Farmers hideout.


Kauf
 Share

Recommended Posts

Øh ja... Eller, alså jeg tror ikke de kan virke på samme måde da det jo er forskellige receptorer som KAUF nævnte, men, om ikke en ligne effekt kunne opnås med chili, for jeg kan godt huske hvordan jeg gik på trapper efter JAAB havde sat mig til at lave bulgarian split squats. Hvis det handlede om at overvælde receptorerne i en eller anden grad, så der ente skete en udtøming a receptor stoffer eller der kom en top down dæmpning.

Jeg havde dog aldrig overvejet DOMS var en smerte man kunne "behandle", derfor min pludselig snublende nysgerrighed.

Link to comment
Share on other sites

Spørgsmålet er vel nu hvorfor/hvordan sådan en fakirmåtte virker, altså rent fysiologisk? Ved godt det ikke helt er det oprindelige spørgsmål, men det er det nørderiet handler om...

Og om Capsaisin ala Chili Olie ville ha samme effekt?

:innocent:

Den mest plausible forklaring må være den Kauf selv kommer med. Mechanoreceptorerne hæmmer smertesignalet i dorsalhornet. Derudover måske en descenderende smerteinhibition fra områder i hjernen.

Link to comment
Share on other sites

Øh ja... Eller, alså jeg tror ikke de kan virke på samme måde da det jo er forskellige receptorer som KAUF nævnte, men, om ikke en ligne effekt kunne opnås med chili, for jeg kan godt huske hvordan jeg gik på trapper efter JAAB havde sat mig til at lave bulgarian split squats. Hvis det handlede om at overvælde receptorerne i en eller anden grad, så der ente skete en udtøming a receptor stoffer eller der kom en top down dæmpning.

Jeg havde dog aldrig overvejet DOMS var en smerte man kunne "behandle", derfor min pludselig snublende nysgerrighed.

Nu vil jeg heller ikke påstå, at man kan behandle DOMS. Jeg havde da gode, massive DOMS i dag. Jeg oplevede bare, at min sædvandlige suicideømhed ikke var at finde, da jeg vågnede, selvom jeg kunne mærke den spænde til, da jeg gik i seng. Det er noget nyt for mig :smile: Muligvis er der et fasciarelease i det også, som gør, at jeg ikke bliver til sten. Men DOMS - oh, jo... det var der da i dag! :smile:

Jeg kunne bare godt tænke mig at se denne fakirmåtte og høre hvor man eventuel kan anskaffe sig sådan en?

Er den også god hvis man har et sæt erector spinae der er lidt rigelig spændt?

Jeg tror, at jeg købte min for en 50'er i matas eller netto eller sådan noget. Det er bare et firkantet stykke skum med en masse små runde spidssataner på... jeg tager et billede og uploader ved lejlighed :smile:

Fedt med hepburn! Det et simpelt og brutalt! Har du prøvet det i pullups?

Det er første gang jeg prøver Hepburn. Generelt er jeg lidt pivet i mine pullups, fordi mine skuldre går i stykker af for stor volumen. Jeg har så dårlig skuldermobilitet, at jeg skulle dyrke yoga og intet andet :unhappy: Derfor ingen vilde programmer til lats.

Den mest plausible forklaring må være den Kauf selv kommer med. Mechanoreceptorerne hæmmer smertesignalet i dorsalhornet. Derudover måske en descenderende smerteinhibition fra områder i hjernen.

Tak for at du har min back, bro Lau! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hepburn uge 2, dag 1:

Igår fik jeg slæbt lidt rundt på min 80 kg. sandsæk, som føltes væsentlig lettere end sidst den var udenfor skuret - det var rart! :devil:

Dog blev det ikke til logværdig træning pga. aftenregn og toasted krop. For at få programmet på rette spor med dagene i ugen, har jeg derfor droppet farmerdagen i uge 1 og istedet gået direkte på uge 2. Jeg har stadig mavekvababbelse med vandskideri hver 30. min. og det var med forbehold for træthed i lænden og bremsespor i underbuksen, at jeg dykkede under stangen. Efter lidt opvarmning og lidt tænding for mavemusklerne virkede det upåklageligt.

