Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Rix<< Tak :) Er også rigtigt god tilfreds med netop denne diciplin. Nu skal squatten bare bedre med :)

Kragefar<< Hehe! Ja, og jeg skriver jo også at det var en diskopumper-dag, og har jeg hørt at lægene skulle have en gavnlig effekt på dødløften ;) Tvivler dog på at det er minimalt :)

Damn<< Tak :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået markant DOMS i mine ekstensor muskelgruppe på begge underarme. Dette skyldes helt klart Dumbell laterels :blink:

Egentligt lidt skod at mine ekstensor i underarmen er så svage at de hæmmer mig i Laterels. Når jeg kører til failure i denne øvelse er det oftest underarmene der giver først op og ikke skulderene..

Nå, bare et lidt underligt lille problem som jeg ville dele med folk. Jeg må til at kører noget mere laterels i håb om at få nogle større underarme :chicken::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ege<< Okay, det var mere om du havde et af mine løft fra konkurrence, man tak alligevel :)

:) Sorry ingen fra podiet

Der var så mange løftere men havde jeg vidst du var herinde fra havde jeg da taget nogle flere ;)

Link to comment
Share on other sites

Squat - (10x60kg, 10x60kg, 2x100kg, 2x120kg) 5sæt x 5reps med 140kg (Kun bælte. Damn, det brændte :devil: )

Læg - 5-6sæt x 12-20reps

Box squat - 6sæt x 3reps med 100kg (Uden bælte)

Gluteham Raise - 2sæt x 10reps

Bænkpres - (12x20kg, 10x60kg, 10x60kg, 6x80kg, 2x100kg) 10sæt x 3reps med 100kg

Incline bænkpres - (10x60kg) 3sæt x 8reps med 80kg

Pulldowns - 3sæt x 8reps

En god træningsdag hvor benene blev brændt godt af! Det påvirkede dog min bænkpres lidt da jeg havde svært ved at spænde ordentligt op pga. træthed i benene. Derfor heller ikke så tungt i bænken idag, og masser af fart :)

Niske<< Hehe! Ja, ens blodtryk under sådan en omgang dødløft er nok alamerende højt :blink: :) Men heldigvis plejer jeg ikke at tage så lang tid om et dødløft ;)

Ege<< Okay, det er bare helt iorden. Min far havde heldigvis taget det billede som lige er blevet postet :)

Brainroid<< Bodyfitness siger du!! Så skal man vidst have en lidt anden tilgang til sit fødeindtag end jeg har :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Træning på kollegiet:

Bænkpres - (10x50kg, 6x90kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x130kg), 10x130kg(PR :) ), 6x130kg

Barbell front raise - 4sæt x 8reps med 30kg

Preacher curls - 3sæt x 10reps

Lidt dips, armstrækninger og pullups

Nice lille omgang træning, hvor der var kanon god fart på de 130kg så jeg ville prøve en lille rep pr. Min gamle pr med 130kg er 8 styks. Det højeste jeg før har taget en 10'er med er 120kg så det var helt godt :)

Link to comment
Share on other sites

Squatfather<< Tak :) Men jeg tror nu at der er et pænt styk op til de 190kg endnu. Kunne måske godt presse dem op med trøje, hvis jeg var ligeglad med pause og med at holde røven i sædet. Men den går jo ikke rigtigt til konkurrence :)

Jeg ville blive vildt glad hvis jeg fik godkendt 180kg i bænken til DM i bænk. Men det kræver også at jeg finder den rette træningplan henimod stævnet og at jeg rammer formen den dag :)

Niels<< Tak, for billedet :) Dine udråbstegne siger nok noget med: "Her er et rundrygget dødløft" :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Prehn<< Tak, squatten var vidst den eneste jeg ikke var løftet rimeligt god ud i :)

Men jeg må jo indrømme at jeg har savnet og brænde lidt efter deload ugen i sidste uge :bigsmile:

Nico<< Hehe! Ja, nu tror jeg desværre ikke man må ryge smøger under et dødløft, men du har ret!! Det kunne være for blæret ;)

Link to comment
Share on other sites

Nå, nu er tiden vidst inde til at overveje et nyt program og få lidt struktur på træningen!

Mit næste mål er DM i bænkpres om ca. 2 måneder, og her har jeg haft lidt forskellige ideer. Men mit seneste påfund bliver sgu en smolov jr cyclus. Med bænkpres 2 gange i ugen med høj volumen og intensitet. Den ene dag kunne blive sådan at jeg kører incline bænk i stedet for alm. bænk, for at styrke mit svage område nemlig mine puny skuldre. Og også for at presse strukturen ikke kun bliver presset i samme vinkel hele tiden..Det har nemlig før været vejen til skader for mig.

Kun se sådan her ud:

Bænkpres Max 160

Workout Weight Sets x Reps Date Notes

1 112 6x6

2 120 7x5

3 128 8x4

4 136 10x3

5 122 6x6

6 130 7x5

7 138 8x4

8 146 10x3

9 127 6x6

10 135 7x5

11 143 8x4

12 151 10x3

Max incline bænkpres 120

Workout Weight Sets x Reps Date Notes

1 84 6x6

2 90 7x5

3 96 8x4

4 102 10x3

5 94 6x6

6 100 7x5

7 106 8x4

8 112 10x3

9 99 6x6

10 105 7x5

11 111 8x4

12 117 10x3

Dette bliver kørt færdig på 6 uger og herefter har jeg så lidt tid til teknik træning i udstyr!

Link to comment
Share on other sites

Og så lidt af den mere useriøse del af turen... :rolleyes:

Bænkpres opvarmningskiks

Hvaaa' si'er du? :lol:

VIKING POWER

På det lille skilt vi peger på stod der "VIKING", hvilket straks morede os gevaldigt! :D

Peptalk på færgen

Advarsel: Anyone vil nok føle sig en smule stødt. :tongue: Det er gaas gamle dreng, du kan tage det. ;)

Rodeo på færgen

Små hjerner, små fornøjelser. :bigsmile: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share