klausjensen


klausjensen
 Share

Recommended Posts

Cykling, 23. juli

Distance: 6,4km

Tid: 11.05

Fart, gns: 34,4 km/t

Fart, max: 45,5 km/t

Kadence, gns.: 87rpm

Puls, gns.: 169

Puls, max: 178

Temperatur: 15 grader

Forbrænding: 953 kjoule

Det småregnede og var sent, da jeg kom fra arbejde, så jeg tog bare lige en kort tur med fuld hammer.

cykling_stat_2002_07_23.gif

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu bliver jeg nød til at spørge, hvad er "Limits 1/2/3"? Er det nogle parametre der ikke er blevet indstillet eller er du bare meget optimistisk? :)

Godt at se at cyklen ikke bare ligger og lumrer i sengen. ;)

Dumbell curls

1 x 5 x 17½kg

1 x 5 x 22kg *PR*

1 x 4 x 22kg

1 x 5 x 22kg

Er der stadigvæk lidt strandløve i dig? B)

Link to comment
Share on other sites

Klauses Polar 710 kan indstilles til 3 pulszoner. Man kan via lydsignaler og via at pulstallet holde øje med om man træner inden for den planlagte zone. Pulskurven kan også farvelægges så det tydligt fremgår hvilken zone man arbejder i. Klaus bruger det vist ikke, 30-240 er vist en meget generel zone.

Link to comment
Share on other sites

Homer>> Det er som Arne siger nogle pulsgrænsesæt, jeg ikke rigtig bruger pt. Har brugt dem tidligere, og det er et glimrende værktøj. Jeg kører bare ikke så meget efter min puls lige pt. Men det kommer, når jeg har overbevist mig selv om, at cyklingen er blivende og ikke bare en grille - for så skal jeg have lavet et rigtigt program. Og det kommer til at inkludere træning med pulssæt.

Og Shhh.. Cyklen ligger lige her i sengen ved siden af mig, så lad nu være med at vække den. :)

Og naturligvis er jeg ikke strandløve... Jeg skal bruge store guns til... æh... dødløft! Når man har set mig dødløfte ved man, at jeg skal bruge gode arme og traps med min teknik... ;)

Link to comment
Share on other sites

Good luck - det kommer sgu snart igen - du vender snart til bage til the Iron game!

Bare vi ikke skal til at starte forfra med teknikken og det hele...;)

Godt at se din DL ikke ser slap ud...og dog hvorfor er det nu godt når vi nu konkurrerer lidt der...Øv at jeg sagde det...øvøvøvøv. :D

Link to comment
Share on other sites

Arne>>Skulderen har det rimeligt, ligesom i går, så min date med bænkpres har ikke skadet noget, så vist jeg kan bedømme.

Så nu står den på forced reps med 140kg og lockouts med 220kg...

Eller... ;)

Jeg kører forsigtigt på nu med bænkpres, men der kommer til at gå tid før jeg tør køre i nærheden af max igen, for der er stadig noget der ikke er rigtigt i skulderen.

Jeg vil endda prøve at se om jeg kan squatte engang i næste uge. Umiddelbart kan jeg godt føre mine arme langt tilbage uden ubehag, så det skal prøves. Det bliver dog i min gamle stil - ikke noget stang-nede-på-ryggen-powersquat til mig igen foreløbigt. ;)

Link to comment
Share on other sites

Du kunne også squatte med bred fatning. Det vrider ikke skuldrene i så akavet en stilling som et smalt greb. Til gengæld synes jeg, at det er hårdere ved håndleddene, når man ikke er specielt smidig. Men det er jo ikke håndleddene, du har problemer med.

Squat er i det hele taget en aparte øvelse. Gad vide, hvorfor vi finder os i den... :D

Link to comment
Share on other sites

Bel>>

Jeg bruger normalt også et meget bredt greb, det synes jeg er mest behageligt. Jeg ved godt man lige så godt kan gøre det rigtigt fra starten, og jeg er meget interesseret i at lære teknik. Men jeg tror ikke det helt smalle greb er det rigtige for mig. Det er vigtigt at finde noget man er tilpas med som ikke er helt forkert.

Squat... Pffft!!! :rocketwhore:

Dødløft... :wub::wub:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder lidt, som om I mener bredt greb er noget man kun bruger, indtil man har lært den rigtige teknik. Men bredt greb er nøjagtigt lige så god teknik som smalt greb. Prøv at se videoen med Per Kynebs squatrekord og læg mærke til, hvordan han holder. Det kan ikke blive bredere.

Link to comment
Share on other sites

Njarh... Jeg fik det jo vist sådan af JFK til MOL-træf (smalt), og det er mit klare indtryk han ved, hvad han laver... Men det er det jeg mener, at det passer vist ikke ret godt til mig - måske fordi jeg har længere arme, måske fordi jeg er stiv af for lidt hækling.

