Keeping the status quo


AndersL
 Share

Recommended Posts

Så tror jeg nu alligevel heller ikke du hader det så meget som jeg fik indtrykket af.

Hvis de "gode" ting du skrev op har større værdi for dig end de dårlige, så er det straks en anden sag, og det er vel så det der er tilfældet.

Øhbøhøhbøhøhbøh… Hvilken moderator skal man kalde på hvis en anden moderator skriver et uforståeligt indlæg?! :blink: Nej du har nok dannet et indtryk ud fra det indtrykløse perspektiv af perspektiviseringens hårde, men dog bløde som en moden kvindes barm, rammer.

Jeg har aldrig brugt ordet "hader" om HardCore. Og med nok disciplin kunne jeg gøre en vane ud af at stikke en kaktus op i røven hver morgen, selvom det nok ville være tæt på at være på min hadeliste og selvom jeg ikke kan finde nogen værdi i handlingen… Og dog… :tongue:

Selvfølgelig vil Hardcore ikke kunne være en erstatning for din vægttræning, det er vi da helt enige om. Men du skal sateneee'me længere ned i benern næste gang du skal lave svings og snatches :tongue:

DiskoSheiko i begyndelsen af februar, eller hvad var planen??

Pffft! Ben er overvurderet, jeg tager slæbet med ryggen og gluteus medius! :w00t:

…helt ligesom i squat, leg extensions og biceps curl.

SheikoDisko™ opstart er sat til 28. januar såfremt det passer ZenMaster Kauf. Jeg har stort set brygget skidtet færdigt, sender det til dig imorgen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 415
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Disko

Bænkpres

20r @ 60kg

10r @ 80kg

5r @ 100kg

3r @ 110kg

4s x 3r @ 120kg

5r @ 100kg

Intet pres overhovedet!

Pullups

3s x 5r @ bw+10kg (neutral wg)

2s x 5r @ bw+10kg (uh)

Flyes

12r @ 28kg

10r @ 28kg

8r @ 28kg

Fyfferpyffer

Neutral Wide Grip Cable Row

12r @ 41kg(x2)

10r @ 41kg(x2)

8r @ 41kg(x2)

Cable Cross

3s x 15r @ 15kg

Elbow Strap Pulldown

3s x 15r @ 31kg(x2)

Pushdown (303)

3s x 8-15r @ 33kg

HS Machine Curl (303)

3s x 8-15r @ 25kg(x2)

Scare Crows

3s x 15r @ 6,25kg

Ikke den store styrke idag (faktisk direkte pinlig), tilgengæld var energien til at lave en del forskellige øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Pffft! Ben er overvurderet, jeg tager slæbet med ryggen og gluteus medius! :w00t:

…helt ligesom i squat, leg extensions og biceps curl.

SheikoDisko™ opstart er sat til 28. januar såfremt det passer ZenMaster Kauf. Jeg har stort set brygget skidtet færdigt, sender det til dig imorgen. :smile:

Med Prioriteringen omkring gluteus medius rammer du jo Spot on!! Så træner du også funktionelt til den dag du har fået ny hofte og får stabilitetsproblemer. Godt at se at du har fanget budskabet i Hardcore :4thumbup:

Du skal bare huske også at køre i abduktor og adduktor maskinen, hvis du laver extensions og curls, ellers er det ikke funktionelt nok!

Sheikodisko lyder til at være sat til en passende start - jeg rammer dog ind i en del eksamenslæsning, da der er osteopati eksamen i starten af Marts, menmenmen.. jeg skal jo stadig bevæge min fede krop! Send programmet og lad mig blive lokket :smile:

Link to comment
Share on other sites

Høj reps helvede

Cirkel 1 - 15-20 reps (kørt 2 gange uden pause mellem øvelser og cirka 2 mins pause mellem cirklerne)

HS Plateloaded Leg Press @ 140kg

Goodmornings @ 80kg

HS Plateloaded Leg Extension @ 20kg

HS Plateloaded Lying Leg Curl @ 15kg

HS Plateloaded Calf Press @ 140kg

Cirkel 2 - 15-20 reps (kørt 2 gange uden pause mellem øvelser og cirka 2 mins pause mellem cirklerne)

Incline DB Press @ 30kg

HS Plateloaded Row @ 50kg (pr side)

