Henning Friis - 2004


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

11/4-2004 - Tung bænkpres og afstraffelse af Hippo

Starttid: 11.00

Sluttid: 13.30

Sted: OBBC

Bænkpres

1 x 5 @ 20 kg

1 x 3 @ 50 kg

1 x 3 @ 75 kg

1 x 3 @ 97,5 kg

1 x 2 @ 105 kg Ny PR!

1 x 1 @ 105 kg (Brændte aw og missede sidste rep)

1 x 3 @ 90 kg

2' Boardpress

1 x 3 @ 100 kg

1 x 2 @ 110 kg

3' Boardpress

1 x 0 @ 120 kg

Hele mit bænkpres var et stort stickingpoint i dag, uanset ROM. Jeg fik gevaldigt røv af Hippo i dag i disse øvelser. :chicken:

Hippo havde været så genialt at lave et Board-aggregat med klodser, som kunne sættes sammen med Velcro. Det blev endnu mere genialt da vi opdagede at knæbind og Velcro er en god kombination, dvs. man snildt kan binde knæbind rundt om kroppen og så hæfte det på Velcroen.

Bænkpres med knæbind på albuerne :blink:

1 x 1 @ 90 kg

1 x 1 @ 105 kg

Vi havde snakket om at prøve det her længe. :D Det er faktisk ikke så ringe endda. Det hjælper dog ikke så meget i bunden, mest i midten, men det simulerer rimelig godt den modstand der er når man bænker i trøje.

Højre skulder blev lidt øm af alt det her, så jeg prøvede med Incline bænk og DB Press, men den gik ikke.

Bænkpres

1 x 5 @ 70 kg

Cable rows

1 x 6 @ 8 blokke

1 x 6 @ 14 blokke

1 x 6 @ 16 blokke Ny PR!

1 x 6 @ 17 blokke Ny PR!

Widegrip Pulldowns

1 x 6 @ 12 blokke

1 x 6 @ 13 blokke

Standing Plate Extensions

1 x 6 @ 20 kg

1 x 6 @ 25 kg

Mens jeg alligevel hang ud ovre ved squatstativet...

Hippo, Kern og JesperT havde gang i noget awbrænding af dødløft. Hesten prøvede 3 gange på 200 kg i dødløft og fejlede fuldstændigt. Det fik det bedste(værste) op i mig så...

Dødløft

1 x 1 @ 200 kg Fuldstændig kold, uden opvarmning, men nok til at owne Hippo BIGTIME :devil:

1 x 5 @ 180 kg Tangering af 5RM

5 min. udstræk

Feee' træningsdag i dag. Højre skulder bliver dog meget øm af tunge presseøvelser, så den skal måske have lidt pause. Jeg overvejer også at skrue lidt op for frekvensen, da jeg ikke var helt tilfreds med dagens bænkpres. Det kunne godt blive til noget WSB-agtigt af en art.

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 813
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

What the future brings...

Den står på WSB, eller næsten. ME-strukturen er byttet ud med udstyrstræning på dagform eller noget i den stil. Jeg stiller til Thy Cup og har lige fået nyt og anderledes udstyr og det skal jeg lære at bruge ordentligt inden da, men selvfølgelig skal der ikke løftes op til 1RM hver gang.

ME Squat/dødløft

Squat med fuldstyr

Frontsquat/Dødløft(fuldt udstyr)/Goodmornings

Backextenions/GHR

Mave

ME Bænkpres

Bænkpres med trøje, alm. bænkpres eller boardpress

Boardpress/Dips

Skulderpres

Rows

DE Squat/Dødløft

Boxsquat(bælte og måske halv dragt)

Dødløft(Bælte)

Backextensions

Mave

DE Bænkpres

Bænkpres

Triceps

Pulldowns/Pullups/Chinups

Rear Laterals

Jeg synes at WSB fungerede godt sidst pånær ME-øvelser, hvor min teknik haltede til det efterfølgende stævne, samt at jeg var lidt småskadet. Jeg begyndte også at fylde flere øvelser på sidst, men denne gang har jeg bestemt at jeg maksimalt må lave 4 øvelser pr. gang.

