Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

i går ville jeg have været tidligt oppe men det kunne slet ikke lade sig gøre. Fik dog vasket tøj og havde lidt tid til hjemmestyrk - blev brugt til gldags mavetræning og lidt kropshævninger.

Prøvede igen i morges uden held. Kom dog op lidt senere men så ringede tlf allerede 7:40 og det varede til over 8. Så i stedet blev det til en lille spinning - 45 min - snitpuls 159 - max 174

I stedet for hyggelig mad i aften (med mulighed for lidt mere aftenspinning) og nedrivning i morgen så skal jeg nu til Stege lige efter arbejde og kommer hjem natten til lørdag. Synes jeg "er på" hele tiden - nok også derfor der er forsvundet nogle nattetimer hvor jeg er kommet til at hænge på nettet i stedet for at gå i seng men det gavner jo just ikke min sovekonto.

Jeg er udskidt æblegrød i disse dage. Når det her flytte/hjælpe-cirkus er overstået bliver jeg nødt til at få noget struktur på min hverdag igen. Er træt af at alting sejler og især ikke at få passet træningen og kosten piner mig.

Link to comment
Share on other sites

Arggghhhh - og det kan så sikkert også komme til at knibe. Efter min mor er flyttet ind hos sin bror startede det fint. Men nu er de røget i totterne på hinanden og selvfølgelig er jeg havnet midt i krydsilden.

Nogen gange.... nogen gange ville det hele være meget nemmere uden familie. Det er sq efterhånden sjældent de bidrager med noget - i stedet suger de energi gang på gang på gang. SUK!! Ved godt at i både medgang og modgang. Men hvor er medgangen?

Nå, men efter endnu et besøg i Stege er jeg tilbage med søvnunderskud; dels sover jeg ikke særligt godt ude af min egen seng og dels havde jeg hverken dyne eller hovedpude med, så der var lidt koldt på luftmadrassen. Morgenvægten er nu oppe i 88,0 så det er vist meget godt at der er par dage til jeg skal derned igen så jeg kan få den lidt ned. Er efterhånden også ved at være træt af at strippe tapet ned. Fik dog afreageret lidt med at bære klinker ind fra pallen i indkørslen. To pakker klinker ad gangen var dejligt tungt.

I morges fik jeg lavet lidt nødtræning inden arbejde.

3 forskellige maveøvelser på gulv - 50 reps i hver. Alt for mange reps men uden udstyr så kunne jeg ikke lige finde på andet.

2x20 abwheels - og DE bed til gengæld fra sig nu mavemullerne var forudtrættet. De sidste reps i første sæt lå op af en fail men der blev ved med at være liiige til een mere.

3 sæt dibs til max. 37 reps i første sæt - ikke mange i de næste. Tiden var ved at rinde ud inden jeg skulle i bad og på arbejde så der var kun 30 sek mellem sættene.

WEEEE - og så har jeg fået lov at stå for klubbens hjemmeside. Æske dårlig timing mht. til tid og energi men så er der bare en grund mere til ikke at få sovet. Een fra eller til kan efterhånden også være skrot-ligegyldigt.

Link to comment
Share on other sites

Ved godt at i både medgang og modgang.

Gælder det ik' kun i ægteskaber ?? :unsure::unsure: :unsure:

:tongue:

Aj, altså....Gregers.............. øhh jeg tør jo ikke sige du skal til at tænke en smule mere på dig selv, for jeg ved den kommer tilbage til mig som en boomerang......... me :chicken:

:laugh:

Nå, håber du fik beroliget gemytterne lidt - og har fået et par timers søvn...og at du nyder :sun:

kh

/ :sun:

Link to comment
Share on other sites

Lyder som om du har for mange ting i hovedet, og så er der bare ikke så meget at gøre end at prøve at få det på afstand. Jeg kender alt for godt til det med familier, da min kærestes forældre er skilt og derefter har fået hver deres familie, samtidig med at min familie efterhånden er ved at være godt spredt for vindene(selvom vi stadig er tæt). Men nej, familie er ikke altid lige rart, men andre gange er det sgu rart med noget støtte og noget erfaring.

Beklager vi ikke fik gjort noget ud af turen i dag, men du har nok også haft godt af en lille afslapper. Vi må prøve at finde på noget på næste søndag så, hvor jeg nok også først kommer afsted ved 10-11 tiden da jeg synes at morgentemperaturen i går og i dag har været alt for langt nede.

Link to comment
Share on other sites

Hej Vivs,

Min famile er skør - that´s it. Og de har nu malet sig op i hvert sit hjørne, så udover at høre dem brokke sig over modparten kan jeg intet gøre mere. Jeg nød en stille søndag og det var MEGET dejligt selv om jeg ikke kom ud i solen.

Hej Kermit,

Det gør intet at vi ikke kom ud. Jeg brugte stort set hele dagen på HCMs hjemmeside og det var nu også ret hyggeligt. Og det så meget koldt ud udenfor set inde fra stuen (godt hjulpet af at jeg kun har varmen tændt i soveværelset). Næste weekend er jeg optaget, så næste søndag kommer jeg til at springe over.

