Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Et par af styrkeløfterne var meget hjælpsomme mht. bænkpres teknik i dag. Det var helt overbeviste om, at jeg nemt havde 100+ i mig med den rette teknik osv. Så det brugte de en del tid på at forklare mig! Jeg nænnede ikke at sige, at jeg egentlig ikke rigtig bryder mig om bænkpres og faktisk kun træner den sporadisk, da den er en del af en test på skolen! 

Om du kan lide den eller ej, så er det vel altid en fordel med bedre teknik, så du kan løfte mere - lige meget hvilken øvelse det er!

...Og hvem siger nej til at løfte mere i bænkpres (uden det kommer på bekostning af noget andet) ?!?! :blink::wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej DBM :bigsmile:

Tusind tak for svar i mine nye LOG. Har siddet og læst din log igennem, og det er jo skræmmende så tæt på hinanden vi ligger i de forskellige øvelser.

Vil også snuse i din LOG fremover. ALtid godt at kunne lure lidt cirkusøvelser over.

Hvor kender du iøvrigt Kenneth Jay fra? Jeg var i militæret med ham :w00t:

Hygge, og god HÅRD træning.

Med venlig hilsen Jacob

Link to comment
Share on other sites

simondj:

Om du kan lide den eller ej, så er det vel altid en fordel med bedre teknik, så du kan løfte mere - lige meget hvilken øvelse det er!

...Og hvem siger nej til at løfte mere i bænkpres (uden det kommer på bekostning af noget andet) ?!?!

Hey simondj,

Selvfølgelig er det altid en fordel at kunne løfte mere - selv i bænkpres :wink:

Der er en del grunde til, at jeg skrev som jeg gjorde. Bl.a. synes jeg, at den teknik styrkeløftere bruger er direkte latterlig. Jeg kan ikke bruge nogle ekstra kg på stangen, hvis det fx betyder, at jeg skal ligge bro. I øvrigt ville jeg jo skulle bruge tid på at lære en ny stil, så det ville jo nok blive på bekostning af noget andet.

Jeg kunne nok også hente nogle ekstra kg ved at bruge udstyr, men det kan jeg jo heller ikke bruge til noget. Rent faktisk er jeg ved at dø af grin, når SL'erne tager hopper i deres udstyr. Plasticposer på hænderne og hva har vi?! :laugh:

Guarden:

Hej DBM 

Tusind tak for svar i mine nye LOG. Har siddet og læst din log igennem, og det er jo skræmmende så tæt på hinanden vi ligger i de forskellige øvelser.

Vil også snuse i din LOG fremover. ALtid godt at kunne lure lidt cirkusøvelser over.

Hvor kender du iøvrigt Kenneth Jay fra? Jeg var i militæret med ham 

Hygge, og god HÅRD træning.

Med venlig hilsen Jacob

Hej Jacob,

Du skal være mere end velkommen til at snuse i min log - ligesom gode råd også vil være det!! Jeg håber på at kombinere kettlebells med sandsæktræning til sommer, så der kan du sikkert dele ud af dine erfaringer! Du har jo også det teoretiske på plads :4smartass:

Ret cool, at vi også ligger tæt på hinanden både i de personlige stats og de forskellige øvelser!!

Mht. Kenneth "kender" jeg ham gennem kettlebells. Han er min faste kettlebell-pusher.

Lidt LOG-info:

Min fedt% har vist sneget sig over de 10% :dry: Der er liiige lidt for meget på sideben. Det er noget, som ganske stille roligt er sket siden jul. Den store træningsmængde har gjort mig ekstra sulten, og jeg har bare spist løs. Den har selvfølgelig stået på sund kost (lyst kød, fisk, groft brød, frugt, grønt og olier), men jeg har da også været ude at spise en enkelt gang eller to! (Det skal der sgu også være plads til)

Jeg må dog desværre indse, at selvom min fedt% fra naturens side ikke er specielt lav, føler jeg mig fysiks bedst tilpas lige under de 10%

Så planen var faktisk at træne hårdt i påsken og spise ekstra godt, for derefter at være lidt mere restriktiv efter påsken.

Jeg var lidt utilpas i aftes (og skippede BJJ) tænkte at jeg lige så godt kunne udnytte tiden til at få spist lidt god chokolade. Det blev så til en hel plade mørk chokolade med nødder.. Det er min mave åbenbart ikke vant til, og det har kostet mig mavekramper hele nattet og det meste af dagen.

