Henning Friis - 2004


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 813
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Onkel Troels

Du kalder mig svag, tyndbendet og anoretiker, foruden at du mopper mig med mine løft. Du er vitterlig the destroyer of happiness. :chicken:

Anton

Efter at startet op igen efter skaden har jeg præsteret følgende med fuldt udstyr

Squat: 215 kg

Bænkpres: 135 kg

Dødløft: 200 kg

Pånær bænkpres har jeg ikke rigtigt været presset mens jeg har lavet disse løft.

Crawdaddy

Jeg hentydede til at jeg skulle lave hele 2 reps i dødløft. Det er rent cardio. :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Onkel Troels

Du kalder mig svag, tyndbendet og anoretiker, foruden at du mopper mig med mine løft. Du er vitterlig the destroyer of happiness. 

:Tudekikssmile: :tongue:
Squat: 215 kg

Bænkpres: 135 kg

Dødløft: 200 kg

Du ligger vel omkring de 220kg i squatten og 140kg i bænken med en trøje der passer lidt bedre og 220-230stykker i dødløften.

Det giver 580-590kg i totalen. Det er jo rigeligt til guldkravet hvis du kan få det godkendt :)

Så det er da bare at stille op til Thycup og lave guldkrav :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt enig, idet jeg nok lå til 230 kg i squat, så let som den på 215 kg var. Hvis man tager højre for strammere udstyr, så burde den nok ligge højere, måske ligeledes med dødløft, men det er blot spekulationer. Jeg vil hellere måle mig selv på det som jeg præsterer til stævnerne når den tid kommer. :)

SM i 3-kamp bliver mit første 3-kampsstævne med fuldt udstyr. Thy Cup er fristende, men nej, denne gang ville jeg foreberede mig ordentlig. SM sidste år var lidt noget forhastet juks for mit vedkommende. Jeg ville også lige have evalueret min nuværende træningsform ordentligt inden jeg kaster mig frådende over flere stævner.

Link to comment
Share on other sites

26/3-2004 - Let bænkpres, boxsquat og let dødløft

Starttid: 15.45

Sluttid: 17.45

Sted: OBBC

Bænkpres

1 x 6 @ 20 kg

1 x 3 @ 50 kg

15 x 1 @ 75 kg

Det gav lidt en jag i halsen ved lockout, nok fordi det var puny vægte, men ok tiltrængt efter tirsdagens trøjeløft.

Boxsquat

1 x 1 @ 80 kg

1 x 1 @ 105 kg

7 x 1 @ 125 kg

Dødløft

1 x 1 @ 90 kg

1 x 2 @ 120 kg

6 x 1 @ 140 kg

2 x 1 @ 140 kg (Semi-sumo)

Cable rows

1 x 7 @ 8 blokke

3 x 7 @ 12 blokke

En let omgang træning, brugte det meste af dagen på at skælde Hippo ud fordi han ikke løftede ordentligt. :teachingfinger: ;)

Bagefter den helt store middag hos Erik med massere af kød og kæwetræning. Damn, Troels er en stodder. pimp.gif

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

28/3-2004 - Tung squat, medium bænkpres og medium dødløft

Starttid: 13.45

Sluttid: 16.30

Sted: OBBC

Squat

1 x 1 @ 95 kg

1 x 1 @ 125 kg

1 x 1 @ 145 kg

1 x 1 @ 165 kg

2 x 1 @ 175 kg (Med bælte)

Bæltet på første single med 175 kg var for stramt, så jeg kom ikke hurtigt nok ud af bunden.

Bænkpres

1 x 3 @ 50 kg

1 x 2 @ 70 kg

1 x 2 @ 80 kg

1 x 1 @ 85 kg

2 x 1 @ 90 kg

1 x 1 @ 90 kg (CG - gjorde lidt ondt)

Det strammer igen ved lockout i halsen, dog ikke noget som gør ondt, men på længere sigt kan det virke hæmmende på teknikken.

Floorpress

1 x 2 @ 80 kg

2 x 2 @ 90 kg

1 x 3 @ 85 kg

Den sidder lige i mit stickingpoint, så hastigheden er ikke særlig god.