Og så er vi derhenne at cyklen har stået stille så længe at sommersæsonen reelt ER slut for mit vedkommende. Jeg pakker ikke cyklen væk endnu, men det bliver enkeltstående ture jeg kommer ud på og det bliver heller ikke de store satsninger målt i km eller intervaller.

Nu bliver der nødt til at ske noget :devil:

Kom op i morges næsten til vækkeuret og nåede både at vaske bil, besøge FDK i Birkerød (for at bestille tid til instruktørtime så jeg kan lære deres underlige maskiner at kende samt konstatere at de ingen træningsbælter har) og komme i banken. Og at træne og nå toget i god tid til arbejde :alright:

Træningen var kort og med ret korte pauser – tidsforbrug: 45 minutter.

Elipsetræner

4 minutter, belastning 15, 130 SPM ,det er 10 SPM mere end normalt og de fløj af sted

Squat

15x8

10x48

10x48

10x48 , det er jo pinligt lidt :blush: Men dels er jeg ikke særligt squatstærk (mildt sagt) og dels plejer ryggen ikke at kunne lide det. Og så er det to år siden jeg har trænet ben sidst. Efter første sæt var jeg meget tæt på at lægge lidt mere vægt på men tænkte at nu måtte jeg hellere være realistisk.

Men så kommer det virkelig ynkelige :cry: 5-7 minutter efter sidst squatsæt begynder lårene at blive varme om brænde lidt. Og efter 5-10 minutter mere sitrer de når de ikke er helt strakte og det gjorde de selv ude i badet. Efter 1½ times tid mere da jeg stod af toget for at komme på arbejde var der allerede DOMS i. Og lænden var også godt ristet bagefter men havde nu også spændt kraftig op for at holde svajet i ryggen. Nu er der heller ikke den mindste antydning af ømhed og knæet tog også vel imod. Noget positivt er der jeg er bare et skvat :wink:

Liggende lårcurl

10x70

10x70

10x70

Siddende lægpres

10x40

10x40

10x40

Chinups, classic

15 , overkroppen var blevet kold og jeg var ret eksplosiv i de første reps – fik lavet en lille overbelastningsting ved højre skulder

12

Bænkpres)

15x10

10x60

10x80 , øv de var tunge. Man kan skunte være væk længe før det hele falder sammen :sneaky2:

Crossover

10x7

Skulderpres

10x12

10x16 , av i skulderen, så stoppede

Laterals

10x10

10x10

10x10

Bagskuldermaskine

10x50

10x50

Hyperextensions

15

15

supertsættet med

Hængende knæløft

15

15

Sidebøj med twist

15

15

Mave på bold

30

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Har begyndt dagen med at sætte bilen ved Dinitrol. Oprindelig var det meningen at lægge raceren bagi og så tage en omvej hjem men da termometeret viste frost blev det til en taxa hjem i stedet :chicken: (selv om dette tegn er forbudt er det vist i orden her)

Stadig på tom mave nappede jeg ½ times spinning herhjemme - målpuls 145 i det siddende. Havde 3x1 minut stående for variationen og blodgennemstrømningens skyld. I aften står den på 2 x 12-13 minutters transportcykling.

Det bliver sq mærkelig - det bliver det sidste besøg til aftenkaffe inden de flytter til Møn. Og der kører man jo ikke lige forbi til en kop kaffe.

Link to comment
Share on other sites

Æv - det var sq et kaotisk besøg. Nå, men familiebøvlet er gået i sig selv igen :smile:

Og hjemme efter netop i besøg derfra i går nappede jeg lidt hjemmetræning før sengetid; det hele mere eller mindre supersættet med pålægning af sengetøj og på pladslægning af tørt vasketøj:

Chinups, classic

15

15

Mavebøjninger, alm)

50

Rev. mavebøjninger (=dyp tæerne)

50

Dyp tæerne + roter

50 (25 til hver side)

Dibs

25 x BW+vægtvest

17 x BW+vægtvest

Pullups

10xBW+vægtvest

6½xBW+vægtvest

I morges:

Vejede under 87 :smile:

Da vejret endnu engang var strygende besluttede jeg at jeg nok hellede måtte lufte det varme cykeltøj. Bare lidt.

Det blev til den mest underlige cykeltur (hvad angår kroppens reaktioner). Hvilke af årsagerne der påvirkede hinanden ved jeg ikke:

Havde stadig rimelige solide DOMS i lårstrækkerne.

Kørte inden morgenmaden - altså på tom mave bortset fra 1½ ltr. vand.

Det var kun 5 grader - brrr - om det så var derfor at repirationsfrekvensen slet ikke matchede pulsen er ikke til at vide men i forhold til vejrtrækning burde puls ligge 10 slag lavere. Har måske holdt igen på vejrtrækning pga. kulden.

