MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

GO' bedring med the glute , Mary! hugging.gif Nu står den vel på foamrolling, psoas stretch og FSQ? :w00t:

Tak tak :smile:

Som jeg nævnte for dig i dag, er det ikke noget alvorligt, men jeg blev liiiige lidt nervøs en overgang :smile:

Jeg var til yoga i går (som altid om tirsdagen), har lavet noget ekstra stræk de sidste par dage og fik massage på arbejde i dag, så det er allerede meget bedre. Massøren mente det kunne være kort/irriteret piriformis og da jeg efterfølgende læste om det, synes jeg faktisk det lød meget som det jeg føler.

Så JA! der er fokus på stræk, foam rolling og måske også lidt mere front squat i fremtiden :smile: Jeg skal ikke bare lave psoas stræk, men også piriformis og generelt stræk hele vejen omkring hofteledet og hams, quads osv. :smile: Puha - der er udsigt til endnu længere træninger :w00t: Jeg må prøve at få det integreret i de pauser, der allerede er :4whistling:

Dagens træning:

Onsdag d. 19. maj 2010

Squat

10 * 20 g

6 * 50 kg

6 * 50 kg

6 * 70 kg

6 * 70 kg

6 * 80 kg

6 * 80 kg

6 * 80 kg

6 * 80 kg

Front squat

8 * 50 kg

Jeg ville gerne sådan rimelig op i vægt, uden at køre alt for stor volumen og det gik fint. Fik lidt pointers om ikke at gå for hurtigt ned. Det er nu også mest et problem på de lave vægte, men det betød, at jeg fokuserede max på hårdt opspænd og ikke for hårdt bounce i bunden. Tog lige et sæt front squat til back off - den kommer snartligt på programmet igen. Det glæder jeg mig egentlig til, for det ene sæt føltes godt, men udfordrende på en anden måde :smile:

Side bend

10 * 25 kg

10 * 25 kg

10 * 25 kg

10 * 25 kg

Sidste sæt kun til højre :4whistling: Fums og JADANi blev ved med at himle op om, at jeg ville få en bred talje og en figur som en tønde, hvis jeg fortsatte med den øvelse, og hvem er interesseret i det :smile:

supersættet med

Udfaldstrin bagud, forreste fod hævet

10 * BW

10 * 15 kg (DB hver hånd)

10 * 15 kg (DB hver hånd)

10 * 15 kg (DB hver hånd)

Hvert sæt først 10 trin med højre, så 10 trin med venstre :smile: Gotta love that burnin' feelin' :moon:

Keystone DL

10 * 60 kg

10 * 80 kg

10 * 100 kg

10 * 100 kg

10 * 100 kg

7 * 110 kg

Bælte på de 4 tunge sæt - HEAVY :devil:

Og ja - ind i mellem sæt en del stræk og til sidst lidt foam rolling af glutes og quads :smile:

Virkelig mange mennesker i hulen i dag, så der var godt varmt og svedigt. Måske var det derfor JADANi insisterede på at kramme mig flere gange. Han var HOT!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg var til yoga i går (som altid om tirsdagen), har lavet noget ekstra stræk de sidste par dage og fik massage på arbejde i dag, så det er allerede meget bedre. Massøren mente det kunne være kort/irriteret piriformis og da jeg efterfølgende læste om det, synes jeg faktisk det lød meget som det jeg føler.

Så JA! der er fokus på stræk, foam rolling og måske også lidt mere front squat i fremtiden :smile: Jeg skal ikke bare lave psoas stræk, men også piriformis og generelt stræk hele vejen omkring hofteledet og hams, quads osv. :smile: Puha - der er udsigt til endnu længere træninger :w00t: Jeg må prøve at få det integreret i de pauser, der allerede er :4whistling:

ptpoul forklarede mig en måde at massere piriformis på egen vis:

Du tager en tennisbold/hård lille bold/en af de orange bolde med pigge på og placerer din dårlige balle på den på gulvet. Foden på benet med den dårlige balle lægger du over på det modsatte ben - lige over knæet. Så bøjer du det gode ben op, så du støtter på det gode ben og kan tvære bolden under den dårlige balle ind i ballen.

