MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Det kunne jeg jo så godt have fortalt ham, for det var ret tydeligt, når han på forrige rep havde grindet stangen op i lock out med røv :laugh: Well - det gjorde jeg ikke *hihi*

Hihihihi hvor er du bare slem :smile:

BB Bench Press

5 * 20 kg

5 * 40 kg

5 * 40 kg

5 * 60 kg

3 * 75 kg PR

3 * 75 kg

3 * 75 kg

7 * 65 kg

6 * 65 kg

5 * 65 kg

Weeeeee - Jeg havde planlagt, at tage et par tunge sæt med 72.5 kg, men blev overtalt til 75 kg af JADANi. Han spottede og gav gode pointers. Jeg er ved at få styr på vejrtrækningen og der begynder at være noget, der minder om et opspænd :blush: Ikke stor bue, men bedre fokus på pecs mv.

Sådan! Lige til pecs! Bum! Tillykke! Godt du blev overtalt til lidt ekstra kg. JADANi lyder som en flink og fornuftig mand!

Link to comment
Share on other sites

Hihihihi hvor er du bare slem :smile:

Sådan! Lige til pecs! Bum! Tillykke! Godt du blev overtalt til lidt ekstra kg. JADANi lyder som en flink og fornuftig mand!

Tak, ven :smile:

JADANi er en rigtig flink - og stærk - Body builder. I dag havde havde han spist koffein inden træning, for første gang i flere måneder, fordi han følte sig lidt off. Det ændrede sig dog i løbet af træningen :laugh:

Holy smokes - du er stærk girl :wub: Stort tillykke med PR :worship:

Tusind tak, Daisygirl, og i lige måde :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 26. august 2010

Så blev der lige trænet igen. I dag stod menuen på gode ben :smile:

Squat

6 * 20 kg

6 * 20 kg

6 * 40 kg

6 * 60 kg

5 * 85 kg

5 * 85 kg

5 * 85 kg

5 * 80 kg

5 * 80 kg

5 * 80 kg

Det gik sq meget godt :4thumbup: Det var ganske overkommeligt - men tungt - med "kun" 5 reps. 8 reps ville være temmelig udfordrende :smile: Måske prøver jeg alligevel i næste uge og ellers må vægten op.... måske :blush: Jeg kunne nok godt have brugt en til at pep-talk'e mig lidt, men JADANi holdt fri i dag :smile: Faktisk var der ikke andre til stede under de tunge sæt :rolleyes:

BB Walking Lunges

14 skridt * 40 kg

14 skridt * 40 kg

16 skridt * 40 kg

16 skridt * 40 kg

Fik sneget mig ind mellem bænke, stænger og VL'ere :smile:

Snatch grip Dead lift

8 * 40 kg

8 * 60 kg

8 * 60 kg

8 * 60 kg

8 * 40 kg

Jeg har ikke kørt øvelsen et stykke tid. Teknikken var ikke så pæn på 60 kg :tongue:

Push Crunch med vægtskive

4-5 sæt á 8-15 reps, mens jeg drak en shake og huggede med de andre BB'ere :smile:

Link to comment
Share on other sites

Meget cool at du bænkpresser mere end jeg vejer :blink: :4thumbup:

Er det i øvrigt ikke snart på tide at man får et billede af en overarm eller noget?? :w00t:

Taaark :smile:Jeg kan så røbe, at det ikke er mere end jeg vejer :blush: Du kommer nok også til at stige hurtigere i kropsvægt end min PR i bænkpres :tongue:

Joh, det kan da godt være der kommer billeder :4whistling: Det må jeg lige se på :smile:

Fredag d. 27. august 2010

DB shoulder press

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 15 kg

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

Det må da give et eller andet :4trumpet:

Bench Press, narrow grip

10 * 20 kg

10 * 40 kg

10 * 40 kg

10 * 40 kg

10 * 40 kg

10 * 40 kg

10 * 40 kg

supersættet med

Preacher Curl, EZ-bar

10 * 28 kg

10 * 28 kg

10 * 28 kg

10 * 28 kg

10 * 28 kg

10 * 28 kg

Først efter et par sæt kom jeg i tanke om, at jeg sidste gang havde syntes 28 kg var for meget. I dag var de tunge.... men nemme :smile:

Lateral raise

10 * 10 kg + 10 * 5 kg

10 * 10 kg + 10 * 5 kg

10 * 10 kg + 10 * 5 kg

10 * 10 kg + 10 * 5 kg

10 * 10 kg + 10 * 5 kg

Ah - dejlig træning :smile: Nu weekend, aftensmad, et glas vin og et par film :shades:

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina

Onsdag d. 25. august 2010

Weee - mere træning :superman:

BB Bench Press

(...)

