Henning Friis - 2004


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 813
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lidt over en rep i minuttet :) Ikke noget at sige til, at du bliver forpustet ;)

Jeg har regnet lidt på tallene fra dagens træning, jvf. din træning og min træning

Jsc

Antal sæt: 53

Samlet antal rep: 247

Træningstid: 180 min. (Efter hvad du sagde til mig)

Gns. rep pr. sæt: 4,66

Antal rep pr. minut: 1,37

Henning F

Antal sæt: 17

Samlet antal rep: 63

Træningstid: 55 min.

Gns. rep pr. sæt: 3,71

Antal rep pr. minut: 1,15

Umiddelbart er du hurtigere end mig, hvis vi ser på totale antal rep, men eftersom jeg træner med færre rep i hvert sæt end du gør, hvilket unægtelig giver en statistisk fordel, så har jeg prøvet at regne den efter i forhold til sæt.

Jsc

Forbrugt tid pr. sæt: 3,39 min.

Henning F

Forbrugt tid pr. sæt: 3,23 min.

Hvis vi så også tager højde for at du gennemsnit laver 0,95 flere rep pr. sæt end mig, og du derved også bruger mere tid derved(1 rep tager 8 sek. antager jeg)

Jsc

Forbrugt tid pr. sæt: (3,39 * 60) - (0,95 * 8) = 195,8 sek. = 3,26 min.

Henning F

Forbrugt tid pr. sæt: (3,23 * 60) = 193,8 sek. = 3,23 min.

Så langsom er jeg hellere ikke. ;)

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

2/5-2004 - Skulder rehab + ryg

Starttid: 15.30

Sluttid: 16.30

Sted: OBBC

Igår konsulterede jeg vores posséfys, og han sagde god for at træne indenfor smertegrænsen, samt at jeg skulle træne flere skulderstabiliserende øvelser generelt.

Closegrip cable rows

1 x 8 @ 11 blokke

2 x 8 @ 15 blokke

Widegrip high cable rows

2 x 7 @ 13 blokke

1 x 6 @ 14 blokke

Den skulle være en slags erstatning for rear laterals øvelser, som normalt gør ondt, men også denne gør lidt ondt, så no-go til denne øvelse.

DB Cuban Press

3 x 10 @ 5,5 kg

That felt good in some odd way. :w00t:

Herefter prøvede jeg endnu en rear delt maskine, men det smerter stadigvæk en smule, så konklusionen må være at jeg må træne mere rows i stedet for decideret bagskulder.

Cybex Arm extension

3 x 8 @ 90 lbs

En glimrende maskine til at træne triceps med uden det generer min skulder. :bigsmile:

5 min. udstræk

Reelt set var kun 30 min. træning. De sidste 30 min var tortur... eh coaching af Moos. :4whip: :graduate:

Link to comment
Share on other sites

Reelt set var kun 30 min. træning. De sidste 30 min var tortur... eh coaching af Moos. :4whip:  :graduate:

Du ved jo at jeg kan lide det... :evillaughter: :firebounce: :devil2:

Håber ikke at det ødelægger nydels... Øhm, jeg mener... din gode vilje og glæden ved at hjælpe andre, for dig :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig nyder jeg at pine... eh coache folk, men jeg udsætter dem hellere ikke for noget jeg ikke selv ville gøre. Ret skal være ret. ;)

En tur igen i centeret...

Men denne gang for at montere vores powerrack sammen med loonie, hvilket også blev gjort. Det er virkelig kram det stativ og jeg glæder mig til at afprøve det. :bigsmile:

Derefter et par eksperimenter med bands, lige for at se hvor meget de forskellige rev. band opsætninger giver. :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig nyder jeg at pine... eh coache folk, men jeg udsætter dem hellere ikke for noget jeg ikke selv ville gøre. Ret skal være ret. ;)

En tur igen i centeret...