Til gengæld faldt det naturligt med et ret høj kadance - var på intet tidspunkt oppe på den store klinge og kun een gang var det unaturligt. Resultatet er da også højeste snit på udecyklen til dato. Det var ren spinningtime og stort set uden nedgearing på bakkerne og næsten uden at tabe hastighed.

Trådet var ultra rundt i dag - også for venstre ben som ellers gerne bare vil "stemple". Tror måske at det er de for store spinningssko der gør dette for hvis jeg ikke træder meget rundt sejler fødderne rundt i dem.

Trods kulden var det sq ret fedt - OK - solen skinnede og vinden var ret svag. Havde der været mere tid inden jeg skulle på arbejde havde der nemt været til flere km også uden morgenmad.

post-1580-1193340282_thumb.jpg

Forsøger lige at presse vægten lidt ned igen. Jeg havde aftalt med diætisten at den måtte stige to kg den første måned med styrketræning men steg tre uden træning. Så inden jeg begynder på den for alvor skal vægten gerne lidt ned så jeg alligevel kan tage på mens det er basis for lidt begyndergains.

Skal til Stege og knokle igen i denne weekend - tager noget kylling, proteinbarer, æbler og gulerødder med ned så jeg ikke igen stiller sulten i klejner og slik. Kan åbenbart ikke styre vægten når kosten er for anderledes end normalt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Meget gerne (bare ikke super langt :dry: jeg har ikke lavet andet end det som er posted her, så tror sq. formen er dalet en del).

Ja, jeg kommer bestemt til generalforsamlingen - har endda taget feriedag for at være helt sikker. Håber at kunne nå at få udkast til hjemmesiden op at køre og håber (og ber især til) at jeg kan få det lagt ud på nettet nu vores host ikke accepterer almindelig FTP-upload.

HELE DETTE INDLÆG ER OT

De sidste dage har været lange. Efter fredagens arbejde kørte jeg til Stege og hjalp til med småopgaver resten af aftenen.

Lørdag havde jeg stort set hele dagen hænderne over hovedet med en skruetrækker i hånden da jeg fik æren af at skrue et forsænket loft ned - fra før stjerneskruerne tid - til gengæld var de 10 cm lange. Det var en sand fornøjelse med de afbræk der var når jeg "måtte" bære en gipsplade ovenpå. Blev færdig til aften og ryddede op og hjalp mere til med gipsarbejdet.

Søndag fik jeg fingre i tapetstripperen for at kradse mellem den gamle lofthøjde og stukken og allerede efter 10 minutter var mine skuldre færdige. Men det var der jo ikke noget at gøre ved så videre med det arbejde og derefter hjælpe lide mere til samt mere nødoprydning.

I dag mandag kom flyttebilen så. I forventning om samme aktivitet som ved mors flytning havde jeg taget pulsuret på men det var slet ikke så intensivt arbejde. Jeg var ellers super tændt men det fes ud lettere arbejde så det var pi... ærgeligt; jeg var SÅ klar til at fyre den af.

14:15 forsvandt flyttebilen og lidt efter kørte 99,7% og mit sociale samvær også.

Lorte halvår!! først forsvandt den rigtig nære tilknytning til familien (mormor) og nu flytter de. De kan selvfølgelig besøges men da jeg overlever økonomisk på weekendernes overarbejde og man ikke bare kører til Møn efter fyraften bliver der rift om fridagene. Nå, det finder jeg vel ud af i praksis. Men det er sq en noget flad fornemmelse lige nu......

Pulskurven er kedelig så den poster jeg ikke - satser på noget motion af en slags i morgen - ved endnu ikke hvad men kommer til at skulle have en pause i hjemmesideskriveriet. Dén får jeg så til gengæld travlt med den næste uge.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Egentlig ville jeg lave en ny log men når nu MZ sletter de ubrugte logs og data i denne log kun findes her, så fortsætter jeg denne.

Men ellers er der nye boller på suppen - fokusfjæset sidder midt i smasken :devil:

Selvfølgelig fordi det er meget tiltrængt efter 6-7 uger hvor jeg har haft så travlt med at hjælpe andre at jeg totalt er misrygtet mig selv (og ja - en vis person HAR sagt det til mig før men....) og i denne uge har jeg fået at vide at jeg "lignede lort" og "ligner en hængt kat" så.... At jeg nu sidder på MOL klokken 2 er ikke just i harmoni med planerne men er ikke træt efter sen vagt og den del kan jeg ikke gøre noget ved. Og det er selvfølgelig også fordi at min faste omgangskreds nu er 1½ time væk og der derfor er mere tid til rådighed. Og der kan planlægges.

Det er nok også meget godt at jeg lige har lidt at fokusere på så jeg ikke selvynker alt for meget og falder hen i marabou og pingvinblanding. Jeg har valgt at udskifte "hele pakken" og tage alle vaner på een gang. Startede 1/11 - dog har motionen ligget stille mens jeg har brygget på cykelklubbens hjemmeside men den blev færdig her til formiddag.

