Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Hej Dan..

Jeg har idag været på kursus med en af DK´s bedste skuldereksperter.

Hun kiggede på min skulder (hvor ´jeg jo har et løst kravben), og ganske som forventet var hun sikker i sin dom: Den vil give problemer på et tidspunkt.

Så - hvis dit kraveben ikke fæstner sig igen (indenfor 3-4 mdr fra skaden), så er der en reel risiko for slidgigt i leddet (AC)

Det handler for dig (og mig) om at undgå bevægelser i hverdagen hvor det hopper ud.

Endvidere er øvelser som komprimerer leddet ikke så godt (løft over hovedet).

Personligt har jeg tænkt mig at træne videre, da jeg er indstillet på at tage operationen hvis det bliver nødvendigt en dag! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Dan..

Jeg har idag været på kursus med en af DK´s bedste skuldereksperter.

Hun kiggede på min skulder (hvor ´jeg jo har et løst kravben), og ganske som forventet var hun sikker i sin dom: Den vil give problemer på et tidspunkt.

Så - hvis dit kraveben ikke fæstner sig igen (indenfor 3-4 mdr fra skaden), så er der en reel risiko for slidgigt i leddet (AC)

Det handler for dig (og mig) om at undgå bevægelser i hverdagen hvor det hopper ud.

Endvidere er øvelser som komprimerer leddet ikke så godt (løft over hovedet).

Personligt har jeg tænkt mig at træne videre, da jeg er indstillet på at tage operationen hvis det bliver nødvendigt en dag! :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Jørgen. Tak for dit svar! :4thumbup:

Jeg er lidt i tvivl om hvor løst min skulder er!? Den hopper ikke decideret ud, (pt.)men "klikker" lidt rundt derinde (ikke på den normale måde) Ved du om hende eksperten (eller en anden) kan opdrives i KBH? Kunne være interessant at få en konkret vurdering! Ellers har jeg samme opfattelse som dig. Jeg tager hellere en operation, hvis det bliver nødvendigt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er lidt i tvivl om hvor løst min skulder er!? Den hopper ikke decideret ud, (pt.)men "klikker" lidt rundt derinde (ikke på den normale måde) Ved du om hende eksperten (eller en anden) kan opdrives i KBH? Kunne være interessant at få en konkret vurdering! Ellers har jeg samme opfattelse som dig. Jeg tager hellere en operation, hvis det bliver nødvendigt!

<{POST_SNAPBACK}>

Hey..

Man kan ikke finde hende andre steder end i Viborg for tiden.. Men der er da bestemt også andre dygtige skulder terapeuter - hun er bare lidt mere end det..

Løsheden kan man dårligt selv vurdere, der skal et øvet øje på..

Især når tvivlen stadigt er der - altså om din skulder kan blive fin igen - ja så er det værd at få kigget på den :smile:

Link to comment
Share on other sites

Løb:28 min.

Skulderstatus: Det gik ellers lige så godt, men havde ondt i den hele natten! :mad: Måske for tidligt med KB-swings selvom de virkede ok i går.

Det er noget F****** CRAP! Hvis det ikke var for Lars B's link, og en super middag :4mewantfood: og en af de efterhånden sjældne byture med rødderne i aften, var det da ikke til at holde ud!

Anyways, god weekend i loggen!

Link to comment
Share on other sites

CoC #1:

1x5

5x2 overcrush.

Skulderstatus: Smerterne er aftaget lidt igen, men den virker løs!

Guarden aka. Riggs :wink:

Jeg føler med dig mester. Jeg er selv i samme situation, dog ikke så alvorligt som dig.
Tak buddy - håber også snart du er 100%!

Blackmoore:

jeg føler med dig makker... men don't force it, let it heal!

Husk at den der aldrig bliver skadede, er dem der aldrig giver den gas!!!

..og hvad bliver det med den tabata spurt træning??

Jeg ved det, jeg ved det - men det er svært. Jeg er rigtigt træt af situationen nu! Mht. tabata sprint er det helt klart på min "2-do-list". Jeg skal bare lige finde en måde at tage nøjagtig tid på, da mit puls ur (vistnok) ikke kan klare opgaven!