Sumo Dødløft

1 x 1 @ 90 kg

1 x 1 @ 120 kg

2 x 1 @ 135 kg

1 x 1 @ 140 kg

2 x 1 @ 145 kg (Herefter alle sæt med bælte)

2 x 1 @ 155 kg

1 x 1 @ 170 kg

2 x 1 @ 180 kg

1 x 1 @ 170 kg

Jeg tror at jeg har fundet en god bredde at arbejde med her. Jeg står med ca. 8-10 cm. afstand fra ydersiden af foden til skiverne, og det virker rigtigt godt. Det giver stadig en væsentlig lavere trækvidde men stadig en god fart i bunden.

Side Press

1 x 6 @ 22,5 kg

2 x 6 @ 26 kg

Lidt RC-træning inden næste øvelse.

Face pulls

2 x 10 @ 7 blokke

Herefter lidt posedowns med slænget... :4flex:

Det knirker lidt rundt omkring i kroppen og problemet med strækninger i halsen irreterer mig. Jeg sætter frekvensen ned, således at jeg kører halvkropssplit. Jeg tror at den høje frekvens giver et lidt for højt mekanisk slid rundt omkring :dead:

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at jeg har fundet en god bredde at arbejde med her. Jeg står med ca. 8-10 cm. afstand fra ydersiden af foden til skiverne, og det virker rigtigt godt. Det giver stadig en væsentlig lavere trækvidde men stadig en god fart i bunden.

Det lyder lidt som den semi-sumo stand jeg også benytter, det fungere rigtig godt, specielt i dragt. :)

Link to comment
Share on other sites

Det knirker lidt rundt omkring i kroppen og problemet med strækninger i halsen irreterer mig. Jeg sætter frekvensen ned, således at jeg kører halvkropssplit. Jeg tror at den høje frekvens giver et lidt for højt mekanisk slid rundt omkring :dead:

Der er præcist det samme jeg oplever og har tænkt mig at gøre som løsning på problemet:

"Du er ikke aleeene, vi er også ærweliii...

Link to comment
Share on other sites

Anyone & Zoa

Jeg skal ikke have noget til at klemme om mine boller, når de er så højeksplosive som lige for tiden(og dem i ÅBBC ved godt hvorfor... ;) :unsure: )

Og så lidt billeder fra dagens træningspas...

Mig i midten

Glute-shot af mig

Det lykkes mig tilsyneladende at se meget fisefornem ud på det sidste billede, men det er jeg jo også i virkeligeheden.

Link to comment
Share on other sites

30/3-2004 - Tung dødløft

Starttid: 17.00

Sluttid: 18.45

Sted: OBBC

Dødløft

1 x 3 @ 60 kg

1 x 3 @ 90 kg

1 x 3 @ 120 kg

1 x 3 @ 140 kg

3 x 3 @ 160 kg

2 x 1 @ 170 kg

1 x 1 @ 180 kg

1 x 1 @ 180 kg + 15 sek. hold i toppen.

Man skal lige vende sig til at køre mere end 1 rep. Jeg prøvede at synge Britney Spears duet imellem pauserne, men det var Bøffen absolut ikke med på. <_<

Sumo dødløft

2 x 1 @ 160 kg

1 x 1 @ 170 kg

1 x 1 @ 180 kg

1 x 1 @ 190 kg + 15 sek. hold i toppen. Nr PR!

Det er den samme bredde som i søndags.

Snatchgrip dødløft

2 x 3 @ 90 kg

2 x 3 @ 100 kg

Det var da en pervers måde at dødløfte på. :cry:

5 min. stræk

Dagens træningssession gik ret godt i betragtning af at jeg også løftede tungt i søndags.

Link to comment
Share on other sites

Man skal lige vende sig til at køre mere end 1 rep. Jeg prøvede at synge Britney Spears duet imellem pauserne, men det var Bøffen absolut ikke med på. <_<

SKRÆMMENDE...

Henning der synger Britney Spears :blink:

".... DO IT ONE MORE TIME...."

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share