Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Mange tak for alle de rosende ord alle sammen :bigsmile:

Thomas J<< Regner med at der kommer en film med alle mine løft i løbet af ugen. Henning og Loonie skal lige have redigeret skidtet :)

Jsc<< Har ikke travlt med at få fyldt min vægtklasse ud, da jeg ikke gider en vægtklasse højere op, så det der skal gaines skal være kvalitetsmasse altså muskler. Det tager jo tid. Men du har da ret i at min kost er lidt uregelmæssig meget ofte. Det gider jeg simpelhen ikke spekulere på. Jeg spiser når jeg er sulten, og kunne aldrig finde på at tælle kalorie og den slags.

Men du har da nok ret i at en mere ren og regelmæssig kost nok også ville betyde nogle kg på totalen i længden :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, selvfølgeligt skal du blive i din klasse! Og selvfølgeligt skal det være kvalitetsmasse (skal det ike altid det?), men som du er inde på, så kan man gøre visse tiltag. Du kunne jo starte med at kvæle 50-70 g valle lige når du står op og lige før du går i seng-HVER DAG. Du er jo sponsoreret..

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med resultatet, Troels! Det var altså rigtig flot gået med rigtigt seje PR's! også fedt at se hvor glad du blev, da du fik dit sidste dødløft! :)

Men... Jeg bekymres oprigtigt over din dødløft-stil... :unsure: Jeg er, ligesom mange andre, meget bange for den vil give dig en grim grim skade på et tidspunkt. Hørte en der sagde "han bliver vist aldrig masters-løfter med den stil der".

Ja jeg dødløfter selv knokkelgrimt, så jeg er nok ikke den rigtige til at synge sangen, men tænk over det... :)

Link to comment
Share on other sites

Klaus<< Tak :) Ja, min stil er grim, og jeg synes også at den var endnu grimmere idag, end sidste gang jeg var dødløftede i min Champion (Til Moltræf). Har jo set den på film idag og benaktiveringen er ikke eksisterende :blink:

Jeg tager dog nogle foranstaltninger for ikke at få et alt for stort mekanisk slid igennem øvelsen.

Dette gøres ved at jeg til træning sjældent dødløfter tung, men laver andre øvelser som træner de samme muskler (Goodmorning, Stifflegged dødløft..Osv).

De tunge kamikaze dødløft med røv stil skal stort set kun foregå til konkurrence.

Desuden prøver jeg at holde en solidt midtsektion ved at have en stærk mave.

Min dødløft træning her jo også på det sidste heddet Squat.

At jeg kan risikere at få en skade under et stævne er da rigtigt nok, men det tror jeg alle har der løfter max tunge vægte. Men at risikoen for diskusprolaps øges drastisk ved øget fleksion i columna ved tunge løft er jo evidensbaseret viden. Håber dog at min grundtform altid er så god at dette ikke sker :)

Desuden synes jeg ikke at min lænd runder, hvor det jo er aller farligst. Men døm selv når der senere på ugen kommer nogle gode film af mine løft taget fra siden :)

Link to comment
Share on other sites

That's some evil scary-ass heavy liftin' :crazy:

flotte løft..... :) nej det kan ikk helt gøre det... :blink: det er sq nogle RIGTIG ONDE løft Troels... :devil::devil:

Du er fandme leeeee' når du først folder triumfbuen, djævle stængerne og det altid lynende patværk u' :w00t::kickass: :respekt: :4boxing: :mellow: :beerchug:

Link to comment
Share on other sites

Nok engang tillykke med de flotte løft. Det var pænt af jer at tage fætter PR med helt fra Odense :D

Din squat stil er slet ikke så dårlig, som der er blevet givet udtryk for, og når du får 100% styr på teknikken ser det ud som om, at der er masser af kg at hente der.

Hyggeligt at hilse på dig IRL.

Q

Link to comment
Share on other sites

Hey, så gik det alligevel Onkel Grafrakka ;)

Al den bekymring over at være ærwelig var helt grundløs og rigtig nice total :respekt:

Som Don K er inde på, burde du kunne arbejde lidt med at køre en dødløftsstil med lavere skadespotentiale :) Det ville jo ikke spille at blive taget ud pga en gang triumfbue ;)

Link to comment
Share on other sites

:asthanos:

That's some naaaaaastyyyyyy shit, Troels :crazy:

Tror at jeg dødløfter med samme stil som dig... Det har jeg i hvert fald hørt, et sted :unsure:

Så jeg kan godt forstå hvorfor du løfter sådan... :tongue:

Rigtig mange gange tillykke :) Det er fanme et vildt resultat :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Mass<< Mange tak :)

Quatanamo<< Jeg har nu egentligt aldrig klaget over min squatstil, for den er såmæn ganske udemærket. Men styrken derimod er jeg ikke helt tilfreds med. Men idag gik det jo helt fint. Og tak :)

