MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Over 'n out :shades:

Nu har jeg så fået ondt i halsen i nat og føler en forkølelse på vej. Jeg håber jeg kan nedkæmpe det ved at tage det med ro i dag. Masser af film, te og dyne på sofaen og hokkaido-suppe :please:

Jeg skulle ellers have trænet med BB-friends i dag :cry3:

DHL-stafetten! Håber det går over i dag - husk at spise meget!

Link to comment
Share on other sites

Meget cool at du øger vægten i dine sets, og ikke starter tungt og slutter let. Nogen speciel årsag til dette?

Hmmm... Jeg er ikke sikker på det er så cool, som du gør det til.... Men okay - lad os bare antage det er cool :laugh: så er det nok fordi jeg får startet lidt for let ud :tongue:

Ej - jeg ved det faktisk ikke helt. Jeg tror som regel jeg har en idé om, hvor tungt jeg kan/vil løfte og så gør jeg det.

Det betyder dog også, at jeg nogle gange løfter for let og de andre måske får mig til at tage en tungere vægt end jeg havde "planlagt"... og jeg så vel og mærke sagtens kan løfte den :blush:

Jeg synes nu heller ikke altid jeg øger vægten. Sidst jeg squattede tog jeg da først nogle sæt på 80 kg inden jeg gik ned på 70 kg :smile:

Generelt forsøger jeg dog at undgå at køre til failure.

Og held og lykke med halsen. Hvis man tager det tidligt, som du trods alt gør, så er der jo heldigvis gode chancer for at det ikke når at udvikle sig :smile:

Tak - den er allerede meget bedre. Jeg fik slappet af og hygget i lørdags, drukket store mængder varm solbærsaft med lime og gik tidligt i seng. Det var nu dejligt under alle omstændigheder og var nok hvad jeg trængte til :smile:

Mandag d. 6. september 2010

Så var der træning igen. Jeg måtte på arbejde nogle timer i går, men kunne så til gengæld tage lidt tidligt fri i dag.

Jeg fik også fyret lidt energi af i haven, hvilket desværre betød at jeg igen fik et ribben, der låste i ryggen. Jeg kunne få en massagetid på arbejde i dag. Massøren kunne godt mærke, hvor det var galt og prøvede at løsne rundt om, men jeg synes ikke rigtig det hjalp. Under træningen prøvede jeg samme trick som sidst og det gav sig vist også lidt, men kan nu stadig mærke det... jeg ser lige om det ikke giver sig i løbet af et par dage.

Jeg lagde dog lidt forsigtigt ud med træningen, men jeg ikke rigtig mærkede mere eller mindre til det, blev det egentlig en træning på normalt niveau :smile:

Safety squat

6 * 40 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

supersættet med

BB Bend over row

10 * 20 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

Her kunne jeg nok godt have øget vægten, men ... bum bum.... det gjorde jeg ikke :blush:

DB Rows, knæ og hånd på bænk

8 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

Machine Rows, elbows in

6 * 80 kg

6 * 85 kg

6 * 90 kg

6 * 95 kg

6 * 100 kg - the whole stack!!

Den kørte da egentlig meget godt :4thumbup:

supersættet med

Chest supported DB Rows

10 * ~9 kg

10 * ~9 kg

10 * ~9 kg

10 * ~9 kg

10 * ~9 kg

Nu var jeg ligesom lige kommet ind i rytmen med at hygge og slappe af, så tog lige en tur i kurbad i Øbrohallen. Det er så fantastisk skønt, men også helt vildt udmattende. Jeg orkede næsten ikke at cykle hjem bagefter.

Jeg dummede mig lidt, da jeg sad i saunaen. Den er ikke så stor og der var 5 andre der inde. Jeg vil skyde på den var 40o varm, så jeg spurgte "Ehm... er den her sauna aldrig varmere?" Heldigvis var de andre så søde at forklare mig, at det var en infrarød sauna, så nej, den er ikke varmere, men efter ca. 20 minutter skulle man komme til at svede rigtig meget. LOL - :blush:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 7. september 2010

Jeg har haft DOMS i næsten hele ryggen i dag, så et eller andet har jeg da ramt i går. Desuden er min sætning forsvundet - Det passer mig fint!!