Jeg fik tvunget havregrød ned, men det gjorde det sgu bestemt ikke bedre.. Jeg har ik rigtig lyst til den normale sunde kost, så indtil jeg får det bedre bliver det maven og hjernen der bestemmer. Heller få lidt for meget end for lidt i sådan en situation... så kan man altid "cutte" lidt længere - hvis det sku' blive nødvendigt!

Nå sikke en fristil.... :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Guarden:
Hej DBM 

Tusind tak for svar i mine nye LOG. Har siddet og læst din log igennem, og det er jo skræmmende så tæt på hinanden vi ligger i de forskellige øvelser.

Vil også snuse i din LOG fremover. ALtid godt at kunne lure lidt cirkusøvelser over.

Hvor kender du iøvrigt Kenneth Jay fra? Jeg var i militæret med ham 

Hygge, og god HÅRD træning.

Med venlig hilsen Jacob

Hej Jacob,

Du skal være mere end velkommen til at snuse i min log - ligesom gode råd også vil være det!! Jeg håber på at kombinere kettlebells med sandsæktræning til sommer, så der kan du sikkert dele ud af dine erfaringer! Du har jo også det teoretiske på plads :4smartass:

Ret cool, at vi også ligger tæt på hinanden både i de personlige stats og de forskellige øvelser!!

Mht. Kenneth "kender" jeg ham gennem kettlebells. Han er min faste kettlebell-pusher.

Lidt LOG-info:

Min fedt% har vist sneget sig over de 10% :dry: Der er liiige lidt for meget på sideben. Det er noget, som ganske stille roligt er sket siden jul. Den store træningsmængde har gjort mig ekstra sulten, og jeg har bare spist løs. Den har selvfølgelig stået på sund kost (lyst kød, fisk, groft brød, frugt, grønt og olier), men jeg har da også været ude at spise en enkelt gang eller to! (Det skal der sgu også være plads til)

Jeg må dog desværre indse, at selvom min fedt% fra naturens side ikke er specielt lav, føler jeg mig fysiks bedst tilpas lige under de 10%

Så planen var faktisk at træne hårdt i påsken og spise ekstra godt, for derefter at være lidt mere restriktiv efter påsken.

Jeg var lidt utilpas i aftes (og skippede BJJ) tænkte at jeg lige så godt kunne udnytte tiden til at få spist lidt god chokolade. Det blev så til en hel plade mørk chokolade med nødder.. Det er min mave åbenbart ikke vant til, og det har kostet mig mavekramper hele nattet og det meste af dagen.

Jeg fik tvunget havregrød ned, men det gjorde det sgu bestemt ikke bedre.. Jeg har ik rigtig lyst til den normale sunde kost, så indtil jeg får det bedre bliver det maven og hjernen der bestemmer. Heller få lidt for meget end for lidt i sådan en situation... så kan man altid "cutte" lidt længere - hvis det sku' blive nødvendigt!

Nå sikke en fristil.... :sleeping:

<{POST_SNAPBACK}>

Heysa. Ville være cool hvis du havde nogle gode forslag til intervaller på sandsækken som du plejer at køre. Altid godt med lidt variation i vores branche, hvor ikke 2 træningspas ligner hinanden :bigsmile:

Hyg dig. Jeg har forresten svaret dig på compex halløj i min LOG. Du kan evt. tjekke deres hjemmeside www.compex.info

Med venlig hilsen Jacob :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hey Dan

Hvordan står det til?

/KJ,RKC

<{POST_SNAPBACK}>

Hey, Kenneth!

Skulle faktisk lige til at skrive i din log, men nu svarer jeg bare her! Det står egentlig okay til med træningen... udover den ædvanlige forvirring med målsætning osv. Pt. står den jo både på: Boksning, BJJ, KB, vægte, løb + det træning jeg har på skolen! :dry:

Nu bliver vejret jo snart godt, og så er der jo basis for en masse udendørs KB-træning! Jeg skal ha' banket mine snatches lidt op, så gode forslag til metoder vil blive værdsat :smile: Hvad tror du i øvrigt ville være et godt (realistisk) mål for mig? (Jeg vejer vel omkring de 75-77 kg.)

