Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Hey Dan the man :cooldance: (Forsøger at være popsmart her)

Er det dig som ligger og roder på din avatar?

Hva d synes du forresten om det der BJJ? Passer det til dit temperament? Træner i egentligt sparring i BJJ?

Find selv på flere spørgsmål :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Jørgen,

Yep, det er mig som roder med triangle choke på avataren!

Jeg synes faktisk rigtig godt om BJJ. Især efter jeg er begyndt at fatte lidt mere af hvad der forgår! :laugh: Det passer fint til mit temperment.. man styrer jo selv hvornår man vil klappe ud. I starten var jeg nok lidt for dårlig til at klappe ud, hvilket bl.a. kostede en dårlig albue, da jeg blev fanget i en armbar!

Det er også et rigtig godt sted at træne som nybegynder. Folk er rigtig flinke og hjælpsomme, og der ikke nogen "basse-mentalitet"

Man har jo hørt nogle skræk-historier om forskellige kampsportsklubber.

Der er folk som kan mange andre stilarter, så man kan altid lige få et par ekstra tips :smile:

Fysisk er det hårdt på en anden måde end boksning. Der er jo ikke så meget decideret cardio (hvilket jeg godt kan savne), men man er alligevel godt gennembanket efter træning. Jeg forsøger da stadigvæk, som minimum, at træne boksning en gang om ugen. Så er jeg vist dækket ok ind!

Vi slutter altid af med at rulle frit - så det må vel betegnes som sparring!

Så fandt jeg selv lige på et par spørgsmål :smile:

P.s - Du skal nok lige arbejde lidt på det pop-smarte :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Formiddagstræning:

Løb: ca. 3 km fuld skrue (dårlig tid)

Pullups:

1x20 (Tactical Pullups) PR!

- En rigtig god PR! Jeg er ret sikker på, at der er mere i mig. Næste mål er 25 reps :devil:

Aftentræning:

BJJ 1,5 time

- En masse teknik med triangle choke! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Formiddagstræning:

Løb: ca. 3 km fuld skrue (dårlig tid)

Pullups:

1x20 (Tactical Pullups) PR!

- En rigtig god PR! Jeg er ret sikker på, at der er mere i mig. Næste mål er 25 reps  :devil:

Aftentræning:

BJJ 1,5 time

- En masse teknik med triangle choke!  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Virkelig lækker PR - BIG Congrats :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Dagens "træning:"

Dødløft:

2x10x70

3x5x120

Chinups:

3x10

Dips:

1x20

2x15

Min ryg brokker sig lidt! Tror det hænger sammen med at jeg blev body-slammed af en big guy til træning i går! Den var bestemt ikke go' ved dødløft, så jeg stoppede efter de 3 workset. Derefter gad jeg faktisk ikke mere! :mad:

Mit humør er vist ikke til gym-lifts for tiden. Slet ikke alene! Prøvede at overtale Jhax, men han havde en fodbold date. ØV!

Et stks. TOTAL CRAP træning. Det kan sgu ødelægge en hel dag!! :crybaby:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Morgenløb:

30x100 meter med start hver 30. sek.

- Det tog kun 15 min. men det var sindssygt hårdt!! :devil::devil:

Min løbeform er ikke særlig god for tiden. Tror det hænger sammen med at jeg træner mere BJJ end boksning!

Styrketræning feat. Jhax:

Dødløft:

1x20x50

1x15x70

4x5x100

Bænkpres:

1x10x50

3x5x80

2x3x90

Pullups:

1x5x10

4x5x15

Dips:

3x6x25

Hanging leg raises:

3x10

- Forsøgte at varme lænden ordentlig op og det gik faktisk rigtig godt. Så prøvede jeg nogle semi-tunge på 100. Det gik også godt de første 3 sæt, men så SKULLE jeg selvfølgelig lige ha' 2 sæt mere, og så brokkede lænden sig igen!! :mad:

Gider stadig ik' rigtig traditionel gym-training! Er mere til kettlebell-træning og noget crosfit-inspireret træning! Det var dog som altid cool at træne med Jhax :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Morgenløb:

30x100 meter med start hver 30. sek.

- Det tog kun 15 min. men det var sindssygt hårdt!!  :devil:  :devil:

Min løbeform er ikke særlig god for tiden. Tror det hænger sammen med at jeg træner mere BJJ end boksning!

Sådan Champ. Du arbejder jo for det, så det skal nok komme :smile:

Kan forestille mig at dit interval gav en dejlig smag af blod i munden - hø hø. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det holder fandeme MAX, når vi har Ares helt for os selv 

Når min fod er klar til at sparke lidt røv igen, så er jeg hooked på et lille kettlebell expo. Måske næste uge igen ?!