I dag stod træningen på skuldre og arme :superman:

DB shoulder press

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 15 kg

10 * 20 kg

6 * 22.5 kg

6 * 22.5 kg

5 * 22.5 kg - ups heavy

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

God omgang :devil: Det tog en del tid, men det var rart at fokusere på øvelsen :smile:

BB Curls

10 * 20 kg

12 * 40 kg

12 * 40 kg

12 * 40 kg

12 * 40 kg

12 * 40 kg

Nogen cheat - langsom excentrisk fase

EZ lying triceps extensions

12 * 28 kg

12 * 28 kg

12 * 28 kg

12 * 28 kg

12 * 28 kg

Hmmm... det er lidt tid siden jeg har kørt øvelsen, men plejer da vist at bruge 33-38 kg :4whistling:

supersættet med

Lateral raise, DB + vægtskive

10 * 10 kg + 10 * 5 kg

10 * 10 kg + 10 * 5 kg

10 * 10 kg + 10 * 5 kg

10 * 10 kg + 10 * 5 kg

10 * 10 kg + 10 * 5 kg

Gotta love it :wub:

Link to comment
Share on other sites

LOL - sneaky :laugh:

Onsdag d. 8. september 2010

Ben Ben Ben :smile:

Åh åh - det er så tungt :blush: Jeg er en wimp :innocent:

I dag har JADANi fødselsdag - HURRA :cheer:

Squat

8 * 20 kg

5 * 50 kg

5 * 70 kg

5 * 85 kg

5 * 85 kg

5 * 85 kg

5 * 80 kg

5 * 80 kg

5 * 70 kg

Ved sq ik' :rolleyes: Jeg synes ikke det kører så godt. Jeg bliver lidt usikker på teknikken, når jeg presser mig selv. Måske jeg lige bakker lidt af og stiger langsomt igen :unsure:

GH Raise

10 * BW

8 * 15 kg + 8 * 10 kg + 8 * BW

8 * 15 kg + 8 * 10 kg + 8 * BW

8 * 15 kg + 8 * 10 kg + 8 * BW

8 * 10 kg + 8 * BW

JEEEEEESUS - jeg tror jeg kommer til at mærke den i morgen :crazy:

BB Walking Lunges

12 skridt * 40 kg

12 skridt * 40 kg

12 skridt * 40 kg

12 skridt * 40 kg

12 skridt * 40 kg

Yep - også den :crazy:

BB ab roll

10 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

Knæ på to klodser

Det blev dagens træning. Jeg var træt i benene bagefter :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 9. september 2010

DOMS i ryggen, triceps, hams, glutes og mave. LOL - det er jo swell :4thumbup: I dag skulle jeg så træne bryst. Jeg frygtede lidt, hvordan det ville gå med så øm en krop, men det gik vel.... okay :shades:

BB Bench Press

8 * 20 kg

6 * 40 kg

6 * 60 kg

5 * 70 kg

5 * 70 kg

5 * 70 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

JADANi spottede de tre sæt på 70 kg og havde fingrene på stangen i sidste rep af alle sæt - øv :blush: Well - jeg havde det også lidt hårdt med især DOMS'en i lats og triceps, så med en lidt mere velrestitueret krop havde der nok været lidt mere overskud :smile:

DB incline Press

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

DB incline Flyes

10 * ~10 kg

10 * ~10 kg

10 * ~10 kg

10 * ~10 kg

10 * ~10 kg

supersættet med

Y-raise

5 sæt á 10 reps

Rotator Cuff

Ind- og Udad rotationer + Wave øvelsen

4 sæt á mange reps

I morgen er træningen AFLYST!!

Link to comment
Share on other sites

Weeeee!11!

Jeg glemte faktisk at nævne Trapz :unhappy: sad but true...

Det stammer sikkkert fra skuldertræningen, hvor jeg kommer til at bruge trapz, når jeg bliver træt i skuldrene :blush:

Byt why?!

Jeg kan desværre ikke holde til at træne hver dag, så for at sikre at de andre BB'ere ikke træner uden mig, så aflyser jeg lige AL træning :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 11. september 2010

Rygtræning med få VL'erne som selskab. Det var hyggeligt :smile: Christina er ved at toppe inden hun skal til VM i næste uge. Hun løfter i 53 kg-klassen og i dag front squattede hun bl.a. 92.5 kg :blink: Jeg har tidligere set hende back squatte 115 kg, men ved ikke lige om hun har løftet tungere end det. Det er så vildt :devil: Tim (junior-løfter, 73 kg-klassen mener jeg) front squattede så lige 175 kg for en 2'er og et par singler :blink: Når man sammenligner deres løft med BB'ere er de komisk svage i nogle øvelser, men det der med benbøjninger og andre løft, der understøtter VL'en, ved de godt nok, hvordan man træner :superman:

Da jeg var næsten færdig dukkede The Hung og JADANi op, så jeg hang lige ud og huggede lidt :smile:

Nå, men min træning... Først den lette squat... Opvarmning med mobilitet, udstrækning og air squats.

