Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Dagens plan var egentlig løb, men det bliver udsat til i morgen!

Derfor kun lidt CoC-træning

CoC #1:

1x10 (venstre med kort pause ved 5. rep)

1x8 (venstre med kort pause ved 4. rep)

5x5

CoC #T:

Overcrush.

Jeg er ikke stærk nok i venstre! :mad: Nogle gange bliver jeg nødt til at lave mine reps forced! Men højre er der derimod ingen problemer. Gripperen ligger også bedre i den højre hånd!

Er MEGET træt af skadessituationen lige nu!

Link to comment
Share on other sites

Hey DBM

Du er sgu meget stærkt med de grippers. Hvad er dine PRs med COC #1?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Blanco!

"Meget stærk" vil jeg nu ikke kalde det, men taget mine små hænder og korte træningserfaring med det i forbehold er jeg da ok tilfreds! Jeg tænker, at det måske de mange pullups og hanging leg raises, der hjælper lidt på vej!

Jeg har aldrig prøvet at lave over de 10 reps. Kunne nok godt lave flere med højre hånd, men gider ikke rigtig, når venstre ikke kan følge med!

Hvor langt er du med dem?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lavet 11reps med højre (også #1), men gider heller ikke rigtigt kæmpe for flere, da min venstre slet, slet ikke følger med. For ikke at blive irriteret over det, har jeg så valgt den simple løsning at droppe COC-træningen :tongue: Ej, ska sgu lige have sparket mig selv igang, og fundet den frem igen. Vild grebstyrke er noget af det allermest cool! :devil:

Edit: Fandt den lige frem og lavede 17reps med højre hånd, men jeg kunne kun klemme 5 reps ud med venstre :dry: Det føles næsten, som om den er støbt til højre hånd, mens den ikke kan ligge ordentligt i venstre :unsure:

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Mht. Janda sit ups, behøver man BESTEMT ikke Pavel's Ab Pavelizer. Det er jo bare noget Pavel har opfundet, efter han kom til det kapitalistiske US of A. Oprindeligt laved den ved at en partner holde imod din læg. Der er også nogen som bruger kettlebells eller elastikker som modstand. Ved dog ikke lige hvordan det virker! Man ved at man har ramt den rigtige teknik, når maven bliver godt stegt!  :devil: Med forkert teknik kan man let lave endeløse reps!

<{POST_SNAPBACK}>

Har du et godt link til øvelsen - jeg kører den selv ofte, men tror ikke at den udføres helt korrekt.!

DBM---> Når du udfører pistols, holder du så det strakte ben parallelt under HELE bevægelsen..?

Ja, det er i hvert fald planen! :wink: Jeg har haft (har) lidt problemer med smidigheden - specielt i mine hamstrings, men udstrækning og opvarmning hjælper en del på det! Nogle gange får jeg dog krampe i quads på det strakte ben :blink: så der er stadig lidt at arbejde med!

Hvor langt er du selv med pistols?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg mangler bare lidt styrke, smidighed, balance og koordination, så er den der. :laugh:

Nej.. seriøst, så kan jeg lave rock-up pistol på et ben nu. Arbejder meget med fleksibilitet af hamstrings, samt balanceøvelser.

Jeg kan godt "grinde" en enkelt... men kønne er de sq ikke.

-kajakroer

Link to comment
Share on other sites

Morgenløb:

ca. 5,5 km. inkl. 3 km i højt tempo.

- De sidste par dage har jeg haft lidt problemer med løbemotivationen, så jeg mødtes med 2 kollegaer kl. 6:30 for at løbe. Det var super!

Eftermiddag:

Pistols:

5x5

Janda sit ups:

4x10 :devil:

I aften står den på CoC!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Blanco:

Edit: Fandt den lige frem og lavede 17reps med højre hånd, men jeg kunne kun klemme 5 reps ud med venstre  Det føles næsten, som om den er støbt til højre hånd, mens den ikke kan ligge ordentligt i venstre
Jeg har det på PRÆCIS samme måde! :blink:

kajakroer:

Har du et godt link til øvelsen - jeg kører den selv ofte, men tror ikke at den udføres helt korrekt.!

Pavel:

Dr. Janda had his patient assume the standard bent knee situp/crunch position

and placed his hands under the latter’s calves. The patient attempted to sit up

while steadily pushing against the doctor's hands. This activated the knee flexor

and hip extensor muscles (the hamstrings and glutes). Reciprocal inhibition

took place and the hip flexors relaxed. The result: back stress was eliminated

and the abdominals were isolated!

Pavel:
make sure not to bend your knees more than 90 degrees and push into the floor with your heels strongly. Push down AND pull back. Who said it is simple?