De to emner som hører under MOL er kost og motion. Kosten skal falde i hak som i sommers da jeg fulgte diætisten - nu skal der bare puttes lidt proteinpulver på. Det burde kunne lade sig gøre igen.

Motionen er planlagt. Og dog, for under programlægningstimem i dag i FDK blev jeg godt nok tændt. Jeg havde vist glemt hvor meget jeg savnede styrketræningen og de nye omgivelser gav virkelig et kick. Så må folk mene hvad de vil om FDKs maskinpark men som variation til de gammelkendte maskin- og frivægtøvelser var det fantastisk. Pragtfuldt. Og der var altså også frie øvelser med.

I øvrigt gik programlægningen op i hat og briller. Om intruktøren normalt kikser fokus, han lod sig rive med eller så mit behov ved jeg ikke men det passede mig fint som det gik. Det startede godt med at sidde og planlægge.

Så gik vi i benmaskinerne - fandt nogle passende vægte og han noterede i skemaet.

Så gik vi i rygmaskinerne - fandt nogle passende vægte og han noterede i skemaet.

Så gik vi til træktårnet for at finde en tricepøvelse. Men så smuttede det. For så fandt vi en variation. "Og for resten, den her skal du lige se". Hov, tilbage i træktårnet for at finde en bicepsøvelse. Efter den "ah, skal vi ikke også tage den med håndvægte - find lige en vægt du plejer at bruge til 15 reps" og kort efter stod vi og synkroncurlede foran spejlet :laugh::laugh::laugh: I bænkpressen og skulderøvelserne gik der også snak i den om variationer og først ved mave/lænd kom der igen fokus på. Fik ikke set om han over hovedet fik skrevet vægte på de øvelser i midten men ellers finder jeg det selv. Det var meget bedre at få lidt inspiration, så :4thumbup: selv om det jo nok var en faglig svipser.

Det fik mig til at indse at det alligevel ikke er helt sikkert at jeg alene koncentrerer mig om cyklen fra foråret. Hvis jeg skal slippe vægttræningen skal det være fordi det virkelig flasker sig på cyklen. Enten skal jeg have andre arbejdstider så jeg kan være med i flere fællestræninger eller noget andet samkørsel og det skulle gerne gå lidt hurtigere så jeg kan følge med på hverdagstræningerne (håbet er at de andre starter stille ud så jeg kan hænge på i neglene). Reelt set kommer jeg ikke tit til at køre +60km alene. Og uden frekvent at køre de længere ture kommer formen ikke til at hæve sig over årets niveau. Og så er det ikke det værd at skippe vægttræningen. Vi får se i april.

Indtil mandag og jeg skal til diætist står den på morgencardio og lavt madindtag. Hvis ikke vægten på mandag skiller sig ud, så bliver den udgangspunkt for vægtstyring indtil foråret.

Ellers står de næste 2-3 uger på ingen kredsløbstræning, fuldbody helst hver anden dag og let kalorieoverskud. Man skulle jo gerne udnytte muligheden for begyndergains.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hello Gregers :bigsmile:

godt at se dig den anden daw mens vi ventede i togkaos'et på KH

Må nok sige at du har fundet "fokusfjæset" frem her mellem lister og din fremtidige træningsplan :devil: - men det er jo nødvendigt ind imellem :bigsmile:

Jeg ved jo fra anden side, at med de skiftende arbejdstider, I har i den "branche", kan det være svært at nå og overskue egen træning, holde egen fokus på kost - og få styr på søvnmønstre og samle energi når vagten pludselig skifter fra tidligt til sent eller omvendt -og når den ligger midt på dagen :dry:

Men hvorom alting er, så glæder det mig overordentlig meget, at du endelig sætter tid af til dig selv :heartpump: og glæder mig til at se du også gør det!!! *striksblik* ellers får du nogen offentlige du ved...... :tongue:

krams

Link to comment
Share on other sites

Godt at høre at du vil igang igen. Jeg tror sagtens du kan avancere til et "bedre" hold, og du kan allerede nu, med lidt træning, køre med hverdagstræningerne. Der er jo ingen der siger at du skal køre med hele vejen og kan stå af lige efter Lave Skov Bakken.

Man kan sige at hvis det flasker sig, og du kan holde et mere konstant niveau, så kan du sagtens køre med hold 1, dog uden at tage lange føringer. Hvis du kan holde formen lidt her over vinteren og starter tidligt op så er den hjemme!

Vi ses forhåbentlig i morgen, hvis jeg kan få taget mig sammen!

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit,

Jamen så må vi jo se om du kan det :laugh:

Håber også at det kommer til at gå - omend den plan jeg har lavet for vinteren mangler nogler uger. Men det er jo straffen for at komme for sent i gang.

