MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Søndag d. 2. maj 2010

DB low incline press

12 * 15 kg

12 * 15 kg

12 * 20 kg

12 * 20 kg

12 * 25 kg

12 * 25 kg

11 * 25 kg

12 * 22.5 kg

DB higher incline press

12 * 22.5 kg

12 * 22.5 kg

12 * 20 kg

12 * 20 kg

DB Shoulder press

8 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

9 * 17.5 kg

8 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

9 * 17.5 kg

8 * 17.5 kg

DB lateral raise

10 * 9~ kg

8 * 9~ kg

8 * 9~ kg

8 * 9~ kg

8 * 9~ kg

8 * 9~ kg

8 * 9~ kg

supersættet med

Face Pull

10 * 30 kg

10 * 30 kg

10 * 30 kg

10 * 30 kg

10 * 30 kg

10 * 30 kg

10 * 30 kg

Ganske god omgang - det endte faktisk med, at jeg blev ret smadret i skuldrene, men på en okay måde. Ind i mellem et par sæt fik jeg givet Conscience udløft i noget tung bænkpres :smile:

Jeg går på et fotokursus for tiden, så bagefter var jeg lige ude og lave "lektier". Vi havde til opgave at lave nogle billeder, hvor vi arbejdede med dybdeskarphed. Her er et par af de bedste. De er forøvrigt taget ved min have :smile:

dsc0410f.jpg

dsc0420mo.jpg

dsc0407y.jpg

dsc0408m.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hey Marianne!

Jeg går selv og leger lidt med tanken om at blive bedre til at tage billeder. Hvor tager du dit kursus, hvordan er det bygget op (timer, weekender etc.)? Og kan det anbefales?

Hej Kauf

Det kursus jeg går på er under FOF. Det er 4 aftener, kl 18-21, over 2 uger.

Kurset er specifikt rettet mod Nikon digitale spejlreflekskameraer.

Jeg købte et Nikon D40 (lille spejlrefleks) sidste år og har siden mest taget billeder på autofunktionen :blush: Det har resulteret i billeder jeg sikkert lige så godt kunne have taget med et godt compact kamera. Jeg ville gerne udnytte kameraets funktionalitet bedre, men har aldrig rigtig fået sat mig ind i "fotobegreber" såsom blænde, lukketid, objektiver osv.

Disse begreber lærer jeg nu at kende, samtidig med jeg lærer at indstille dem på kameraet og ser eksempler på, hvordan de bruges og altså også selv prøver at bruge dem. Fokus er altså på at lære kameraets muligheder at kende. Hvis man vil lære noget mere om at komponere et billede, snit osv. er det sikkert et andet kursus man skal på.

Jeg har kun været til kurset éen gang endnu, men er indtil videre meget tilfreds :)

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 5. maj 201

Lidt mobilitet og lette pull downs til opvarmning.

Chin up

5 * BW

5 * BW

5 * BW

5 * BW

5 * BW

5 * BW

BB Bench Row

12 * 50 kg

12 * 50 kg

12 * 50 kg

12 * 50 kg

12 * 50 kg

12 * 50 kg

Bred fatning. Jeg plejer vist at køre den efter tungere ryg-øvelser. Alle sæt kørte i hvert fald bedre end tidligere :smile:

Pull Down, wide grip + narrow, parallel grip

10 * 55 kg + 10 * 55 kg

10 * 55 kg + 10 * 55 kg

10 * 55 kg + 10 * 55 kg

10 * 55 kg + 10 * 55 kg

10 * 55 kg + 10 * 55 kg

10 * 55 kg + 10 * 55 kg

Hygge træning. Jeg var der tidligt for at kunne træne inden fotokursus. Da jeg skulle gå begyndte de andre at dukke op hugsh.gif I morgen håber jeg vi skal træne sammen :hands:

Ha-hej!

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 6. maj 2010

Jaaaaeehhh - træning med BB-friends knus.gif Så er det ingen sag at træne de kedelige GUNS!

