Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Jeg kender også godt den følelse. Da jeg trænede aikido, BJJ, sports ju-jutsu og styrketræning på engang var det ikke bare min krop der var forvirret - dervar simpelthen alt for meget inde i hovedet.

Så jeg måtte indse at jeg ikke kunne træne alt muligt samtidig - så nu står den på BJJ og styrketræning + en enkelt lektion i Vale Tudo engang i mellem.

Men det går der ok til BJJ. Du gir den godt nok gas, og har da rimelig hurtig fået fat i hvad det drejer sig om. (All hail Graugardo metoden til hastig fremgang).

ang. de lidt hårde ord mht armen. Det var lidt gas. Det er pisseærgeligt med den skade.

Link to comment
Share on other sites

Girevoy:

Hej DBM, jeg kender kun alt for godt, hvor frustrerende det kan vaere at ville alting (og mere til) på en gang. Selv har jeg kun kaempet med at balancere kettlebell-, clubbell- og gym-traening, og jeg kan forestille mig, at det bliver endnu vaerre, når der også bliver blandet boksning og BJJ ind i det hele.

Mht. styrke- og konditionstraening kunne du begynder at foelge CrossFit workout of the day (=verdens bedste GPP program). Gutterne fra CrossFit har sgu styr på sagerne, og du ville overhovedet ikke behoeve at bekymre dig om den del af din traeningplanlaegning. Det er selvfoelgelig bare et par forslag, og jeg håber ikke, at du synes, at jeg blander mig i noget, der ikke vedkommer mig.

Girevoy,

Du (og andre) må hellere end gerne komme med gode forslag!! :4thumbup:

Jeg har faktisk kigget en del på Crossfit, og det er godt stuff! :devil:

Er bare ikke sikker på, at jeg har det rette træningsudstyr til rådighed. Skal man ikke have adgang til ringe mm.? Har du selv prøvet det??

Frank L

Jeg kender også godt den følelse. Da jeg trænede aikido, BJJ, sports ju-jutsu og styrketræning på engang var det ikke bare min krop der var forvirret - dervar simpelthen alt for meget inde i hovedet.

Så jeg måtte indse at jeg ikke kunne træne alt muligt samtidig - så nu står den på BJJ og styrketræning + en enkelt lektion i Vale Tudo engang i mellem.

Men det går der ok til BJJ. Du gir den godt nok gas, og har da rimelig hurtig fået fat i hvad det drejer sig om. (All hail Graugardo metoden til hastig fremgang).

ang. de lidt hårde ord mht armen. Det var lidt gas. Det er pisseærgeligt med den skade.

Hey Frank,

Ja, jeg må nok indse, at jeg også må træffe nogle valg snart! :blush:

Mht. BJJ prøver jeg da at gå lidt til den, men er selv lidt i tvivl om hvor meget jeg fatter :laugh: I går fik jeg dog en smule bedre fat i det. Nu glæder jeg mig bare til jeg lærer nogle submissions på gulvet! :w00t:

Det "hårde ord" blev også taget som gas... og det er der masser af plads til i loggen!

Link to comment
Share on other sites

Er bare ikke sikker på, at jeg har det rette træningsudstyr til rådighed. Skal man ikke have adgang til ringe mm.?

Det smukke ved CrossFit er, at du altid kan tilpasse WOD'en til det udstyr du har til rådighed, og du kan skifte mellem at koere den i gymmen og hjemme med dine kb'er, alt efter hvad du har mest lyst/tid til - ringe er slet ikke noedvendigt, hvis bare du har et sted at koere pullups og dips.

Jeg har endnu ikke koert det selv, men har ladet mig inspirere af det flere gange, og det er helt sikkert på min "to-do"-liste ...

