Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Hey Kermit,

Nønø - det er fint nok. Havde dog gerne kørt mindst 0,2 hurtigere :tongue:

Vejret på søndag....... Det ser jo rædsomt ud :crazy: ; håber at vi enten er heldige at lande mellem to sæt byger eller endnu bedre at udsigten retter sig så vi får mindre vind. Men meget vind og byger samtidigt er jo ikke voldsomt sjovt.

Som sidst jeg kørte to dage efter styrketræning blussede DOMSen i benene voldsomt op i går hvor de efter et par timer blev rigtig ømme og er stadig lidt ømme i dag. Jeg kan vist godt tage til efterretning at to hviledage efter styrk ikke er nok til være helt restitueret.

Hvad meget værre er at jeg igen fryser og er begyndt blive øm i halsen og er begyndt at lave slim i hals og næse :ill: har lige for 20 sekunder siden taget min temperatur til 36,8 så jeg håber at kunne ridde stormen af.

Jeg bliver fuldstændig totalt flindrende hysterisk arrig hvis jeg ikke kan køre på onsdag hvor der er begynderinstruktion på cykelbanen. Kommer man ikke og kører onsdag kan man vente et år. Så om jeg så skal bæres på banen....

Al træning er indstillet indtil videre. Hvis ikke jeg er "rigtig" syg satser jeg på at køre på søndag. Men hvis det både er vådt og koldt kan det meget vel ske at jeg aht. onsdagen ikke kører hvis jeg ikke er på toppen hvad angår helbreddet.

Hehe. Lige nu (sikke meget der sker lige nu) ringede de fra Heino da de manglede den rigtige klinge men det var så heldigvis nemt at komme ud af men cyklen bliver så lidt højere gearet end aftalt. Men lige nu står der altså en og er ved at samle dyret :w00t:

T-minus 6d, 2h 48m

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Forkølelse næsten forsvundet i løbet af dagen :cool:

Endelig kom banecyklen i hus. Om det var "kompensation" pga. besværlighederne ved jeg ikke men mens jeg stod og fik fin service i forvejen kom Tayeb forbi og smed det han var ved at lave og gav sig tid til lige at hyggesludre lidt og demonstrere nogle små praktiske tips om kædespænding, da han mente at den var spændt for hårdt fra byggeren.

Cyklen ligner jo stort set billedet på linket tidligere

post-1580-1223060189_thumb.jpg

Gearingen blev alligevel næsten som aftalt idet der var lidt fejlinfo i tlf. eller også misforstod jeg ham der ringede. Den landede på 50 foran og 16 og 17 bagpå (der er flip-flop nav, så der sidder et tandhjul på hver side så man kan skifte gear ved at vende hjulet). Om det så er det rigtige at køre med når musikken spiller vil tiden vise. I øvrigt en voldsom kæde når man nu i mange år har været vant til den smalle på raceren.

post-1580-1223060198_thumb.jpg

Kom også til at købe nye sko, handsker og bukser men de (i hvert fald skoene) bliver reserveret til indendørs brug.

I morgen efter arbejde skal raceren lige have skiftet de slidte dæk så jeg forhåbentlig ikke punkterer på søndag :please:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Kæft den er fed. Godt nok en monsterkæde den har på :laugh: Håber du får den brugt i løbet af vinteren!

Jeg synes godt nok ikke vejret ser særligt lovende ud for i morgen. Vinden bliver nok ikke så slem, men de forventer godt nok massiv regn. Så håber de tager meget fejl!

Link to comment
Share on other sites

Heeeyy Vivs,

Tak for :sun: - de bliver muligvis vekslet til tudekiks undervejs, hihi.

Vognparken er efterhånden lidt omfattende. 4 tohjulede og 1 spinningcykel klemt ind i en to-værelses. Det er vist alligevel ret heldigt at jeg er single - det var nok en qwinde eller to der ville sætte hælen i, kunne jeg forestille mig.

Hey Kermit,

Jeg håber cyklen bliver slidt godt (ikke skrammet. Nå skidt, det er en aluramme så den kan tåle at gå i gulvet :laugh: .... hmmm - brandsår :cry: ), glæder mig mere og mere til på onsdag som tiden går. Og kunne jeg blive lidt mere eksplosiv henover vinteren ville det bestemt ikke gøre noget, men nu må vi se hvordan kørslen bliver for amatør-begynderne.

Hvad vejret angår er jeg stadigvæk mere gnaven over vinden end regnen, men på det punkt jeg nok udenfor rækkevidde :laugh:

Jeg vil dog godt medgive at med den vind er regn ABSOLUT noget skidt. Men kunne jeg vælge den ene af plagerne tog jeg helt sikkert regnen. Men det er dog et plus at vinden nok ikke bliver så hidsigt som først forudsagt.

Eneste lille ting er at jeg normalt ville tage regnslag på men med den blæst er kan det ske at man hellere nøjes med overtræksjakken fra HCM nu vi trods alt kører på tid - den blafrer nok en del mindre men tvivler på at den kan holde vand i de mængder ude når vinden pisker på. Måske jeg alligevel piver over regnen, så.