Jeg fik en energibar af JohnnyBBravo - bare fordi han havde købt to! :smile:

Push down

10 * 30 kg

10 * 30 kg

warm up

Dips

12 * BW

12 * BW

12 * BW

12 * BW

12 * BW

12 * BW

12 * BW

Narrow bænkpres

12 * 40 kg

11 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

8 * 50 kg

Første gang længe. Alle sæt til grænsen :blush: Sidste sæt over grænsen og måtte befries af de brutale 50 kg på brystet af JADANi og JohnnyBBravo :blush: Okay, jeg var nok ikke død af tørst, hvis jeg havde været alene i hulen, men det ville nok have lavet et rabalder, hvis jeg vippede vægtskiverne af til siden :biggrin:

DB Thunder Curls

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

8 * 15 kg

YEARHHHHH!!!! :devil:

DB incline curl

12 * 15 kg

12 * 15 kg

12 * 15 kg

Det er bare sådan en god finisher :smile:

Gad vide, hvad der er sket på Amager her til aften? Det var rent wild west, røver og soldater, cowboyder og indianere, da jeg kørte hjem. Politibiler i civil og med reklamer kørte med hvinende dæk og udrykning.. Der er nok nogen, der kommer til at vise, hvad de har i lommerne i aften :shades:

Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne

Hvordan udføres disse curls?

Det er endnu et JohnnyBBravoTM :smile:

Man står med ryggen mod en pole (evt. en stripperpole, hvis man har adgang til det) og laver Curls'ene strict :smile: F. eks. kan man også lave Thunder Rope Push Down, hvis man har mulighed for rygstøtte i øvelsen. Det gjorde JADANi i går :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 7. maj 2010

Bentræning - WEEEEEEeeeeeeeeeeee :cheer: :cheer: :cheer:

Opvarmning med psoas-streth og glute bridges.

Safety bar squat

10 * 40 kg

10 * 60 kg

10 * 80 kg

10 * 85 kg

10 * 85 kg*

10 * 80 kg

10 * 80 kg

10 * 75 kg

Tough omgang :devil: *JADANi spottede mig, da foregående sæt med 85 kg var temmelig tungt. Jeg ved sq ikke helt hvad der skete, men det var ubetinget det dårligste sæt. Enten var det bare for tungt eller også fik jeg præstationsangst over han stod lige der bag mig :blink: Der var ingen rytme i vejrtrækningen og reps, jeg mistede opspænd i øvre ryg i næsten alle reps og jeg følte ikke jeg kunne trykke ens med begge ben :unhappy: Jeg forstår det ikke :dry: Well - bare på 80 kg kørte det meget bedre igen, så alt i alt blev det en helt fornuftig omgang :smile:

Jeg startede med kun 2 opvarmningssæt, fordi jeg ikke gad bruge en evighed på squatten, men det endte vist alligevel med at tage en lille time :blush: *hihi*

GH raises

12 * BW

10 * 10 kg + 10 * BW

10 * 10 kg + 10 * BW

10 * 10 kg + 10 * BW

10 * 10 kg + 10 * BW

10 * 10 kg + 10 * BW

Push Crunch, vægtskive

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

:shades:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 8. maj 2010

Opvarmning med lidt skulder-/brystmobilisering og stræk :smile:

Bench Press

10 * 20 kg

6 * 40 kg

6 * 50 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

6 * 62.5 kg

6 * 62.5 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

Heavy, men et par af sættene kørte rigtig godt. Noget med, at jeg nogle gange får mig lagt rigtig godt på bænken og andre gange knap så godt :smile:

DB incline Press

12 * 15 kg

12 * 20 kg

12 * 20 kg

12 * 22.5 kg

12 * 22.5 kg

12 * 22.5 kg

12 * 22.5 kg

12 * 20 kg

Here comes the high-repper! :headphonedance::wootdance::cooldance:

DB front raise

10 * 9~ kg

10 * 9~ kg

8 * 9~ kg

8 * 9~ kg

supersættet med

Face Pull

10 * 30 kg

10 * 30 kg

10 * 30 kg

10 * 30 kg

supersættet med

DB lateral raise

8 * 9~ kg

8 * 9~ kg

8 * 9~ kg

8 * 9~ kg

Der var VL-stævne (DM-hold) i dag, men JohnnyBBravo og jeg tog en VL-mine på og gik ned og trænede alligevel :smile: Det var nu også fint nok, vi skulle bare kravle over et par stativer og ellers dukke os når der blev smidt med vægtene ovenpå.. BOOOOOOOOMMMMM!!!!!!!! sagde det! Christina (IK99) lavede VM B-krav :yahoo:

En af VL'erne fra det vindende hold synes åbenbart jeg var så zød at se på, at jeg skulle have hans blomster :blush:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 9. maj 2010

Rygtræning på en søndag - PHEW... det kan kun blive hårdt. Heldigvis skulle flere andre også træne ryg og generelt mange BB'ere til at skabe god intens stemning :devil:

DB Row

8 * 25 kg

8 * 35 kg

10 * 47 kg

10 * 47 kg

10 * 47 kg

10 * 47 kg

10 * 47 kg

10 * 47 kg

10 * 47 kg

yearhhhhhhhh

BB Bench supported Row

12 * 50 kg

10 * 55 kg

10 * 55 kg

10 * 55 kg

10 * 55 kg

9 * 55 kg

10 * 55 kg

Yeir!!

Pull Down, skovlgreb

6+4 * 70 kg

10 * 70 kg

8 * 70 kg

10 * 65 kg

8 * 65 kg

10 * 60 kg

10 * 60 kg

Jeg blev lige nødt til at justere sædet i første sæt. Satte vægten ned, når stilen blev for dårlig :smile:

DB Chest supported rows

8 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

Første sæt med elbows out, efterfølgende elbows in :smile:

Da jeg var færdig kunne jeg godt mærke, at det var længe siden jeg havde fået morgenmad, så jeg måtte lige sidde og sunde mig lidt mens min PWO-shake blev optaget :4mewantfood: Jeg var da også ganske træt i ryggen :devil: Nu har jeg fået "frokost" så er nogenlunde ovenpå igen. Tror dog resten af dagen kommer til at gå med afslapning :smile:

Aftenens film-dilemma: American Gangster (tv3) eller Lions for Lambs (tv2)??

Link to comment
Share on other sites

Selvom det er lidt sent, så er det logiske svar selvfølgeligt: Hvis du har set den ene - så se den anden! :tongue:

Jeg endte med at se American gangster :smile:

Jeg havde set begge film før - American gangster huskede jeg som en rigtig god film. Lions for lambs genkendte jeg først, da jeg læste omtalen, men synes egentlig den lød ret interessant også.

Nogle dage er det bare rart at lade andre træffe valget :smile:

Det er ikke blevet til meget træning i denne uge, men i går fik armene lige en tur...

Onsdag d. 12. maj 2010

BB Curls

10 * 20 kg

10 * 20 kg

Preacher Curl

2 * 32.5 kg :gal:

Glemte at låsene vejer 2½ kg stykket, så inden det gik op for mig, kiggede jeg bare ned på mine arme, ud på skiverne og tænkte "WTF - hvorfor er mine arme pludselig så svage?" Fik vægten ned... hen og bladre i notesbog for at se, hvad jeg tidligere har løftet... Aha - 27.5 kg :blush:

10 * 27.5 kg

10 * 27.5 kg

10 * 27.5 kg

10 * 27.5 kg

8 * 27.5 kg

8 * 27.5 kg

Simon gav spot på sidste to sæt, så de blev kørt med zuper-zlow-eccentrisk faze :smile:

Narrow grip bench press

10 * 40 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

Push down, rope

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

supersættet med

DB incline Curl

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 14. maj 2010

I følge planen skulle jeg egentlig træne ben i dag (tungt), men da træningen skulle ske kort efter en lidt sen frokost, synes jeg det passede bedre med bryst-træning. Da jeg har været lidt udfordret på at få tid til træning i denne uge var der ingen problemer i at bytte om :smile:

Opvarmning med lidt mobilitet for skulder/bryst

Bench Press

10 * 20 kg

10 * 40 kg

6 * 50 kg

6 * 60 kg

3 * 72.5 kg

4 * 72.5 kg

3 * 72.5 kg

4 * 70 kg

6 * 60 kg

Første gang med 72.5 kg :banana3: Simon spottede og gav udløft på først sæt :smile: Jeg spændte så hårdt op i hele bagsiden, at jeg fik krampe i baglåret :laugh: På sættet med 4 reps måtte jeg lige løfte numzen for at grinde stangen op :blush: Det var tungt, men jeg var sådan set klar over, at jeg kunne løfte den :smile:

DB incline Press

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

12 * 22.5 kg

12 * 22.5 kg

12 * 22.5 kg

12 * 22.5 kg

DB higher incline Press

8 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

Fokus på form og teknik :smile: Slow repzzzz

DB Front raise

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

supersættet med

DB lateral raise

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Thunder DB front raise

10 * 8 kg

8 * 8 kg

8 * 8 kg

supersættet med

DB Pitcher lateral raise

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

LOL - det var jeg ikke særlig god til. På flere sæt stod både Simon og JADANi og råbte af mig "RET HOVEDET OP" "OP MED ALBUERNE FØRST" "HOVEDET MERE TIL HØJRE" "NEEEJJJ - DREJ I HÅNDLEDDET" :laugh:

Det blev en ganske lang træning, men det var så huggeligt og så havde jeg bare god tid i dag :smile:

Link to comment
Share on other sites

BOOM!

Dvs. den var tung, men nem!

Tak for kommentaren, BB-friend :smile:

Jeg har godt nok liiiidt svært ved at kalde den NEM, men jah.... lidt nem var den måske :laugh:

Søndag d. 16. maj 2010

Det er dejligt med ekstra fridage, men jeg må indrømme træningen kører bedre, når det er hverdag og 2-dages weekender :innocent: F*ck det - det er vel okay at have en uge med kun 3 træninger for en gangs skyld. I dag skulle der trænes ryg - ikke super meget energi, så det blev kun en semi-quasi-medium-tung omgang :smile: Til gengæld fik jeg snakket lidt mere med The Fred, Erik og Simon :smile:

Pull Down, wide grip, straight bar

12 * 55 kg

12 * 55 kg

12 * 55 kg

12 * 55 kg

12 * 55 kg

12 * 55 kg

12 * 55 kg

supersættet med flg. to "øvelser"

Side bend (H+V)

12 * 25 kg

12 * 25 kg

12 * 25 kg

12 * 25 kg

Psoas stretch, (H+V+H)

1+1+1 min

1+1+1 min

1+1+1 min

Jeg må indrømme, at jeg har lidt problemer med min ene balde. Jeg har svært ved at vurdere om det er noget alvorligt eller ej. Det gør ikke særlig ondt, men jeg kommer ofte til at flexe i venstre balde og den er lidt øm i den øvre vedhæftning af Gluteus medius (tror jeg). Nogle gange synes jeg også jeg føler en trækning ned i benet og det er det som gør mig lidt mere nervøs :blush: Jeg talte med VL-træneren om det for et par dage siden og han anbefalede lidt mere unilateralt arbejde for underkroppen og at jeg passer mine psoas- og piriformis-stretch. så det må jeg hellere gøre. Alt andet er jo for dumt : :bottom: Han mente heldigvis ikke der var nogen skævhed at se/mærke i bækken og hofte, så det var rart at høre :smile: Det var grunden til dagens side bends og logførte psoas stretch :smile:

BB Bench supported row

10 * 55 kg

10 * 55 kg

10 * 55 kg

10 * 55 kg

10 * 55 kg

10 * 55 kg

10 * 55 kg

Pull Down, narrow, parallel grip

8 * 55 kg

8 * 55 kg

8 * 55 kg

8 * 55 kg

:clown2:

Link to comment
Share on other sites

/fixed

Nå ja, det er også sandt :4thumbup:

Du er godt nok god til det der BB!-lingo. Har du gået på kursus eller følger det bare med, når man får store muskler? :w00t:

Du har ikke ondt i ryggen nogen steder?

Husker du foamrolling også?

Nej, jeg har ikke ondt i ryggen. Jeg får nogle gange en træt fornemmelse i lænden og jeg er ikke så flexibel i den del af ryggen, men ellers ikke noget. Det kan jeg dog sagtens forestille mig, der hænger sammen med for korte hoftebøjer.

Nej, jeg er også dårlig til at få lavet foam rolling. Tænker du på Glutes eller hvor?

Link to comment
Share on other sites

Nå ja, det er også sandt :4thumbup:

Du er godt nok god til det der BB!-lingo. Har du gået på kursus eller følger det bare med, når man får store muskler? :w00t:

Der er daglig træning af BB-lingo når vi træner

Nej, jeg har ikke ondt i ryggen. Jeg får nogle gange en træt fornemmelse i lænden og jeg er ikke så flexibel i den del af ryggen, men ellers ikke noget. Det kan jeg dog sagtens forestille mig, der hænger sammen med for korte hoftebøjer.