Vægten er desværre ikke faldet så meget som jeg havde håbet men det går nu nok alligevel, det var kun småting der skulle hentes men det principielle i at det ikke gik er lidt træls. Men besøget hos diætisten kunne jeg nu godt have undværet :blush:

Her i starten hvor jeg lige skal "køres ind" bliver her logget lidt flere detaljer end ellers men det må gerne forpligte lidt.

31/10 morgenvægt 86,8

01/11 morgenvægt 87,4 - indtag 2015 kcal

02/11 morgenvægt 86,5 - indtag ukendt (men lidt og usundt (på familiebesøg))

03/11 morgenvægt 86,5 - indtag 2389 kcal - morgenspin 30 minutter, puls 155 dog 1 min stående hvert 10ende minut med højere puls

04/11 morgenvægt 86,5 - indtag 2359 kcal - morgenspin som ovenfor + spin mellem arbejde og aftensmaden som ovenfor

I morgen starter vinterplanen så jeg burde ved svinge målebåndet og kamera til sammenligning senere på året.

Det bliver nu først i morgen for nu vil jeg gå i seng :freaked: (det med at gå i seng når jeg er træt og ikke liiiiiige, er også en af de ting det hører med til omlægningen)

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

hæhæ - fik sq sovet fra 22:30 til 8:30 da jeg vågnede 2 minutter før vækkeuret bimlede. Jeg er nu alligevel ret sovesøvnig lige i skrivende stund :blush: Vægten hos diætisten var beskedne 85,5 - i noget dehydreret tilstand - 86 havde været mere reelt. Så det var faktisk fint alligevel.

"Debuttræning" i FDK. Enkelte øvelse var lidt for tunge og andre lidt for lette; jeg skal lige spores ind :wink:

Elipsetræner

10 minutter, belastning 10 de første 4 minutter - kunne se at det var lidt lidt så trin 12 de sidste 6 minutter, ca 125 spm, snit 169 watt

Læg i benpres

15x100 , lidt for let

15x100

Benpres

15x50

15x100 , umiddelbart let men det bed alligevel til sidst

15x100

Siddende lårcurl

12x27½

15x40

15x40

Chinmaskine

15x70

15x70

Øvre ryg/bagskulder maskine

15x15

15x15

15x15

Bænkpres, alm)

15x40+stang (gad vide hvad sådan en fætter vejer i FDK - glemte at spørge)

15x40+stang

Bænkpres, stang til hals

15x40+stang

15x40+stang , oh svie oh svie

Skulderpresmaskine

12x30

15x25

15x25, og mere svie

Bicepcurl, kabel i nedre trisse

15x20

15x20 , for nem

Hammercurl

ca. 12x18 , men rigelig tung

Tricep extension

15x20

15x20

Tricep extension, 1 arm

15x7½ med overhåndsgreb , ahhgg mere svie

15x5 med underhåndsgreb

Mavemaskine, lige

15x30

15x30

15x30

Mavemaskine, skrå

15x15

15x15

ups - glemte lændemaskine

Efter lidt forplejning var jeg igen i elipsemaskinen - måske en øget blodgennemstrømning efter vægttræningen måske er en god ide - vi får se hvordan det føles med tiden.

Elipsetræner

10 minutter, belastning 10, ca 125 spm, snit 155 watt

Ikke at jeg har hamstret gær men det er første gang mit køleskab har været så fyldt som i dag men har næsten også skudt hele ugebudgettet af.

TILFØJET: Dagens energiindtag blev lidt voldsomme 3026kcal, men jeg skal til min mor+onkel i morgen og der plejer jeg at være i kalorieunderskud så det er lidt med vilje.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Her været lidt fravænde - jeg har sovet elendigt om natten og har derfor prioriteret at komme i kassen i fornuftig tid hvilket medførte at PC´en stod slukket nogle dage. Træningen blev dog passet og kosten.... tja - når man er træt kniber det med at holde planen men prøver at trække i land i disse dage.

Istedet for at logge træningen bagud vedhæfter jeg i stedet mit nyeste skemaprojekt hvor det hele alligevel står (på ark 2 (hvis der er ting der er underlige skyldes det at det er lavet i 2007´eren men det må man ikke uploade :nonono: så det er blevet konverteret men jeg kan ikke se hvad der er rettet)). Forventer at logge normalt igen fra næste uge :smile:

5til11version2003.xls

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Snegletræning - 2t 25m :blink: kæft hvor var der mange i centeret. Jeg tør slet ikke tænke på efter nytår- føj da.