Link to comment
Share on other sites

Kettlebell træning:

Warm up:

2-arm swings: 16/2x20

Clean 'n' press: 16/1x10 h/v

Workout:

Military press: 24/5x5 h/v

Turkish get up: 16/ 3x5 h/v

Snatch: 24/1x12, 2x10 h/v

Swissball crunches:3x20

Okay træning! Var ellers HELT død i kroppen, da jeg vågnede i morges. BJJ-træningen sad stadigvæk i kroppen. Tilmed havde jeg en vildt hård dag på skolen, så jeg overvejede at droppen træningen. Som sagt blev det dog alligevel til en god træning!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg har læst lidt om den der Turkish get-up, hvordan udføres den? :smile:

Det er da en del ting du arbejder på....vægttræning, KB's, boksning... men det ser jo ud til at gå fint :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har læst lidt om den der Turkish get-up, hvordan udføres den?  :smile:

Det er da en del ting du arbejder på....vægttræning, KB's, boksning... men det ser jo ud til at gå fint  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hey Doc,

Cool, at du lige slog et smut forbi min log! :smile: Tjo, jeg arbejder på en del forskellige ting, og det er da også cool nok at være "allround" god, meeeeen ulempen er jo bare, at man aldrig bliver RIGTIG god til noget! Planen er faktisk, at jeg skal prioritere lidt her i fremtiden. Jeg har bare vildt svært ved at vælge! Eller det vil sige - det er ikke så svært at vælge, mere at fravælge noget! :blush:

Mht. TGU er det en ond øvelse. Der var et meget godt videoklip på KJ's hjemmeside, men den er jo desværre nede nu! :mad:

Du kan se den her: Link

Jeg laver dog lunges-variationen og kun med kettlebells. Skal ikke nyde noget af at ligge sådan med en vægtstang!! Har du planer om at lave den???

Link to comment
Share on other sites

Eter et par (3) dages træningsfri, var kroppen igen i dag klar til lidt træning. Her bagefter kan jeg virkelig mærke hvor tiltrængt hviledagene var! Er stadig ikke afklaret med hvad og hvor meget jeg skal træne, så jeg fortsætter bare hvor jeg slap :blush:

Dagens træning:

BJJ 1,5 time.

Fed træning, hvor jeg lærte et par tricks :4thumbup: Bl.a. af Frank L, som lige gjorde mig opmærksom på hvorfor jeg skal få taget mig sammen til at købe en skridtbeskytter! :blink::blink:

+

Pullups:

15

3x10

KB-front squat:

2x24/3x8 PR!

Dips:

3x15

Hanging leg raises:

3x10

KB-military press:

2x24/3x5 PR!

Endnu engang er jeg lidt lumsk med et par "lette" PR's :wink: Jeg har aldrig prøvet double-KB øvelser, så det gav ligesom sig selv! :laugh:

I øvrigt kan jeg IKKE få nogen KB-squat varianter til at gå ordentlig i benene. Tror jeg skal holde mig til pistols.

Link to comment
Share on other sites

Boksning:

1,5 time

- For tung og lidt for dårlig teknik. Desuden forstuvede jeg min kno på venstre pegefinger på tindingen af en klubkammerat. :tongue: Jeg håber den snart er klar igen!

Pullups:

3x10

Link to comment
Share on other sites

Fed træning, hvor jeg lærte et par tricks  :4thumbup: Bl.a. af Frank L, som lige gjorde mig opmærksom på hvorfor jeg skal få taget mig sammen til at købe en skridtbeskytter!  :blink:  :

:devil: det er ikke sådan når man ikke kan finde ud af det der smarte judo-kast (Uchi-mata) og derfor kommer til at "løfte" modstanderen ved at presse læggen mod hans kønsdele...

:innocent:

Med skridtbestykker af stål er hot - så kan du lave det ondeste move aka CUP-FUCK!!

Men øv - jeg havde troet at du havde husket på hvorfor man ikke skal forsøge at bænkpresse en modstander der har taget mount :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Løbetræning onsdag:

Opvarmning:

1x ca. 2000 meter.

Interval:

6x800 meter.

Mellem intervallerne blev der lavet forskellige bodyweight-drills - pushups, crunches, lunges mm. (20 reps pr. gang)

En hård omgang!

I dag:

Let løb i skoven - tid ukendt. Mest af alt en form for aktiv restitution. :dry:

Jeg er ved at gå AMOK over min work capacity for tiden! Efter de 3 hviledag var jeg fit for fight mandag, men i dag synes jeg allerede, at jeg er ved at blive udkørt igen. Blev også nødt til at droppe dagens vægttræning, da der simpelthen ikke var overskud til det. Det pisser mig VIRKELIG af!! :mad: Det er FOR længe siden, jeg har fået lavet noget seriøst dødløft og weighted chins+dips!

