Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Guest DBM

Tak allesammen!! :smile:

Lørdag havde jeg igen lyst til lidt gym-løft og igen blev jeg mødt af en lukket dør! :mad: Jeg valgte dog at tage det som et tegn på en ekstra hviledag! (Nok også en god idé, da jeg igen er begyndt at vågne om nattten med ondt i kroppen! :dry: )

Så jeg har slappet total af i 2 dage og fået masser af GOD mad! :4mewantfood: I går var jeg med kæresten på et af mine yndlingsspisesteder: Link og i dag lavede hun de vildeste kyllinge sandwich til mig :blush:

Så der var god energi til lidt aften træning!

Kettlebelltræning:

2hand-Swings:3x20 x 24

Snatch:12,11,10,9,8,7,6,5,4,3,2,2 x 24

Military press:3x8 x 24

Janda sit ups:3x12

Dagens KB-snatch kostede 2 vabler på den venstre hånd. den ene en lækker blodig en ved lillefingeren! :devil:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Guest DBM
Hov faldt lige tilfældigvis over den her, godt at se du holder dig kørende, Dan!  :4thumbup:

Vi ses til træning i morgen aften, du skulle jo nødigt falde af på den ;-)

<{POST_SNAPBACK}>

Hva' satan sensei...

Velkommen til loggen - nu bliver der sgu holdt øje med mig! :laugh:

Jeg er klar til at blive owned til træning i morgen :devil::wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest DBM

Træning formiddag:

Selvforsvar 1,5 time. Bl.a. med noget boksning - savner faktisk at boske fast!

Træning aften:

BJJ 1,5 time. Rigtig god træning, selvom der var ret mange til træning! :4thumbup:

Jeg fatter lidt mere, men det er stadig lidt svært at sætte alle tingene sammen under sparring. Jeg er dog begyndt at få folk til at klappe ud - Sikkert mere held end forstand, men hva' fanden :laugh: Generelt bliver jeg dog stadig ejet...

Aften CoC trænig:

Diverse #1 (Jeg bliver aldrig et grip-monster!)

Link to comment
Share on other sites

Efter en rigtig hård og stresset dag, var jeg klar til at sætte PR i KB-snatch!

Jeg fik dog kun lige varmet lidt op med nogle swings før lænden stod af! :mad:

Det gav nogle jag, og smerterne virkede ikke umiddelbart som om de kom fra musklerne. Jeg forsøgte at strække lidt ud og gå igang igen, men uden held!

Jeg er ret nervøs for, at det er noget som sætter mig ud af spillet.... det ville være et rigtig skod tidspunkt at blive skadet på. Især hvis jeg hverken kan dødløfte lave snatches eller swings!!

:crybaby:

Link to comment
Share on other sites

Efter en rigtig hård og stresset dag, var jeg klar til at sætte PR i KB-snatch!

Jeg fik dog kun lige varmet lidt op med nogle swings før lænden stod af!  :mad:

Det gav nogle jag, og smerterne virkede ikke umiddelbart som om de kom fra musklerne. Jeg forsøgte at strække lidt ud og gå igang igen, men uden held!

Jeg er ret nervøs for, at det er noget som sætter mig ud af spillet.... det ville være et rigtig skod tidspunkt at blive skadet på. Især hvis jeg hverken kan dødløfte lave snatches eller swings!!

:crybaby:

<{POST_SNAPBACK}>

WTF.. Fanme surt mester.

Never give up :4crutches:

Link to comment
Share on other sites

Hej Dan

Jeg har et par råd fra udgangspunktet her :smile:

Man kan selvsagt ikke stille diagnoser på nettet - derfor er du nødt til selv at forholde dig til din ryg.

Umiddelbart kunne jeg forstå, at smerten kun kommer når du er "på vej forover"?

Som McKenzie mand tænker jeg jo straks discusproblematik :laugh:

Tjek siden her, og følg rådene præcist. Bagefter kan du evt fortælle hvordan det gik - så skal jeg nok se på det :smile:

Mht. røntgen: Det er kun ganske få gange relevant - derfor bør du gå omkring lægen, få en henvisning til fys, og så tage den derfra (evt MR scanning). Men ingen røntgen, OK? :smile:

God bedring!

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Hej Dan

Jeg har et par råd fra udgangspunktet her  :smile:

Man kan selvsagt ikke stille diagnoser på nettet - derfor er du nødt til selv at forholde dig til din ryg.