Opvarmning: - Mobilitet for lænden, knæ4, hundepisseren, over plankeværket - en del hentet fra M2. Solhilsenwannabe, ballistiske stræk for ben, lunges til alle sider m. stang. Pindeleg.

Squat:

5x60 kg.

5x80 kg.

3x100 kg. - her gik jeg ned og sked en 3-4 liter vand ud af røven.

1x120 kg.

1x130 kg.

Workset:

5x1x137,5 kg.

5x5x117,5 kg. - på sidste sæt fes jeg, så jeg troede, at jeg havde skidt i bukserne... det havde jeg heldigvis ikke.

Supersettet med:

Bænk:

5x50 kg.

5x60 kg.

3x80 kg.

1x100 kg.

1x105 kg.

Workset:

5x1x110 kg.

2x5x100 kg.

3x5x90 kg.

- min skulder gad simpelthen ikke at stabilisere. Jeg gider ikke gå på kompromis med min skulder - det har jeg gjort for mange gange. Hvis skulderen ikke gider bliver vægten droppet og så må Hepburn do the magic på ben, død og pres i stedet.

Mavegok:

3 runder af:

20x hammerslammer på dæk.

8/8 sidebends m. 40 kg.

12 Full contact twist m. 20 kg. skiver på stangen.

Desuden noget roden rundt på gulvet, rygliggende twist m. 30 kg. + 2x30 kg. sandsæk. Det blev for let med de 30 kg. sandsæk og for bøvlet med de to, så jeg droppede det.

Derudover har jeg haft det som om nogen har slået mig på underarmen med et jernrør. I første omgang troede jeg, at jeg var øm i periosten på min underarmsknogle... men efter lidt palpation fandt jeg ud af, at det var musklerne, der var dødsømme... hmm.. hvad kan det være kommet af? Nåja! Pinchgrip farmerwalk m. 2x20 kg. Eleiko skiver, som jeg ikke fik logget sidste gang! Hejhej underarme, hej! :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Klart du får doms efter de tunge dødløft Kauf. Det er jo vanvittige kg :devil:

Selv bliver jeg altid MEGA træt efter dødløft. Både på dagen og dagen efter. Kongeøvelse.

Kunne du lokkes til at oploade en video af et af dine tunge dødløft?

Tak, tak. Det er helt fint. Jeg må jo se, om jeg ikke snart kan blive lidt bedre. Jeg skyder en næste gang. I dag fik jeg lidt af squatten, som ikke er overvældende tung, så skal jeg bare have tid til at uploade den :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tak, tak. Det er helt fint. Jeg må jo se, om jeg ikke snart kan blive lidt bedre. Jeg skyder en næste gang. I dag fik jeg lidt af squatten, som ikke er overvældende tung, så skal jeg bare have tid til at uploade den :tongue:

Dine træninger ser super simple og gode ud. Længe siden jeg har læst noget om Hepburn, hvilket lige skal opdateres. Ser rigtig spændende og effektivt ud.

Link to comment
Share on other sites

Dine træninger ser super simple og gode ud. Længe siden jeg har læst noget om Hepburn, hvilket lige skal opdateres. Ser rigtig spændende og effektivt ud.

Jeg kan sgu' rigtigt godt lide det simpelt, når tiden er knap. Der er jo mange simple programmer. Wendlers 5-3-1 er også fantastisk simpelt. Høhø.. i det hele taget er det heldigvis ikke rocketscience at løfte jern, men jeg følger dig i hvad du mener. Jeg faldt for Hepburne, netop fordi det så så nederdrægtigt simpelt ud. Jeg gider ikke følge diverse procenter osv., når jeg har travlt - så vil jeg bare lave en "Get in - get out!" - eller som Wendler kalder det: "Boring, but big!" :smile:

Jeg fandt en gammel squatfather artikel her på MOL, da jeg søgte rundt - den er ret god.