Og hvis det er godt nok til Per, såeh... ;)

Link to comment
Share on other sites

grunden til at det er bedrer med et smalt grep i squat, er at man kan holde et bedrer spænd i ryggen.

man skal prøve sig frem, man skal ikke holde breder end skulder og albuer kan holde til det.

det er korrekt at kynep holder helt bredt i hans squat.

men han er jo også en andelse breder end de fleste.

breden over ryggen er jo forskelligt fra en person på 75 kg og op til kyneps knap 150 kg

Link to comment
Share on other sites

Dato: Lørdag, 27. juli 2002

Varighed: 2 timer

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Tung dødløft, singles cycle uge 3

1 x 8 x 50kg

1 x 3 x 100kg

1 x 2 x 130kg

5 x 1 x 162,5kg (4 min løfteinterval)

Phew... Tåff ståff... :devil:

Bænkpres

1 x 8 x 20kg

1 x 6 x 40kg

5 x 3 x 60kg

1 x 2 x 70kg

Lækkert. :) Der er stadig ubehag, og jeg er ret nervøs når jeg løfter, men... De 2x70kg var egentlig ikke planlagt, men jeg ville lige prøve - og det gik okay.

Eksperimenterede med opspænd, inspiret af MOL-træf og de russiske sheiko-løftere, ThomasJ postede links til for nylig. En af deres løftere begynde med at "stå på nakken" med benene på bænken og sætter så fødderne ned - men holder buen og sænker så røven til bænken (men kun lige røre) . Det syntes jeg var en fin måde til at få mere spænd på.

Dumbell Curls

1 x 8 x 14,5kg

1 x 8 x 17kg

1 x 6 x 19,5kg

2 x 5 x 22kg

1 x 6 x 19kg

:rolleyes:

Lateral Raise

1 x 10 x 6kg

3 x 8 x 10kg

Rotator Cuff (navn ukendt)

3 x 12 x 4kg

Dumbell Shrugs

1 x 10 x 22kg

1 x 8 x 32kg

1 x 8 x 37kg

2 x 8 x 42kg

Overall

Var også i powerracket og ville squatte. Men jeg kan ikke få stangen på nakken med armene inden for beslaget overhovedet (uden at gøre noget der ville være tåbeligt og føles meget ubehagelig - i en helt anden kategori end bænkpres). Lavede også lidt stræk-øvelser (ikke at forveksle med hækle-øvelser) for skulderen.

Og så er der dømt frosne ærter med søde gulerødder til skulderen samt proteinshake. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Cykling, 28. juli

Distance: 69,3km

Tid: 2:27:30

Fart, gns: 28,5 km/t

Fart, max: 74,4 km/t

Kadence, gns.: 79rpm

Puls, gns.: 164

Puls, max: 191

Temperatur: 24 grader

Forbrænding: 11794 kjoule

:dead: :dead: :dead: :dead:

Ting artede sig så jeg fik tid til at begive mig ud på en lang cykeltur. Turen gik af små veje til Juelsminde, over Barritskov og af små veje tilbage igen (i ville ikke kende byerne alligevel, såeh...)

Højdepunktet må være en nedkørsel, hvor jeg fik farten op på 74,4km/t - men så troede jeg også jeg skulle dø. :crazy:

Turen var lidt længere end jeg havde regnet med. Jeg har 3 ting på cykelcomputeren når jeg kører: Kadence, fart og puls. Så jeg aner ikke hvor lang tid eller hvor langt jeg har kørt, før jeg kommer hjem.

Jeg gik ret død da der manglede ca. 20km. Min lægge var ved at give op, mine lår syrede på hver eneste lillebitte stigning... Udmattelse... Havde nok fået for lidt energi, og jeg løb tør for vand da der mangelde 20km.

Desværre lykkedes det mig to gange undervejs at afbryde mit pulsur/cykelcomputer, så turen er spredt over tre filer - det vil jeg undersøge om jeg kan samle i en og få totale stats for turen. Derfor ingen fine kurver denne gang. Ovenstående gennemsnit er sjusset ud fra de tre dele af turen, resten har jeg regnet sammen manuelt.

Jeg er så død i hele understellet og hovedet nu, jeg må i seng og samle kræfter.

Link to comment
Share on other sites

Jar Veek Binx>> Litopsi er en tøs!

Det var hævn for den med skulder-stræk tidligere. ;)

:bojo:

Homer>> Jeg er bange for det ikke rækker med c-vitaminer og frosne ærter, hvis jeg skal bide skeer med Armstærk.

Jeg tror det var sidste gang i et stykke tid jeg gik efter at køre så langt, det er simpelt hen for grotesk så smadret jeg er.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share