Kragefar<< Tak :) Jeg tror ikke at jeg nogensinde kan ændre min dødløft stil til en Janefonda stil. Jeg er hulemands dødløfter og sådan er det bare. Med de risici det indebærer ;)

Men selvfølgelig kan min teknik blive bedre og har også nogle planer om at ekspermentere lidt med sumo stil :)

Moos<< Tak :)

Jar<< Jaja, Jan! Du kan være helt rolig ;) Jeg blev nummer 6 ud af 9 i -100kgs klassen så vidt jeg ved. Tak, for lån af dragten! Jeg må nød til at anskaffe mig sådan en på et tidspunkt :)

Link to comment
Share on other sites

Jar<< Hehe! Ja, jeg må lige komme forbi dit arbejde en dag med dragten. Jeg kommer dog til at savne den :weeping: :bawling: :4goodbye::rolleyes:

Loonie<< Tak! Jeg glæder mig også rigtigt meget til at se filmene fra DM :)

Herkules<< Mange tak :)

Tbw<< Mange tak :) Ærgeligt at du ikke fik godkendt dine dødløft. Jeg synes de lå lige på grænsen til at blive godkendt! Man kunne dog godt se på det sidste løft at de 2 første løft havde kostet nogle kræfter. Det første løft synes jeg nemlig så helt nemt ud :)

Søren W<< Jeg letter da ikke røven der :blink::tongue:

Baggårdspumaen<< Tak, i lige måde! Det var sgu flot at du gik ind og fik dit sidste bænkpres forsøg godkendt! Du så noget presset ud efter dit andet bænkpres forsøg :tongue: :)

Link to comment
Share on other sites

Klaus<< Tak :) Ja, min stil er grim, og jeg synes også at den var endnu grimmere idag, end sidste gang jeg var dødløftede i min Champion (Til Moltræf). Har jo set den på film idag og benaktiveringen er ikke eksisterende :blink:

Jeg tager dog nogle foranstaltninger for ikke at få et alt for stort mekanisk slid igennem øvelsen.

Dette gøres ved at jeg til træning sjældent dødløfter tung, men laver andre øvelser som træner de samme muskler (Goodmorning, Stifflegged dødløft..Osv).

De tunge kamikaze dødløft med røv stil skal stort set kun foregå til konkurrence.

Desuden prøver jeg at holde en solidt midtsektion ved at have en stærk mave.

Min dødløft træning her jo også på det sidste heddet Squat.

At jeg kan risikere at få en skade under et stævne er da rigtigt nok, men det tror jeg alle har der løfter max tunge vægte. Men at risikoen for diskusprolaps øges drastisk ved øget fleksion i columna ved tunge løft er jo evidensbaseret viden. Håber dog at min grundtform altid er så god at dette ikke sker :)

Desuden synes jeg ikke at min lænd runder, hvor det jo er aller farligst. Men døm selv når der senere på ugen kommer nogle gode film af mine løft taget fra siden :)

Glem det folkens. Gode formaninger om rygsundhed bider ikke på den kære Troels. :D

Der skal hårdere midler til, som f.eks. at Pavel T påpeger at man mister en væsentlig del af ens styrke ved runde for meget i ryggen. Altså mindre rund ryg = flere løftet kg. :devil:

Det kan onklen nok bedre forholde sig til. ;)

Nå ja tillykke med det flotte stævne ;). Det var fedt at være med også selvom man ikke løftede selv. B)

Link to comment
Share on other sites

Dagen derpå træning ala diskopump:

Dumbell shoulder press - 8x25kgs, 6x30kgs, 6x35kgs, 2x37,5kgs :chicken: , 12x27,5kgs (Godt pump, er dog ret svag i denne øvelse, og mon ikke lidt mere masse på front delt's kan gavne mit bænkpres i længden)

Dumbell laterels - 10x16kgs, 10x16kgs, 10x16kgs, 12x12kgs

Supported barbell rows - 3sæt x 10reps med 50kg (For at nå hele deltoideus rundt)

French press - 3sæt x 12reps med 50kgs (Brændte godt med alle de reps)

Læg - 20x50kg, 12x80kg, 12x80kg, 20x50kg (Her kom Heavy K hen og knipsede billeder af mig, mens jeg brændte, hehe :wave: )

Leg extension - 2sæt x 10reps

Isolatet biceps curls - 3sæt x 8-12reps

En del mave og lidt pushdowns + lidt let ryg i hammerstrengh pull maskine mens jeg tjekkede Svendborg drengens bænkpres ;)

Er godt brugt i min ryg idag (På den gode måde ;) Altså DOMS), men ellers var jeg sådan rimelig frisk idag. Det blev til en træningsdag fri fra de 3 store hvor der blev plads til at diskopumpe lidt! Det er ikke så ringe endda :)

Masser af Mol'ler i huset så der blev også trænet noget kæwe og jeg fik da også brugt et par timer i centret :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share