 reps med kropsvægt

2 sæt x 6 reps med kropsvægt

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej TJ.

Hvad er forskellen mellem Olympisk Squat og normal Squat? :unsure: - Og træner de noget forskelligt?

Olympisk squat er med smallere fodstilling, mere oprejst ryg (hvilket dog er svært for en høj kanalje som mig), og man går som regel helt i bund. Man har også større knævandring. Alt i alt betyder det at man rammer låret bedre end ved powerlifting squat. Det du kalder "normal" squat er som regel noget der ligger tættere på olympisk squat end powerlifting squat.

Link to comment
Share on other sites

Hey Thomas...

Damn ,I var hurtige færdig idag, jeg nåede kun lige at klædde om, og så var I sgu færdige.

Det kan man da vidst kalde power træning- hurtig og effektivt.

Jeg synes da at Hvalens form så okay ud, eftersom han ikke har trænet i nogen tid.

Link to comment
Share on other sites

Jens> yeps, det gik lynende stærkt. Men han skulle også på arbejde, og det var med nød og næppe jeg fik lokket ham derned idag. Det gik kun hvis vi kunne gøre det hurtigt. Og hurtigt det var det.

Og ja, hans form er OK, taget i betragtning at han ikke har trænet i næsten 2 måneder. Han tog 120 kg i bænkpres i mandags, og det er faktisk ikke mere end 10 kg fra det han lå på inden han stoppede i juni.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

En ganske god omgang træning inden weekenden :)

Fik lidt oprejsning i dødløft, efter et par dårlige pas. En overkommelig double med 220 kg :)

FREDAG DEN 13/8-2004

Decline bænkpres

1 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

1 single med 100 kg

1 single med 110 kg

1 single med 120 kg

1 single med 130 kg

1 single med 140 kg

1 single med 150 kg

Dødløft

1 single med 100 kg

1 single med 130 kg

1 single med 160 kg

1 single med 190 kg

1 sæt x 2 reps med 220 kg

Pullups

1 sæt x 8 reps med kropsvægt

1 sæt x 7 reps med kropsvægt

1 sæt x 6 reps med kropsvægt

Shrugs på bænkpres maskine

1 sæt x 8 reps med 100 kg

1 sæt x 7 reps med 115 kg

1 sæt x 6 reps med 130 kg

Military presses

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 4 reps med 70 kg

1 sæt x 2 reps med 90 kg (en lille smule push på rep 1, nummer 2 helt clean)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hehe...275 kg er jeg slet, slet ikke god for lige nu. Jeg skal være glad hvis 250 kg smutter op. Jeg er jo en letvægter på 115 kg.

Og hvad angår det at forsumpe foran computeren, så bliver det langt mere sansyneligt nu da jeg har fået købt Doom3 :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hehe...275 kg er jeg slet, slet ikke god for lige nu. Jeg skal være glad hvis 250 kg smutter op. Jeg er jo en letvægter på 115 kg.

Og hvad angår det at forsumpe foran computeren, så bliver det langt mere sansyneligt nu da jeg har fået købt Doom3 :bigsmile:

:blink::blink: Der er IKKE megen Viking Power over at nørde computer" :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hehe...275 kg er jeg slet, slet ikke god for lige nu. Jeg skal være glad hvis 250 kg smutter op. Jeg er jo en letvægter på 115 kg.

Og hvad angår det at forsumpe foran computeren, så bliver det langt mere sansyneligt nu da jeg har fået købt Doom3 :bigsmile:

Hvad skal jeg så sige? Jeg er en sørwlig pind på 100 kg :)

Doom 3 siger du..... den får min Nordskov til at koge og mit FX5900 Ultra til at syde.... 1024x768 med medium indstillinger er hvad jeg kan klare :)

Jeg er ret spændt på hvad mdk's talknuser; celleri, intel exxtreme og onboard lyd kan præstere? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share