Yep, det holder sgu! Vi må bare få bikset en ordning med noget bedre musik... det er altså ikke fedt at træne til Radio2 - eller hva' det nu var for en gang crap vi hørte?! :blink:
Sådan Champ. Du arbejder jo for det, så det skal nok komme 

Kan forestille mig at dit interval gav en dejlig smag af blod i munden - hø hø.

Ja, for satan.. det var en dræber, og det gjorde ONDT! Til sidst var jeg så træt, at jeg kun nåede ca. 5 sek pause! :blink:

Fatter ikke at jeg mister min cardio-form SÅ hurtigt :mad: Well.... det er jo bare endnu en udfordring. :wink:

De næste to dage bliver total restitutionsdage.... Så håber jeg at kroppen (inkl. lænden) er fit for fight igen!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Efter to dages total træningsfri (og lidt for meget god mad :blush: ) var jeg igen i action!

Dagens træning:

Circuit 30-45 sek. pause mellem sæt, 3 runder med 24 kg kettlebell

KB-snatch:10

Sandsæk-squats:20

KB-clean 'n' press:8

KB-Renegade row:12

One arm pushups:5

Lidt ekstra mavetræning

Janda situps:

3x10

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

BJJ 1,5 time - lækker træning! :devil:

Din circuit-træning. Giver den noget på din 5km fx ? Kan du mærke det konditionsmæssigt når du løber ?

Jhax, godt spørgsmål! Jeg kan ikke svare præcist, da der er alt for mange andre faktorer, der spiller ind på min løbeform! Det er selvfølgelig ikke bedre end specifik løbetræning, men pulsen kommer da godt i vejret. Direkte overførsel er nok mere tvivlsomt?!? Selvfølgelig kunne det måske gøre, at man smed nogle overflødige kg. som ville ha' en positiv effekt. Det hele er vist meget individuelt. Du ku' jo gi' det et forsøg? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Din circuit-træning. Giver den noget på din 5km fx ? Kan du mærke det konditionsmæssigt når du løber ?

Jhax, godt spørgsmål! Jeg kan ikke svare præcist, da der er alt for mange andre faktorer, der spiller ind på min løbeform! Det er selvfølgelig ikke bedre end specifik løbetræning, men pulsen kommer da godt i vejret. Direkte overførsel er nok mere tvivlsomt?!? Selvfølgelig kunne det måske gøre, at man smed nogle overflødige kg. som ville ha' en positiv effekt. Det hele er vist meget individuelt. Du ku' jo gi' det et forsøg? :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det kunne godt være at det var et forsøg værd. Ellers kunne en anden idé, måske være det såkaldte cirkeltræning :raisebrow:

Var dog blot nysgerrig - i første omgang i hvertfald. Den mest konkrete tanke jeg har er at jeg må prøve KB med dig inden længe :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning feat. Mr. cut-boy aka. Jhax:

Bænkpres:

1x10x50

3x5x80

2x5x85

- Easy.

Chinups:

1x10x10

3x5x20

Dips:

1x25

4x6x25

Back Extension:

1x20x10

2x10x20

Dragon flags:

3x8

Body V's:

1x15

2x12

Link to comment
Share on other sites

Fredag:

Løb ca. 5 km (ingen tid - ok tempo!)

Lørdag:

Kettlebelltræning

Swings: 3x20 x 16 kg.

Snartch: 1x15, 4x10, 1x5 x 24 kg. h/v

Clean 'n' press:3x8x 24 kg. h/v

Tag-pullups: 10, 2x8

Faktisk en ok træning, taget i betragtning af jeg kun har sovet fra kl 0900 - 1200 :sleepy:

Essensen:

Hey DBM... lidt offtopic... men har du set at Loop Troop spiller i ungdomshuset her den 5  ... jeg håber på at kunne få lokket en ven med derind og se dem

Du skal nok ikke liiige regne med at finde mig i ungdomshuset :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest DBM

Et lille før billede :smile:

Det er uden flex eller pump...

Og før i driller, så huske lige at jeg ikke træner for at ligne Mr. Fitness fra Muscle-fag! :laugh:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Guest DBM

Tak tak :4thumbup:

Flexi: Er det med Jhax et kompliment?? :laugh: Mht. six-packen, så er det jo et før billede... fedt% skal liiiige lidt længere ned! :wink: Men det er nu mere for at se om jeg kan optimere forskellige præstationer..

Link to comment
Share on other sites

Ja ok, så har Flexi røget crack igen :wacko::newtongue:

Det er næsten en skam, at du ikke træner for at være muscle-fag :bigsmile:

Så kunne du blive rigtig evil :devil: no doubt ! Det kunne være fedt at teame up som powerbulidere i Ares - sådan skal det ikke være, men hey! Det kunne nu være meget sejt :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share