Tror jeg vil powernappe 20 minutters tid inden jeg kaster mig over cykelklargøring, sidder og småblunder over tasterne, hehe.

- måske man også skulle finde et dækindlæg i rodekassen. Og så lige bælle en liter vand inden jeg rammer hovedpuden så jeg er ikke er totalt dehydreret fra morgenstunden.

7 grader - 10 meter i sekundet og regn - hvorfor er det nu liiiige at jeg ikke spiller dart?????

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Heeeyy Vivs,

Tak for :sun: - de bliver muligvis vekslet til tudekiks undervejs, hihi.

Vognparken er efterhånden lidt omfattende. 4 tohjulede og 1 spinningcykel klemt ind i en to-værelses. Det er vist alligevel ret heldigt at jeg er single - det var nok en qwinde eller to der ville sætte hælen i, kunne jeg forestille mig.

7 grader - 10 meter i sekundet og regn - hvorfor er det nu liiiige at jeg ikke spiller dart?????

.. så - nu får du ikke brug for tudekiks ! i Tour de france cykler man osse i pisregnvejr, stormvejr osv osv ... :poking:

:tongue:

post-3751-1223141811_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Jeg slap for brug af tudekiks - klubben valgte at udsætte klubmesterskabet en uge. Egentligt gik jeg og mumlede i skægget over at skulle køre aften hele næste uge men nu er det heldigt - ellers havde jeg ikke kunnet være med på søndag. Lørdag aften bliver klokken godt nok over 02 inden jeg kommer i seng men det har jeg jo prøvet før.

Overvejede kort om jeg skulle satse på almindelig træning på vintercyklen men skærmene var ikke på og så gik jeg i seng igen. Da jeg vågnede laaaaaaaaangt op ad formiddagen kunne jeg slet ikke komme i omdrejninger, så plan B i FDK fes ud i ingenting.

Inden jeg skulle mod arbejdet fik jeg dog taget mig sammen til noget hjemmestyrk:

Chinups: 10, 10

Pullups: 10,9

Ab-rolls: 15, 15, 15

Dyp tæer med kropsvrid: 15, 15

Dips: 20, 20

Armstrækkere: 20, 20 - skulle nok have sat kadancen ned og gået efter 2x15 strickte i stedet for.

Max reps breathing dips: ukendt antal reps. Måtte ret hurtigt ned i singler da pattøjet var brændt af. Lige før det kan gå for dagens cardiotræning også, hihi.....

Men så nemt slipper jeg ikke. I morgen bliver det til en tur på cyklen inden sæsonens første klubmøde løber af stablen.

Men nu vil jeg slutte af med tre timer på en omgang E´er inden jeg fiser hjem til tre fridage :bigsmile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Inden jeg skulle mod arbejdet fik jeg dog taget mig sammen til noget hjemmestyrk:

...

Dyp tæer med kropsvrid: 15, 15

...

Hmm - hvad er det lige "dyp tæer med kropsvrid" går ud på? :hmmm:

Det er ellers en virkelig fed banecykel, du har fået dig - tillykke med den! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Rune

Og tak :bigsmile: ,

Hmm, ja jeg ved ikke lige hvad den øvelse officielt hedder - den stammer i min begrebsverden fra en DVD med Birgitte Nymann.

Men man ligger på ryggen - løfter lige hovedet (støtter med hænderne) og det øverste af overkroppen en smule for at lave lidt "basisspænding", trækker navlen ind, spænder bækkenbunden, løfter benene op og holder dem helt bøjede. Så føres benene nedad og man dypper tæerne i gulvtæppet og trækker dem op igen. Dette er uden vrid. Når vridet kommer på, dypper man skiftevis højre og venstre ben og vrider samtidigt modsatte albue mod knæet uden af løfte eller sænke overkroppen yderligere, der skal kun vrides.

Det lyder altså ikke helt som Birgittes forklaring men håber den giver mening - ellers prøver jeg igen med hendes ord.

Får lige en ide - nu lejligheden alligevel er fyldt med cykler kunne det være jeg også skulle puste min swissbold op igen. Det er efterhånden længe siden jeg har leget med den.

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja, nok egentlig ganske godt at vejret blev som det blev.

Synes bare heller ikke at udsigten til den kommende weekend er særligt lovende, men nu får vi at se.

Jeg kommer ikke til mødet i aften, så du må sørge for at tage nogle gode notater og skrive et fyldigt referat herinde :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hey Rune,

Det ser rigtigt ud på videoen hvis man sætte tæerne i gulvet i stedet.

Hej Kermit,

Skal nok fortælle hvis der sker noget spændende. Og nej, vi er ikke så heldige med søndagsvejret i øjeblikket. Men vi kan jo håbe på af vejrskiftet bliver forsinket lidt for op til søndag er det jo OK.

Jeg var lige ude og prøvekøre min nye bukser. Umiddelbart lidt stive i det men dejligt korte i benene. Overvejede korte rør men tog dog knækogerne på.