Men denne gang for at montere vores powerrack sammen med loonie, hvilket også blev gjort. Det er virkelig kram det stativ og jeg glæder mig til at afprøve det. :bigsmile:

Derefter et par eksperimenter med bands, lige for at se hvor meget de forskellige rev. band opsætninger giver. :4smartass:

Weeee :w00t:

Jeg glæder mig allerede til at prøve det af :partycrowd:

Link to comment
Share on other sites

4/5-2004 - DE Squat/dødløft

Starttid: 16.50

Sluttid: 17.35

Sted: OBBC

Dødløft(Med bælte)

5 x 1 @ 120 kg

4 x 1 @ 140 kg

Powerracket var optaget da jeg kom, så jeg sprang midt ind therealhurra's dødløfttræning og straffede ham hårdt og ubarmhjertigt med ultrakorte pauser. :evillaughter:

Boxsquat(Med bælte)

1 x 2 @ 70 kg

8 x 2 @ 100 kg

Første rigtige træning i powerracket. Det er lækkert at kunne anvende en ordentlig stang til squat, samt at man kan squatte i modsat retning, så man ikke bliver distraheret af spejlet. Det hjælper en hel del på teknikken og man kan langt bedre koncentrere sig om teknikken, synes jeg. Jeg koncentrede mig også at flexe Gluteus i bunden, noget jeg skal arbejde mere på. :graduate:

Dimel dødløft

2 x 6 @ 80 kg

Hmmm, bop-bop, naah, den bruger jeg ikke næste gang...

DB Sidebends

1 x 5 @ 42,5 kg

2 x 5 @ 50 kg

5 min. udstræk

Lækker træning i dag, totalt opturstræning i det nye powerrack. :bigsmile:icon4.gif

Link to comment
Share on other sites

Hehe Henning så længe du har fremgang skal du bare lade tingene være som de er selvom volumenisterne driller dig med din ikke-eksisterende workload :tongue: ... men hvis Norah begynder at reppe med dit dødløft max så kunne det være du skulle overveje at skifte til High-rep-helvede :devil: må jeg foreslå noget german-volume :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hehe Henning så længe du har fremgang skal du bare lade tingene være som de er selvom volumenisterne driller dig med din ikke-eksisterende workload :tongue: ... men hvis Norah begynder at reppe med dit dødløft max så kunne det være du skulle overveje at skifte til High-rep-helvede :devil: må jeg foreslå noget german-volume :w00t:

Nu pynter jeg hellere ikke på min volume med alverdens diskoøvelser ligesom alle de andre. :santa2::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lad mig uddybe

Førhen kunne vi ikke bruge styrkeløftsstænger i vores fortrukne squatstativ da det er for bredt i toppen. Vi har et andet et, men det er stort set umuligt at bakse tunge vægte ud af det, grundet en latterlig lille afstand mellem hver trin.

Nu har vi så fået et ER-Powerrack, hvor vi kan anvendes styrkeløftsstænger uden besvær.

Link to comment
Share on other sites

5/5-2004 - Bænkpres rehab + ryg

Starttid: 17.00

Sluttid: 17.45

Sted: OBBC

Jeg prøvede medt lidt decline bænkpres, gik ikke.

DB Cuban Press

3 x 10 @ 5,5 kg

Widegrip pulldowns

1 x 8 @ 9 blokke

1 x 8 @ 13 blokke

1 x 9 @ 14 blokke Ny PR!

Cybex arm extension

1 x 8 @ 90 lbs

1 x 8 @ 95 lbs Ny PR!

1 x 8 @ 100 lbs Ny PR!

Standig cable fly

3 x 8 @ 20 lbs?

Kun lidt smerter undervejs, men stadig for meget, no-go til denne øvelse.

5 min. udstræk

Det regnede i dag.

Link to comment
Share on other sites

Egentligt ikke, men det havde jeg førhen, dvs. da min skulderskade var værst. Jeg vil dog alligevel skåne skulderne lidt efter Thy Cup, så der vil jeg køre Safety Bar squat.

Og til dem som spørger, NEJ, vi har ikke en safetybar, men man kan komme komme langt med en Manty Ray dims og nogle bands.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share