Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Pistols:6x5x5kg. (1-2 sek. pause i bunden)

- Meget bedre i dag!! Stadig en lille smule med balancen til siderne.

Janda sit ups:

2x12

2x10

CoC: Diverse med Trainer & No1. I aften vil jeg prøve nogle forced med No2.

Når man ikke kan træne som man vil, er det vel okay at "nøjes" med stærke-/smidige ben, stærk mave og stærke hænder! :wink:

Skulder update:

Jeg var til lægen i dag. Jeg havde medbragt Jørgen L's "diagnose" og min læge gav ham ret i, at det nok var acromio-clavicular joint, som den var gal med. Dog mente han ikke, at den var så løs, at det kunne være en seperation. Nok nærmere en distortion - altså en kraftig forstuvning hvor ledkapslen har er blevet beskadiget. Udover at tape den ind, mente han ikke, at der umiddelbart var andet at gøre. Han sagde dog at der godt kunne gå omkring en måned før den var helt ok igen!

Jeg synes faktisk, at den er lidt bedre i dag end i går, så jeg tror jeg ser tiden lidt an. Jeg må begynde at (genop) træne i det omfang jeg kan. Så her kommer Jørgen L forhåbentlig på banen med nogle forslag? :smile:

I øvrigt sagde min egen læge det samme på skadestuen. Hvis ikke jeg havde været så stærk - og haft lidt muller på skulderne - var den blevet helt smadret! (Jaja, kom nu bare med de flabede bemærkninger Teddy+Jhax) :4thumbup: Det er da altid noget med lidt ros, når man nu selv synes, man går og falder helt sammen. Jeg synes allerede det er MEGET tydeligt! :cry:

Link to comment
Share on other sites

Flexi:

Det kan Flexi også.. Synthol!!!

God bedring med skulderen gamle jas

Nice - kan du levere??

Jørgen L

DBM: Afhængig af skadens sværhedsgrad mener jeg nu nok at en måned er lidt vel optimistisk.

Den bedste genoptræning er ro, og ikke lave aktiviteter som gør ondt.

Observer hvilke øvelser du kan lave uden "løshed" og smerte..

Ok, så er det nok bedst ik' at ha' for store forventninger. Jeg giver den ro og prøver langsomt at se hvad jeg kan lave!

Link to comment
Share on other sites

Hvis din skulder er så skide pavelized, så kan jeg slet ikke forstå at den kan blive busted i første omgang :tease:

Anyways, 1 måned! Det lyder da godt - Jeg krydser fingre for at det holder :1112:

ps. hold dig fra Flexis synthol - hvorfor tror du han har så ondt i ræven for tiden :shutup3:

Link to comment
Share on other sites

Grebstræning:

CoC T:1x15

CoC # 1: 5x5

Mit svage greb skal lige undskyldes med at cirkeline har større hænder end mig! :laugh:

Skulder-status: En smule fremgang.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dan troede ellers man kunne modstå alt med de der jernkugler :tongue:

Men du må prøve at holde dig i ro champ, så det går hurtigt over :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg ved godt at i bare driller :4thumbup:

Men faktum er, at når man bliver kastet rent på skulderen - evt med en makker ovenpå - så er det meget store kræfter som bliver udløst.. Glem alt om et tungt bænkpres som går galt, det her er meget voldsommere.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dan troede ellers man kunne modstå alt med de der jernkugler :tongue:

Men du må prøve at holde dig i ro champ, så det går hurtigt over :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg ved godt at i bare driller :4thumbup:

Men faktum er, at når man bliver kastet rent på skulderen - evt med en makker ovenpå - så er det meget store kræfter som bliver udløst.. Glem alt om et tungt bænkpres som går galt, det her er meget voldsommere.. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Nemlig! Kan i to stand-up komiker lytte lidt på Jøgge!! :tongue:

Jørgen, du er sgu en guttermand! Online fys konsultation og back-up mod onde drillepinde. Det ender med, at jeg må sende en flaske rødvin til jul! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Dan troede ellers man kunne modstå alt med de der jernkugler :tongue:

Men du må prøve at holde dig i ro champ, så det går hurtigt over :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg ved godt at i bare driller :4thumbup:

Men faktum er, at når man bliver kastet rent på skulderen - evt med en makker ovenpå - så er det meget store kræfter som bliver udløst.. Glem alt om et tungt bænkpres som går galt, det her er meget voldsommere.. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Nemlig! Kan i to stand-up komiker lytte lidt på Jøgge!! :tongue:

Jørgen, du er sgu en guttermand! Online fys konsultation og back-up mod onde drillepinde. Det ender med, at jeg må sende en flaske rødvin til jul! :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er alt sammen med i den store plan :laugh: Anytime :smile:

Link to comment
Share on other sites

Et tungt bænkpres gået galt - tsk tsk....  :tongue: 

Jøgge, det kan ikke nytte at du taler i disko-termer i denne log. Du må relatere til noget ejermanden kan forholde sig til  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh:

Hwis' do' no' law' dær' mæ' æ' stur' steen'. Så ku' do hortit' gå i stykker!

Link to comment
Share on other sites

Løb: 28 min. inkl. 10x ca. 100 meter sprint med ca. 20-30 sek. pause.

Pistols:

2x5x5 kg.

1x15 REP PR!

1x3x5 kg. (pause i bunden)

Janda sit ups:

3x10

Link to comment
Share on other sites

Grebstræning:

CoC #1: 5x5

CoC #T: overcrush.