<{POST_SNAPBACK}>

Angående at øge i ballistiske øvelser, så synes jeg, at GTG er vejen frem. Og selvom det kan lyde lidt tvivlsomt, så ville jeg råde dig til at køre en hulens masse reps i swings. Dette har øget min rygstyrke meget. Og man behøver ikke bekymre sig om, hvorvidt man trasher håndfladerne med dem. De er selvfølgeligt ikke så specifikke hvad angår grebstræning, men efter et sæt a 50 gentagelser med en 2pod er mine små puny underarme nu alligevel godt ristede og det er ligeledes mit greb, der giver op efter de ca 60 (at resten af kroppen er udemærket tilfreds med det er så en anden sag).

Kenneths råd er selvfølgeligt godt, men jeg mener det kan suppleres med en masse swings :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

Så er det vist på tide, at der igen bliver skrevet lidt i loggen. Der er ikke blevet trænet pga. føromtalte maveonde. Det var åbenbart værre end først antaget, og jeg har haft de vildeste mavekramper hvilket bl.a. kostede mig et akut lægebesøg! Jeg er stadigvæk ikke på toppen - så heller ingen træning i dag.

Kosten har bestemt ikke været optimal... :dry: Umiddelbart ligner det et kombineret muskeltab og fedt-gain - den fysiske form tør jeg ikke engang tænkte på! :dry:

Pt. føles det uoverskueligt at ramme min tidligere form igen, men der er vel ikke andet at gøre end at komme igang, når kroppen igen er på højkant!

Guarden:

Heysa. Ville være cool hvis du havde nogle gode forslag til intervaller på sandsækken som du plejer at køre. Altid godt med lidt variation i vores branche, hvor ikke 2 træningspas ligner hinanden 

Hyg dig. Jeg har forresten svaret dig på compex halløj i min LOG. Du kan evt. tjekke deres hjemmeside www.compex.info

Med venlig hilsen Jacob

Hey Jacob,

De hårdeste intervaller er, efter min mening, dem hvor man arbejder fx 15-30 sek. på sækken - efterfulgt af 15-30 sek. med forskellige øvelser (diverse mavebøjninger, armbøjninger, "mountain-climbers", bodyweightsquats etc.)

Bare 3-4 min. af den slags er sgu nok til at se stjerner.. :blink::devil:

Ved ikke om det var noget i den stil du tænkte på??

jsc:

Angående at øge i ballistiske øvelser, så synes jeg, at GTG er vejen frem. Og selvom det kan lyde lidt tvivlsomt, så ville jeg råde dig til at køre en hulens masse reps i swings. Dette har øget min rygstyrke meget. Og man behøver ikke bekymre sig om, hvorvidt man trasher håndfladerne med dem. De er selvfølgeligt ikke så specifikke hvad angår grebstræning, men efter et sæt a 50 gentagelser med en 2pod er mine små puny underarme nu alligevel godt ristede og det er ligeledes mit greb, der giver op efter de ca 60 (at resten af kroppen er udemærket tilfreds med det er så en anden sag).

Kenneths råd er selvfølgeligt godt, men jeg mener det kan suppleres med en masse swings

Hey jsc,

GTG har selv været en del af mine overvejelser. Det er så dejlig ukompliceret! Jeg har faktisk kun brugt swings til opvarmning, men skal måske til at lave lidt flere!? Så kan jeg også skære (endnu mere) ned på dødløften :wink:

Tak for de gode råd :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej Dan.

Jeps, det var noget i den stil. Jeg plejer nu som regel at køre nogle kortere intervaller for at kunne holde en høj intensitet i forhold til max. Er mest interesseret i at kunne slå brøle-hårdt i kort tid, og derefter hurtigt restituere som skipper skræk på spinat :bigsmile: Laver f.eks. først et interval med slag, efterfulgt af aktiv restitution hvor jeg øver benarbejde/benteknikker mod sandsækken.

God bedring med mavsen. :4thumbup:

Plus Ultra :4mewantfood:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Stadigvæk ikke på toppen. Planen var lidt let styrketræning, men kroppen sagde nej!

Jeg er virkelig SÅ nede over at bare kunne se til, mens min form ryger mere og mere i vasken :crybaby:

Guarden:

Hej Dan.

Jeps, det var noget i den stil. Jeg plejer nu som regel at køre nogle kortere intervaller for at kunne holde en høj intensitet i forhold til max. Er mest interesseret i at kunne slå brøle-hårdt i kort tid, og derefter hurtigt restituere som skipper skræk på spinat  Laver f.eks. først et interval med slag, efterfulgt af aktiv restitution hvor jeg øver benarbejde/benteknikker mod sandsækken.

