Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

På torsdag regner jeg med at lave en tung singel i squatten. Håber på 190kg. Derefter et backoffset hvor jeg repper lidt derudaf med en lettere vægt.

Derudover står den på sidste dag på militarypress cyklussen med 5 x 1 med 90kg. Det bliver også spændende hvordan det kommer til at gå.

Så fra næste uge igen lidt variantion og rotation på fokusøvelser. Ved ikke rigtigt om jeg skal fortsætte med backsquat eller om jeg skal gå lidt målrettet efter at få flere kg på i frontsquatten. Tror bestemt at frontsquatten gavner både min backsquat og min dødløft.

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning i Raw:

Goblet Squat - 3sæt x 10reps med 20kg

Squat - 6x60kg, 3x100kg, 3x140kg, 1x160kg, 1x180kg, 1x180kg (kørte af pis så ingen maxforsøg idag, øv. ) 12x140kg, 12x140kg (Tilgengæld fik jeg straffet de uduelige ben godt med de 12ere.)

Leg extensions - 5sæt x 10-20reps

Military Press - 1x60kg, 0x90kg(wft..), 0x90kg(wft wtf wtf..), 1x70kg, 1x80kg, 1x90kg(ja da, vidste jeg kunne løfte dem), 1x90kg, 1x90kg, 1x90kg, 1x90kg (Da jeg først fik fortalt mine delts hvem der bestemte gik det selvom det var tungt) 30x50kg (puuuump)

Incline barbell Press - 10x60kg, 5x90kg, 5x90kg, 5x90kg, 5x90kg, 5x90kg

Dumbell Laterels - 10x12,5kgs, 10x15kgs, 10x17,5kgs, 10x20kgs, 10x22,5kgs, 10x25kgs, 10x27,5kgs, 6x30kgs, 20x10kgs, 20x5kgs (Ingen pauser imellem de 3 sidste sæt. Delts wasted..)

Statiske hold med håndvægte - 5sæt

Seated dumbell Press - 10x20kgs, 10x22,5kgs, 10x25kgs, 10x22,5kgs, 10x20kgs

Real delts (chest supported) - 5sæt x 10reps med 10kg

Triceps - 6sæt

Coc11/2 og coc2

Dårlig styrke idag. Øv bøv. Tilgengæld masser af energi så der blev bodybuildet på livet løs.

Nå, men jeg har afsluttet min 3 ugers military Press cyklus og kørt tungt i dødløft og Squat de sidste par gange. Nu skal jeg finde ud af noget andet.

Hvad siger I? Skal jeg gå alle in på front Squat igen eller skal jeg back squatte?

Hvad med pres. Mere military Press eller skal der mere liggestem på programmet? Hmmm

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

NYT PROGRAM.

Mål: Front squat. 140kg, Kabel rows må ha' en hvis overførsel til hånd og hånd slædetræk. Chamber bar deadlift må ha' en god overførsel til løft af lygtepæle, sten osv.

Mandag:

Front Squat:- Cyklus

Chambered Bar Zercher Deadlift -Tunge 5ere og 3ere

Pushpres behind the neck / Enshånds Håndvægt pushpres

Kabel Rows - 5sæt x 10-20reps

Smal Bænkpres - På dagsform

Triceps mania - 10sæt der får trisser til at vokse

(Farmer Walks hvis energien er der)

Torsdag:

Front Squat:- Cyklus

Dødløft - På dagsform

Military Press - 5sæt x 5reps

Kabel Rows - 5sæt x 10-20reps

Strakt arm foran kroppen hold / Dumbell front raises

Dumbell Laterels Supersættet med Dumbell Curls

(Farmer walks hvis energien er der)

Frontsquat cyklus:

1. 6x6 med 80kg

2. 6x6 med 90kg

3. 5x5 med 100kg

4. 3x6 med 110kg

5. 5x2 med 120kg

6. 3x3 med 125kg

7. 5x2 med 130kg

8. Max forsøg.

Kom gerne med kommentarer. Programmet løber i 4uger.