Desuden skal det vist også være en dag, hvor jeg ikke er plaget af DOMS - de 50 pistols og swings efter lang pause satte sine spor! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning

Løb:23 min. (stille og roligt)

Aftentræning

Pistols:

1x5

10x3

Janda sit ups:

2x10

1x8

CoC #2:

Mit hidtil bedste forsøg! :devil:(sku lige prøve. Lækkert med noget fremgang! :devil: )

CoC #1:

1x10 (2-3 forced på venstre)

3x3 overcrush (failure på den sidste)

Skulderstatus:

Stadig ikke godt. Jeg må nok også indse, at jeg seriøst er begyndt at betale prisen: Jeg er blevet skinny og fedt% er steget lidt! I dag fik jeg dog lige en eye opener om, at jeg ikke skal bitche over min tilstand, så det dropper jeg lige i dag!

Link to comment
Share on other sites

hey Dan

jvf. din post på DD ang. wall squats...

her er et pic af den exceptionelle Steve Cotter fra RKC Cert. hvor han demonstrerer øvelsen...

post-5466-1118755747_thumb.jpg

/KJ

<{POST_SNAPBACK}>

Tak buddy!

Jeg er begyndt at lege lidt med dem! Har du i øvrigt Cotters DVD?

Link to comment
Share on other sites

hey Dan

jvf. din post på DD ang. wall squats...

her er et pic af den exceptionelle Steve Cotter fra RKC Cert. hvor han demonstrerer øvelsen...

post-5466-1118755747_thumb.jpg

/KJ

<{POST_SNAPBACK}>

Tak buddy!

Jeg er begyndt at lege lidt med dem! Har du i øvrigt Cotters DVD?

<{POST_SNAPBACK}>

But of course!!!

I mine øje har steve Cotter mindst lige så meget at byde på (hvis ikke mere) end Pavel. At se den mand i aktion er det vildeste!!!! Og han er en suveræn flink fyr. Det er en eller anden atmosfære omkring ham der udstråler et roligt velafbalanceret overblik!

Og så var det jo ham der lærte mig hemmeligheden bag Bruce Lee´s One Inch Power punch, hvilket han selv mesterede til nærmest perfektion!

post-5466-1118763782_thumb.jpg

/KJ

Link to comment
Share on other sites

CoC#1:10x5

Dagens løb blev droppet!

Glæder mig så meget til at komme igang med min "no routine routine" - desværre har jeg INGEN idé om hvordan udsigterne er! :confused:

Kjay:

But of course!!!

I mine øje har steve Cotter mindst lige så meget at byde på (hvis ikke mere) end Pavel. At se den mand i aktion er det vildeste!!!! Og han er en suveræn flink fyr. Det er en eller anden atmosfære omkring ham der udstråler et roligt velafbalanceret overblik!

Og så var det jo ham der lærte mig hemmeligheden bag Bruce Lee´s One Inch Power punch, hvilket han selv mesterede til nærmest perfektion!

Kender ikke så meget til Steve Cotter, men synes bestemt, at hans træningsfilosofi virker interessant! Jeg kunne godt tænke mig hans dvd, men vil lige tjekke lidt mere af hans nyhedsbrev og site!

teddy:

Hvis du ikk har set mit svar på dd

Wall squat

Tak! Troede, at det var i en gammel version, men tog fejl!

Link to comment
Share on other sites

Løb:

5 km. 21:14 min. (Første 1/3-del af turen er opvarmning, og så skyder jeg den af resten af vejen)

Pistols:

5x5x5kg.

3x3x16 kg. kettlebell "by the horns"

Janda sit ups:

1x8

3x6

- Fuck de sad i dag! :blink::devil:

CoC#1:

10x1 overcrush

Life's and adventure, grab your gear
Link to comment
Share on other sites

Når du skriver "overcrush" på CoC træningen, hvad mener du så?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Blackmoore!

Overcrush:Du klemmer din CoC sammen, ligesom static hold, men her bliver du ved med at presse - altså tilføje mere power!