Elipsetræner

10 minutter, belastning 11, snit 175 watt, snitpuls 136

Læg i benpres

12x110

12x120

12x120

12x120

Benpres

15x50

12x110

12x110

12x110

Siddende lårcurl

12x25

12x55

12x55

12x55

Bænkpres, alm

12x10

12x50

12x70

12x70

10x70

Skrå bænk, DB

12x22

9x22

9x22

Skulderpresmaskine

12x30

12x30 , hente-vand-pause

12x30

9x30

Træk til bryst

12x70

12x70

12x70

Øvre ryg/bagskulder maskine

12x30

12x30

12x30

Tricep extension

15x25

12x30

Tricep extension, tov

12x15

12x15

Bicepcurl, kabel i nedre trisse

12x25

12x25

12x25

Mave på bold

20

20

20

Mavemaskine, skrå

15x15

15x15

Lændemaskine

15x30

15x30

15x30

Elipsetræner

10 minutter, belastning 11, snit 173 watt, pulssnit 143

I morgen efter arbejde kører jeg til Stege og holder valgaften og har byttet fridag så jeg også kan være dernede på onsdag. Med andre ord: to træningsfridage og tvivlsom kost.

Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers.

Sig mig, - vejer du dig konsekvent hver dag?

Ifølge dit vedhæftede skema ser det nemlig sådan ud. Selv har jeg altid vejet mig een gang ugentligt.

I Fullbody træner du mange øvelser (12-14), og jeg kan så se af dit sidste indlæg, at du er ret hæmmet af en masse mennesker i centret.

Kunne det friste dig med færre øvelser (mere basis) og mere volumen, eller rokker det for meget ved din planlægning?

Man kan sige, at så slipper du for at skulle kæmpe dig frem til alle øvelserne og det reducerer din træningstid.

Har jeg været i centret i 1½ time synes jeg at det må være nok - så næsten 2½ time må være noget nær en tålmodighedsprøve. :laugh:

Du er altså mand for at give den fuld skrue - det har jeg også tidligere nævnt, men jeg kan ikke lade være at beundre dig for det!

Rigtig dejlig onsdag ønskes du her fra det fugtige og klamme Sorø - uf, for et vejr . . . :sneaky2:

De bedste hilsner til dig fra

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus!

Joh, jeg er skam på vægten hver morgen (og nu også hver aften (men det er nu mest for sjov)). Vægten hopper jo lidt fra dag til dag så ved een ugentlig vejning kan man være uheldig at veje sig på lige den dag hvor vægten viser mest "forkert". Indtil nu har jeg så taget gennemsnittet fra de syv vejninger men det funktion har jeg endnu ikke fundet så derfor er jeg på "tendenslinien" i stedet.

Det med at have mange øvelser med jeg jo altid "plaget mig". De to timer forleden var også meget voldsomt og ideen med at begrænse udvalget af øvelser for ikke at skulle vente på nye maskiner har jeg ikke tænkt på før - ikke nogen tosset ide, selv om jeg nu stadig bedst kan lide at komme hele vejen rundt.

Du og familien ønskes en dejlig weekend :smile:

To morgenvagter - direkte til Stege til en gyser af et valg og så også "at være på" dagen efter. Det er jeg sq blevet for gammel til. Både på bilturen til og fra Stege måtte jeg ind på to rastepladser for at powernappe da jeg var ved at falde i søvn :crazy: Da jeg kom hjem var jeg helt flad og vågnede efter en kort nat med ondt i halsen. Besluttede mig for at droppe styrketræningen men måtte dog op for at sætte bilen til serviceeftersyn. Faldt i søvn med det samme da jeg kom hjem og vågnede med en noget bedre hals.

I går aftes blev det til den mest kedelige spinning i mands minde: 65 minutter på puls 145-150. Primært siddende ca 85 RPM og en smule stående - let så pulsen ikke steg. GAB GAB GAB.

I morges på vej til arbejde:

Styrketræning i FDK Royal (jeg har købt mit medlemsskab op så jeg ikke skal tage bilen til Birkerød for at træne men kan træne på vej til og fra arbejde i stedet)

tidsforbrug 65 minutter. Rendte lidt rundt da jeg ikke har trænet der før og ikke havde styr på placeringen af maskiner og vægte.

Elipsetræner

10 minutter, belastning 11, snit 165 watt

Latsmaskine

12x80

12x80

12x80

Øvre ryg/bagskulder maskine

12x30

12x30

12x30

Læg i benpres, eet ben ad gangen som ventet er venstre læg markant svare end højre, så venstre ben var ret presset og samme vægt for højre ben var en ret walkover.

12x50

12x50

12x50

12x50, kun venstre

Benpres

15x50

15x50

12x110

12x110

12x110

Bænkpresmaskine, alm (bænken optaget)

12x50

12x60

12x60

Skrå bænkmaskine

12x40

12x40

12x40

Skulderpresmaskine

12x30

12x30

11x30

Siddende lårcurl

12x25

12x55

12x55

12x55

Tricep pushdown

12x30

12x30

Tricep pushdown, tov

12x15

12x15 , kæææft hvor var det misligeholdt - næsten ingen belastning når vægtklodserne skulle ned men pisse tung opad.

Suspineret bicepcurl, DB

12x18

12x18

10x18

Mave på bold

20

20

20

Mavemaskine, skrå

15x15

15x15

Lændemaskine

15x30

15x30

15x30

Mave på bold

20

20

20

Mavemaskine, skrå

fandt ikke denne maskine, så den sprang jeg over.

