klausjensen


klausjensen
 Share

Recommended Posts

God side, Kano. :)

Jeg har normal bevægelsesfrihed i skulderen idag... Noget tyder på det var sundt at bruge den forsigtigt i går.

Den er slet ikke i orden endnu, men alene at den føles lidt bedre efter at være brugt forsigtigt tager jeg som et godt tegn.

Smører den iøvrigt ind i tigerbalsam, ved ikke om det hjælper på andet end min forkølelse, det er ikke ret stærkt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg går igang med en ny singles cycle i dødløft, da jeg var ret vild med den tillempede 5-ugers version jeg kørte op til MOL-træf.

dl_singles_cycle_juli_2002.gif

Jeg vil anvende rumænsk eller keystone dødløft til at forbedre mit svage punkt i dødløft (ud over teknik, og det skal nok komme med rutinen og lidt omtanke), nemlig haserne.

Planen er med forbehold for at hele min krop bliver 100% klar til Sheiko, for så bliver den afbrudt.

Link to comment
Share on other sites

Dato: Søndag, 14. juli 2002

Varighed: 1½ time

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Dødløft, forsigtig skuldertræning og og test af, hvad jeg kan uden at genere skulderskaden.

Startede med forsigtig opvarmning af skulderen + 10 liter tigerbalsam (rundet op til nærmeste hele 10 liter).

Dumbell Benchpress

1 x 10 x 9kg

Gik bedre end sidst! En gut dernede spurgte: "Hvaa... Har du ikke sat vægten lidt ned??" ;)

Incline Benchpress

1 x 8 x 20kg

1 x 8 x 30kg

:banana:

Gik godt. Jeg kunne mærke jeg ikke skulle presse yderligere, men slet ikke samme skærende ubehag som sidst.

Dynamisk dødløft, singles cycle uge 1

1 x 8 x 60kg

1 x 1 x 100kg

15 x 1 x 120kg (løft hver 30sek)

Kørte rigtig godt og da jeg var lidt i zonen pga. den lidt opløftende skuldertest, satte jeg løfteintervallet til 30 sek. 15 120kg singles på 7½ minut, så kampsveder man. Herligt :)

Bent over barbell row

1 x 8 x 60kg

2 x 8 x 80kg

Waterbottle squezze grip training

1 x 1 (mod netop ankomne T, fordi han mobber mig med jeg dødløftede med straps til MOL-træf). ;)

Rear lateral raise

1 x 8 x 4kg

1 x 8 x 7,5kg

1 x 8 x 9kg

1 x 8 x 12kg

Her var slet intet at mærke i skulderen, så jeg kunne forsigtigt arbejde mig op til normal vægt.

Dumbell Shoulderpress

1 x 8 x 5kg

2 x 8 x 10kg

Cable underhand glosegrip pulldown

1 x 10 x 15kg

1 x 8 x 50kg

2 x 8 x 70kg

1 x 8 x 75kg

Cable Pulldown

1 x 10 x 15kg

1 x 8 x 50kg

2 x 8 x 70kg

+ en masse rotator cuff mellem de andre øvelser.

Overall

En lækker omgang. Skulderskaden er blevet noget bedre siden i torsdags, så jeg tror det kommer til at gå stille og roligt fremad herfra. Og så er der heldigvis mange ting jeg kan uden at genere skulderen, så jeg har tørret øjenene. ;)

Iøvrigt har jeg nu her en time efter træning is på skulderen for at mindske eventuel hævelse. Her har jeg nægtet at hoppe på den populære mainstream-bølge med frosne ærter. Istedet har jeg valgt en pose "Søde ærter med gulerødder", hvis højere indhold af beta karoten har en klar helende effekt. :banana:

Link to comment
Share on other sites

Cykling, 14. juli

Distance: 14,9km

Tid: 32.35

Fart, gns: 30,8 km/t

Fart, max: 40,3 km/t

Kadence, gns.: 80 rpm

Puls, gns.: 175

Puls, max: 187

Forbrænding, kj: 2850

Der er mange der har prikket til mig fordi min cykel har samlet støv, ja flere har været direkte flabede (Hej Arne) :poking: ... For at få fred tog jeg en tur på nakken af min kære italienske jernhest. Da hverken Armoured Female eller Litopsi har sagt endeligt ja til mine frierier, kom pulsuret også med. Så kan de lære det.

En dejlig tur i perfekt vejr. Ikke så lang men med rigtig godt tempo og en puls jeg ikke troede jeg kom til at kunne holde på cykel foreløbig. Desværre måtte over 3 uger tilbage i min log for at finde skabelonen til en cykeltur... Det må der gøres noget ved.

I need some stinking cardio... :trampoline: :treadmill: :jumprope:

Link to comment
Share on other sites

På trods af støv på cyklen, så flyver den jo.

30,8 km/t efter en længere cykelpause, det er sq imponerende KJ.

Bravo.

Hvad med at udskyde din SL lidt (når du alligevel har lidt dårlig skulder) og så satse på lidt vægttab. :)

Link to comment
Share on other sites

Jar Jar Binx>> Ja jooh... Antyder du jeg ikke bare har store knogler?? ;)

Jeg har ikke rigtig motivationen til 3-5 gange ugentlig cardio for tiden... Og alt for stresset arbejde -> for lidt tid, så kosten halter også lidt.