Safety squat

6 * 40 kg

6 * 65 kg

6 * 65 kg

6 * 65 kg

6 * 65 kg

6 * 65 kg

Hov - hvad var det?? Det var sq lige 5 kg mere end ellers :tongue: Stadig let :smile:

Supersættet med

Pull Down, narrow grip, OH

8 * 45 kg

8 * 45 kg

Pull up, OH

5 * BW

5 * BW

5 * BW

5 * BW

5 * BW

Dødløft

8 * 60 kg

6 * 80 kg

6 * 100 kg

6 * 100 kg

6 * 100 kg

6 * 80 kg

Uh uh - de 100 kg blev tunge og var måske lidt for tunge når jeg ikke har trænet konventionel DL længe. Jeg fik da også lige taget en enkelt rep, hvor der blev lidt buet ryg pga. for dårligt opspænd :blush: Det er for dumt og noget jeg normalt er meget påpasselig med at undgå :dry:

supersættet med

Chin up (UH)

5 * BW

5 * BW

5 * BW

5 * BW

5 * BW

Da jeg lige startede på pull up, tænkte jeg, at det kunne være cool at tage 100 reps i løbet af en træning. Ret hurtigt fik jeg dog korrigeret til, at det kunne også være virkelig cool at tage 50 reps :4whistling: So I did :cool: Jeg er stadig betydelig stærkere med UH end OH

Machine Rows, elbows in

8 * 90 kg

8 * 90 kg

8 * 90 kg

8 * 90 kg

8 * 90 kg

supersættet med

BB Bench supported rows, wide grip

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

8 * 50 kg

8 * 50 kg

Jeg fik lige skudt et pic af ryggen efter træningen. Posing skills are poor :blush: men jeg forsøger faktisk at flexe og lave lidt lat spread. Just to let you know....

post-10703-006386700 1284223636_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Damn :4thumbup: Ikke så sært at du flår rundt med vægtene.

Du må da være vokset ad H til siden jeg så dig til dogmecykling i sin tid eller også er det fordi jeg er krøbet :mad: at det virker anderledes.

Tak :smile:

Jah, der er vist sket noget, bl.a. har jeg jo slet ikke cyklet så meget i år som de sidste to somre, men har bibeholdt styrketræningsfrekvensen og et års ekstra træning skulle da også gerne kunne ses :w00t:

Hvis du er krøbet - og ikke er tilfreds med det - så er det jo bare med at komme igang med vægtene og kosten igen. Jeg kan jo se i din log, at du også snart skal i centeret igen, så det kommer sikkert snart igen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Damn

OK!

Mandag d. 13. september 2010

Push Down, inverted V-grip

10 * 20 kg

15 * 25 kg

15 * 25 kg

15 * 25 kg

15 * 25 kg

15 * 25 kg

DB shoulder Press, seated

8 * 15 kg

8 * 15 kg

6 * 20 kg

6 * 22.5 kg

6 * 22.5 kg

6 * 22.5 kg

6 * 22.5 kg

7 * 22.5 kg

8 * 20 kg

Endnu en gang var JADANi min kompetente spotter og motivator på de tunge sæt :smile:

Lateral raise

10 * 10~ kg + 10 * 5 kg

10 * 10~ kg + 10 * 5 kg

10 * 10~ kg + 10 * 5 kg

10 * 10~ kg + 10 * 5 kg

10 * 10~ kg + 10 * 5 kg

10 * 10~ kg + 10 * 5 kg

Mine skuldre var toasted bagefter. Jeg holdt fokus på ikke at løfte med trapz

BB Curls

12 * 30 kg

12 * 30 kg

12 * 30 kg

12 * 30 kg

12 * 30 kg

strict

Bagefter cyklede jeg hjem for at komme af med affaldsstofferne :bike:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 14. september 2010

Bentræning.... ååååhhhh :unhappy::tongue: Først mobilitiy, udstræk og opvarmning med air squat :smile:

Squat

10 * 20 kg

10 * 20 kg

8 * 40 kg

6 * 60 kg

5 * 80 kg

5 * 90 kg

5 * 90 kg

5 * 90 kg

5 * 85 kg

5 * 85 kg

5 * 85 kg

5 * 80 kg

Weeee - det kørte bare så godt i dag. Første sæt på 80 kg var super eksplosive, så mit tuderi fra sidst med, at jeg var nødt til at gå lidt ned i vægt igen, blev ignoreret. Alle sæt var med godt overskud. Nu elsker jeg bentræning igen :bigsmile: Desværre ved jeg ikke, hvorfor det gik så meget bedre i dag, så jeg ved ikke hvad jeg skal gentage til næste bentræning :unsure:

Stiff legged dead lift

8 * 50 kg

8 * 90 kg

8 * 90 kg

8 * 90 kg

8 * 90 kg

8 * 90 kg

8 * 90 kg

8 * 90 kg

Ingen straps - jeg havde kun fået éen med :dry: Jeg kan faktisk ikke finde den anden nu :dry: :dry:

Glute bridge, one legged

10 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

Push crunch

15 * 15 kg

BB ab roll

10 * BW

10 * BW

10 * BW

Jeg kom lige i tanke om, at den her øvelse egentlig gav mig ømme abs sidst, så den kom lige på programmet igen.

