Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Fredagstræning i OSK:

Box Squat - (Opvarmning), 10sæt x 2reps med 100kg (Lidt mere barsk opsætning end sidst. Stadig fin fart :smile: )

Sumo Dødløft - (Opvarmning)

1x180kg

1x180kg (Bælte)

1x180kg(Halv dragt og bælte)

1x200kg (Halv dragt og bælte)

1x220kg (Halv dragt og bælte)

1x240kg (Hel dragt og bælte)

1x265(Miss :unhappy: Kom over over knæene men kunne ikke locke den ud. Styrken var heller ikke så god som sidst jeg kørte tungt. De 265kg som vil være ny Sumo Pr kommer næste gang :smile: )

Hyperextensions - 4sæt x 20reps (For at få noget blod til lænden efter dødløften)

Bænkpres (Reverse Band. Blå) - 3x100kg, 3x140kg, 3x160kg, 2x170kg, 1x175kg, 1x180kg

Dips - 10sæt x 15reps

Supersættet med

Band Rows - 10sæt x 12reps

Tjaa, er lidt skuffet over dødløften men sådan er det med den øvelse. Man ved aldrig rigtigt helt hvor man ligger.

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning i OSK:

Box Squat - (Opvarmning), 10sæt x 2reps med 100kg (Lidt mere barsk opsætning end sidst. Stadig fin fart :smile: )

Sumo Dødløft - (Opvarmning)

1x180kg

1x180kg (Bælte)

1x180kg(Halv dragt og bælte)

1x200kg (Halv dragt og bælte)

1x220kg (Halv dragt og bælte)

1x240kg (Hel dragt og bælte)

1x265(Miss :unhappy:Kom over over knæene men kunne ikke locke den ud. Styrken var heller ikke så god som sidst jeg kørte tungt. De 265kg som vil være ny Sumo Pr kommer næste gang :smile: )

Hyperextensions - 4sæt x 20reps (For at få noget blod til lænden efter dødløften)

Bænkpres (Reverse Band. Blå) - 3x100kg, 3x140kg, 3x160kg, 2x170kg, 1x175kg, 1x180kg

Dips - 10sæt x 15reps

Supersættet med

Band Rows - 10sæt x 12reps

Tjaa, er lidt skuffet over dødløften men sådan er det med den øvelse. Man ved aldrig rigtigt helt hvor man ligger.

Ret den ryg da! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Nemlig! Og også derfor at at det er klart det sejeste løft af de 3 der findes i styrkeløft. :superman:

Men på den anden side drejer det sig jo bare om at stræk armer'n i bænken

Og stræk bener'n i benbøjen. Ikke noget vildt i det :4thumbup:

Ja.. steensgaard sqaut "teknik" og onkel t dødløft "teknik", ville udgører den perfekte 3 kæmper :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Er det der Citat "...I'm a lover, not a fighter..." taget fra den megafede gangsterfilm Blood in blood out? :superman:

Det onkel t, så det kan kun være fra sangen af samme navn:

Well I met a pretty girl, as pretty as can be

I thought she was my baby till she introduced to me

A great big tall fella, about six foot tall

I shivered and I shook, couldn't do any more

'Cause I'm a lover not a fighter

Yes, I'm a lover not a fighter

Yes, I'm a lover not a fighter

And I'm really built for speed

Built for speed

Well, some people think I'm lazy but there's one thing they don't know

'Cause when I'm in the mood I can go caddy[?]go

'Cause I'm a lover not a fighter

Yes, I'm a lover not a fighter

Yes, I'm a lover not a fighter

And I'm really built for speed

Built for speed

Built for speed

Whoa yeah

Well I can roar like a lion, I can sting like a bee

But some times I think, baby, I've got rabbit blood in me

'Cause I'm a lover not a fighter

Yes, I'm a lover not a fighter

Yes, I'm a lover not a fighter

And I'm really built for speed

Built for speed

Built for speed

Whoa yeah

:superman:

Link to comment
Share on other sites

Er det der Citat "...I'm a lover, not a fighter..." taget fra den megafede gangsterfilm Blood in blood out? :superman:

Hehe! Nej, det er faktisk taget fra Michael Jackson og Poul McCartneys duet: The Girl is mine. Hvor Michael Jackson siger :" I Thought i told you before; I'm a lover, not a fighter"

Men det er åbenbart en citat der er brugt en del.