Happy reading

Så er det bare om at komme igang :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jubii!! Pga. en masse planer de næste par dage, bliver det svært at klemme en rigtig træningssession ind. Planen var at dødløfte i morgen, men det blev i dag i stedet... det var mere godt for planlægningen end for træningen :gal:

Opvarmning:

Mobilitet, fasciatreat, foamroller, pindeleg, tænding af træt lændemuskulatur med knæ4stående, hundepisser og overplankeværket med modsatte arm løftet, TGU, Bottom up pres.

- Oh, shit... lænden ville gerne have en dag mere at sove i...

DL:

5x60 kg.

5x100 kg.

3x140 kg.

1x180 kg.

Workset:

5x1x202,5 kg.

1x5x170 kg.

2x5x175 kg.

1x5x165 kg.

1x5x175 kg. - singles m. 5 sek. pause mellem løft.

- 5'erne var for tunge på de foreskrevne 175 kg. Jeg optog video og lagde mærke til, at når jeg repper, er det næsten stivbenet DL. Jeg bruger stort set ikke benene. Derfor hurtige singles i sidste set med fokus på ben - det spillede bedre. :smile:

Supersettet med:

Yadayada - det virker!

Stående pres:

5x40 kg.

5x50 kg.

3x55 kg.

1x60 kg.

Workset:

5x1x65 kg.

5x5x57,5 kg.

- a walk in the park!

Laaange pauser mellem set, derfor ingen tid til noget ekstraordinært, dog en smule leg til sidst.

Enarms pushpres:

DB:

2/2x31,5 kg.

2/2x38,5 kg.

2/2x41,5 kg.

KB:

1/1x40 kg. - meget anderledes følelse end med DB, pga. den anderledes vægtfordeling. DB er klart nemmere.

1/1x48 kg. -PR!

1/1x48 kg. - Easy - kunne reppe på begge sider, men det er kun leg i dag.

- Hold da kæft, det var nemt! Masser af pop i hoften! HØK har ikke tungere DB's, så eg kiggede på 60'er KB'en, men besluttede, at det ikke skulle være i dag.

Jeg glæder mig til at pushpresse med 50'er DB'erne og må lige se om min ene arbejdsplads mon ikke også skulle have fået nogen 55'ere.

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Edit: Singles med 202,5 er sidst på forrige side.

5'ere bliver jeg bare så forbandet træt af...

Jeg har også lidt video af single squat og 5'er squat. Det bliver dog ikke i aften.

I dag havde jeg håbet på lidt farmeri og vejret var godt. Desværre valgte Elva at stige ned fra køkkentaburetten og tage fra med hovedet istedet for med fødderne. Bevidstløs og afsted i ambulancen, hjemme igen 5 timer senere, selvom lægen overvejede at indlægge os. Hun har det nu godt og fint og i nat skal gå med at lyse i hendes pupiller og vække hende et par gange.

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Natten gik fint, stumpen havde det godt lørdag. Lørdag besøg hjemme, overnattende kammerat og søndag økologisk gårddag med griseklapning, grisespisning og navngive + pege på grisene "Bacon", "Skinke", "Frikadelle" osv. med Cat og ungerne :bigsmile:

Mandag:

Opvarmning - tjek!

Squat:

5x60 kg.

5x80 kg.

5x100 kg.

1x120 kg.

1x130 kg.

1x140 kg.

5x1x145 kg.

5x5x120 kg.

Siddende benpres:

25x202,5 kg. (stakken)

- komplet ligegyldigt...