Man kan mærke når man rammer den rigtigt! :w00t: Lad være med at bruge dit "momentum", når du laver den.

Jeg mangler bare lidt styrke, smidighed, balance og koordination, så er den der. 

Nej.. seriøst, så kan jeg lave rock-up pistol på et ben nu. Arbejder meget med fleksibilitet af hamstrings, samt balanceøvelser.

Jeg kan godt "grinde" en enkelt... men kønne er de sq ikke.

Jeg har selv haft STORE problemer med at lave pistols, og jeg er stadigvæk ikke 100% tilfreds endnu! (i hvert fald ikke med venstre ben)

Hvis du har nogle specifikke problemer, vil jeg da gerne forsøge at hjælpe lidt! Ikke at jeg har nogen Phd. i pistols :laugh:

Blanco:

Edit: Fandt den lige frem og lavede 17reps med højre hånd, men jeg kunne kun klemme 5 reps ud med venstre  Det føles næsten, som om den er støbt til højre hånd, mens den ikke kan ligge ordentligt i venstre

Jeg har det på PRÆCIS samme måde! :blink:

kajakroer:

Har du et godt link til øvelsen - jeg kører den selv ofte, men tror ikke at den udføres helt korrekt.!
Pavel:
Dr. Janda had his patient assume the standard bent knee situp/crunch position

and placed his hands under the latter’s calves. The patient attempted to sit up

while steadily pushing against the doctor's hands. This activated the knee flexor

and hip extensor muscles (the hamstrings and glutes). Reciprocal inhibition

took place and the hip flexors relaxed. The result: back stress was eliminated

and the abdominals were isolated!

Pavel:

make sure not to bend your knees more than 90 degrees and push into the floor with your heels strongly. Push down AND pull back. Who said it is simple?
Man kan mærke når man rammer den rigtigt! :w00t: Lad være med at bruge dit "momentum", når du laver den!
Jeg mangler bare lidt styrke, smidighed, balance og koordination, så er den der. 

Nej.. seriøst, så kan jeg lave rock-up pistol på et ben nu. Arbejder meget med fleksibilitet af hamstrings, samt balanceøvelser.

Jeg kan godt "grinde" en enkelt... men kønne er de sq ikke.

Jeg har selv haft STORE problemer med at lave pistols, og jeg er stadigvæk ikke 100% tilfreds endnu! (i hvert fald ikke med venstre ben)

Hvis du har nogle specifikke problemer, vil jeg da gerne forsøge at hjælpe lidt! Ikke at jeg har nogen Phd. i pistols :laugh:

post-67-1117728442_thumb.jpg

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Løb:

35 min. inkl. 5 x ca. 110 meter bakkesprints. (Eneste pause var tiden det tog at gå/jogge ned igen.)

Grebstræning:

CoC #1:5x5

CoC #2:3x3 Forced reps

Lead, Follow or get the @!**% out of the way
:devil: Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Løb:

35 min. inkl. 5 x ca. 110 meter bakkesprints. (Eneste pause var tiden det tog at gå/jogge ned igen.)

Lead, Follow or get the @!**% out of the way
:devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Dude, du er sQ en MEAN fighter!!!! De hillspsrints er da top EVIL!!! ... og DE virker!!!

...Herligt quote du har dér!!! HÆHÆ!!

Ha en fantastisk weekend - og keep pushing yourself - L@rs

Link to comment
Share on other sites

Løb:

38 min. inkl. 5 x ca. 110 meter bakkesprints.

Jeg gav mig alt for meget på løbeturen inden mine bakkesprints. Der løb en anden gut bag mig, og jeg NÆGTEDE at lade ham overhale mig! Jeg tror han lugtede lunten og forsøgte at fange mig, men jeg satte ham af :cooldance:

Det kostede dog ppå mine sprints og allerede efter den første var mine ben ALT for tunge og kropsvæskerne stod ud af fjæset på mig!

Grebstræning CoC:

Nogle forsøg på at lukke #2 samt lidt diverse med #1

Pistols:

1x5

1,2,3,4,5 (skifter ben mellem hver ladder)

+ en masse singles da jeg ikke var tilfreds med teknikken i dag! :mad:

Har også luftet hund i dag - en dejlig tur i skoven på 60 min. (hvorfor er der SÅ mange åndsvage kællinger, som ikke kan fatte, at deres hunde skal i snor??)

Man's greatest rival is himself
:devil:

post-67-1117987016_thumb.jpg

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Løb:

35 min. inkl. 5 x ca. 110 meter bakkesprints. (Eneste pause var tiden det tog at gå/jogge ned igen.)