Men i betragtning af at jeg ikke dyrker shootfighting mere og ser mig selv som en ganske fredelig person, så synes jeg lige det passede :4thumbup:

Hehe! Nej, det er faktisk fra fra Michael Jackson og Poul Mccartneys

Ja.. steensgaard sqaut "teknik" og onkel t dødløft "teknik", ville udgører den perfekte 3 kæmper :innocent:

Hehe! Nemlig ja :4thumbup:

Det onkel t, så det kan kun være fra sangen af samme navn:

:superman:

Hehe! Den sang kender jeg ikke! Men du havde ret i at jeg havde fået det fra en sang :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Løb - 10km (1time og 3min)

Stille og roligt tempo sammen med en kammerat. Superlækker tur i det herlige sommervejr :bigsmile:

Ellers har jeg været i friluftsbadet sammen med Mååsen, for at få plejet tømmermænd. :4thumbup:

Jaaah, det var feee' :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Søndag blev det til lidt løb.

løb - 2-3km (Løb ved siden af en på cykel så der var ok fart på)

Dagens træning i OSK:

Jump Squats - 5sæt x 5reps med 60kg

Vægtløfter Goodmornings - 5sæt x 5reps med 100kg

Råtræk fra hæng - 3sæt x 8reps med 50kg (Hårdt med alle de reps i en øvelse som denne)

Military press - 15x50kg, 10x50kg

Stående stem med håndvægte - 10x20kgs, 10x20kgs

Liggende Laterels - 2sæt x 15reps

Kort træning, da jeg ikke orkede det store efter DSB forsinkelser og en lang arbejdsdag. Skal også i OBBC imorgen da jeg har boldhold 2gange i denne uge.

Iøvrigt. Elsker det danske vejr lige i øjeblikket :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Træning i OBBC:

Boldhold - 1time (Tog tirsdagsholdet idag da min kollega havde ferie)

Chinups varianter - 12sæt x 5-6reps (3sæt L-pullups / 3sæt Rotating Chins / 3sæt Ultrabrede pullups / 3sæt helt smalle pullups med hold i toppen)

Fatman pullups - 3sæt x 8-10reps

Pulldowns - 3sæt x 10reps

Biceps curls - 3sæt x 12reps

Skal også i OBBC imorgen så orkede ikke det store. Ok omgang pullups :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning i OBBC:

Boldhold - 1time (Meget få på holdet idag, hvoraf de 2 ikke forstod dansk. Så timen foregik på engelsk :4thumbup: )

Incline Dumbell press - 10x32,5kgs, 10x37,5kgs, 10x42,5kgs, 10x40kgs, 10x35kgs, 10x30kgs

Kabel Flyers - 6sæt x 8-10reps

Closegrip Lockouts - 6x70kg, 6x110kg, 6x140kg, 3x180kg, 1x200kg, 2x190kg, 3x180kg, 6x140kg

Overhead halfpresses in smithrack - 6x60kg, 6x80kg, 6x90kg, 6x100kg, 6x90kg, 6x80kg

Underarme - "fiskestangen", Pinchgripping x mange

Ok energi idag. Patkassen fik lidt prygl så den kunne lærer det, ellers ikke det store at berette. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredagsafbrænding i OSK:

Box Squat + Lilla Bands - (Opvarmning), 2x100kg, 2x100kg, 2x130kg, 2x140kg, 2x150kg, 2x160kg, 1x170kg (Havde min gamle metal squatter halvt på, men er ret tilfreds med squatrunden. 170kg + choked lille bands er noget af det bedre jeg har lavet, men den brændte også noget så grusomt :4thumbup: )

Dødløft - 20singels med 140kg samt 1sæt x 10reps med 145kg (Øvede teknik og skiftede mellem sumo og alm. stil. Min sumostand var vidst helt pæn, bliver bare alt for hårdt når man bruger benene så meget :laugh: )

Barbell Lunges - 12x20kg, 12x30kg, 12x40kg, 12x50kg (Puha, den brænde altså. Tror den skal med i programmet igen, når der skal trænes seriøs styrkeløft igen. Tror jeg har en svaghed her)

Power Pullups - 6xmig, 6xmig+20kg. 6xmig+20kg

Band gejl - Pullapart og front delt.