Link to comment
Share on other sites

DBM, my man!!! Herlige Quotes/citater du lirer af for tiden!!! :4thumbup:

... her er liiige én fra min private samling.. host host...

Boy, if you don't make me cumm before the guards get back, you momma's gonna be one sorry bitch!" - source - Prison Daddy

:laugh:

Link to comment
Share on other sites

Løb: 25:34 min.

Sandbag-squats:

4x20

walking kettlebell lunges:

4x20x16kg.

Pistols:

1,2,3,4,5 h/v

Janda sit ups:

3x8

I aften står den på noget CoC-træning!

To achieve you must first attempt

Lars B:

Good one!! Jeg håber sgu ikke, at det er noget du personligt har hørt?? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Et par dage siden sidste log-update - der er flere grunde:

Alt taget i betragtning havde jeg en ok træning lørdag. Søndag følte jeg så faktisk at min skulder var så meget bedre, at jeg ville lave nogle lette kettlebell-swings. Skulderne havde det egentlig ok, men efter få sæt fik jeg et jag i ryggen og måtte stoppe!

Jeg havde jo en lille smule problemer med det inden skulderskaden, men tænkte egentlig at det var gået væk efter jeg lavede rygøvelserne sammen med trænings "pausen". Guess not! Det var VIRKELIG en kæmpe nedtur. Vildt demotiverende. Som om det ikke var nok, fik jeg en skruetrækker banket ind i håndfladen. Det gik der selvfølgelig betændelse i = ikke noget CoC-træning! :mad:

Nu skal jeg have 100% styr på det. Jeg har bestilt en tid hos en skulderekspert, som skal se på mig. Link Umiddelbart virker han til at have meget godt styr på den slags!

Jeg skal også have set på mig ryg. Enten bliver det samme sted som ovenstående eller også hos en McKenzie terapeut (anbefalet af Jørgen L)

Egentlig er jeg godt tilfreds med min indsats under mit skadesforløb: Pistols, CoC, Janda's og en del løb. Jeg må dog indrømme at jeg lige pt. er MEGET træt af situationen!!

Jeg vil igang med min "No routine routine" igen! :devil:

Forresten joggede jeg 5 km i mandags....... :sleeping:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Et par dage siden sidste log-update - der er flere grunde:

Alt taget i betragtning havde jeg en ok træning lørdag. Søndag følte jeg så faktisk at min skulder var så meget bedre, at jeg ville lave nogle lette kettlebell-swings. Skulderne havde det egentlig ok, men efter få sæt fik jeg et jag i ryggen og måtte stoppe!

Jeg havde jo en lille smule problemer med det inden skulderskaden, men tænkte egentlig at det var gået væk efter jeg lavede rygøvelserne sammen med trænings "pausen". Guess not! Det var VIRKELIG en kæmpe nedtur. Vildt demotiverende. Som om det ikke var nok, fik jeg en skruetrækker banket ind i håndfladen. Det gik der selvfølgelig betændelse i = ikke noget CoC-træning!  :mad:

Nu skal jeg have 100% styr på det. Jeg har bestilt en tid hos en skulderekspert, som skal se på mig. Link Umiddelbart virker han til at have meget godt styr på den slags!

Jeg skal også have set på mig ryg. Enten bliver det samme sted som ovenstående eller også hos en McKenzie terapeut (anbefalet af Jørgen L)

Egentlig er jeg godt tilfreds med min indsats under mit skadesforløb: Pistols, CoC, Janda's og en del løb. Jeg må dog indrømme at jeg lige pt. er MEGET træt af situationen!!

Jeg vil igang med min "No routine routine" igen!  :devil:

Forresten joggede jeg 5 km i mandags.......  :sleeping:

<{POST_SNAPBACK}>

Det lyder fornuftigt med den McKenzie terapeut.. uheldigt med skruetrækker massakren og swing-forsøget - men din bentræning går da rigtigt godt. Du presser flere pistols, end jeg tør drømme om. :devil:

Pas på dig selv. :wink:

-kajakroer

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share