HS Machine Cable-x @ 15kg (pr side)

Pulldown @ 77,5kg

Face Pull @ 21,25kg

Cirkel 3 - 15-20 reps (kørt 1 gang uden pause mellem øvelser)

Arnold Press @ 20kg

HS Machine Curl @ 35kg (pr side)

Triceps Pushdown @ 40kg

Scarecrows @ 7,25kg

Dips @ BW

Rigtig god træning. Min disciplin er allerede bedre, fik taget mig selv i at tude "Stop, stop, STOP!" inde i hovedet, hvorefter jeg - som det bør være - pressede mig selv op på de forfærdeligt høje reps. Krigeren er stadig derinde, han skal bare findes frem igen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Squat

20r @ 60kg

5r @ 100kg

3r @ 120kg

3r @ 140kg

3r @ 160kg

1r @ 180kg

Min gamle, gamle fiber i højre del af lysken synes den skulle brokke sig helt vildt idag. Var lige ved at kollapse i bunden på de 180kg fordi der bare ikke var noget pres. Løftene op til 160kg var ellers lette og eksplosive. Jeg skal på snowboard fra på lørdag af og jeg vil ikke kompromitere mine chancer for at kunne køre igennem, så jeg skippede resten af træningen.

Link to comment
Share on other sites

Så er det godt, at du ved, hvor du skal gå hen og få noget god behandling :wink:

Til gengæld ligger jeg pissesyg idag, så det er måske dumt at tage chancen.

Du kan lige ringe, hvis ryggen gør for nullernaller, pusser.

Jeg smutter til kiropraktor idag kl 14.10 og så ligger jeg mig hjem og får ro på ryggen. Kan dog godt være jeg hiver fat i dig mht en opfølgende behandling.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Efter en uge med det her:

post-619-1201548490_thumb.jpg

…var det på tide at komme igang med at træne igen. Det skulle være noget SheikoDisko™, men, men, men jeg har stadig hold i ryggen så det holdt ikke. hvad gør man så når brænder instiktet faktisk ikke fejlede noget på dagen? Man ringer til sin gamle Disko-sensei (Cilius, hvis nogen skulle være i tvivl) og fortæller ham at han fra på onsdag er tvangsindlagt til halvinvalid, men brændergal HST!

Det bliver krydret med hveranden dag på inlink gåbånd, for at gå gang i ryggen igen.

Så desværre ikke min plan, men puhasan jeg har lyst til at brænde, så jeg kan ikke bare gå og tude over ryggen er i udu! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

HST (Helt-vildt Store Tricep-biceps-delts-pecs-quadz-nosser-glutes)

Uge 1 - "The mind-muscle-connection week"

Unilateral HS Plateloaded Leg Pres

2s x 15r @ 2 x 70kg

Unilateral HS MTS Leg Curl (Superset 1)

2s x 15r @ 2 x 35kg

Unilateral HS MTS Leg Extension (Superset 1)

2s x 15r @ 2 x 35kg

Incline Benchpres

2s x 15r @ 65kg

Unilateral Pulldown

Incline Stretch Flyes

2s x 15r @ 17kg

Yates Row

2s x 15r @ 60kg

MØJ'D forsigtig start pga min luderagtige glasryg

Dips

2s x 15r @ bw

Hammer Curl (Superset 2)

2s x 15r @ 16kg

Lying Triceps Extension (Superset 2)

2s x 15r @ 16kg

Unilateral HS MTS Machine Curl

2s x 15r @ 2 x 25kg

Meget kan man sige, men mine biceps-mind-muscle-påååmp-connection fejler bestemt ingen ting. Fyfferpyffer, snart over 45 igen.

God træning. Som den højreps hader jeg er, brugte jeg endnu engang det gamle fif med at tælle ned bagfra: 15-14-5-2-1, for på den måde at komme bedre igennem. Det virker faktisk! Især fordi jeg rent faktisk HAR træningsvilje igen nu, så der blev flere gange idag talt til 1 mere end én gang. :tongue: Og det er jo vigtigt her i den første uge virkelig at etableret en stærk mind-muscle-connection, og også få meget pump i musklerne så fascia blødgøres og er parat til de eksplosivt voksende muskelfibre i de kommende uger.