3 * 75 kg PR

3 * 75 kg

3 * 75 kg

7 * 65 kg

6 * 65 kg

5 * 65 kg

:thumb: Megaflot PR, frk MaryBB! :clap:

Det må da give et eller andet :4trumpet:

God styrke, massive og flotte skuldre? :4jumpy:

Ah - dejlig træning :smile: Nu weekend, aftensmad, et glas vin og et par film :shades:

Win Win! Go' weekend! :beerchug:

Link to comment
Share on other sites

:thumb: Megaflot PR, frk MaryBB! :clap:

God styrke, massive og flotte skuldre? :4jumpy:

Win Win! Go' weekend! :beerchug:

Tak :smile: Ja, det ville være dejligt, hvis det kunne give lidt større skuldre :bigsmile:

Søndag d. 29. august 2010

Safety squat

6 * 40 kg

6 * 40 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

Kørte godt og let :smile:

DB Rows

8 * 35 kg

8 * 47 kg

8 * 47 kg

8 * 47 kg

8 * 47 kg

8 * 47 kg

Py ha....

Pull Down, uh

8 * 70 kg

8 * 70 kg

8 * 70 kg

8 * 70 kg

8 * 70 kg

Chest supported DB Rows

8 * 15 kg

8 * 15 kg

8 * 15 kg

8 * 15 kg

8 * 15 kg

Yates rows, uh

8 * 50 kg

8 * 60 kg

8 * 50 kg

8 * 50 kg

8 * 50 kg

De sidste tre øvelser supersættet og kørt stort set uden pauser :smile: Det var egentlig temmelig hårdt. Hele træningen tog 1 time 15 min. Det er hurtigt for mig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Safety squat - hvorfor den fremfor almindelig squat?

Den korte forklaring er bare: Variation :smile:

Den lidt længere er: Jeg træner pt. et 4-split, 1. Ben, 2. bryst, 3. ryg (+let squat), 4. skulder+arme. Den lette squat på ryg-dagen laver jeg som safety squat. Yoke-baren gør at bevægelsen minder lidt mere om front squat, da vægten flyttes lidt frem i stedet for at ligge på nakken. Det er dog ikke så udpræget, når jeg kører øvelsen så let som jeg gør.

Jeg fandt lige denne video, som jeg vist har postet tidligere

Spørg endelig mere, hvis der er andet du gerne vil have at vide :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg nikker, bukker og takker, og lader som om jeg forstod hvad du lige skrev :4thumbup:

Men giver ok mening med variation, ville sgu også være kedeligt hvis man skulle spise kylling hele tiden jo :4thumbup:

Selv tak - du får det jo godt nok til at lyde som om du ikke helt forstod det? :unsure:

Mandag d. 30. august 2010

DB incline press

10 * 15 kg

10 * 15 kg

BB Bench Press

8 * 50 kg

8 * 65 kg

8 * 65 kg

8 * 65 kg

8 * 65 kg

8 * 60 kg

8 * 60 kg

Stadig forbedring i vejrtrækning og fokus :smile: Jeg synes dog de 65 kg var vældig tunge taget i betragtning jeg løftede 75 kg sidste uge upsvb9.gif

DB incline Press

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

DB flyes

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

Rotator Cuff-øvelser

Ind- og ud-rotationer

Wawe-øvelse

Y-raises

3 sæt á 10 reps i alle øvelserne

Ganske fin træning :smile:

Og så lige et mobil-pic af min hokkaido-skov i haven :smile: Jeg dyrker hokkaido hver år. I år er de dog ikke særlig store, kun 15-20 cm i diameter. Det er sikkert fordi jeg ikke vandede så meget i juli, men pyt med det. Der er til gengæld temmelig mange tastytonguewh7.gif

post-10703-087678800 1283198356_thumb.jp

og så lige en funny-lookin' hokkaido :laugh:

post-10703-046878500 1283198870_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Super flot squat, men hvad er grunden til, at du står på en gummimåtte? Ser ikke ud til, at du har problemer med mobiliteten? Og det er vel ikke nok til at give yderligere aktivering af quads - eller?