Jeg vejer 117kg nu, og selvom der nok stadig er væske fra min nu afbrudte kreatin-kur, så har jeg uden tvivl taget lidt på igen... Jeg spiste som en hest de sidste par uger op til MOL-træf, så det kommer ikke flyvende nogen fremmede steder fra. :)

Anyway, når motivationen er der til at skrue op for cardio igen, så skal der flere kilo snittes af. Jeg skal ned og hilse på de 100kg inden næste sommer, og det skal jeg nok nå. Nu går jeg lige så stille igang og ser om jeg synes det er sjovt at cykle og spinne igen, og så må vi se. Er motivationen der ikke holder jeg op igen, for med det stress der er på mit liv lige nu har jeg ikke brug for flere pligter.

Link to comment
Share on other sites

På vegne af din cykel og dit 710 siger jeg tak for at du ikke helt har glemt dem :banana::banana::devil:

Pas på¨at jeg ikke når 100 kg før dig!

Men jeg skal nu også have nogle måneder i efteråret med fokus på JERN i stedet for at flytte alluminium og Carbon ud af landevejen...

Link to comment
Share on other sites

Master jarvig til klausjensen: "Jeg behøver ikke powerlifting. Jeg kan ikke lide Thomas J. Thomas J er the dark side of the force. Jarvig er god, dygtig og smuk. Cardio er lige mig"

klausjensen: "Jeg behøver ikke powerlifting. Jeg kan ikke lide Thomas J. Thomas J er the dark side of the force. Jarvig er god, dygtig og smuk. Cardio er lige mig"

:D :D :D :D :D

Stik den padawan TJ

Link to comment
Share on other sites

hmm........jeg har ikke noget imod incest.........bare det bliver i familien :D

Når nu i er så meget inde i SW, så kan det være i har lagt mærke til dette???

- i startscenen af episode 4 (special edition), hvor rebelerne flygter fra emperiet, er der tilføjet mini-SW kalender samt en playboy-pinupplakat i cockpittet :D

- I "jagten på den forsvundende skat" ( også lucas production), er der relieffer af R2D2 og C3PO skåret ind i væggen, i sjælens brønd :blink:

- Da stormtropperne kommer ind til 3PO, umiddelbart efter at heltene landet i dødsstjernen i falken, støder en af dem hovedet imod døren :lol: (episode 4)

- Da jawa'erne jager 3PO ud af sandcrawleren, lige inden de skal sælges, lyder det som om de siger "here comes the window cleaner" :lol: :lol: (episode 4)

- Da Han Solo bliver frosset ned , har han sin vest på . da han bliver tøet op igen, har han ingen vest på :o (episode 5-6)

Link to comment
Share on other sites

Cykling, 15. juli

Distance: 27,7km

Tid: 58.58

Fart, gns: 28,1 km/t

Fart, max: 50,9 km/t

Kadence, gns.: 76 rpm

Puls, gns.: 167

Puls, max: 191

Forbrænding: 5048 kjoule

En tur ud i det blå med interval-kørsel. 4 min for fuld skrue, 6 min moderat tempo og gentag. Inspiration fra Arne, der evig og altid kører interval-dørtræk istedet for det malende tempo. :)

Lækkert at uret styrer det hele... Uret bipper, så skal jeg bare holde pulsen i en forud defineret zone indtil det bipper igen. Lækkert... :wub:

Intervallerne blev (gns. puls, slutpuls):

1: 186, 187 (tæt på brækgrænsen, begynderens overmod)

2: 163, 180

3: 162, 181

4: 168, 184

5: 168, 183

6: 170, 173

...Og så synes jeg lige I skal se, hvad det er pulsuret leverer af data efter sådan en tur.:

post-12-1026763312.gif

Link to comment
Share on other sites

Hæhæ, KJ er på cardiovognen. :banana:

Hvad er det lige de forskellige grafer viser. Det er lidt forvirrende :blink:

Jeg kan se din gennemsnitskadance er 76. Det er en anelse lavt KJ, du skal gå et gear ned (efter min smag, men det er selvfølgeligt individuelt). Et gear ned betyder godt nok lidt lavere gennemsnitsfart, men pulsen kommer yderligere i vejret, uden at det bliver hårdere. ;)

Link to comment
Share on other sites

Armoured Female>> Jeg regnede med at jeg skulle jage proteinholdigt vildt, du skulle vaske op og Litopsi bage... :banana:

[Lyden af syngende lussinger fra alle vinkler på fede kinder] :smashtard:

Jarvig>> Jeg er faktisk ret opmærksom på det med kadencen, men i dag er det blevt for lavt, det har du ret i. Jeg havde tiden og pulsen på displayet, og fandt ikke ud af at have kadencen med samtidig. Det var i mine restitutions-pas á 6 minutter kadencen var lavere, derfor bliver snittet lavt. I går da jeg kørte uden deciderede pauser var kadencen 80, og det er også lige i den lave ende, men man plejer vist at sige 80-90 er okay, er det ikke?

Man kan se titlerne på kurverne i toppen. Det "bageste" gule felt med rød streg i toppen er pulsen, den blå er farten, den mørkerøde er højde i meter over havet... Nederst i grafområdet er de intervaller, jeg kørte. De grønne er de aktive perioder, de blå restitutionsperioder.

Nederst er så diverse gennemsnit og totaler.

Og jeg er STADIG en slags powa-bilda, desværre bare en fed en af slagsen - lidt endnu... ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share