Edited by AndersL
Link to comment
Share on other sites

HST (Helt-vildt Store Tricep-biceps-delts-pecs-quadz-nosser-glutes)

Uge 1 - "The mind-muscle-connection week"

Unilateral HS Plateloaded Leg Pres

2s x 15r @ 2 x 80kg

Unilateral HS MTS Leg Curl (Superset 1)

2s x 15r @ 2 x 40kg

Unilateral HS MTS Leg Extension (Superset 1)

2s x 15r @ 2 x 40kg

Incline Benchpres

2s x 15r @ 70kg

Pulldown

2s x 15r @ 75kg

Incline Stretch Flyes

2s x 15r @ 19kg

Yates Row

2s x 15r @ 70kg

Dips

2s x 15r @ bw

Hammer Curl (Superset 2)

2s x 15r @ 18kg

Lying Triceps Extension (Superset 2)

2s x 15r @ 18kg

Unilateral HS MTS Machine Curl

2s x 15r @ 2 x 27,5kg

3D Shoulder

2s x 15r @ 12kg

Unilateral Calf Press

2s x 15r @ 2 x 80kg

Leaning Side Raise

2s x 15r @ 16kg

Ball Dragon Flags

2s x 15r @ 0kg

Min ryg er stadig i udu, så kan kun lave Jane Fonda maveøvelser :dry:

Så blev træning med Cilius skudt igang igen. Hans eneste forudsætning for at træne med mig, var at jeg lovede at være blid. Det lovede jeg… Blid som Rocco! :devil: Det er virkelig rart at være så tændt på træning igen, det kan kun gå godt! Så snart ryggen er på plads, regner med slutningen af næste uge, ryger der OL squat og dødløft ind på skift, fremfor benpres.

Edited by AndersL
Link to comment
Share on other sites

HST (Helt-vildt Store Tricep-biceps-delts-pecs-quadz-nosser-glutes)

Uge 2 - Apparently another "Mind-muscle-connection week"

Unilateral HS Plateloaded Leg Pres (Superset 1)

2s x 15r @ 2 x 85kg

Unilateral HS Plateloaded Calf Pres (Superset 1)

2s x 15r @ 2 x 85kg

Unilateral HS MTS Leg Curl (Superset 2)

2s x 15r @ 2 x 45kg

Unilateral HS MTS Leg Extension (Superset 2)

2s x 15r @ 2 x 45kg

Incline Benchpres

2s x 15r @ 75kg

Pulldown

2s x 15r @ 82kg

Incline Stretch Flyes

2s x 15r @ 20kg

Yates Row

2s x 15r @ 75kg

Dips

2s x 15r @ bw+5kg

Unilateral HS MTS Machine Curl

2s x 15r @ 2 x 27,5kg

Lying Triceps Extension (Superset 3)

2s x 15r @ 20kg

Hammer Curl (Superset 3)

2s x 15r @ 20kg

3D Shoulder

2s x 15r @ 13kg

Fuld knald og hammer på idag, bortset fra da Catten dukkede op og fik på de sidste 3 øvelsers tid lov til at forstyrre Cilius og jeg med sit kærlige og vindende væsen. :wink: Super træning! Glæder mig allerede til på onsdag.

Link to comment
Share on other sites

HST (Helt-vildt Store Tricep-biceps-delts-pecs-quadz-nosser-glutes)

Uge 2 - Apparently another "Mind-muscle-connection week"

Sumodødløft

10r @ 100kg

6r @ 140kg

Lænden er desværre ikke klar til dødløft igen. Kunne sagtens løfte, men det krævede megen koncentration og var ikke helt rart.

Unilateral HS Plateloaded Leg Pres (Superset 1)

2s x 15r @ 2 x 95kg

Unilateral HS Plateloaded Calf Pres (Superset 1)

2s x 15r @ 2 x 95kg

Unilateral HS MTS Leg Curl (Superset 2)

2s x 15r @ 2 x 50kg

Unilateral HS MTS Leg Extension (Superset 2)

2s x 15r @ 2 x 50kg

Incline Benchpres

2s x 15r @ 80kg

Pulldown

2s x 15r @ 87,5kg

Low Incline Flyes

2s x 15r @ 22kg

Yates Row

2s x 15r @ 80kg

Dips

2s x 15r @ bw+10kg

Unilateral HS MTS Machine Curl

2s x 15r @ 2 x 35kg

Lying Triceps Extension (Superset 3)