Lead, Follow or get the @!**% out of the way
:devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Dude, du er sQ en MEAN fighter!!!! De hillspsrints er da top EVIL!!! ... og DE virker!!!

...Herligt quote du har dér!!! HÆHÆ!!

Ha en fantastisk weekend - og keep pushing yourself - L@rs

<{POST_SNAPBACK}>

Tak Lars!

Som decideret fighter er jeg nu nok laaaaaaaaaaaaangt efter dig! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Waits:

Det var da en dejlig hund... Hvor gammel er den, og hvilken race? Overvejer selv at købe snart så er lidt på udkig...

Interval Bakketræning er super fedt... Det river SÅ godt

Det er en rottweiler på lidt over et år. Der er vist postet en del billeder af den (dem) en del steder i loggen! :smile:

Master Graugart:

Godt at høre du holder dig kørende! Hvordan går det med skulderen? Er du snart tilbage som BJJ-ninja?

Jeg havde faktisk planlagt at komme i dag. Jeg ville rigtig gerne være med til armbar-tema! Jeg savner træningen HELT vildt, men prøvede lidt let sparring og slag på sandsæk i morges, og det er ikke helt ok endnu! Den virker noget løs, men gør slet ikke så ondt mere (kun når jeg bruger den :laugh: ) - så der er bedring.

Tør bare ikke tage nogle chancer endnu! Jeg har en fysisk eksamen til aug. hvor jeg skal være 100% klar :cooldance:

Smider du ikke nogle ambar billeder ud på dit site? I øvrigt skal jeg høre, om du kan bestikkes til at give en lille armbar-demo, når jeg er klar igen?? Det er sgu en sej submission og så er den en del af mit pensum, så jeg må lige være lidt ekstra ninja i den!

Link to comment
Share on other sites

Som før nævnt forsøgte jeg lidt træning i dag. Det blev til lidt opvarmning med slag og spark på sandsækken... Ikke en succes! Ikke fordi det gjorde SÅ ondt, men skulderen virker ikke fit4fight og jeg tør ikke gi' mig 100%

Så det er kun blevet til lidt CoC træning i dag!

Prøver muligvis nogle KB-swings i morgen!

Jhax:

Her et lille spionbillede af DBM, fra dagene før skulderskaden

Det er vist lææænge side, at jeg har været bare i nærheden af en størrelse ala "Joe" der! Men frisuren er der da næsten :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde faktisk planlagt at komme i dag. Jeg ville rigtig gerne være med til armbar-tema! Jeg savner træningen HELT vildt, men prøvede lidt let sparring og slag på sandsæk i morges, og det er ikke helt ok endnu! Den virker noget løs, men gør slet ikke så ondt mere (kun når jeg bruger den  :laugh: ) - så der er bedring.

Tør bare ikke tage nogle chancer endnu! Jeg har en fysisk eksamen til aug. hvor jeg skal være 100% klar :cooldance:

Smider du ikke nogle ambar billeder ud på dit site? I øvrigt skal jeg høre, om du kan bestikkes til at give en lille armbar-demo, når jeg er klar igen?? Det er sgu en sej submission og så er den en del af mit pensum, så jeg må lige være lidt ekstra ninja i den!

Nej, lad være med at tage nogle chancer, især ikke med armbar der jo også lægger en del pres og vrid på skulderleddet når den skal escapes.

Jeg smider det materiale vi har gennemgået (armbar fra mount, forsvar m.m.) op på mmalibrary.com, kun for din skyld så ;-)

God bedring

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik trænet lidt selvforsvar i dag, men KUN teknik. Skulderen er ikke til mere og den får lov til at bestemme tempoet!

Grebstræningen fortsætter dog! :devil:

CoC #1:

8x5

CoC #T:

3x15

- Fremgang med den venstre, men det er stadigvæk for let for den højre!

I dag har der været god ben-DOMS efter gårsdagens pistols :4thumbup:

Where ever the fear may be...Poke it in the eyes
Link to comment
Share on other sites

Jeg påberåber mig ikke at være verdensmester i COC's - men hvorfor arbejder du så meget med traineren, når du kan køre 8x5 med nr. 1? Selv kan jeg næææsten lukke nr. 2 - men jeg fokuserer på nogle få negative reps med nr. 3 - mener du, at dit approach er bedre?