Løb 5 km.: 21:40 :dry:

Mine ben var hårdt ramt af pistols-DOMS, hvilket især kunne mærkes på selv den mindste bakke. Løb er i forvejen ikke min stærke side og det kostede altså lidt at sætte PR i går!

swiss ball crunches:3x20

Rygstrækninger:3x20

Pistols:3x5

Jhax:

Props for at du trodser skaden med stil

Havde det været mig, med den skade, så havde jeg dag ind og dag ud, ligget på ottomanen og kværnet Gettos blingbling-kakaotoppe

Mucho impressive

Tak buddy,

Det er sgu rart med lidt opbakning! Der har bestemt også været perioder, hvor jeg har sku' sparke mig selv i røven - i den forbindelse har loggen været en god motivationsfaktor! Og så kan jeg jo ikke undvære det :wink:

Link to comment
Share on other sites

Formiddag:

Løb ca. 5K

Aften:

Pistols:

7x5xBW

CoC:

#1 5x5

#T overcrush

Winners do what losers didn't
:devil:

Guarden:

:poking:

Godt, at du holder øje med mig, champ! Jeg var lige lidt på stand-by i weekenden. Mine ben var godt smadret efter løb og pistols, så lørdagens pistols og sprint blev droppet. Søndag blev det til lidt CoC træning, men mit greb virker allerede lidt overtrænet! :blink:

Selvom det er meget sjovt med pistols og CoC savner jeg min normale træning BIG TIME! Var heller ikke vildt motiveret til dagens løbetur... :blush:

Link to comment
Share on other sites

Pistols:

5x3x16 kg. kettlebell (I racked position) PR!!

- Har aldrig prøvet pistols med KB i racked-position, og det har længe været et mål for mig! Der var en smule med balancen på det venstre ben, men ellers sad de sgu ok! Det er den ONDESTE benøvelse EVER! :devil:

Janda sit ups:

3x10

I aften står den på CoC!

Link to comment
Share on other sites

Det er for crazy at du bare fortsætte ufortrødent... lækker træning du fyrer af ellers. Håber snart du bliver fuld fighter igen, men husk at lang pause/restitution er nogle gange vigtigt!

Som Newbie må jeg lige spørge, hvad er "i racked position" mht til pistols? For hvis pistols ikke allerede var den ondeste. Så gjorde man til den ondeste med en kb i hånden! :blink:

Og den der Janda, har du et link til hvordan den ser ud. Har læst mange steder at det er number one, me sucky sucky, me love you long time, men har ikke lige fundet en billede fremstilling.

- Waits -

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Som Newbie må jeg lige spørge, hvad er "i racked position" mht til pistols? For hvis pistols ikke allerede var den ondeste. Så gjorde man til den ondeste med en kb i hånden! :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Mener det betyder at Kettlebellen holdes ind til kroppen, i stedet for ude foran hvor den fungerer som kontravægt... skal dog ikke gøre mig for klog, da jeg selv kun er igang med at lære Pistols. Damn de er svære... koordination er kodeordet for mig.

Og den der Janda, har du et link til hvordan den ser ud. Har læst mange steder at det er number one, me sucky sucky, me love you long time, men har ikke lige fundet en billede fremstilling.

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan læse lidt mere her.

Ifølge artiklen kan Janda-sit-ups ikke udføres korrekt medmindre man investerer Pavel's Ab Pavelizer. Jeg syntes personligt at der er lidt TV Shop over den.

DBM---> Når du udfører pistols, holder du så det strakte ben parallelt under HELE bevægelsen..?

-kajakroer

Edited by kajakroer
Link to comment
Share on other sites

Det er for crazy at du bare fortsætte ufortrødent... lækker træning du fyrer af ellers. Håber snart du bliver fuld fighter igen, men husk at lang pause/restitution er nogle gange vigtigt!

Som Newbie må jeg lige spørge, hvad er "i racked position" mht til pistols? For hvis pistols ikke allerede var den ondeste. Så gjorde man til den ondeste med en kb i hånden! 

Og den der Janda, har du et link til hvordan den ser ud. Har læst mange steder at det er number one, me sucky sucky, me love you long time, men har ikke lige fundet en billede fremstilling.

- Waits -

Tak for opmuntringen! :smile: Jeg forsøger virkelig at holde mig i ro!

I "racked postition" betyder rigtig nok, at du holder den i en hånd og ind til kroppen. Lidt stil med når du har lavet et clean! I modsætning til når du holder den "by the horns" (hvilket er hårdt nok i sig selv!)

Hvis du stadig ikke er helt med, kan jeg forsøge at finde nogle billeder??

Mht. Janda sit ups, behøver man BESTEMT ikke Pavel's Ab Pavelizer. Det er jo bare noget Pavel har opfundet, efter han kom til det kapitalistiske US of A. Oprindeligt laved den ved at en partner holde imod din læg. Der er også nogen som bruger kettlebells eller elastikker som modstand. Ved dog ikke lige hvordan det virker! Man ved at man har ramt den rigtige teknik, når maven bliver godt stegt! :devil: Med forkert teknik kan man let lave endeløse reps!

DBM---> Når du udfører pistols, holder du så det strakte ben parallelt under HELE bevægelsen..?

Ja, det er i hvert fald planen! :wink: Jeg har haft (har) lidt problemer med smidigheden - specielt i mine hamstrings, men udstrækning og opvarmning hjælper en del på det! Nogle gange får jeg dog krampe i quads på det strakte ben :blink: så der er stadig lidt at arbejde med!

Hvor langt er du selv med pistols?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share