Håber at værkstedet bliver færdig med dytten i dag. Bortset at den gik noget uroligt i tomgang (flækkede tændkabler og flækket tændpole) var der også fejl på vandpumpen, et knækket motorophæng, et par andre "småting" samt behov for nye dæk. Så jeg er blevet varslet en regning på mellem 17 og 18K. Super ærgeligt da det muligvis betyder at jeg ikke har råd til at søge det sæt arbejdstider jeg havde lyst til da det giver en del færre tillæg og dermed mindre udbetalt. Må lige høre om det kan kompenseres med ekstra overarbejde.

Men temmeligt overraskende at få en bon fra værkstedet i den størrelse når bilen umiddelbart kørte fint.

(og lige i skrivende stund hører jeg fra mor at min onkel igen har smidt antabussen og er på vej til Brugsen i en brandert for at købe mere sprut så nu skal jeg over til dem efter arbejdstid). Ganske vist siger man at i tykt og tyndt, men efterhånden er jeg derude er jeg helst var min familie foruden. KÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆFTTT hvor er jeg træt af al deres forbandede kævl og problemer hele tiden

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Styrketræning i FDK Royal (jeg har købt mit medlemsskab op så jeg ikke skal tage bilen til Birkerød for at træne men kan træne på vej til og fra arbejde i stedet)

:cooldance: nå - så det ! ku' ændre på det... :tongue: men så er du jo snart klar til noget bedre :bike: end jeg kan se, du oplever deroppe "nordpå" :dry:

Så jeg er blevet varslet en regning på mellem 17 og 18K.

:unhappy: :unhappy:

(og lige i skrivende stund hører jeg fra mor at min onkel igen har smidt antabussen og er på vej til Brugsen i en brandert for at købe mere sprut så nu skal jeg over til dem efter arbejdstid). Ganske vist siger man at i tykt og tyndt, men efterhånden er jeg derude er jeg helst var min familie foruden. KÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆFTTT hvor er jeg træt af al deres forbandede kævl og problemer hele tiden

endnu mere :unhappy: :unhappy: :unhappy: :unhappy:

krammas

/ :sun:

Link to comment
Share on other sites

Hej Vivs,

Ja, når der begynder at stå spinnning i mit træningesprogram så :wub:

Kæft en tåbelig dag :mad: På vej hjem med toget blev vi sat af i Rungsted. De der skulle hele vejen til Helsingør kunne stå på den turistbus der holdt klar men vi andre kunne vente. Da jeg følte mig lidt presset bestilte jeg en taxa til værkstedet: 90 kroner.

Hente bil, hjem og skifte tøj og så sætte kurs mod mor og onkel. Bilen kørte ikke just som forventet - den trækker en smule til venstre og der var en del "udsættere" især når man gav gas efter motorbrems. Nå, men det kan vel rettes.

Vel fremme var min onkel heldigvis ikke så plakatfuld af han var nået det ondskabsfulde stadie (selv om kaffebønnerne havnede på gulvet i stedet for i kværnen) og umiddelbart var der enighed om at han "damper af" og tager antabus igen på søndag.

På vej hjem hjem begyndte bilen af komme med "udsættere" oftere og oftere og midtvejs var det som om den kørte på tre cylindre :mad: I stedet for at køre hjem satte jeg kursen mod værkstedet og det sidste stykke gennem byen var jeg noget bekymret for at holde stille men den kravlede i mål som en forpustet fiskekutter.

Ventede på en bus til Kokkedal St. hvor jeg kunne konstatere at der var næsten en times ventetid til toget så jeg spenderede endnu en taxa: 140 kr.

På søndag kommer jeg nok igen til at punge ud - har lovet min onkel at komme og med tanke på situationen er det nok ikke den fedeste dag at brænde ham af - og da han bor ude på Lars Tynds...s rent transportmæssigt ender jeg nok med at prøve at leje en bil. Det er utvivlsomt billigere end taxa som ellers løber op i en lille tusse frem og tilbage. Typisk mit held at bilen skal gå i udu op til en weekend.

Tilføjet lørdag morgen:

Nå, det var også for nemt. Har lige fået melding om at natten bød på en flaske whiskey og det meste af en rom og han faldt på badeværelset og måtte på skadestuen for at blive lappet sammen. Desværre er vores sygehusvæsen ikke som man kunne ønske, så psyken har ikke plads til af have ham liggende til afgiftning så han blev bare sendt hjem igen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

:4offtopic::sorry:

Heldigvis lykkedes det alligevel at få dem til at beholde ham så min stakkels mor får en rolig dag i morgen til at sunde sig i.