Da sidste gennemkørsel af parløbsruten ikke gik helt som ønsket ville jeg lige tage en tur mere. Vinden var desværre næsten lige så generende som sidst - måske marginalt mindre kraftig. Til gengæld var benene friske i dag. Omvendt var jeg slet ikke i tidskørselshumør men det var måske meget godt.

Fra start havde jeg nemlig hold i pulsen og jeg er lige ved at tro at det under alle omstændigheder er bedre at ligge de par pulsslag lavere i dag end i forhold til sidst men igen lidt svært at vurdere på forskellig baggrund. Der var i hvert fald lidt overskud når der kom en bakke eller åbent stykke med sidevind o. lign. Måske tidskørsel alligevel er lidt mere teknisk end bare at køre med hovedet under armen.

Men jeg kom da rundt på 34,8 og var endda en tøsedreng et par steder hvor vejen var fugtigt og med blade på og måtte også holde tilbage for bussen på Gunderødvej.

Det rigtigt gode var at 5 minutter efter turen var jeg frisk og kunne have taget een mere, så der er også lidt ekstra i posen til på søndag.

post-1580-1223311172_thumb.png

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Sådan Gregers :4thumbup: Rigtig godt snit hvis du samtidig følte at du holdte dig lidt igen. Ja, er enig med dig i at det nok er rigtig godt at forsøge at holde pulsen nede på det første stykke af ruten, ja, faktisk hele vejen til man når Københavnsvej. Men nu burde du være en af favoritterne til løbet på søndag, om ikke andet så bør du kunne køre dig i top 5 på enkeltstarten, for ikke at sige top 3!

Link to comment
Share on other sites

Hep,

Ja jeg tror vi kommer til at ligge lunt i svinget i år. Ved ikke om du stadig vil have mig som makker men Laust virkede som om det var en selvfølge. Dog har du måske en bedre chance for guldet: Vinderholdet lader de nok stå som sidste år men Sven Erik kommer til at mangle en makker da Carsten skal på arbejde så det var måske en mulighed? Vinderne sidste år kørte med en marginal under 37 i snit og det får vi reelt set nok svært ved.

Mht. enkeltstarten håber jeg at har ret. Hvis jeg ikke er brændt helt sammen i parløbet vil det faktisk skuffe lidt hvis jeg ikke ender i top 3. Ingen tvivl om at jeg mangler lidt bundpower til at hive spurterne hjem når andre går helhjertet efter dem men de små usynlige opture har der været mange af når vi har kørt uptempo side-by-side føringer. Der er uhyggeligt sjældent at jeg har måttet bakke ud og bede og førerskift. Der har været et par gange hvor jeg har været panisk presset den første kilometer men har stort set altid kæmpet mig op og fået fat i den lange ende og kørt makker mør. Hvis ikke det skal kunne veksles til en god 5km er det ikke retfærdigt :tongue:

Og så vil jeg gå ind i den kriminelle løbebane i dag. Skal have indstillet sadlen på banecyklen så jeg smider de gamle træningsdæk på og hiver den udenfor på en lille testtur. Dog tør jeg ikke køre heroppe - for meget trafik på vejene og på stierne er der alt for mange lufteluftere som ikke har snor i deres hunde. Men skal skal på familebesøg og derude på landet er der nogle øde stier mellem landsbyerne så der får den lov at trille sin første tur.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Tror lige jeg vil se hvordan det kommer til at gå her i dag når jeg skal ud, for tror faktisk at Svend-Eriks tempo er en tand for højt til mig. Men modsat, tror jeg også det var ham der havde Carsten på slæb sidste år. Men holder nu stadig på at køre med dig. Tror vi passer godt i niveau.

Link to comment
Share on other sites

Kermit - det sidste kan der ikke være tvivl om. Så længe der ikke rykkes men vi kører jævnt, er vi nok de to i klubben der kører mest ens, tror jeg. Og meget sjovt - Frank lyste kraftigt op da jeg til klubmødet nævnte at jeg havde købt banecykel, det var lige før jeg blev sendt hjem for at hente den til fremvisning. Her til eftermiddag ringede han og var overgearet som et lille barn juleaften. Nu har han også købt banecykel og var med til introkørslen (hvordan han så ellers har fået lov til det af Alice for han måtte ellers ikke).

ENDELIG fik jeg min debut som banerytter. Det er vist første gang MOL kan fortælle om begynderoplevelser på en cykelbane så jeg tager alle indtryk med i en eller anden form for tvivlsom orden.

Sådan en cykelbane har fire størrelser:

1 - som set på TV - ser ikke ud af så meget men man fornemmer dog en vis størrelse.

2 - som publikum på stedet - nu da den rumlige dimesion er med, ser banen faktisk ret stor ud. Svingene høje og ret stejle.

3 - på inderkredsen - højden på svingene ikke så slemme men umiddelbart forbandet stejle.