Du skulle sagtens kunne ramme det meste i området omkring den dårlige balle på den måde. Jeg prøvede på min magiske kagerulle igår - jeg tror det er meget godt ikke at starte på en alt for lille og hård bold lige til at starte med. Det gør "en smule" ondt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina

Så JA! der er fokus på stræk, foam rolling og måske også lidt mere front squat i fremtiden :smile: Jeg skal ikke bare lave psoas stræk, men også piriformis og generelt stræk hele vejen omkring hofteledet og hams, quads osv. :smile: Puha - der er udsigt til endnu længere træninger :w00t: Jeg må prøve at få det integreret i de pauser, der allerede er :4whistling

Coolz :cool: lange træninger er ikke altid dårligt... :smile:

ptpoul forklarede mig en måde at massere piriformis på egen vis:

Jeg prøvede på min magiske kagerulle igår - jeg tror det er meget godt ikke at starte på en alt for lille og hård bold lige til at starte med. Det gør "en smule" ondt :laugh:

Kunne være, at man skulle forsøge sig med piriformis strethces..:unsure:

KAGEruleZ gør underværker! (Indeholdende ordet 'kage' = :thumb: )

Edited by Femina
Link to comment
Share on other sites

ptpoul forklarede mig en måde at massere piriformis på egen vis:

Du tager en tennisbold/hård lille bold/en af de orange bolde med pigge på og placerer din dårlige balle på den på gulvet. Foden på benet med den dårlige balle lægger du over på det modsatte ben - lige over knæet. Så bøjer du det gode ben op, så du støtter på det gode ben og kan tvære bolden under den dårlige balle ind i ballen.

Du skulle sagtens kunne ramme det meste i området omkring den dårlige balle på den måde. Jeg prøvede på min magiske kagerulle igår - jeg tror det er meget godt ikke at starte på en alt for lille og hård bold lige til at starte med. Det gør "en smule" ondt :laugh:

Tak - det vil jeg prøve :smile:

Jeg har ikke lige den orange bold, men en tennisbold har jeg da.

Coolz :cool: lange træninger er ikke altid dårligt... :smile:

Kunne være, at man skulle forsøge sig med piriformis strethces..:unsure:

Heheh - nej, lange træninger er du vist også fan af :tongue:

Piriformis stretches er gode - det er forøvrigt nr 1. i den liste AX har postet i Blackice's log, hvis du er i tvivl :smile:

Og lugtede som mine knæbind.

VIOLER!!

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 21. maj 2010

Inden træning var jeg en tur i fælledparken og høre lidt musik ved elektronisk festival :headphonedance: Jeg sov vist også lige 15 min, men det var ikke helt nok til at rette op på mit søvnunderskud og det satte også lidt præg på træningen :blush:

Det ser forøvrigt ud til, at sigøjnerne er ved at overtage flaske/dåse-indsamlingen fra asiaterne. Gad vide om vi ser en ny bandekrig :unsure:

Opvarming med en del stræk. Det var lidt svært at strække underkroppen, da den er temmelig DOMS-ramt efter Lunges. Jeg fik lavet lidt og holdt ellers fokus på bryst/skulder. Specielt forsiden af skulderen er også stram :smile:

DB incline BP

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 25 kg

10 * 25 kg

10 * 22.5 kg

10 * 22.5 kg

DB slightly higher incline BP

10 * 20 kg

10 * 20 kg

12 * 17.5 kg

12 * 17.5 kg

12 * 17.5 kg

Der var ikke særlig meget at presse med, så jeg valgte at stoppe der og ellers lave noget for rotator cuff'en, 4 øvelser, 4 omgange á 10-12 reps :smile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 23. maj 2010

Cykling!! :bike:

I dag kom jeg ud på den første tur i år på racercyklen :w00t:

Målet var egentlig bare at komme ud på en god tur og så var distance og hastighed mindre vigtig.

Jeg drog afsted nordpå ad Hillerød motorvejen til Farum. Jeg lagde ud i solskin, men den forsvandt hurtigt, men vejret var nu fint alligevel. Der var svag vind fra Nord-vest, tror jeg. På vej ud af Kbh måtte jeg lige stoppe et par gange for at få ændret sadelhøjden og -hældningen, men derefter var jeg flyvende.