Kæft jeg bringer vist uheld i disse dage. Har lige vasket tøj. Gutten før mig (i fodformede sko og hønsestrik) havde vasket i 5 af 6 maskiner og skulle deraf også bruge alle 3 tørretumblere. Fair nok. Men ikke når han ikke tømmer maskinerne umiddelbart efter de er færdige (kunne se på turlisten.dk at de havde været ledige et stykke tid) men først når mine 3 er ved at være klar. Og slet ikke når han smider tøjet i tumbleren uden at centrifugere det først. Og da slet ikke på middel varme. Og i 90 minutter når en enkelt time havde været mere end rigeligt :bruce: Så gæt hvem der ikke har noget sengetøj i nat og skal starte dagen i morgen med at tørre tøj :rocketwhore:

Nå, mine gode venner i Stege steger også. Den ene part sagde op uden nyt job på hånden da han ikke gad køre til Kokkedal for at jobbe. Huset ligner stadig en byggeplads. I denne uge fik de besked om at de venter barn nr. 3 (god nyhed), men i går fik hun så en fyreseddel. Hvor ufedt at stå i nykøbt renoveringskaos med baby på vej og begge lige har misset arbejdet og være1½ time væk fra netværk og familie.

Hvis toget til Vordingborg afsporer i morgen eller bliver ramt af en kinesisk månesonde er det fordi jeg er med :4disguise:

Nu vi er ude i OT, gad vide hvor stor bestikkelse der skal til at få lov at køre sådan en fætter:

og hvis den så bare gav denne lyd - pinligt men får sq gåsehud stort set hver gang hører den :wub: , :wub: og :wub:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lader til at du har masser at tænke over i øjeblikket. Så også lige at de hardcore trænere på feltet ikke mente at spinning kunne bruges til noget som helst. Jeg er dog ikke helt enig i det. Tror det er en god måde at træne på, så længe man også engang i mellem husker de lange ture til at opbygge stamina.

Jeg stod selv på Rungsted station i fredags klokken 15.15 og ventede vel på en bus i en halv time eller noget sammen med en masse sure folk. Var først hjemme 16.30 og havde været undervejs i 2,5 time. En rejse der bare gik fra Lyngby til Nivå. Sgu ligefør jeg kunne have gået den tur hurtigere end DSB kunne køre.

Link to comment
Share on other sites

Lader til at du har masser at tænke over i øjeblikket. Så også lige at de hardcore trænere på feltet ikke mente at spinning kunne bruges til noget som helst. Jeg er dog ikke helt enig i det. Tror det er en god måde at træne på, så længe man også engang i mellem husker de lange ture til at opbygge stamina.

Jeg stod selv på Rungsted station i fredags klokken 15.15 og ventede vel på en bus i en halv time eller noget sammen med en masse sure folk. Var først hjemme 16.30 og havde været undervejs i 2,5 time. En rejse der bare gik fra Lyngby til Nivå. Sgu ligefør jeg kunne have gået den tur hurtigere end DSB kunne køre.

Tillader mig lige at spamme Gregers log med bemærkning til Kermit.

Jeg tror heller ikke du skal lægge for meget i deres meninger om spinning. Ifh til deres normale offseason træning ( lsd ) er interval præget spinning nok ikke lige den optimale kombination men for alle os motionister der ikke har tid, lyst eller udstyr til at træne 2-3 timer dagligt på asfalt er det vist svært at finde et bedre alternativ end spinning på hverdagene. Og det kan med sikkerhed være med til at løfte eller vedligeholde ens kondition henover vinteren. Men man kommer ikke udenom at omstillingen fra spinning kontra udendørs landevejs ræs godt kan tage et par uger. Så hold du bare fast i dit.

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit,

Næ, Kystbanen er ikke for børn i disse tider, hold da op hvor jeg glæder mig til BaneDanmark er færdig med at rode så det "kun" er DSBs normale forsinkelser man skal trækkes med.

MTBforever,

Logspamming er altid tilladt :bigsmile:

For at fuldende min lille humørmæssige downperiode så drillede taske og posepakningen i går morges og det lykkes mig også at komme løbende op ad trappen og ud på perronen med to tasker og fire poser flagrende hvorefter toget klappede dørene i med mig udenfor. Men jeg fik da trænet i FDK Royal på vej til Stege (hvor humøret var overraskende godt - det hjalp også på mit og nok især samværet med de to herlige unger gjorde godt).

Jeg fik trænet nogenlunde det samme som sidst, så jeg undlader at logge træningen. Nøjes med at konstatere at bænkpressen af en eller anden mystisk årsag slet ikke vil fungere - ellers er der fin fremgang over hele linien. Om det er bænkpresmøblet som er dumt i forhold til en almindelig flad bænk eller jeg har forkert grebsbredde da "ringfingermarkeringen" mangler ved jeg ikke. Men lidt irriterende er det nu - bare lidt.

I stedet sidste træning vedhæftes den overordnede træningsplan for vinteren. Da jeg ikke har lavet den slags før kan det sagtens ske at det skal justeres elt efter hvad kroppen vil være med til eller jeg finder ud af at det er tåbeligt planlagt. Men nu prøver jeg og ser hvordan det spænder af.

vinterplan_2007_2003format.doc

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share