4 - på banen - lav fart: det værste af punkt 2 og 3. Høj fart: piece of cake - sådan da :blush:

Jeg ankom i god tid - hele tre kvarter inden mødetid. Det er mange mange mange mange år siden jeg har prøvet noget der ligner.

Fik betalt kontingent i en meget langsommelig proces - skiftet til cykeltøjet og fandt inderkredsen.

- hvor vi ventede længe - vil tro en lille halv time inden træneren droppede at vente på de sidste i betalingskøen og begyndte de spæde instruktioner. Så fik vi ca. 40 fremmødte lov at trille!!!! 3-4 runder på løbebanen på det bløde gulv - ja, det er altså halvblødt, det anede jeg ikke. Lidt ubehageligt var der udstilling inde i inderkredsen og de besøgende sad og spiste velduftende mad med kniv og gaffel i den ene ende af banen, jeg følte at de bare sad og ventede på at en af os skulle ryge på røven.

Jeg formoder at ikke alle har styr på banens opbygning (det havde jeg i hvert fald ikke før efter klokken 18:30), så:

Img_0344_-_Cykelbane_IMG_0344.jpg

Det mørkeblå inderst er halvblødt gulv - opmalet i 4 løbebaner.

Det lyseblå fortov - skråner en lille smule i svingene. Er faktisk ikke helt sikker på at dette faktisk er fortovet men det mente flere så indtil videre....

Den sorte streg - normalt der man ligger i intervallerne og når det går stærkt.

Den røde streg - sprintstregen

Den blå streg (her lidt slidt men ligger lige under reklamerne) - kørsel i rulletempo mellem intervallerne - ca 30 km/t eller lidt mere

- og gulvet er lige stejlt i hele banens bredde så umiddelbart er det ikke sværere at køre højt oppe end nede i bunden. Der er så noget centrifugalkraft som kan mærkes selv i mine hastigheder.

Nå....

Tilbage til lidt flere instruktioner og opdeling i 4 hold.

1: de som før havde kørt på bane med fast nav.

2: de som før har kørt på bane uden fast nav - hvad laver egentlig hold 1 og 2 til en introkørsel for folk der ikke før har kørt på bane?????

3: de uden baneerfaring men kører licensløb.

4: bundskrabet - sådan nogle som mig, vi var 6-7 i denne gruppe.

Alle 4 hold blev sendt på banen samtidigt - og med intension om at forreste mand på hvert hold skulle slå op og falde tilbage efter hver omgang. Flere kørte så langsomt at var umuligt at holde sig oppe på parketgulvet - mange satte derfor farten op, alle hold gik i opløsning og så udbrød der totalt kaos og flere kollisioner truede. Alle blev kaldt ind i midten igen. Jeg nåede ikke selv at blive på parketgulvet igennem et helt sving.

Efter en skideballe prøvede vi igen, nu med 2 hold på banen samtidigt - først 1 og 2. Det gik jævnt godt, synes vi andre. Men så blev det alvor - mit hold skulle på.

To runder på løbebanen - een på fortovet og så trække ud på parketten. I de første par sving var cyklen svær at holde på banen men efterånden som farten steg gik det bedre. Det helt store problem var faktisk at holde cyklen på banen på langsiden der hælder indad. Næsten hver eneste fucking gang trak den ind på fortovet. Efter 10-15 omgange opdager jeg at jeg sidder som på sommercyklen men det skal man jo ikke, så fluks ned i hornene og dermed styrede cyklen mere som jeg ville.

Hvis der er nogen der synes at det er svært at sidde på hjul udendørs kan jeg så fortælle at det er voldsomt meget sværere indendørs. Bare at komme nærmere end 2-3 meter og føle at man har fat i den lange ende var sjældent. Ligesom biler på landevejen går der nemt elastik i kørslen og når der pludselig kommer en fartnedsættelse er der dømt nervøsitet når man kører uden bremser. 3-4 gange på denne tur prøvede jeg dette. En enkelt gang måtte jeg træde meget kontra for at bremse ned og alligevel slå op i banen i svinget og på den røde streg kunne jeg mærke at forhjulet ruflede nedad men udover en forskrækkelse skete der ikke mere. På mit lave niveau er komfortafstanden til dem foran ca. 2-3 cykellængder - det giver ikke en skid læ :sneaky2: Målet/ordren var at holde den sorte streg (den nederste) - totalt håbløst men alt i alt gik det fint de sidste 2-3 omgange inden vi blev kaldt ned. Begge hold var for teknisk ringe, så vi fik undervejs forbud mod af slå op i svingene.

Vi fik lidt mere instruktion og skulle som afslutning køre noget der ligner en normal træningsdel:

3 fem-mandshold på banen - 4-6 omgange hvor farten laaangsomt skrues op og så 20 omgange hvor forreste mand skulle slå op for hver omgang. Ordre: slå op ved 40-metermærket og op mellen den blå streg og reklamerne.