Det var lidt kedeligt at ligge alene i vinden, men oppe ved skovbrynet blev jeg overhalet af en flok MTB'ere, så jeg tog deres hjul et par kilometer. Jeg ved ikke lige om de ikke brød sig om det, for de gik i hvert fald næsten helt i stå, så jeg måtte overhale dem igen.

Efter Farum tog jeg over mod Bistrup og ned over Vaserne til Kongevejen. Det var skønt at vende mod øst, så jeg fik lidt medvind :smile: Det er aldrig lykkedes mig tidligere at finde Vaserne fra Bistrup-siden (og måske kan jeg ikke igen :laugh:) så jeg har aldrig kørt dem fra den siden før. Det var nu ikke så slemt som frygtet. Stigningen var kortere end jeg huskede den, så ilt-gælden satte først rigtig ind da jeg var oppe på Kongevejen.

Fra Kongevejen slog jeg ind på Hørsholm kongevej som jeg fulgte til Gøngehusvejen. Jeg havde kørt lidt pres-kørsel dertil og lidt intervaller, men på gøngehusvejen tog jeg et break og trillede bare afsted. I området omkring Gl. Holte/Trørød mistede jeg vist lidt orienteringen, for jeg kom til at køre lidt nordpå igen og endte ude ved Vedbæk på Strandvejen. Så var jeg til gengæld på kendt vej igen. Jeg tror vinden var vendt lidt - jeg fik i hvert fald ikke den medvind jeg havde forventet, så jeg måtte stadig trampe i pedalerne for at holde en nogenlunde fart. Jeg prøvede at fange et hjul på en anden rytter på et tidspunkt, men han var mig for hurtig :blush: Til gengæld stødte jeg på en, der kørte lidt langsommere end jeg, så ham kunne jeg jage og overhale :laugh: Jeg er ikke sikker på han opdagede at jeg konkurrerede med ham, men det betyder sådan set ikke noget :smile:

Da jeg kom ind til københavn var jeg ved at være lidt træt og sulten. Jeg havde en energibar med, men jeg ville rigtig gerne i fælledparken og lige høre lidt af Kenneth Bager experience, så jeg fortsatte. Jeg blev godt nok lidt bremset af Maratonløberne, men fik hørt lidt musik :headphonedance:

Efter en kort pause zigzaggede jeg ind gennem byen mellem bilkøer og maratonløbere.

Min GPS fuckede helt op med en masse fejl-satelit-målinger, så den sagde jeg havde cyklet 3985 km :laugh: En hurtig optegning på ruteopmålerne siger 65-70 km, så det er nok mere realistisk. Jeg ved ikke præcis hvor længe det tog, men jeg mener der stod 25.8 km/t som gennemsnitsfart kort før jeg var hjemme. Dvs. inkl. bykørsel.

Anyway - en udmærket første-tur. Formen er ikke blændende, men heller ikke så skidt som frygtet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 25. maj 2010

Egentlig er det jo yoga-dag om tirsdagen, men jeg har jo ikke styrketrænet siden fredag og det var endda en halv-sløj træning, så jeg valgte at tage en rygtræning i dag og pjække fra yoga :blush: Simon og The Hung var næsten færdige med deres Brutal Back Training, men vi nåede lige at hugge lidt inden de skulle ud af døren.

Jeg kom i gang med træningen og lidt efter dukkede først Fums op og siden JADANi, Busted, JohnnyBBravo og Conscience... Så blev der bodybuildet!!

DB Rows, strict, knæ og hånd på bænk

10 * 25 kg

10 * 35 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

BB Bench Rows

10 * 55 kg

10 * 55 kg

10 * 55 kg

10 * 55 kg

10 * 55 kg

10 * 55 kg

10 * 55 kg

Fik lige spottet Fums i et sæt squat, 10'er på 170 kg :devil:

Machine Rows, elbows out

8 * 75 kg

8 * 75 kg

8 * 75 kg

8 * 75 kg

8 * 75 kg

8 * 75 kg

10 * 75 kg

Pull Down, narrow, parallel grip

8 * 60 kg

10 * 60 kg

10 * 60 kg

8 * 60 kg

10 * 55 kg

10 * 55 kg

9 * 55 kg

JADANi er blew'n rew'n!!