Sidste to øvelser supersættet :smile:

Masser af BB-friends i hulen og der blev trænet masser af ben på alle plateauer :smile: De er så stærke :devil: 8-10 reps med 150-170 kg :devil: Nogle trænede ryg og hvad trænede JimmyP egentlig - altid squat, men er det egentlig full body? eller måske push?

hugsh.gif

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 16. september 2010

Så var der endnu en træning til loggen. Denne gang med selskab af Daisygirl :4thumbup: Vi havde en mission.... Det krævede en bænk, et rack og en vægtstang og masser af skiver...

Kort opvarmning med mobilitet af skuldre og pecs :smile:

BB Bench Press

6 * 20 kg

5 * 40 kg

5 * 40 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

5 * 70 kg

5 * 75 kg PR

2 * 77.5 kg PR

1 * 80 kg PR

5 * 70 kg

5 * 70 kg

Yup - tre PR's :devil: På sættet med 75 kg måtte Daisygirl lige hjælpe mig over sticking point på sidste rep. Sættet med de 77.5 kg var ikke så sikre, da første rep kom lidt mod halsen og anden rep lidt mod maven. De 80 kg var gode og ikke all out. Jeg er rigtig godt tilfreds.... for i dag :smile: Okay - det er ikke så BB! at lave 1RM, men sådan blev det altså lige i dag. Opbygningen af sæt dertil kunne sikkert også være planlagt bedre, hvis det havde været målet :tongue:

DB incline flyes

10 * 17.5 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

DB incline flyes

10 * ~10 kg

10 * ~10 kg

10 * ~10 kg

10 * ~10 kg

supersættet med

Ind- og Udad rotationer

Y-raises

4 Omgange á 10 reps

Rigtig god træning og superhyggeligt at træne med Daisygirl - en stærk pige :superman:

Også en del andre BB'ere og faktisk også VL'ere... PÅ EN TORSDAG :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Yup - tre PR's :devil: På sættet med 75 kg måtte Daisygirl lige hjælpe mig over sticking point på sidste rep. Sættet med de 77.5 kg var ikke så sikre, da første rep kom lidt mod halsen og anden rep lidt mod maven. De 80 kg var gode og ikke all out. Jeg er rigtig godt tilfreds.... for i dag :smile: Okay - det er ikke så BB! at lave 1RM, men sådan blev det altså lige i dag. Opbygningen af sæt dertil kunne sikkert også være planlagt bedre, hvis det havde været målet :tongue:

Engang imellem må man godt være lidt fjollet med sin træning kære Marianne :laugh:

Og de tre gange PR taler jo deres tydelige sprog. Du trængte til det!! Næste gang tager du 80 kg for reps :superman:

Rigtig god træning og superhyggeligt at træne med Daisygirl - en stærk pige :superman:

Lige over stærke ... vi skal give den gas sammen igen snart :kickass:

Link to comment
Share on other sites

Kort opvarmning med mobilitet af skuldre og pecs :smile:

BB Bench Press

6 * 20 kg

5 * 40 kg

5 * 40 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

5 * 70 kg

5 * 75 kg PR

2 * 77.5 kg PR

1 * 80 kg PR

5 * 70 kg

5 * 70 kg

Yup - tre PR's :devil: På sættet med 75 kg måtte Daisygirl lige hjælpe mig over sticking point på sidste rep. Sættet med de 77.5 kg var ikke så sikre, da første rep kom lidt mod halsen og anden rep lidt mod maven. De 80 kg var gode og ikke all out. Jeg er rigtig godt tilfreds.... for i dag :smile: Okay - det er ikke så BB! at lave 1RM, men sådan blev det altså lige i dag. Opbygningen af sæt dertil kunne sikkert også være planlagt bedre, hvis det havde været målet :tongue:

Jep! :laugh:

Men ikke desto mindre tillykke med de mange PR! Der er garanteret til minimum 85 kg. uden alle de mange reps inden!

Link to comment
Share on other sites

Engang imellem må man godt være lidt fjollet med sin træning kære Marianne :laugh:

Og de tre gange PR taler jo deres tydelige sprog. Du trængte til det!! Næste gang tager du 80 kg for reps :superman:

Lige over stærke ... vi skal give den gas sammen igen snart :kickass:

Hehe - jeg venter nok et par uger med at prøve at reppe med 80 kg, men det var helt sikkert sjovt at fyre af på et enkelt løft :superman:

Jep! :laugh:

Men ikke desto mindre tillykke med de mange PR! Der er garanteret til minimum 85 kg. uden alle de mange reps inden!

Tak :smile:

Ja, det er lidt fristende at prøve på, men så igen.... hvorfor? :tongue: En dag gør jeg det nok - om jeg finder en god grund eller ej :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share