Nej, jeg er også dårlig til at få lavet foam rolling. Tænker du på Glutes eller hvor?

Jeg synes godt det kan lyde lidt som forkortede/overspændte muskler i understellet. Tidligere, inden jeg fik en egentlig rygskade, var det ca. de samme symptomer jeg oplevede.

Jeg har ikke snakket med nogen om det, men mit indtryk er at jeg i en lang periode ikke har været smidig nok og så ikke fået gjort noget ved det og bare trænet videre på et dårligt udgangspunkt. Til sidst er det så blevet for meget og så blev det til en skade.

Jeg foamroller selv glutes, hams, quads og calves næsten dagligt. Specielt quads/inderlår og glutes giver en rigtigt god fornemmelse bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes godt det kan lyde lidt som forkortede/overspændte muskler i understellet. Tidligere, inden jeg fik en egentlig rygskade, var det ca. de samme symptomer jeg oplevede.

Jeg har ikke snakket med nogen om det, men mit indtryk er at jeg i en lang periode ikke har været smidig nok og så ikke fået gjort noget ved det og bare trænet videre på et dårligt udgangspunkt. Til sidst er det så blevet for meget og så blev det til en skade.

Jeg foamroller selv glutes, hams, quads og calves næsten dagligt. Specielt quads/inderlår og glutes giver en rigtigt god fornemmelse bagefter.

Puha - det lyder som noget jeg hellere må tage alvorligt. Jeg er usmidig i underkroppen. Ikke så jeg ikke kan tage en korrekt squat, men der er andre positioner (ikke direkte træningsrelaterede) hvor det er lidt mere stramt.

Jeg har aldrig gjort så meget ud af foam rolling af glutes, da jeg synes det er svært at slappe af i musklen samtidig, men det må jeg så øve mig på. Det har jeg heldigvis mulighed for hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Puha - det lyder som noget jeg hellere må tage alvorligt. Jeg er usmidig i underkroppen. Ikke så jeg ikke kan tage en korrekt squat, men der er andre positioner (ikke direkte træningsrelaterede) hvor det er lidt mere stramt.

Jeg tror ikke du skal blive bekymret eller få stress over det. Det skete over ret lang tid med mig - efterhånden som jeg trappede ned med svømning og op med BB-træning. Et forsigtigt skud er 2 års tid.

Og den gang havde jeg slet ingen ide om hvordan korrekt squatteknik er og hvordan man skal holde opspændet.

Jeg har aldrig gjort så meget ud af foam rolling af glutes, da jeg synes det er svært at slappe af i musklen samtidig, men det må jeg så øve mig på. Det har jeg heldigvis mulighed for hjemme.

Ballen er det eneste jeg har svært ved at slappe af i ved foamrolling, men det kommer stille og roligt i løbet af rollingen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke du skal blive bekymret eller få stress over det. Det skete over ret lang tid med mig - efterhånden som jeg trappede ned med svømning og op med BB-træning. Et forsigtigt skud er 2 års tid.

Og den gang havde jeg slet ingen ide om hvordan korrekt squatteknik er og hvordan man skal holde opspændet.

Ballen er det eneste jeg har svært ved at slappe af i ved foamrolling, men det kommer stille og roligt i løbet af rollingen.

Ok! :smile: Jeg tager det stille og roligt, men alvorligt :smile: I dag fik jeg lavet nogle stræk for psoas og indersiden af benene (som lunges til siden). UFF - det var ømt :blush:

GUUUUUUuUUUUUUUNZZZZZZZz (ja, det er genbrug - *hihi*)

Pull Down, straigth bar

10 * 25 kg

10 * 25 kg

warm up.

INFO: JADANi tog i mellem mine sæt, et sæt hvor han IKKE cheatede :smile:

Dips

12 * BW

12 * 10 kg

12 * 10 kg

12 * 10 kg

12 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Thunder DB Curls

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

Push Down, rope

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

Thunder DB lateral raise

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

forsøgte igen på pitcher laterals, men mine albuer _vil_ bare ikke højere op end skuldrene :dry::tongue:

De sidste øvelser blev alterneret lidt på kryds og tværs og ind i mellem fik jeg så også lavet lidt stræk :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share