Måske bruger jeg flere kræfter på BJJ og boksning end jeg tror, måske er det fordi, jeg har et hårdt program med uddannelsen, måske skulle jeg bare tage mig sammen og stoppe tuderiet!?

Frank L

Men øv - jeg havde troet at du havde husket på hvorfor man ikke skal forsøge at bænkpresse en modstander der har taget mount

Man kan jo ikke huske det hele, vel! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Vægttræning feat. Jhax:

Dødløft:

2x10x70

1x5x100

3x5x120

Pullups:

1x5x10

5x5x15

Dips:

3x15

1x5x25

1x4x40

Bænkpres:

1x8x50

3x5x80

Til forandring havde jeg ikke rigtig nedtur over de ærgerlige vægte jeg smider rundt med for tiden. Kan simpelthen ikke forvente andet, når jeg ikke har løftet vægte i næsten 14 dage. Hvem sagde HIT?? :laugh:

Alligevel synes jeg, som før nævnt, at kettlebell træningen har en udmærket overførsel til den traditionelle vægttræning!

Det var super cool at teame up med Jhax i dag... nu har han endelig fået taget sig sammen til at melde sig ind :4thumbup:

Frank L:

Listen to my wise word!!

OR ELSE!!

Jeg må se at komme lidt mere til træning, så jeg kan sætte dig lidt på plads :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Sad lige og spekulerede...

Hvad er din fidus i at køre pullups og dips, to dage i træk  ??

<{POST_SNAPBACK}>

Hey Jhax!!

Kort fortalt er fidusen vel at blive bedre (stærkere) i to af mest suveræne øvelser! Jeg holder mig jo (nogenlunde) fra failure og skifter workloaden en del - ekstra vægt/kropsvægt. Hellere to dage i træk med kongeøvelser end at skifte til en eller anden ubrugelig skodøvelse :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Sad lige og spekulerede...

Hvad er din fidus i at køre pullups og dips, to dage i træk  ??

<{POST_SNAPBACK}>

Hey Jhax!!

Kort fortalt er fidusen vel at blive bedre (stærkere) i to af mest suveræne øvelser! Jeg holder mig jo (nogenlunde) fra failure og skifter workloaden en del - ekstra vægt/kropsvægt. Hellere to dage i træk med kongeøvelser end at skifte til en eller anden ubrugelig skodøvelse :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Nemlig :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hey Dan

Hvordan står det til?

/KJ,RKC

<{POST_SNAPBACK}>

Hey, Kenneth!

Skulle faktisk lige til at skrive i din log, men nu svarer jeg bare her! Det står egentlig okay til med træningen... udover den ædvanlige forvirring med målsætning osv. Pt. står den jo både på: Boksning, BJJ, KB, vægte, løb + det træning jeg har på skolen! :dry:

Nu bliver vejret jo snart godt, og så er der jo basis for en masse udendørs KB-træning! Jeg skal ha' banket mine snatches lidt op, så gode forslag til metoder vil blive værdsat :smile: Hvad tror du i øvrigt ville være et godt (realistisk) mål for mig? (Jeg vejer vel omkring de 75-77 kg.)

I øvrigt har jeg lige et par spørgsmål til diverse former for KB-squat! Nu har jeg nogenlunde stærke ben, og har sgu svært ved at lave noget som rigtig træner dem (med KB's) Jeg bliver træt alle mulige andre steder i kroppen, langt før mine ben rigtig kan mærke det! I overhead squat er det fx min skulder som giver op først! Skal jeg mon bare holde mig til pistols (som stadigvæk er CRAZY hårde for mig! :devil: )

Link to comment
Share on other sites

Hey Dan

Hvordan står det til?

/KJ,RKC

<{POST_SNAPBACK}>

Hey, Kenneth!