Jeg endte dog på et 4 mandhold og skulle trække toget igang. Bare det at holde de beordrede 25 meter til holdet foran var svært da alle kørte nervøst og i ujævnt tempo. Med ikke helt små sommerfugle i maven fandt jeg op over den blå streg da jeg skulle slå op og falde tilbage men det viste sig ikke at være noget problem overhovedet. Da jeg skulle falde ind ned bagved bliver jeg overhalet venstre-om (hvilket er meget forbudt og han råbte da også undskyld) og herfra gik vores hold i opløsning da vi dels ikke kunne køre lige hurtigt og dels lavede femtemanden kludder i det hele. Ham foran fik langsomt lavet hul som jeg ikke kunne lukke. Da jeg havde erkendt det slog jeg op ved langsiden og opdagede at jeg så også havde tabt de par stykker som burde ligge bagved - derfra var det individuel kørsel. Jeg fik konstateret at jeg skal vende baghjulet så det er det lidt mindre tandhjul jeg kører på. Jeg løb tør for omdrejninger så cyklen skal lige et gear op. Men ellers OK at køre med høj kadance med de korte pedalarme der sidder på.

Herfra lidt evaluering - der var ingen styrt og det var jo lækkert. Vi fik fortalt at man faktisk sagtens kan køre bane uden at styrte bare man tænker sig om. Og ikke bliver revet ned af andres fejl.

Det var ikke meget kørsel det blev til i dag - umiddelbart var jeg ret frisk bagefter men nu der er gået et par timer føler jeg mig ret kvast i stænglerne alligevel og kan mærke DOMSen kommer snigende. Mon ikke det er det uvante bremsearbejde der gør det?

En sjov ting: når man står i inderkredsen er tempereturen rigtig fin. Når man triller rundt og er ved at nå farten for at køre op på gulvet er det pissekoldt - intet mindre. Man man får varmen når man bliver presset. Dog kører de fleste i lange ærmer og en del også i lange bukser. Har det jo generelt med varme så jeg holder mig nu i det korte.

Til gengæld er luften tør som en gammel sandkage - ikke særligt behageligt når man kører oppe i det røde pulsområde men kan overvindes.

Det er teknisk svært at køre på bane, det var blevet røbet men at det var SÅ svært havde jeg alligevel ikke regnet med. Det er ikke noget man bliver god til på en måned eller to.

Fedt at have en træner til at styre slagets gang - har ikke som barn gået til sport så det er faktisk første gang jeg prøver det. Det bliver dog lidt militæragtigt når han ene mand skal styre så mange som fiser forbi i høj fart men OK alligevel. Og det fremmer lysten til klubskifte til sommer.

Men ellers var og bliver det lidt kaotisk.

Det mindste var at bruserne ikke ville lave vand da vi gerne ville i bad bagefter.

Da træneren kom (der havde vi alle jo lige betalt kontingentet) blev det fortalt at vi alligevel ikke kan træne om mandagen som der var lagt op til men det bliver tirsdag i stedet for. Et par stykker kunne ikke komme om tirsdagen og blev ret knotne over at de havde betalt for noget de ikke kunne bruge.

Den tirsdagstid hvor vi klummerhoveder får lov at træne er der ingen træner. På ingen måde optimalt at skulle lære noget helt nyt uden at have nogen til at holde os i ørerne - træneren frygtede da også at nogen vil køre åndssvagt og måske være årsag til kollisioner men det håber vi selvfølgelig ikke sker. Han ville dog prøve at arrangere noget men tvivlede.

Fra næste uge er banen lukket i 10 dage så der kommer til at gå tre uger inden næste træning. Så er det jo næsten som at starte forfra.

Men det skal ikke slå mig ud - jeg tror at det kan blive både sjovt og hårdt især når teknikken begynder at sidde så man ikke skal være så koncentreret om blot at køre. Da jeg faldt af og kørte alene kunne jeg give fuld gas men ellers går der ufatteligt mange resourser i at holde sig i sikker afstand til de andre.

Når teknikken engang kommer til at sidde kunne det være sjovt at køre løb meeeeen. Træneren ville ikke afvise at vi ville blive kanonføde og spørgsmålet er jo hvor sjovt det er i længden. Hvis man kører seedet er det jo konsekvent licensfolk man kommer til at møde hvor man bliver klapset fuldstændigt af. Nu var der licensfolk (i hvert fald fra B som Frank genkendte) på banen og jeg kunne konstatere at de kan køre hurtigt. Meget hurtigt :blink:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Fed beretning fra banelandet! Lyder som om det var en blandet oplevelse, men med lidt disciplin tror jeg nu nok det skal blive en god træningsform hen over vinteren. Der er jo både sprint og tempo træning i den slags løb.

Skal du med ud og trille ruten igennem i morgen fredag omkring kl. 17.00?? Regner ikke med at køre stærkt, bare en tur til at løsne musklerne, og så skal jeg lige en enkelt gang have pulsen helt op for at se hvordan kroppen reagerer efter dagens stik.

Link to comment
Share on other sites

Hej Axbard,

Tak - præcis det med vejret er ikke uvæsentligt. Og så tror jeg at det er ret sjovt, når man kan finde ud af det.