Mine højre skulder er stadig ikke helt ok, omend det kun drejer sig om et par dages ekstrem ømhed ved tung bænkprestræning. Jeg vil prøve at træne uden om det i resten af måneden men fra maj af så er der ingen nåde, men så burde det også være helt i orden.

Credits går ud til TSK-drengene. Jeg er sku meget inspireret af især Anyone og Zoa som battler på ME-dagene og brænder i bund. Sådan skal det være drenge. ;)

Link to comment
Share on other sites

Credits går ud til TSK-drengene. Jeg er sku meget inspireret af især Anyone og Zoa som battler på ME-dagene og brænder i bund. Sådan skal det være drenge. ;)

Tak, tak og JO TAK! Bare ik' så fe' når ens puny korpus ikke kan holde til den efterfølgende DE dag! :rolleyes:

Nu må vi se hvad WSB bringer dig. Jeg ville dog anbefale dig at rykke tung dødløft over til om fredagen, det er hårdt at køre i udstyr, så man (jeg) kunne slet ikke overskue at lave tung dødløft i udstyr efter tung squat i udstyr, fordi det er så her-og-nu drænende. Derimod havde jeg ingen problemer med at lave både tung squat mandag og tung dødløft fredag, således at:

Mandag:

ME Squat (fuldt udstyr)

DE Dødløft (bælte)

Onsdag:

ME Bænk

Fredag:

ME Dødløft (fuldt udstyr)

DE BoxSquat (bælte)

Lørdag/Søndag:

DE Bænk

Bare en idé… :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hellere ikke tænkt mig at køre tung udstyrstræning i både squat og dødløft på samme tid, mest af den grund som du nævner og så fordi du jeg har brændt så meget tungt dødløft her på det sidste, at mit CNS nok er brændt helt aw nu. :lol: og trænger til dødløftspause. :unsure: så det bliver nok til nogle halvlette singles med halv dragt og så ellers goodmornings og så'en nåwet. Nu får vi at se. :chicken:

Men tak for foreslaget. :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Henning!

Jeg skal ikke træne i dag. Er stadigvæk for syg :(

Du er ikke på msn, så jeg skriver i din log. Håber du når at se det inden du smutter op og træner.

Men vi må lige finde en anden dag, her i den nærmeste fremtid :)

Anton :upwave:

Link to comment
Share on other sites

13/4-2004 - DE Squat/dødløft

Starttid: 19.10

Sluttid: 19.55

Sted: OBBC

Alt for travlt på arbejdet i dag.:dead:

Boxsquat med bælte

1 x 2 @ 70 kg

2 x 2 @ 100 kg (Med halv dragt)

METAL dragterne er håbløse til lette vægte og med stropperne nede, så den idé blev hurtigt droppet.

6 x 2 @ 100 kg

Dødløft med bælte

1 x 1 @ 100 kg(Sumo)

4 x 1 @ 145 kg(Sumo)

1 x 1 @ 155 kg

3 x 1 @ 140 kg

Lidt træt(langsom?) og så er sumo-stilen efterhånden begyndt at sætte sig på rygraden.

Backextensions

2 x 6 @ kropsvægt + 10 kg

Sidebends

1 x 5 @ 35 kg

2 x 5 @ 45 kg

5 min. udstræk

Min workcapacity er for ringe og farten er ikke god nok.

Anton

Det gør ikke noget, da jeg også havde glemt kreatinen selv.