Tak :smile:

Jeg kan egentlig kun give dig ret. Jeg tænkte også selv på det, da jeg genså videoen her. Jeg tror bare, der har været lidt "mode" i det i IK, hvor stort set alle har været oppe og stå på måtte på et tidspunkt. Jeg gør det stadig en gang i mellem, men måske skulle jeg bare lade være, for det irriterer mig lidt nogle gange, at stå og trippe for at finde rette position på måtten.

Link to comment
Share on other sites

Så er der nyt i loggen igen :smile: Siden sidst har jeg overlevet en fyringsrunde, løbet dhl-stafet og arbejdet alt for meget. Jeg ved snart ikke, hvad der var værst :wacko:

Tordag d. 2. september 2010

I aften tilbage i hulen. Det var godt nok blevet lidt sent og jeg var halv-træt, så jeg besluttede at det bare skulle være på dagsform :blush:

Heldigvis var mine gode BB-venner, JADANi og Fums, også nede og træne :smile: JADANi var godt nok også lidt off (sagde han - man kunne ikke mærke det på ham) Vi har samme biorytme, tror jeg :tongue: Fums har store biceps selv om han ikke gider træne dem. I dag gjorde han dog!! pop pop sagde det!

Squat

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 50 kg

8 * 80 kg

8 * 80 kg

8 * 80 kg

8 * 70 kg

8 * 70 kg

Puha - tunge 80 kg. Jeg er faktisk blevet lidt øm efter DHL'en, men ved ikke om det var derfor eller jeg bare var slap

Keystone DL

8 * 60 kg

8 * 80 kg

8 * 80 kg

8 * 80 kg

8 * 80 kg

8 * 80 kg

Leg Curl

10 * '10'

8 * '15'

8 * '15'

8 * '15'

10 * '10'

supersættet med

Push Crunch

12 * 15 kg

12 * 15 kg

12 * 15 kg

12 * 15 kg

12 * 15 kg

Uhmmmm - min shake smagte godt :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Og set mig køre shrugs :smile:

ja, for pokker. Hvordan kunne jeg glemme det :nonono: Sjældent har jeg set så mange skiver på en vægtstang :blink:

Ovenstående skete, da jeg lige var i hulen for at indtage min kreatin inden DHL-stafet (man er vel BB'er).

Jeg har (pga. en hjerneblødning) købt kreatin fra bodylab og har købt kapsler. Jeg tænkte, det var smart, så jeg kunne have en bøtte i tasken, så jeg kunne spise det før træningen. De har nu ligget der nogle uger og bliver jo rystet lidt hver gang jeg har tasken med. Da kapslerne på ingen måde er coated er de dels svære at sluge og så går de i stykker, så det der tidligere var kapsler er nu kapsler/pulver i en skøn blanding. I dag da jeg skulle indtage dem, fik jeg hældt 3-4 kapslet ud i hånden + lidt pulver, så da jeg skulle sluge dem var jeg ved at blive kvalt i det tørre pulver (der stod faktisk en lille sky ud af min næse :w00t:) og bagefter sad der lidt under næsen, så Fums spurgte om jeg lige have taget coke :laugh:As if jeg var så moderne :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Så er der nyt i loggen igen :smile: Siden sidst har jeg overlevet en fyringsrunde, løbet dhl-stafet og arbejdet alt for meget. Jeg ved snart ikke, hvad der var værst :wacko:

Løbet! Helt klart. Det gør at du ikke får de der korte bøffelagtige muskler :unhappy:

I dag da jeg skulle indtage dem, fik jeg hældt 3-4 kapslet ud i hånden + lidt pulver, så da jeg skulle sluge dem var jeg ved at blive kvalt i det tørre pulver (der stod faktisk en lille sky ud af min næse :w00t:) og bagefter sad der lidt under næsen, så Fums spurgte om jeg lige have taget coke :laugh:As if jeg var så moderne :tongue:

:laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tak :smile:

Jeg kan egentlig kun give dig ret. Jeg tænkte også selv på det, da jeg genså videoen her. Jeg tror bare, der har været lidt "mode" i det i IK, hvor stort set alle har været oppe og stå på måtte på et tidspunkt. Jeg gør det stadig en gang i mellem, men måske skulle jeg bare lade være, for det irriterer mig lidt nogle gange, at stå og trippe for at finde rette position på måtten.

Men hvad er pointen med at stå på en gummimåtte. Går det ikke imod ideen at du squatter i VL-sko for at have en hård sål. Svarer det ikke til at squatte i løbesko?

Link to comment
Share on other sites

Det er altid rart at overleve en fyringsrunde, men man kan også blive lidt nervøs for at der ikke bliver skåret ned i arbejdsopgaverne - for så skal de eksisterende opgaver jo bare fordeles ud på den medarbejdermængde der er tilbage = more work.

Synes du sprang let og elefant henover DHL stafetten? :tongue: Hvad fik du det løbet på?

Link to comment
Share on other sites

Men hvad er pointen med at stå på en gummimåtte. Går det ikke imod ideen at du squatter i VL-sko for at have en hård sål. Svarer det ikke til at squatte i løbesko?

Måtten er så hård, at det ikke går ud over stabiliteten. Pointen med at bruge den, er at man får noget ekstra hæl på, svarende til ekstra høj hæl på sin VL-sko. Det kan hjælpe, hvis man er meget usmidig i haser og/eller ankler, ligesom det kan give ekstra knævandring for ekstra quad-stimulering :smile:

Det er altid rart at overleve en fyringsrunde, men man kan også blive lidt nervøs for at der ikke bliver skåret ned i arbejdsopgaverne - for så skal de eksisterende opgaver jo bare fordeles ud på den medarbejdermængde der er tilbage = more work.

Synes du sprang let og elefant henover DHL stafetten? :tongue: Hvad fik du det løbet på?

Fyringsrunden er et led i en effektifiseringsproces og tilpasning til konjukturerne, så der skal nok blive nok arbejdsopgaver til os, der er tilbage :smile:

Ja, tiden ved DHL-stafetten er ikke noget at prale af. Taget i betragtning, at jeg kun fik trænet ~5 gange for 1-2 mdr siden er det nok okay. Jeg løb på ca. 28 min. Det er bedre end frygtet, men dårligere end de sidste år, hvor jeg trods alt har løbet/cyklet lidt mere hen over sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 3. september 2010

Lidt for sen træning fredag aften :crazy: Heldigvis var jeg ikke den eneste, der var nødt til at træne sent :smile:

Jeg havde godt nok ikke vildt meget energi (igen) og blev også ret hurtigt sulten :blush:

Det blev en lidt hurtig omgang uden mindeværdige peaks.

DB incline press

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 20 kg

10 * 25 kg

10 * 25 kg

10 * 25 kg

10 * 25 kg

10 * 25 kg

10 * 25 kg

DB decline Press

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

supersættet med

Face Pulls

10 * 30 kg

10 * 30 kg

10 * 30 kg

10 * 30 kg

10 * 30 kg

10 * 30 kg

DB incline FLyes

10 * ~9 kg

10 * ~9 kg

10 * ~9 kg

10 * ~9 kg

supersættet med

Rotator Cuff

Y-raises

Wave-øvelse

4 sæt á 10 reps

Over 'n out :shades:

Nu har jeg så fået ondt i halsen i nat og føler en forkølelse på vej. Jeg håber jeg kan nedkæmpe det ved at tage det med ro i dag. Masser af film, te og dyne på sofaen og hokkaido-suppe :please:

Jeg skulle ellers have trænet med BB-friends i dag :cry3:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share