Har holdt en god pause fra beta aleine og Kreatin. Det vil jeg starte op på igen fra næste træning. Får iøvrigt en proteinshake efter hver træning, TRS ;-)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Det ser fedt ud! Vær obs på skuldrene i de statiske hold - impingement, you know ;)

Takker. :-)

Jeps, jeg prøver at lade være med at overdrive det. Bliver øvelsen udførst med ryg og bagdel med i kontakt med en vægt, strakte arme og så hold så lang tid så muligt?

Ellers bliver det bare lidt dumbell frontraises med lidt hold i toppen hvis det andet bliver for træls :-)

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning i Raw:

Front Squat - 6sæt x 6reps med 80kg

Chambered bar zercher deadlift - 5x70kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 3x110 (Hold da lige kaje det er en hård øvelse. De 140kg var tunge)

Pushpress behind The neck - 3x40kg, 3x60kg, 1x80kg, 1x90kg, 1x100kg, 1x110kg(udligning af gammel pr. Burde kunne lave mere men det var sgu fint på dagen)

Kabel Rows - 5sæt x 10-20reps op til stakken

Smal bænkpres - 10x60kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 1x140kg, 1x150kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg (Den smalle Pat er næsten ligeså stærk som den brede Pat. Ret anti styrkeløfter men stærkemandsagtigt..)

Triceps helvede (Noget med at strække armene mod noget modstand) - 10sæt

Hyperextensions - 1sæt x 50reps

Hoster konstant og er ikke helt på toppen. En del stress med færdiggørelse af hussalg samt ikke mindst huskøb hvad det nu indvolvere af bankmøder, advokat, forsikringsmænd, ejerskifteforsikringer, mæglere og så lige en lille pige med skoldkopper samt +10timers arbejdsdage.

Link to comment
Share on other sites

Takker :-) Den føles ihvertfald tung. Men skal prøve på 150kg næste gang.

Den eneste video jeg har kunne finde af øvelsen på nettet er denne :-)

Pt ligger min 1RM på 85, så det er sku meget motiverende at du tager 3 med 140. Har dog et mål for 2014 på 120kg,

Har du problemer med stangens vægt og albuerne ?

christian thibaudeau har lavet en udemærket instruktions video på t-nations youtube kanel. Han ligger blandt andet vægt på at løfte albuerne op og ud fra kroppen undervejs

Edited by Barholic
Link to comment
Share on other sites

Pt ligger min 1RM på 85, så det er sku meget motiverende at du tager 3 med 140. Har dog et mål for 2014 på 120kg,

Har du problemer med stangens vægt og albuerne ?

Kunne forestille mig at du også løfter pænere end mig :-)

Det er en fatbar og så har jeg neoprenbind omkring albuerne. Så det er ikke så slemt. En alm. stang skærer sig lidt mere ind i kødet. Har før lavet Zercher squats med en alm. stang. Det er noget der godt kan mærkes som en ømhed i nogle dage efter.

Har faktisk også lidt ømhed efter hvor stangen lå, efter sidste træning. Så jo. Det kan mærkes. Men ikke andet end lidt ømhed. Men albue neoprenbind er et must :-)

Link to comment
Share on other sites

Kæft du holder stadig skruen i vandet Troels! Beskidte omgange. Godt at se jeg ikke er alene om det svage immunforsvar :)..

Mange tak. :-) Hører du har presset bæstet... Stærkt!

Synes ellers ikke jeg har et specielt dårligt immumforsvar. Som Jsc også siger i hans log så slæber bør bare mange ting med sig hjem. Og ens børn kysser man ligegyldigt hvor snottet og fulde af forkølelse de er. Det er iøvrigt første gang i lang tid jeg er ramt af noget. Og ja. Det sucks.. Har fået trænet nakke og mave med al den hosten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share