Umiddelbart kunne jeg forstå, at smerten kun kommer når du er "på vej forover"?

Som McKenzie mand tænker jeg jo straks discusproblematik :laugh:

Tjek siden her, og følg rådene præcist. Bagefter kan du evt fortælle hvordan det gik - så skal jeg nok se på det  :smile:

Mht. røntgen: Det er kun ganske få gange relevant  - derfor bør du gå omkring lægen, få en henvisning til fys, og så tage den derfra (evt MR scanning). Men ingen røntgen, OK? :smile:

God bedring!

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Jørgen!

Tak for svaret. Jeg har ikke ondt i baller eller lår, men vil da prøve at lave øvelserne. Håber sgu det virker! Er en MR scanning gratis, hvis man har en henvisning fra lægen?? Jeg skal nok undgå X-ray!

Link to comment
Share on other sites

Prøv at følge anvisningerne præcist - og meld så tilbage.. (Gerne et par dage)

Mht. discus: Alle over 40 år har på en eller anden måde discus defekter. Kun i nogle tilfælde giver det smerter. Den gode nyhed er, at det er nemt at behandle :smile:

MR scanninger er hundedyre, og ventelisterne er nogle steder lange - derfor vil læger (og andre) hellere bruge røntgen. Men røntgen er skadeligt (statistisk), og kan muligvis ikke give noget korrekt svar. Derfor ville jeg personligt ikke lade mig spise af med et røntgen billede!

Link to comment
Share on other sites

Prøv at følge anvisningerne præcist - og meld så tilbage.. (Gerne et par dage)

Mht. discus: Alle over 40 år har på en eller anden måde discus defekter. Kun i nogle tilfælde giver det smerter. Den gode nyhed er, at det er nemt at behandle  :smile:

MR scanninger er hundedyre, og ventelisterne er nogle steder lange - derfor vil læger (og andre) hellere bruge røntgen. Men røntgen er skadeligt (statistisk), og kan muligvis ikke give noget korrekt svar. Derfor ville jeg personligt ikke lade mig spise af med et røntgen billede!

<{POST_SNAPBACK}>

Jørgen,

Jeg prøver øvelserne. Ellers må jeg få lavet en scanning - og jeg så selv skal betale!!

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning:

Rygøvelser ala Jørgen L.

Selvforsvar 1,5 time.

Bl.a forsvar mod pistol (total ninja)

Sluttede af med fri gulvkamp. Jeg kæmpede mod den største modstander (ca. 195 og 100 kg.) og fik ham på 5 min til at klappe ud 3 gange i træk! :devil:

Alle 3 gange på nogle moves fra BJJ. Fedt at se teknikkerne virker mod modstandere som er ret aggressive! Til BJJ træning er folk ret dygtige, og ved hvad der kommer, så der er det mere vanskeligt!

Ville gerne ha' trænet i aften, men besluttede mig for at (til forandring) at være fornuftig og gi' ryggen en pause!

Jeg bliver sgu lidt underlig, når jeg ikke kan træne!! :dry:

Det kan vi fandeme ikke have, at du sådan skal gå rigtigt i stykker

Jeg krydser fingrene

Tak, Jhax... jeg håber selv, at det går hurtigt i orden!!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Rygøvelser ala Jørgen L.

Hvordan gik det?

Sluttede af med fri gulvkamp. Jeg kæmpede mod den største modstander (ca. 195 og 100 kg.) og fik ham på 5 min til at klappe ud 3 gange i træk!  :devil: 

Alle 3 gange på nogle moves fra BJJ. Fedt at se teknikkerne virker mod modstandere som er ret aggressive!

Det er bare så lækkert, når man overrasker en større modstander på den måde..

Ville gerne ha' trænet i aften, men besluttede mig for at (til forandring) at være fornuftig og gi' ryggen en pause!

Det lyder klogt  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Teddy: Tak, du gamle :smile:

Jørgen L: Det gik sådan set ok. Jeg havde ikke rigtig noget smerte inden og det gjorde heller ikke ondt under øvelserne. Selve træningen gik også ok. Kunne endda lave nogle judo-kast uden problemer. Det kommer faktisk kun når jeg laver foroverbøjet øvelser med belastning. (og det er ikke engang hver gang)

Jeg fik dog et lille jag i ryggen, da jeg lavede en hverdags-bevægelse. Kan ikke helt finde ud af det..... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Sluttede af med fri gulvkamp. Jeg kæmpede mod den største modstander (ca. 195 og 100 kg.) og fik ham på 5 min til at klappe ud 3 gange i træk! 