God bedring med mavsen. 

Plus Ultra

Sådan kan jeg faktisk også bedst lide det! :4thumbup: :devil: Nu er det jo som regel min træner, som bestemmer, hvad jeg skal lave - og det er vist normalt ca. 15 sek! De lidt længere intervaller er dog gode for udholdenheden, som må siges at være min svage side ift. at slå hårdt! bl.a. pga. af min styrketræning bliver jeg træt og syrer hurtigt til. Så kan det sgu være hårdt at holde armene oppe = et par falde til mig :4boxing:

Link to comment
Share on other sites

Sur røv med, hej hej frokost :eh:

Håber organismen kommer i vinkel snart, så vi kan :kickass: i Ares forhåbentligt allerede torsdag/fredag.

Nu håber jeg ikke at du er så medtaget, at jeg :freaked: når jeg ser dig :tongue:

I det store perspektiv betyder jo ikke en døjt. Som du selv siger er det sikkert kun godt, når alt kommer til alt.

Link to comment
Share on other sites

Ondt i maven eller ej... nu skal der trænes igen!! :devil:

Formiddag:

Selvforsvar 1,5 time.

Aften:

BJJ 1,5 time

+

Dips:

2x15

2x10

Pullups:

2x10

2x8

KB-snatch:

24/3x10 h/v

Jeg havde faktisk overraskende meget energi til formiddags træning, men den smule styrketræning jeg lavede efter BJJ, var overraskende hård. Håber sgu styrken vender hurtigt tilbage!! :mad:

Link to comment
Share on other sites

Havde det af H****** til i morgen, så jeg måtte droppe morgenløb :mad::mad: MEGET nedtur - især i det her super vejr!

Nå, jeg fik sovet et par time, nogle piller af lægen og så lokkede Jhax med en tur i jernkælderen.

Aftentræning feat. Jhax:

Dødløft:

2x10x70

3x5x120

Bænkpres:

1x8x70

1x4x90

1x100 miss

3x5x80

(Jhax, fejlvurderede de 100 lidt, så den blev lige spottede op. Følte ellers, at jeg godt kunne have fået den op. Nok alligevel meget godt, min træningspause, sygdom i kroppen og styrke pt. taget i betragtning)

Pullups:

5x5x10

(Easy)

Dips:

3x15

Hanging leg raises:

3x10

Janda situps:

3x10

Alt taget i betragtning var det vel nogenlunde. Det var cool at træne med Jhax igen... vi havde jernkælderen helt for os selv, (minus et par håndboldpiger til sidst) og vi fyrede op for en vild gang "ELDORADO-WORKOUT". Jhax fik mig endda presset op i bænk, og han fyrede selv en masse PR's af!

Flexi:

Du må sgu da få brændt nogle kalorier af med alle de aktiviteter du kaster dig ud i..! 

Ved du hvad din fedt% ligger på?

Ja, jeg får da nok omsat nogle kcal. Min læge grinte faktisk af min natmad i dag :laugh:

Jeg ved ik' helt hvor mange, men overvejer snart at forsøge lidt kcal.-tælling. Det er efterhånden længe siden. Normalt er jeg mest til C. Bass' cutte metoder!

Mht. min fedt% har jo jo skrevet lidt om det på forrige side :wink: Det har vist sneget sig lidt over de 10 (tror jeg da) Regner med at den skal lidt ned igen, selvom massen jo ik er hvad den har været.. slet ik' efter den seneste uge. Selvom jeg ik rigtig skal bruge den, er det jo rart, at der er lidt at tage af når jeg går ned i fedt%

Link to comment
Share on other sites

Kroppen vil stadig ikke som jeg vil... mentalt er det også ved at blive lidt hårdt ikke at kunne give den gas! :crybaby:

Jeg ville enten ha' været til boksning eller BJJ i dag, men jeg kunne allerede i nat mærke, at det nok ville være en dum idé!

Droppede egentlig alle træningsplaner, men efter jeg havde handlet, kørte bilen helt af sig selv til jernkælderen!?! :blink:

Når jeg alligevel var der:

Military press:

2x6x40

3x5x50

Chinups:

1x10x10

3x5x20

Dips:

1x10x15

3x5x25

Pistols:

3x6 h/v

Dragon flags:

3x8

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

BJJ: 1,5 time (rigtig fed træning!)