Hjem fra forfærdelige Enjoy Fitness - selvom underholdningen er i top af 16 årige gymnasiedrenge, som spiller brede og lader piger kigge på dem og instruerer samme. Heribland fandt en fantastisk samtale sted:

Han: Så gør du bare lige sådan her (cable flies)

Hun: Uh... det er svært, hvor mange tager man?

Han: JA, altså du skal stå sådan her (splitstand) for lissom.. ja.. lissom.. du ved, at holde balancen ik' - og så skal man tage 15.

Hun: Ihihiitiiihiii... det sagde du også før. Er 15 ligesom standard, eller noget?

Han: Ja! Standard!

-Ovenstående samtale blev ført, mens den klassiske dugnakkede prol invandrerdreng, rendte rundt og så ondt på alt og alle, altimens han quaterreppede med 100 kg. i bænk.

Hjem igen i baghaven i småregn.

Potatosack squat med sandsæk.

Fra død på jorden - Løft direkte til paller eller til knæ (fra 100 kg. og op), videre på 90 cm. høje paller. - Note - Jeg skal have nogle flere paller, da sticky point helt sikkert ligger ved lidt over 1 meter.

(Sækken er fyldt med 80 kg. sand. Derved kan man kun få lavt fat og det tvinger en helt ned i dyyyybe ben, hvor man plukker kløver med numsen. De ekstra kg. fyldes på med 10 kg. skiver, som glider rundt på toppen, jo flere der er. Evil stuff!)

5x80 kg.

5x90 kg.

3x100 kg.

3x110 kg.

1x120 kg.

1x130 kg.

1x140 kg. - fail - fik ikke løftet den godt nok fra jorden. Bæstet knækkede på midten og ville ikke ordentligt op.

140 kg. - tjek!

OMFG!!! Sandsæk er min bedste fjende nogensinde! :devil: :devil: :devil:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Ubehagelig gang dødløft Kauf. Og stærkt overskud lige at reppe med 175 kg i død for at supersette med pres. Du er vanvittig..

Er vild med træningsforholdene på Høvelte. Forhåbentlig kommer jeg selv snart en tur derop og træner lidt. Nogle af de store dæk SKAL flippes.

Train hardt, fight easy..

Link to comment
Share on other sites

Ubehagelig gang dødløft Kauf. Og stærkt overskud lige at reppe med 175 kg i død for at supersette med pres. Du er vanvittig..

Er vild med træningsforholdene på Høvelte. Forhåbentlig kommer jeg selv snart en tur derop og træner lidt. Nogle af de store dæk SKAL flippes.

Train hardt, fight easy..

Der er ingen store dæk på HØK.

Link to comment
Share on other sites

I dag var der pludselig 45 min., jeg skulle have slået ihjel.. jeg befandt mig i et center.. what to do?

Pullups, neutral greb:

10

5x10 kg.

5x20 kg.

3x30 kg.

3x30 kg.

3x32 kg.

3x32 kg.

3x32 kg.

Dips:

10

10x10 kg.

5x20 kg.

5x30 kg.

5x40 kg.

5x40 kg.

5x45 kg.

5x40 kg.

Pres:

5x40 kg.

5x1x65 kg.

5x5x57,5 kg.

- så er det vel overstået.

Derudover har jeg købt noget CEE fra Bulkpowders! - Hold jer for helvede fra det!!! Fameboy beskrev smagen som syre fra et batteri, hvilket er den præcise smag jeg har haft i munden, siden jeg drak det i morges. Generelt kan det siges om produkter fra Bulkpowders, at hvis der står noget a la: "If you don't like the taste of XXX, then try it in capsules" - SÅ SKAL MAN KØBE KAPSLER!!!! :gal: :gal: :gal:

Pt. står den på Kreatin (årevis siden jeg har taget det sidst), NOX, PROTS og ZMA, samt store mængder fiskeolie + vitaminer... jeg er en ren pillejunkie... :blush:

Min skulder driller lidt, så jeg har skåret i bænken... der er kun et at gøre!