Link to comment
Share on other sites

Intervalløb:

6x700 meter. Fuld skrue! :devil:

CoqRouge:

Jeg påberåber mig ikke at være verdensmester i COC's - men hvorfor arbejder du så meget med traineren, når du kan køre 8x5 med nr. 1? Selv kan jeg næææsten lukke nr. 2 - men jeg fokuserer på nogle få negative reps med nr. 3 - mener du, at dit approach er bedre?
Jeg er BESTEMT ingen CoC-verdensmester. Faktisk er jeg kun lige rigtig startet under min skulderskade. Jeg arbejder egentlig ikke ret meget med traineren. Faktisk bruger jeg lidt samme approach som dig med forced reps med næste gripper!

Dog læste jeg en artikel (kan ikke huske hvor??) om en af den bedste CoC-eksperter, som faktisk stadig lavet en del high-rep træning med traineren. Måske jeg havde den i baghovedet.

Har du (eller andre) gode Coc-tips lytter jeg gerne :smile:

Graugart:

Dan, undskyld jeg "bryder ind" - men her armbar serien som lovet:

http://www.mmalibrary.com/tech_display.asp?id=116

Enjoy og se så at få fixet den skulder

Hey Christian, du bryder ind alt det du vil. Det ser sgu blæret ud!! Glæder mig til at prøve det live :cooldance:

Har du altid begge ben over din modstander?? Jeg har andetsteds lært, at have en ben over hovedet og det andet i siden af lænden (modsat) Hvis du forstår?? Der er måske ingen forskel? Undrede mig bare :smile:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Jo, du kan sagtens lave den anden variation også. Hvis du har (i det tilfælde jeg har postet) din venstre fod ved modstanderens højre armhule, er der nemmere at løfte hoften, da du kan skubbe i gulvet med den. Dog behøver man som regel ikke løfte hoften så meget alligevel før han tapper.

Man lander oftest i den armbar du nævner (med det ene knæ oppe) hvis man tager den fra sidemount eller kneeride.

Desuden -> http://www.mmalibrary.com/tech_display.asp?id=117

Link to comment
Share on other sites

Jeg er BESTEMT ingen CoC-verdensmester. Faktisk er jeg kun lige rigtig startet under min skulderskade. Jeg arbejder egentlig ikke ret meget med traineren. Faktisk bruger jeg lidt samme approach som dig med forced reps med næste gripper!

Dog læste jeg en artikel (kan ikke huske hvor??) om en af den bedste CoC-eksperter, som faktisk stadig lavet en del high-rep træning med traineren. Måske jeg havde den i baghovedet.

Har du (eller andre) gode Coc-tips lytter jeg gerne 

Prøv 10 reps total pr. dag hver dag (evt 6 dage om ugen) med CoC#1 enten delt op i singles, doubles, 3x3+1 eller 2x5reps - alle med overcrush i ca. 2 uger og test dig selv på CoC#2. Når håndtagene på #2eren er parallelle er det tid til at lave negativer, holds, forced etc.

/KJ, RKC 2

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

2 arm KB-swings: 10x25x16

Pistols:10x5 h/v

(Kørte de to øvelser mellem hinanden)

CoC #1:5x2 overcrush.

Ingen smerte i skulderen ved swings. Den virkede dog noget løs!? :raisebrow:

Min teknik blev lidt grim på de sidste sæt pistols. Dårlig balance etc.

I øvrigt har den sidste tids fokus på pistols givet lidt ekstra kød/power på lårene - tror det er venligst udlånt fra overkroppen! :laugh:

Læste lige på DD, at Steve Cotter har lavet 75 reps i pistols. Det er sgu unreal! :blink: Hvis jeg en dag kan lave halvdelen i samme stil, er jeg en happy camper!

Graugart:

Jo, du kan sagtens lave den anden variation også. Hvis du har (i det tilfælde jeg har postet) din venstre fod ved modstanderens højre armhule, er der nemmere at løfte hoften, da du kan skubbe i gulvet med den. Dog behøver man som regel ikke løfte hoften så meget alligevel før han tapper.

Man lander oftest i den armbar du nævner (med det ene knæ oppe) hvis man tager den fra sidemount eller kneeride.

Desuden -> http://www.mmalibrary.com/tech_display.asp?id=117

Er du gal en omgang ninja-teknik. Den skal jeg vist se i action - jeg er lost allerede omkring billede 10! :w00t:

Kjay:

Prøv 10 reps total pr. dag hver dag (evt 6 dage om ugen) med CoC#1 enten delt op i singles, doubles, 3x3+1 eller 2x5reps - alle med overcrush i ca. 2 uger og test dig selv på CoC#2. Når håndtagene på #2eren er parallelle er det tid til at lave negativer, holds, forced etc.

TAK! Det vil jeg prøve. Kunne du ikke, når du får tid, beskrive de forskellige øvelser: overcrush, holds, negativer osv.? (måske i din egen log!) Jeg tror jeg blander nogle af dem lidt sammen!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share