+

3 runder

Pullups:12

Dips:15

Hanging leg raises:10

Pistols:6

KB-swings 24 kg:20

+ lidt løst klatring i reb

Der blev lige snakket lidt for meget mellem et par af de første sæt, men ok gas på de sidste!

Min mave var godt nok ramt af DOMS pga. dragon flags i lørdags :w00t: Det var længe siden jeg havde lavet dem, plus jeg ændrede lidt på min teknik. Den sad åbenbart godt i sækken! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

BJJ: 1,5 time (rigtig fed træning!)

+

3 runder

Pullups:12

Dips:15

Hanging leg raises:10

Pistols:6

KB-swings 24 kg:20

+ lidt løst klatring i reb

Der blev lige snakket lidt for meget mellem et par af de første sæt, men ok gas på de sidste!

Min mave var godt nok ramt af DOMS pga. dragon flags i lørdags  :w00t: Det var længe siden jeg havde lavet dem, plus jeg ændrede lidt på min teknik. Den sad åbenbart godt i sækken!  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Fedt træningspas mester. Godt at se at der er andre der hygger sig med dragonflags og rebklatring.. COOOOOOL

Hyg dig.

PLUS ULTRA :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

BJJ: 1,5 time (rigtig fed træning!)

+

3 runder

Pullups:12

Dips:15

Hanging leg raises:10

Pistols:6

KB-swings 24 kg:20

+ lidt løst klatring i reb

Der blev lige snakket lidt for meget mellem et par af de første sæt, men ok gas på de sidste!

Min mave var godt nok ramt af DOMS pga. dragon flags i lørdags  :w00t: Det var længe siden jeg havde lavet dem, plus jeg ændrede lidt på min teknik. Den sad åbenbart godt i sækken!  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Fedt træningspas mester. Godt at se at der er andre der hygger sig med dragonflags og rebklatring.. COOOOOOL

Hyg dig.

PLUS ULTRA :4mewantfood:

<{POST_SNAPBACK}>

He he, ja vi må sgu ha' nogle fælles gener med de træningsinteresser :laugh:

Rebklatring er freakin' hårdt... kunne godt tænkte at kunne starte fra siddende position på gulvet og så nå toppen! Meeen der er lige et lille stykke vej endnu :blush:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

BJJ: 1,5 time (rigtig fed træning!)

+

3 runder

Pullups:12

Dips:15

Hanging leg raises:10

Pistols:6

KB-swings 24 kg:20

+ lidt løst klatring i reb

Der blev lige snakket lidt for meget mellem et par af de første sæt, men ok gas på de sidste!

Min mave var godt nok ramt af DOMS pga. dragon flags i lørdags  :w00t: Det var længe siden jeg havde lavet dem, plus jeg ændrede lidt på min teknik. Den sad åbenbart godt i sækken!  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Godt at se du er ved at få gang i træningen igen Dan :smile:

Link to comment
Share on other sites

Boksetræning: 1,5 time. :4boxing:

+

Pullups:

1,2,3,4,5

1,2,3,4,5

1,2,3,4,5

Et stykke tid siden jeg sidst var til boksetræning! Min kno gjorde stadig lidt ondt, og den er også lidt hævet nu - men fedt at være tilbage i ringen! Kunne godt mærke min timing var lidt dårlig. Til gengæld var der rigtig god power i mine slag, så jeg forsøgte med en lidt mere aggressiv stil.. lidt ala Tyson :devil: (ingen sammenligning i øvrigt :tongue: )

Det var sjovt nok, men nok ik en stil, som passer til mig - især ikke hvis jeg møder en som slår rigtig hårdt :w00t:

Teddy, tak buddy...

Link to comment
Share on other sites

Aftenløb: 40 min. inkl. 5x ca. 130 meter bakkesprint! Rigtig gode ben :4thumbup: Måske pga. en længere løbepause!?

I øvrigt var jeg ved at blive låst inde i en bælgragende mørk park. Var ikke klar over, at den lukkede kl 21. Pludselig stod der en gammel vagtmand med en lommelygte på toppen af bakken, og spurgte om jeg ikke gerne ville ud. Så blev det ikke til flere bakkesprint, og jeg måtte vende næsten hjem :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share