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

Jeg har hellere ikke tænkt mig at køre tung udstyrstræning i både squat og dødløft på samme tid, mest af den grund som du nævner og så fordi du jeg har brændt så meget tungt dødløft her på det sidste, at mit CNS nok er brændt helt aw nu. :lol: og trænger til dødløftspause. :unsure: så det bliver nok til nogle halvlette singles med halv dragt og så ellers goodmornings og så'en nåwet. Nu får vi at se. :chicken:

Men tak for foreslaget. :)

Hvad med at køre noget halvlet volumen som mig, pt. 70-80% x 10 sæt x 3-5 reps. Måske ville du ligefrem få lidt af den masse i din posteriore kæde du sådan bitcher over at mangle ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hellere ikke tænkt mig at køre tung udstyrstræning i både squat og dødløft på samme tid, mest af den grund som du nævner og så fordi du jeg har brændt så meget tungt dødløft her på det sidste, at mit CNS nok er brændt helt aw nu.  :lol: og trænger til dødløftspause.  :unsure: så det bliver nok til nogle halvlette singles med halv dragt og så ellers goodmornings og så'en nåwet. Nu får vi at se.  :chicken:

Men tak for foreslaget. :)

Hvad med at køre noget halvlet volumen som mig, pt. 70-80% x 10 sæt x 3-5 reps. Måske ville du ligefrem få lidt af den masse i din posteriore kæde du sådan bitcher over at mangle ;)

Min volume bliver højere end det på ME-dag. ;)

Link to comment
Share on other sites

Evil MeisterTrainer, et lille spørgsmål:

Dagen efter squat er jeg ofte øm øverst oppe på ydersiden af højre ben - lidt under hofteskålen. Desuden ser det ud til at jeg i de sidste 1-2 reps i et sæt er lidt skæv i min bevægelse, som om at jeg skubber/presser mere med højre end med venstre.

Nogen foreslag til forbedring?

PFT.

Niske

Link to comment
Share on other sites

Evil MeisterTrainer, et lille spørgsmål:

Dagen efter squat er jeg ofte øm øverst oppe på ydersiden af højre ben - lidt under hofteskålen. Desuden ser det ud til at jeg i de sidste 1-2 reps i et sæt er lidt skæv i min bevægelse, som om at jeg skubber/presser mere med højre end med venstre.

Nogen foreslag til forbedring?

PFT.

Niske

Hvis du laver samme nummer som jeg, så er det fordi du kommer skævt ned, som set oppefra. Hvis man står oppe oven over dig, vil jeg gætte på at stangen kommer noget længere fremad jo længere ned du kommer i løftet. Det giver så en skævhed hele vejen ned i kroppen, som udmønter sig i et lille svaj med hoften til en af siderne for at kompensere for skævheden. Det lille svaj, giver så noget irritation/skader, som på længere sigt forårsager smerten.

Måske er det noget andet du laver, men prøv at lægge mærke til om det måske kunne være derfor.

Link to comment
Share on other sites

14/4-2004 - RM Triceps, RM skulder

Starttid: 16.45

Sluttid: 17.30

Sted: OBBC

Sidepress(Kun venstre arm)

1 x 3 @ 20 kg

1 x 3 @ 30 kg

3 x 3 @ 32,5 kg Ny PR!

1 x 2½ @ 32,5 kg

Alt for svage delts.

Cable rows

1 x 5 @ 12 blokke

1 x 5 @ 16 blokke

1 x 5 @ 18 blokke(Egentlig PR, men ikke med så grim form som i dette sæt)

1 x 6 @ 16 blokke

One armed DB Lying triceps extension

1 x 6 @ 13 kg

4 x 6 @ 16 kg

For at træne triceps i begge arme, men med minmal skulderrotation da anden arm bruges til at stabilisere den trænende arm, jvf. min halvdårlige højre skulder.

5 min. udstræk.

Ikke så godt som ønsket, men forventet ovenpå søndagens afbrænding.

Her stod den på bestyrelsesmøde. Det gik forholdvist godt(Vi fik vores powerrack :w00t: ), omend det blev lidt politisk, og så kan sådanne møder også trække tiden ud. Heldigvis er der gode pampermuligheder ved sådanne lejligheder. :4mewantfood:

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share