:ninja:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 26. maj 2010

Front squat

10 * 20 kg

8 * 40 kg

8 * 60 kg

8 * 70 kg

4 * 70 kg

8 * 65 kg

8 * 65 kg

8 * 65 kg

8 * 60 kg

Udfordrende på en anden måde end back squat - obviously. Afprøvede lidt bredden på min stance. Jeg står normalt ret smalt og prøvede nu at gå et par cm længere ud :smile:

DB Lunges - bagud

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

Push Crunch

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

Vægtskive

Ikke forfærdelig takserende træning :smile: Som opvarmning og mellem sæt stræk på alle ledder og kanter for hofteleddet. Desuden stræk af vrist/ankel og ryg :smile:

Link to comment
Share on other sites

Front squat

10 * 20 kg

8 * 40 kg

8 * 60 kg

8 * 70 kg

4 * 70 kg

8 * 65 kg

8 * 65 kg

8 * 65 kg

8 * 60 kg

Udfordrende på en anden måde end back squat - obviously. Afprøvede lidt bredden på min stance. Jeg står normalt ret smalt og prøvede nu at gå et par cm længere ud :smile:

Det ser da ud til at være ganske fornuftige kg.!

Link to comment
Share on other sites

Det ser da ud til at være ganske fornuftige kg.!

Tak :smile:

Det er nok okay - det var i hvert fald, hvad der var til i dag. Det var ikke planlagt med 4'eren på 70 kg, men formen blev så grim, at jeg hellere ville sætte vægten lidt ned og løfte med bedre teknik :smile:

Det er jo skønt at tage en ny øvelse (eller en jeg ikke har lavet længe). Så er der rig mulighed for at stige i styrke lidt hurtigt :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 27. maj 2010

Jeg har ændret lidt på mit split, så jeg kan give lidt mere fokus til skuldre og bryst og det går så lidt ud over arm-træningen. Det kan de godt tåle :smile: Det betød, at der skulle trænes arme og skuldre i dag og bryst + rotator får sin egen træningsdag. Det var ikke i dag :smile:

BB Curls

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 40 kg

10 * 40 kg

10 * 40 kg

10 * 42.5 kg

10 * 42.5 kg

Decline French Press (EZ bar)

10 * 33 kg

10 * 33 kg

10 * 33 kg

15 * 33 kg

15 * 33 kg

JADANi (aka Mr. 50%) fik mig lige til at tage 50% flere reps i de sidste to sæt :blush: Det er sq næsten lidt pinligt :raisebrow:

DB Front raise

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

Det var måske kun 7½ kg, men who cares :4whistling:

supersættet med

Thunder Curls

10 * 15 kg

10 * 15 kg

9 * 15 kg

9 * 15 kg

8 * 15 kg

hihihi

DB lateral raise, pitcher

9 * 9 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

De 9 kg var for tunge :blush: Det er jo sådan nogle små "saml-selv-håndvægte" jeg bruger og jeg fandt ud af, at hvis jeg laver håndvægten tungere i den ene ende, bliver det lettere at lave pitcher-bevægelsen :smile:

supersættet med

Push ups, hænder i skulderbredde

15 * BW

15 * BW

15 * BW

14 * BW

12 * BW

Done! Ganske udmærket træning - hvad man ikke har i styrke kan man jo bare have i volumen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 29. maj 2010

Den seneste arm/skuldertræning har givet mig DOMS i både biceps, triceps og trapz :unsure: Jeg forstår ikke helt hvorfor, men måske der var lidt højere intensitet og et par øvelser jeg ikke havde lavet i et stykke tid. Jeg er dog lidt træt af, hvis mine skulderøvelser rammer trapz mere end skulder. Det var ikke meningen :dry: Jeg synes netop mine skuldre er for små i forhold til mine øvre trapz :unhappy: Jeg må prøve at fokusere på at bruge skuldrene mere næste gang :smile:

Opvarmning, men en masse stræk og mobility-øvelser for både skulder, bryst og underkrop. Fortsatte mellem sæt :smile:

Bench Press

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 40 kg

5 * 60 kg

5 * 65 kg

5 * 65 kg

5 * 65 kg

5 * 65 kg

5 * 65 kg

5 * 60 kg

Jeg kan huske første gang jeg løftede 5 * 5 med 55 kg. Der var jeg stolt :laugh: Jeg tror det er første gang med med 65 kg, men det er jeg ikke sikker på :smile:

Jeg arbejde en del med at komme op og ligge højt på skuldrene. Mit opspænd er ikke imponerende, da jeg ikke er særlig smidig i ryggen. Det var så et af de stræk, der fik en del opmærksomhed mellem sæt :smile: (På yoga-sprog, den stilling der hedder sælen)

DB incline Press

10 * 20 kg

10 * 22.5 kg

10 * 22.5 kg

10 * 22.5 kg

10 * 22.5 kg

10 * 22.5 kg

DB higher incline Press

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

Slow reps og stræk for bryst i bunden

DB even higher incline Press

8 * 17.5 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

Slow reps og stræk for bryst i bunden

Rotator cuff

3 omgange af 4 øvelser á 10 reps + face pull, 10 * 30 kg

Dejlig træning :smile:

Nu vil jeg slappe lidt af, tage et bad og gå ud og spise en argentinsk bøf i aften :4mewantfood:

I morgen skal jeg køre Sjælsø rundt, 50 km til et firmaarrangement. Vi kommer ikke til at køre stærkt, så jeg håber ikke det bliver alt for koldt :hands:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 31. maj 2010

DB rows, strict på bænk

10 * 25 kg

10 * 30 kg

10 * 35 kg

10 * 35 kg

10 * 37.5 kg

10 * 37.5 kg

10 * 40 kg

10 * 40 kg

Machine Rows

8 * 80 kg

8 * 85 kg

8 * 90 kg

8 * 95 kg

8 * 100 kg

8 * 95 kg

8 * 90 kg

DB Chest supported rows, elbows out

10 * 15 kg

8 * 15 kg

8 * 15 kg

8 * 15 kg

8 * 15 kg

8 * 15 kg

supersættet med

Pull down, narrow, parallel grip

15 * 50 kg

12 * 50 kg

12 * 50 kg

12 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

God træning, god energi :smile: Machine rows var heavy - 100 kg er stacken :devil:

Cyklingen til Sjælsø Rundt gik fint - vi tog de 50 km på 3:09 i år. Sidste år var det vist tættere på 3:30 :blush: Vi undgik heldigvis styrt i år og vi ville jo gerne i mål inden regnen startede :smile: Mine niecer på 9 og 11 år var med igen og klarede det flot!! Det var en smuk tur, men det kriblede godt nok lidt i benene for at give lidt mere gas :smile: Jeg må se, om jeg ikke snart kan komme ud igen... :bike:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 2. juni 2010

BB Curls

10 * 20 kg

10 * 20 kg

12 * 40 kg

12 * 40 kg

12 * 45 kg

11 * 45 kg

12 * 45 kg

Decline triceps extensions (EZ)

12 * 33 kg

12 * 33 kg

15 * 33 kg

12 * 33 kg

DB lateral raise, pitcher

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

supersættet med

Push up, smalt håndstand

15 * BW

15 * BW

15 * BW

15 * BW

DB incline Curls

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

Udmærket træning - energien faldt dog lidt til sidst :blush:

Uuuuhhh - jeg gad godt holde fri i morgen og være ude i solen :sun: Måske jeg kan tage lidt tidligere fri og nappe en times tid på en græsplet inden træning :hands:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 3. juni 2010

Jeg nåede en halv times tid i fælledparken inden træning, hvor jeg fik spist mit pre workout meal. Det var skønt bare at sidde i græsset og nyde solens varme :sun:

I dag havde Simon købt økologisk tranebærsaft til mig. Han er en sweetheart :wub: Måske var det som tak fordi jeg havde syet et par knapper i hans skovmandsskjorte :smile: Moden indenfor tights har nået nye højder i IK :w00t: Jeg havde tilgengæld glemt mine tights i dag. Ikke optimalt, når jeg skulle træne ben :dry: Jeg havde dog heldigvis et par løse bukser med som jeg ellers plejer at tage på når jeg skal hjem :rolleyes:

Squat

10 * 20 kg

10 * 20 kg

8 * 50 kg

8 * 50 kg

8 * 80 kg

7 * 80 kg

6 * 80 kg

6 * 80 kg

6 * 70 kg

6 * 70 kg

Jeg var ikke superstærk i dag :blush:

GH Raise

10 * BW

10 * 10 kg + 10 * BW

10 * 10 kg + 10 * BW

10 * 10 kg + 10 * BW

BB Lunges

10H + 10V * 20 kg

10H + 10V * 30 kg

10H + 10V * 30 kg

Unilateralt movement - jeg mærker desværre stadig tydeligt irritation i den ene glute (måske ikke direkte i gluteus, men ihvertfald i ballen) og styrken var heller ikke den samme. Jeg er dog ellers vældig flittig med udstrækningerne... også når det ikke bliver nævnt i loggen :smile:

Push Crunch

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

Bagefter cyklede jeg ud i Temple-gym og købte proteinpulver. De har tilbud på Nutramino. Jeg fik nogle nye exotic flavours, approved by JohnnyBBravoTM

Link to comment
Share on other sites

Så er der trænet igen - eller det blev der også i fredags, så den træning kommer lige her først (for at overholde kronologien) :smile:

Fredag d. 4. juni 2010

Sol i fælledparken ca. 45 min inden træning. I love it :wub:

DB incline Press

10 * 17.5 kg

8 * 20 kg

8 * 25 kg

8 * 27.5 kg

8 * 27.5 kg

8 * 27.5 kg

7 * 27.5 kg

5 * 30 kg

JADANi spottede på sidste sæt. Jeg troede han assistede lidt, for de føltes lettere end forventet, men han bedyrede (weird word) at han kun havde støttet mine arme, så de ikke flagrede så meget :smile:

DB Press (flad bænk)

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

Dybe, langsomme reps

DB incline flyes

10 * 9 kg

10 * 9 kg

10 * 9 kg

10 * 9 kg

Rotator Cuff, 4 øvelser, 4 omgange

Lidt supersæt til sidst, havde svært ved at koncentrere mig. Jeg trængte bare til weekend :smile:

Mandag d. 7. juni 2010

BB Rows

10 * 20 kg

10 * 40 kg

10 * 60 kg

10 * 70 kg

10 * 70 kg

10 * 70 kg

10 * 70 kg

10 * 70 kg

10 * 70 kg

Uff - tungt, men egentlig okay, da jeg ikke har lavet øvelsen meget længe. Fokus på at holde hovedet lige, da jeg ellers pr. default trækker det lidt til venstre :nonono: og ikke knække i håndled. Gode pointers fra JADANi og Simon :smile:

Machine Rows, elbows out + elbows in

10 * 80 kg + 10 * 70 kg

8 * 80 kg + 10 * 70 kg

8 * 80 kg + 10 * 70 kg

8 * 80 kg + 8 * 70 kg

8 * 80 kg + 8 * 70 kg

BB Bench Row

8 * 50 kg

8 * 50 kg

8 * 50 kg

8 * 50 kg

8 * 50 kg

8 * 50 kg

Der sad 80 kg på da jeg startede. Det satte jeg ned til 60 kg, men allerede efter éen rep kunne jeg mærke, at det blev for tungt i dag.... efter de tidligere tunge rows. Jeg fik vist lavet lidt for mange rows-variationer, der mindede for meget om hinaneden, men også The Hung, Simon, JADANi, Fums og JimmyP skulle træne ryg, så det gjaldt om at sno sig :smile:

Uh - vi huggede godt i dag (det gør vi faktisk altid). Erik dukkede også op :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 8. juni 2010

Military Press

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 30 kg

10 * 30 kg

10 * 35 kg

8 * 35 kg

10 * 30 kg

De 35 kg var sådan rimelig tunge. Jeg skal virkelig koncentrere mig for at spænde op i hele kroppen, så jeg ikke så og presser skævt :smile: Det er nok også meget sundt :smile:

DB lateral raise, pitcher

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

BB Curls

10 * 20 kg

12 * 30 kg

12 * 35 kg

12 * 35 kg

12 * 35 kg

12 * 35 kg

12 * 35 kg

12 * 35 kg

12 * 35 kg

Lidt lettere end normalt, så mon ikke der var lidt mindre cheat end ellers. At kalde udførelsen strict ville dog nok være en overdrivelse :smile: Sidste par sæt supersættet med næste øvelse

Lying decline triceps Extensions (EZ)

15 * 33 kg

15 * 33 kg

15 * 33 kg

12 * 33 kg

12 * 33 kg

Efter første sæt lå jeg og sprællede som en fisk på land, da jeg havde fået vægten ned på maven, for mine ben var ikke tunge nok til at jeg kunne sætte mig op, så i stedet flagrede benene rundt omkring. Heldigvis sprang JADANi og Simon til min redning... Selvfølgelig først efter jeg havde sprællet lidt og vi alle havde haft tid til at grine af den fjollede situation :laugh:

Jeg har en svaghed for ænder og ællinger. Jeg har endnu ikke set nogle ællinger i år, men i søndags så jeg svaneunger i kanalen ved Chr. Havn. I dag tog jeg kamera med der forbi og skød et par billeder af den nu 2-3 dage gamle unger. De er blevet udruget på en tømmerflådelignende ting i kanalen.

dsc0060gq.jpg

Da jeg var barn havde vi en tam and. Faktisk havde vi det af to omgange, men i min erindring kan jeg ikke skelne de to ænder fra hinanden. Jeg husker dog, at de var meget tamme og fulgte os i hælene som en hund. Når vi gravede i haven, fulgte de tæt efter for at spise biller og regnorm :smile: Den sidste vi havde blev væk i et tordenvejr. Den er sikkert blevet skræmt og fløjet væk :unhappy: Jeg ledte efter den længe efter og gik ned til søen i byen, hvor der var mange vilde ænder, for at se om den skulle være søgt derhen. Jeg fandt den dog aldrig igen :unhappy:

En anden gang havde vi en lille ælling. Den var så sød, blød og lille og boede i en papkasse på vaskemaskinen i badeværelset. Det var samtidig med jeg havde fødselsdag og det blev naturligvis fejret med børnefødselsdag. Jeg er vel fyldt 7-8 år og havde alle pigerne fra klassen på besøg. Ved fodrede den lille ælling med blade og græs og den var så glad og sulten og spiste og spiste :smile: Om aftenen kom min far og hentede mig, for at jeg skulle se den lille ælling. Den var blevet syg af alt det grønne vi havde givet den, for det kunne den jo slet ikke fordøje. Den stakkels lille ælling døde om natten. Jeg får stadig tårer øjnene når jeg tænker på den lille ælling whimperingxk9.gif

Jeg havde forøvrigt fødselsdag i dag, men har ikke dræbt nogen ællinger :smile:

Link to comment
Share on other sites

Den sidste vi havde blev væk i et tordenvejr. Den er sikkert blevet skræmt og fløjet væk :unhappy: Jeg ledte efter den længe efter og gik ned til søen i byen, hvor der var mange vilde ænder, for at se om den skulle være søgt derhen. Jeg fandt den dog aldrig igen :unhappy:

[...]

Om aftenen kom min far og hentede mig, for at jeg skulle se den lille ælling. Den var blevet syg af alt det grønne vi havde givet den, for det kunne den jo slet ikke fordøje. Den stakkels lille ælling døde om natten. Jeg får stadig tårer øjnene når jeg tænker på den lille ælling whimperingxk9.gif

:cry:

Jeg havde forøvrigt fødselsdag i dag, men har ikke dræbt nogen ællinger :smile:

Tillykke! Både med fødselsdagen og at du ikke har dræbt nogen ællinger :cool:

Link to comment
Share on other sites

Forsinket tillykke.