Hej Kermit,

Jeg skal desværre køre eftermiddag/aften resten af ugen :dry:

Ja, det var lidt blandet i går. Men det skal nok blive godt. Men ærgeligt at logistikken er sådan at når man er ny og gerne vil lære, så er der kun een ugentlig træningstid. Lige nu vil jeg bare derind igen så hurtigt som muligt. Er mere glad for oplevelsen i dag end da jeg kom hjem i går.

Held og lykke med sprøjten - vi håber det det bedste for søndag (og ellers så kommer vi jo nok over det alligevel).

DOMS i lår udeblev (men de er lidt trætte) - til gengæld er mine lægge småømme :blink: de plejer ellers at være upåvirkede så det er helt i skoven....

Jeg ville egentlig have været i motionscenteret i dag men vågnede først klokken 11 og render rundt som en træt zombie. Det blev så heller ikke bedre at at telefonen ringede mens jeg stadig havde aktive planer og tiden blev "snakket ud" så det alligevel ikke kan nås. Man kunne jo cykle lidt men er for sløv til at overskue al den vind :blush: Satser på en lille tur i morgen i stedet. Ikke at der er mindre vind i morgen men jeg kan umuligt være så energiforladt to dage i træk.

Nu: ind på sengen med en bog - efter at have sat vækkeuret til at ringe! Det er lidt pinligt at sove over sig når man skal møde sent, har prøvet det en enkelt gang hvor de ringede og vækkede mig en eftermiddag.

Link to comment
Share on other sites

Beeb beeb og røde lamper: træningmentalt er jeg faldet i noget meget dybt.

Men det er ved ikke så sært egentlig:

De sidste efterhånden halvmange uger har jeg arbejdet når der har været klubtræning. Og når der endelig var en søndag jeg havde fri, så punkterede jeg på vej til mødestedet.

Holdt næsten træningsfri op til klubmesterskabet. Som blev aflyst.

Holdt rolig træning op til introkørslen på banen. Hvor der viste sig at optakten og den første tid bliver noget mager i det. Vores første træning om næsten tre uger bliver endda kortet af til en sølle time pga. andet arrangement i hallen.

Nu igen lidt rolig træning op til klubmesterskabet.

For tre-fire dage siden var jeg ved at sprænges af energi - nu er jeg totalt ugidelig.

Dels har træningspauser det med at blive til dovenskab her i huset. Og giver også "bonus" på badevægten.

Dels bliver jeg på ingen måde gennemudhvilet når jeg kommer så sent i seng som arbejdet p.t. resulterer i - det er OK et par dage men i så lang tid ad gangen, så bliver det noget fnidder.

Og dels er jeg efterhånden træt af at træne alene. Det sidste er jo ret skidt med tanke på at der er stor risiko for at jeg ryger tilbage i de gamle arbejdstider hvor jeg måske kan deltage i fællestræning 3-4 gange om måneden. Men krydser fingre og andet for at jeg holder mig i nuværende turnus. Også selv om det ikke kører efter ønske lige p.t.

Og så er det jo den tid på året hvor alting er mørkt, køligt og trist.

Efter et par lange interne skænderier i mit hoved kom jeg endelig på cyklen men hold op, hvor jeg på ingen måde gad. Der var ikke for een eneste islandsk krone lyst til køre. Det gik dog OK da jeg kom ud - jeg havde nu gerne undværet regnen idet jeg ikke havde tøj på til regnvejr men sådan er det jo bare. Men jeg gider ikke vaske cyklen, hvis ikke den bliver totalt gruset til kommer det til at vente til den skal staldes op.

post-1580-1223644705_thumb.png

Den rolige kørsel gjorde dog at jeg kunne vende mange tanker undervejs og min manglende lyst til træning blev lige vendt og drejet.

Når klubmesterskabet er overstået tager jeg to uger primært med styrketræning - cykling/spinning alene efter lyst. Dels kommer der gang i vægttræningen som har stået stille i to uger og så har cardio-træningen fået 4 stille uger. Det er nok ikke så galt andda lige at lade den del få en længere rolig tid inden der bliver aktivitet igen.

Derefter tager jeg mig sammen og holder mig til planen. Og så skal vægten seijf jiefojwe jfwepoewqxxq ned!!!

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nu ingen destruktive tanker. Prøv at overvej hvor langt du er kommet i år! Sidste år rodede du rundt på hold 3, og var nervøs for hold 2. Nu kører du med hold 1, og hører til blandt de bedste i klubben. Ja, nu ser det hele lidt mørkere ud, men det er nu at ballerne skal klemmes sammen og næste års form skal sikres. Din sæson i år har været fænomenal, og der er mange der er blevet positivt overraskede over hvor god form du er kommet i på så kort tid!

Jeg har overhørt frasen "Nå, Gregers kom ikke i dag, så det bliver ikke så hårdt" flere gange når der har været fællestræning i hverdagene, så du må have sat dit solide fingeraftryk på klubben med din kørestil. Og så det faktum at du ikke kun kan køre på flad vej, men også giver den gas på bakker er jo helt i en klasse for sig i klubben. Hvis du kom ned på 85 kg, så bliver du voldsomt farlig, for allerede nu kører du meget hurtigere end mange andre!