Dumbell Hammercurls - 6x20kgs, 6x22,5kgs, 6x25kgs, 6x27,5kgs, 6x30kgs

Fino runde i selskab med Tossen, Måsen pg piksår :4thumbup:

Fik også vanen tro flexet lidt med bar dunk og ovenbelysning. Synes fedtprocenten ser hæderlig ud :innocent: Er ikke Cut eller noget. Men synes godt man kan se at mit aktivitetsniveau er rimeligt højt for tiden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Din sumo var smuk, når du prøvede at bruge benene :smile:

Kæææft, de 170 var tunge :laugh: :4thumbup:

Takker, angående sumoen :bigsmile: Selvom det nok alligevel bliver kranstilen der tages i brug når der skal maxes :innocent:

Ja, de 170kg i squatten var dælme max :crazy: Bands'ne sagde bare hertil og ikke længere på et tidspunkt, men måtte lige fortælle dem hvem der bestemte :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Løb:

14km (1time og 36min)

Dårlig tid, men løber disse lange turer med en kammerat der ikke løber så hurtigt, så vi følges bare ad.

Men det er godt for mig med disse lange rolige turer, så jeg vænner kroppen til at være igang længe.

Samt vi bevæger os ikke over fedtforbrændingszonen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i OSK:

Dumbell Laterels - 10x6,8kgs, 10x10kgs, 10x12,5kgs, 10x15kgs, 10x17,5kgs, 8x20kgs, 6x22,5kgs, 12x10kgs (Hulen var fyldt op, så startede bare hvor jeg kunne komme til. Og lidt bredde på skulderne kunne jeg godt trænge til)

Råtræk fra hæng - 10x50kg, 10x50kg, 10x50kg (Hårdt med alle de reps)

Bænkpres - 4x60kg, 2x100kg, 2x100kg, 1x130kg, 1x140kg (Med pause på brystet, men de 140kg var noget træge så gik ikke højere.)

Closegrip Bænkpres - 5sæt x 5reps med 110kg

Band Rows - 3sæt x 20reps

Hurtig lille runde. Har godt nok være træt idag, men fik da lavet det jeg havde sat mig for :smile:

Link to comment
Share on other sites

Løb - 5,2km (26min)

Derudover 1 lille times fodbold, hvor det blev gået godt til den idag :smile:

Ikke det mest spændende at følge med i disse noteringer af kredsløbstræningen, men det skal prioiteret endnu højere her over sommeren.

Lover dog stadig at få løftet nogle vægte, så der ikke går ren cardioål i den :superman:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i OBBC:

Hyperextension - 12xmig, 12xmig+50kg, 12xmig+50kg, 12xmig+50kg (Norah synes jeg kørte tungt, så var selvtilliden lagt til en fin omgang træning :innocent: )

Fatman Pullups - 3sæt x 12reps (Den er så meget nemmere når den bliver lagt før chins. God øvelse)

Pullups - 12sæt x 4-6reps (3sæt:L-Pullups, 3sæt:Utrawide pullups, 3sæt:LoonieChins, 3sæt:alm.pullups)

Incline Dumbell Press - 8x35kgs, 8x40kgs, 8x45kgs (Herfra en tand højere incline), 8x35kgs, 8x35kgs (Kæft, synes slet ikke min patkas var restitueret fra i mandags, og de høje inclines gik helt vildt i pattøjet)

French press - 10x50kg, 8x60kg, 6x65kg, 12x35kg (Ikke specielt prangende runde. Men øvelsen banker som altid Trisserne tilbage til stenalderen. Lee' )

Mave på maskine - 3sæt

Concept II Roergomenter - 1x500meter (1min og 33sek) Altid voldsomt hårdt. Men synes min puls kom lidt hurtigere ned end den plejer. Så en smule forfremgang må der være at spore

Boldhold - 1time

Biceps - 3-4sæt

Og så ellers 2 timers møde med aerobic instruktørene i OBBC.

Lang dag. Og endnu en lang dag imorgen. Ja, faktisk året længste for at det ikke skal være løgn :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share