Alle 3 gange på nogle moves fra BJJ. Fedt at se teknikkerne virker mod modstandere som er ret aggressive! Til BJJ træning er folk ret dygtige, og ved hvad der kommer, så der er det mere vanskeligt!

Væææri good Dan-San. But next time. 2 minutes only.

-Sensei Graugardo

Edited by Graugart
Link to comment
Share on other sites

Formiddagstræning:

Svømning 1,5 time (diverse livrednings-halløj. NOT my game!!)

Aftentræning:

Rygøvelser ala. Jørgen L

Pullups:

3x10

3x5x15

Chinups:

3x6x15

One arm push ups:

3x5

Dragon flags:

1x10

3x8

Dips:

1x15

3x6x25

1x3x35

Mere rygtræning ala Jørgen L (skulle vente på slow boat, Jhax!)

Væææri good Dan-San. But next time. 2 minutes only.

-Sensei Graugardo

Yes, Sensei Graugardo - I will obey. Next time i must destroy him.. :devil:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Fandeme lækkert at din ryg ikke holdt dig ude af gamet idag :4crutches:

Så'n en omgang Ares var lige hvad jeg trængte til :smilerock:

...men du skal nok passe på, at jeg ikke ender med at tage et par billeder i smug :shades:

<{POST_SNAPBACK}>

Yep, det var sgu lækkert, men jeg lavede jo heller ikke nogen øvelser i risikogruppen!

Havde det dog hele tiden i baghovedet... lidt irriterende!

Jeg holder udkig efter paparazzi :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Æv - surt med rygproblemerne.

Men tillykke med dine BJJ skillz. Fedt at hører at du owner folk ude i byen med dine moves. :4thumbup:

Snart vil CSA være fyldt med gigantiske knippelsvingere, der vil lære hvordan man undgår at blive ownet af mindre, smarte dudes ;-)

Link to comment
Share on other sites

Øv, der gik fuck dagens tidsplan, så jeg nåede ikke BJJ :mad:

Anyway, lidt skal der jo laves :smile:

Løb: ca.35 min. Jeg glemte at starte mit pulsur, så jeg er ikke helt sikker på tiden. Min løbeform sux!!

Tabata "mountain-climbers" 4 min in hell!! :devil:

Jeg lagde ALT for hårdt ud, og kunne slet ikke bevæge mine ben til sidst.

Æv - surt med rygproblemerne.

Men tillykke med dine BJJ skillz. Fedt at hører at du owner folk ude i byen med dine moves. 

Snart vil CSA være fyldt med gigantiske knippelsvingere, der vil lære hvordan man undgår at blive ownet af mindre, smarte dudes ;-)

Frank, jeg ved sgu ikke om jeg kan nok til at kalde det BJJ-skills... tvivler på hvor effektiv jeg er mod en mere kyndig BJJ-person :laugh:

Men der er faktisk flere som har spurgt til det og som overvejer at prøve det - faktisk lærer vi nogle af de samme tricks til selvforsvar, så det er meget cool!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Tabata "mountain-climbers" 4 min in hell!!  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Det står sikkert 14 steder i din log; men hvad er det? :blink:

Og er der snart updatede pics af vovserne?

De må være blevet store nu...

<{POST_SNAPBACK}>

Hey flexi!

"Tabata Intervals consist of 20 seconds of maximum intensity exercise, followed by 10 seconds of rest. This cycle is repeated 8 times (for a total of 4-minutes). Although Dr. Tabata used a mechanically braked cycle ergometer, you can apply “Tabata Intervals” to several forms of exercise, such as hitting a heavy bag, sprinting, jumping rope, or fast paced bodyweight squats. "

Det er SUPER hårdt.... man kan finde mange dejlige øvelser at pine sig selv med!! :devil:

I dag var det så med: mountainclimbers

Vovserne er blevet store... Eller det vil sige min er stadigvæk en lille "pige" tvivler faktisk på, at hun bliver meget større. Men det vidste jeg egentlig godt... hun var den sidste, som var tilbage i sit kuld og ingen gad åbenbart købe hende pga. hun var så lille. Men hun er hård lille en, med et stort (fighter) hjerte og så er hun rigtig glad og kærlig! :blush:

Hun sætter tit mine forældres på plads og selvom han er 2 måneder yngre er han ca dobbelt så stor. Han er sgu også GIANT.... :w00t:

Billeder on the way....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share