Så frem med motivationen. I morgen skal vi vise de andre hvad Nivå kan gøre, og at man med lidt rigtig varieret træning kan nå rigtig langt!

Link to comment
Share on other sites

He he ... lidt opmuntret af kermits indlæg bringer vi lige et tilbageblik fra 2007 ........

Dagens træning blev en lunken omgang. De sidste tre døgn har jeg sovet halvdelen af det jeg burde men kom alligevel op i morges lidt tidligt så jeg kunne nå at sætte nye dæk og slanger på. Det tog længere tid end forventet så nåede kun baghjulet og måtte lægge cyklen bag i bilen og køre til mødestedet.

Jeg skulle jo have kørt på hold tre omend de stadigt DOMSede ben - går det da ikke snart væk - gjorde at jeg ikke var sikker i min sag. Da ham jeg skulle følges med når en af os blev sat ikke dukkede op så var jeg mest lun på hold 4. Nå, men jeg var faktisk lige kommet og der bliver kaldt ud at hold 3 og 4 kører nu. Det går friskt fra start - faktisk ligger pulsen på "opvarmningen" højere end på resten af turen så da 4´nes turlægger bakker af holder jeg mig der - hvis 3´er tempoet skulle stige meget mere var det tåbeligt at prøve. Men æv da :sneaky2: efter et minut eller to kan vi se en gruppe falde fra og turlægger kommenterer så "nå, der skiltes hold 1 og 3". Doh, så kunne jeg sq nok godt have fulgt med alligevel. Overvejede at køre dem ind men gad ikke at skifte hest i vadestedet. Ok, nåede at opfange at hold 3´ rute ville få modvind hjem og det tiltalte heller ikke når jeg nu skal være ærlig men det VAR nu ikke hovedargumentet, mere det måske at køre sig flad fra start i hurtigt selskab.

Følgemakker eller ej så bliver det hold 3 næste gang - det her er trods alt for meget badeferie.

Så ingen tvivl!! Der er sket rigtigt meget på den her sæson.

Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers

Ja, der behøvs jo ikke komme nogen tudekiks ind i mit indlæg i dag.. da ikke pga vejret til klubmesterskabet! og kan se min :sun:-dance har virket - er livet ikke bare herligt!

Din lidt triste holdning et par indlæg tilbage, deler du vist med en stor mængde andre danskere i øjeblikket - sådan som det næsten altid er når sommeren er slut !

Men øhm.. At du jævnlig ikke har kunnet deltage i klubtræningen - hmm ja - men du har jo altså taget temmelig mange ekstravagter på arbejde - kan det have noget at sige ?? :smile: man kan jo ikke alting og kan ikke være alle steder - tid er den eneste knappe faktor vi har i livet, så det gælder om at prioritere :bigsmile:

Og vægten har jo været et issue igennem al den tid vi to har kendt hinanden :tongue: og du mente dengang du havde styr på det! men har du det? siden det ikke rykker sig? :smile: Eller hvad var det hende diætisten sagde til dig forleden ? at det nok er "deromkring" du skal veje ?

Det med at have været gennem en rolig periode og så skal "give gaz" igen - det kender jeg godt, det har været min kæmpe frygt nu jeg engang var kommet igennem min salmonella-ting.. Der må man forsøge at huske sig selv på hvorfor man træner ! og så træne det man har lyst til (eller det man ved virker på ens motivation til at fortsætte når man endelig har taget sig sammen). Hvis man ikke har lyst at træne alene, som du frygter, så kan man teame op med andre - eller lave nogen aftaler i fitnesscentret :poking:

Og så ... good luck til klubmesterskabet idag !

GO GO GO !!!!!!!!!!!!

krams

Vivs :sun:

Link to comment
Share on other sites

Tak for de rare indlæg.

De luner altså godt i baghovedet når man hænger lidt med skuffen.

MBT,

du har ret - det har på alle måder været "min" sæson i år. Det skal jeg lige huske når det ser lidt trist ud det hele.

Kermit,

- og tak for hjælpen i dag. Og du havde ret: Nivå gav den gaaaaas!!! Det med vægten tager jeg lige sammen med Vivs:

Vivs,

Også du har ret. Årstiden er dum. Og man kan ikke det hele. Overarbejdet har helt sikkert tappet for meget energi - det har nu alligevel været de "faste" vagter der har drillet med klubtræningen. Og vi må snart svede noget gulv til inde i Royal.

Det med vægten.... umiddelbart har jeg været tilfreds med at ligge på de 90. Vel vidende at et par kg mindre ikke ville skade. Kermit har så ret i at kunne jeg komme længere ned ville det give bonus især på bakkerne. De sidste par uger med slatten træning har dog ødelagt balancen på de 90kg. I går aftes da jeg kom hjem og smed arbejdsklunset kunne jeg godt se at nu var det vist ved at være kritisk og en aftenvejning (som man ikke skal lade sig deprimere af) viste 94,4kg.