Godt at du med tiden er blevet god ved dyrene :tongue:

:cry:

Tillykke! Både med fødselsdagen og at du ikke har dræbt nogen ællinger :cool:

Jeg reppede træning og ællingehistorie. Lidt af et fransk eventyr :cry:

Thx, guys :smile:

Ja, jeg er skam blevet god ved dyr :smile:

Det er underligt, hvordan nogle hændelser fra barndommen hænger ved. Gad vide om jeg tænker på den ælling hvert år til min fødselsdag :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 11. juni 2010

Jeg måtte lige i sengen onsdag/torsdag med et maveonde. Jeg sov det meste af tiden og fik det første måltid mad i går eftermiddag, som jeg ikke straks kastede op :gal: I dag var jeg heldigvis frisk, men havde stadig ikke vildt god appetit, så jeg havde ikke fået forfærdelig meget at spise inden træning. Det var bentræning, der stod for tur og det er bare altid så hååårdt :cry: Jeg besluttede derfor at det skulle være en deload-ish træning :smile: (deload-ish = ikke så tungt og high volume)

Jeg kom til træning allerede kl 16.30, hvilket betyder VL'erne stadig er i gang. Derudover var der FYLDT med BB'ere og motionister, så temperaturen var høj og luftfugtigheden ligeså. God stemning - jeg teamede up med JADANi, der safety bar squattede 5 sæt á 15 reps med 150 kg. Jeg fik lov til at spotte :smile:

Opvarmning med udstræk af hoftebøjer og air squats

Front Squat

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 40 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

10 * 50 kg

JADANi hjalp mig med til lidt bedre teknik. Jeg fik stangen ind og ligge bedre på skuldrene, men det betyder samtidig at den presser på luftrøret og dermed besværliggør vejrtrækningen. Jeg holder forøvrigt med krydsgreb, men det ville nok være meget godt, hvis jeg kunne holde med VL-greb. Det kræver bare lidt bedre smidighed i håndled, for ikke at blive totalt kvalt :smile:

GH raises

10 * BW

10 * 10 kg + 10 * BW

10 * 10 kg + 10 * BW

10 * 10 kg + 10 * BW

10 * 10 kg + 10 * BW

10 * 10 kg + 10 * BW

Lying leg Curl

10 * '10'

10 * '10'

10 * '10'

10 * '10'

10 * '10'

10 * '10'

alterneret med

Push Crunch, vægtskive

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

Det endte egentlig med kun at være quads, der blev kørt lidt lettere på, men det var også fint. Det er sjældent hams bliver tæsket så godt i gennem.

Jeg har forøvrigt stadig lidt irritation i min balde, men efter træningen er der intet at mærke. Det får mig til at tro, at det er et eller andet, der er for stramt. Glemte vist piriformisstræk i dag :blush: Tomorrow tomorrow.....

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 12. juni 2010

Opvarmning med mobilitet for primært overkrop/bryst.

I løbet af træningspasset mellem sæt også underkrop :smile:

DB incline Press

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

10 * 20 kg

10 * 25 kg

10 * 25 kg

10 * 25 kg

10 * 25 kg

Heh - lidt tunge at køre 10'ere med :smile:

BB Bench Press

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 40 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

8+2 * 50 kg

10 * 50 kg

9 * 50 kg

10 * 40 kg

Så bænkede Conscience og jeg :smile: Han fik lidt udløft mellem mine sæt.

De 8+2 var fordi jeg lige skulle prøve at holde lidt bredere end normalt, men måtte reset'e grebet til de sidste to reps. Næsten alle sæt var rigtig tunge på 9. og 10. rep. På anden sidste sæt kunne jeg ikke få strakt armene så meget, at jeg kunne racke stangen, så den endte på brystet igen. Heldigvis sprang JADANi og Conscience til som de sande redningsmænd de er :wub:

DB incline Flyes

10 * 9 kg

10 * 9 kg

10 * 9 kg

10 * 9 kg

10 * 9 kg

Rotator cuff

2 * 4 øvelser

Face Pull

10 * 30 kg

10 * 30 kg

God lørdagstræning. Jeg havde god tid, jeg er helt frisk igen, der var mange venner i hulen, MissLaw, Equus og ptPoul var på gæstevisit og generel bare hyggelig, svedig stemning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share