Skulle faktisk lige til at skrive i din log, men nu svarer jeg bare her! Det står egentlig okay til med træningen... udover den ædvanlige forvirring med målsætning osv. Pt. står den jo både på: Boksning, BJJ, KB, vægte, løb + det træning jeg har på skolen! :dry:

Nu bliver vejret jo snart godt, og så er der jo basis for en masse udendørs KB-træning! Jeg skal ha' banket mine snatches lidt op, så gode forslag til metoder vil blive værdsat :smile: Hvad tror du i øvrigt ville være et godt (realistisk) mål for mig? (Jeg vejer vel omkring de 75-77 kg.)

I øvrigt har jeg lige et par spørgsmål til diverse former for KB-squat! Nu har jeg nogenlunde stærke ben, og har sgu svært ved at lave noget som rigtig træner dem (med KB's) Jeg bliver træt alle mulige andre steder i kroppen, langt før mine ben rigtig kan mærke det! I overhead squat er det fx min skulder som giver op først! Skal jeg mon bare holde mig til pistols (som stadigvæk er CRAZY hårde for mig! :devil: )

<{POST_SNAPBACK}>

Pistols må være vejen frem for dig (de er ALTID vejen frem) indtil du anskaffer dig et par 32kgs kettlebells. En 16 og en 24kgs i front squat er ikke det vilde- du er jo en stærk gut! Fortsæt med pistols- der har du udfordring nok til lang tid frem.. FYI jeg bruger kun yderst sjældent tid på front squat.....

mht. antallet af snatches der skal op, så har du flere muligheder... bl.a breathing ladders og reverse ladders er blandt mine farvoritter!!! tænk på at øge den totale volumen hver gang og forkort hviletiden mellem sæt- så er det mindre vigtigt hvor mange du laver i hvert sæt.

/KJ

Link to comment
Share on other sites

1. træning (formiddag):

1,5 times træning på forhindringsbane. :devil:

2. træning (aften):

1,5 times BJJ.

- Rigtig god træning :4thumbup:

Pistols må være vejen frem for dig (de er ALTID vejen frem) indtil du anskaffer dig et par 32kgs kettlebells. En 16 og en 24kgs i front squat er ikke det vilde- du er jo en stærk gut! Fortsæt med pistols- der har du udfordring nok til lang tid frem.. FYI jeg bruger kun yderst sjældent tid på front squat.....

mht. antallet af snatches der skal op, så har du flere muligheder... bl.a breathing ladders og reverse ladders er blandt mine farvoritter!!! tænk på at øge den totale volumen hver gang og forkort hviletiden mellem sæt- så er det mindre vigtigt hvor mange du laver i hvert sæt.

/KJ

Jeg holder mig til pistols. Skal ha' arbejdet lidt med min fleksibilitet, og er så småt begyndt på Pavels RIS. Så må vi se om jeg kan komme igang med det :blush:

Jeg har trænet med 2x24 KB, men det gør vist ikke jobbet for mine ben... Så pistols it is :4thumbup:

Jeg skal vist i øvrigt også snart have mig en ekstra 24 kg til hjemmetræningen.. :devil:

Jeg tror måske jeg giver reverse ladders en chance!

Tak for inputs, Kenneth! Altid rart med lidt gode råd i loggen...

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Dødløft:

2x10x70

1x5x100

3x3x130

Bænkpres:

1x8x70

3x5x80

Chinups:

1x10

3x5x20

Dips:

20

2x15

Dragon Flags:

3x8

Et par af styrkeløfterne var meget hjælpsomme mht. bænkpres teknik i dag. Det var helt overbeviste om, at jeg nemt havde 100+ i mig med den rette teknik osv. Så det brugte de en del tid på at forklare mig! Jeg nænnede ikke at sige, at jeg egentlig ikke rigtig bryder mig om bænkpres og faktisk kun træner den sporadisk, da den er en del af en test på skolen! :innocent:

Nu står den på kettlebells det næste stykke tid. Det bliver fedt!! :devil:

Jhax:

OK!

Masser af discoøvelser ala 6x6 

Og en ordentlig røvfuld Deca

:laugh::laugh::laugh: Jeg vil ikke blande mig i din og pops business :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Var det Horst der gav dig tips til bænkpressen?  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Nope, ingen tips fra ham i dag.... i øvrigt giver han ikke tips, men råber :laugh: I hvert fald af sine egne løftere! Ren Dolph :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share