Aftenvejning eller ej: Det er bare ikke godt nok. Overvejer igen at finde en diætist - denne gang skal det dog være een som har styr på folk der motionerer. Ikke at jeg kræver speciel kost, så meget motion dyrker jeg heller ikke, men bl. a. mad med gode proteiner efter træning ER dog noget som jeg vil insistere på og det var ikke der var styr på før.

Om det der var de sidste par uger der har kapper toppen af formen eller rent faktisk VAR de ekstra kg skal jeg lade stå usagt men jeg var var godt nok tung i røven på bakkerne i dag i forhold til normal standart.

Link to comment
Share on other sites

Klubmesterskab - en helt igennem fornøjelig formiddag.

Ingen roser uden torne. Jeg lavede to fejl, dem skal vi lige have overstået først som kostede en del og som Kermit desværre måtte tage "straffen" for for med overvægt at føringer til sidst hvor jeg mildt sagt ikke var mange sure sild værd.

Den lille fejl: jeg lagde AALT for hårdt ud på mine føringer. SPADE!!! har selv lige konstateret for et par indlæg siden, at det er 100 gange bedre at ligge med pulsen væk fra det højrøde område og alligevel kører jeg derop. I starten håber jeg lidt at redde den ved at fise den af bag Kermit men det man jo ikke :tongue: Da jeg havde indset det og lårene var gennemstegt, måtte jeg ufrivilligt tage lidt af gassen men det var for sent: mælkesyren satte sine grænser for indsatsen på resten af turen og Kermit klippede dels af mine føringer og holdt dem i ekstra lang tid :blush:

Den helt store fejl: Et er at jeg kom hjem fra job 1:30 og først sov efter 02. Det har jeg prøvet før. Men ikke snedigt at sove længere end normalt for havregrøden nåede på ingen måde fri af mavesækken før det gik løs. Og for at køre ondt værre så skyllede jeg efter med min sædvanlige kakaomælk. Det går fint til træning men med pulsen oppe ved de 180 kan kroppen ikke også tage imod maden, så kakaovællingen lå og skvulpede rundt. Og hvad værre var så kunne jeg heller ikke optage væsken fra drikkedunken så jeg var svinetørstig selv om jeg drak en masse. Ikke langt fra Karlebo truede det hele med at komme op første gang og næsten samtidig fik jeg krampe i højre læg. Jaja - ved godt at jeg lige har pralet med at det får jeg ikke men i dag gjorde jeg altså. Frem til Gunderødbakken var der dømt både krampe et et par trulser om opkast. Til sidst lettede det heldigvis en lille smule.

Så tidligere op og når vi snakker enkeltstart skal der drikkes vand til morgenmaden :poking:

Det viste sig nu alligevel at vi kom igennem i den hurtigste tid. Skal vi være ærlige så manglede klubbens to hurtigste folk dog også i dag. Et hold der var udsat for punkteringer påstod at deres snit inden problemerne var bedre en vores. Måske korrekt - så godt burde de nu ikke køre, så hvis ikke det var en "lystfisker" burde de være gået ned på vejen men det opklarer vi jo aldrig.

Efter holdløbet stod vi og snakkede og prøvede at kommer til hægterne igen. Jeg fik drukket det sidste vand fra dunken (øv) og fik taget et par bidder af den medbragte proteinbar. Det var dumt. Kunne straks mærke blodet løb fra hovedet og mundvandet blev rigeligt. Et par dybe vejrtrækninger og jeg kunne nøjes med at smage på kakaovællingen endnu en gang uden at den gik til spilde. Resten af baren kom tilbage i trøjelommen.

Da det var tid for enkeltstarten var benene stadig som bly. Fik kørt lidt frem og tilbage på vejen som let opvarmning og fik igen krampe i højre læg. Så blev det min tur.

Møgstart. Venstre sko klikkede ikke ind i første hug og modvinden var umenneskelig. Lårerne føltes som overarmen når man får taget blodtryk. Man trådte som et svin - lårene gjorde ondt og alligevel kørte man langsomt. Den første tid fik jeg hentet pænt ind på ham foran men syrede helt til og måtte lade ham trække fra igen. Lige der havde jeg mest lyst til at vende om. Men fortstsatte ud til vendepunktet på en bakketop hvor jeg i øvrigt var ved at køre i rabatten. Endelig lysnede det. Det var både medvind og lidt hjælp fra Newton. Kæft hvor det lettede. Så var det jo bare at køre hjem. Jeg havde planlagt en lang spurt fra det sidste sving og syre til kort før stregen men der var intet at sprinte med overhovedet så en let forcering kunne det blive til.

Alle må have været godt mærkede af parløbet for jeg var temmelig forundret over at trække mig sejrrigt ud af denne pinsel hvor jeg synes jeg kørte som røv og nøgler. Men det kan jeg jo trods alt ikke have gjort.

post-1580-1223812596_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share