Link to comment
Share on other sites

Derudover har jeg købt noget CEE fra Bulkpowders! - Hold jer for helvede fra det!!! Fameboy beskrev smagen som syre fra et batteri, hvilket er den præcise smag jeg har haft i munden, siden jeg drak det i morges. Generelt kan det siges om produkter fra Bulkpowders, at hvis der står noget a la: "If you don't like the taste of XXX, then try it in capsules" - SÅ SKAL MAN KØBE KAPSLER!!!! :gal: :gal: :gal:

LOL for reals! Det er saa hamrende ulaekkert.

Oh btw, faar du ikke ondt i skulderen af dips?

Edited by KristianS
Link to comment
Share on other sites

LOL for reals! Det er saa hamrende ulaekkert.

Oh btw, faar du ikke ondt i skulderen af dips?

Det er slet ikke til at holde ud - jeg tuder hver gang jeg drikker det lort!!!

Både og - Er grebet en smule for bredt kan jeg ikke engang dykke ned uden skærende smerter. Er grebet smalt - som f.eks. i ringe eller smallere dipstativer er der ingen problemer. Det er derfor meget let - enten kan jeg lave dem eller også kan jeg ikke :smile:

Jeg har et par tips til hvordan du får det CEE ned. Fang mig lige på fjæsen i aften evt.

Tak! Jeg fangede dig ikke. Indtil videre er jeg kommet frem til, at jeg ligeså godt kan blande alt det, jeg ikke kan lide i et glas vand og spæde til med masser af saft. Så holder jeg mig for næsen, skyller det hele ned på en gang, tæmmer gagrefleksen og drikker 2 glas vand efterfølgende, for at få skyllet gabet. Hold da kæft, det smager stadig afskyeligt!!!!!! :gal: :gal: :gal:

Fed omgang chins og dips..

Takker! Jeg ved, at du kan lide det :wink:

Link to comment
Share on other sites

I dag skulle jeg have taget afsted kl. 20! Jeg var MAXXX klar. Dog faldt jeg i snak med min dejlige hustru og kom derfor først afsted 21.15 - jeg var i centeret kl. 21.30 - ALT for sent, jeg var klar til at gå i seng, hovedet og kroppen var OFF og jeg var klar til at køre hjem. Inspireret af mine utallige møder med store vestafrikanske footballspillere og US Marines, begyndte jeg i stedet at peppe mig selv op med slagord som: "WUUUUH!!!" "YEAH, BABY!!", "BOOM!!" osv. - det hjalp en del! :smile:

Opvarmning:

dynamisk stræk, stivbenet et benet dl med KB, TGU, fasciarelease, Cleans m. 40 kg. - masser af bom!

Dødløft:

5x60 kg.

5x80 kg.

5x100 kg.

3x120 kg.

1x1x160 kg.

1x1x180 kg.

3x1x205 kg.

- pga. træthed droppede jeg til 3x1 istedet for 5x1 - det var godt givet ud i dag.

3x3x180 kg. - Tog nogle set lette 3'ere istedet for 5x5 - igen godt givet ud.

2x5x180 kg. - Nemt! Fedt at skrue lidt ned for volumen på offdagen og stadig få lidt gode 5'ere i skabet.

Pres:

3x1x65 kg. - nemt.

5x5x60 kg. - også nemt.

Hand over hand siddende slædetræk @ 8-9-ish meter.

- Jeg havde et 15 meter tov med, men gad simpelthen ikke gå udenfor. Derfor den korte afstand.

1x80 kg.

1x85 kg.

1x110 kg.

3x120 kg. - Oh, shit!! Der var lidt gaffatape på gulvet, som gav lidt ekstra friktion og føltes som et krater, der skulle passeres hver gang slæden gled over!!!

1x110 kg. - Bang! Speed!

V-situps:

20

Hammerslag:

20

- hærgede hænder - no more tiresmash!

Nu: ZMA og godnat!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share