2s x 15r @ 22kg

Hammer Curl (Superset 3)

2s x 15r @ 22kg

Leaning Side Raise

2s x 15r @ 20kg

I LACK NO DISCIPLINE!!! :devil:

Træningen foregik alene idag. Cilius skulle godt nok være dukket op efter jeg var færdig med det han - åbenbart - ikke behøver, nemlig bentræningen, men forudsigeligt nok dukkede han aldrig op. Dette ændrede dog ikke på Ny-Gammel-Anders' attitude. Fik Guardet til at være stramtandet på mit først sæt inlink bænk, og det kørte rent igennem. Tror faktisk kun jeg har præsteret 15 reps på 80kg én gang før i mit liv på inlinken. Så hookede jeg lidt op med min gamle, gamle træningsmakker AJ aka autobot, som jeg i sin tid - ca 8 år siden - gjorde Ve og Vel i Søborg usikker sammen med (3 x fullbody om ugen, med max forced på HVER sæt og træningspas med en varighed af 2,5 - 3 timer af gangen ER at betragte som usikkert). Det var super hyggeligt at se ham igen! :bigsmile:

Hvad er der ellers at tilføje?! Tja… Jeg tror jeg bliver led, denne gang! (Men det tror jeg jo hver gang, hahaha) :laugh:

Link to comment
Share on other sites

HartKåre

Jeg fik røvfuld… Intet mindre end en røvfuld. Jeg var ikke den eneste rookie på holdet, men jeg var helt sikkert den der klarede det dårligst!!! :blush:

Allerede efter opvarmningen kigger jeg på uret og tænker på hvornår jeg kan tage hjem igen. Efter de ukoordinerede koordinationsøvelser, er der en sær smag i munden og et åndedræt som en fældet gazelle. 10 minutter senere ligner jeg slet og ret en dranker samlet op fra gaden i regnvejr - blårød i fjæset, blodsprængte øjne og en ram stank af urin… Okay, måske ikke urin, men fa'me tæt på! (Det lignede ihvertfald der var blevet pisset på gulvet hvor jeg havde været).

Lad mig med det samme gøre det klart: der var INTET i løbet af den time der var "fedt", "sjovt" eller bare tilnærmelsesvis "underholdende"! Folk der bruger disse vendinger om kettlebel træning kan kun kategoriseres som retarderede, måske noget endnu være, men jeg er stadig for brændt af til at finde på et mere passende ord.

Jeg har dog tænkt mig at fortsætte med denne ubehagelige, nedværdigende og aerobic-agtige træningsform med følgende begrundelser:

1) Jeg kunne rent faktisk mærke virkelig, virkelig store styrke, stabilitets, smidighed og koordinations forskelle fra højre til venstre side. Ikke bare småting, men i kategorien "suuuper nemt" med den ene side til, "det her er fucking umuligt" med den anden side.

2) Jeg kunne nok godt bruge lidt mere stamina (XP +200000, lvl 101).

3) I LACK DISCIPLINE!!! Jeg er blevet en pamper der hellere vil ligge på sofaen derhjemme og spise kiks mens jeg med en kluklatter prøver at føre en samtale med mine (døde) potteplanter på klingon og kigge på fraktaler i loftet. Umiddelbart vil jeg mene at chancen for at jeg kommer til at holde af HardCore er lige så lille som at jeg vil kunne elske at marathonsteppe i 4 timer til et mix af Britney Spears og Gasolin! …Men så vælger jeg dog stadig den første tilgang til mere disciplin. :wink:

You lack discipline, young one! :nonono:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Mobilihoftepsoasglutetræning

15 min på løbebånd

OH Squat x 20kg x mange små reps i bund position x mange sæt

OL Squat x 60kg x mange små reps i bund position x mange sæt

Og en hel masse stræk af psoas, glutes og hammies undervejs

Sumo dødløft x 100kg x 10 reps

Normalt plejer jeg bare at smutte ned og hapse 30 min på løbebåndet og så ellers strække ud bagefter, men havde lyst til en anden approach idag. Det føltes rigtig, rigtig godt. Sumo dødløft gjorde ikke ubehageligt og jeg kan mærke når jeg går at mit svaj i ryggen er tilbage igen. Så nu starter jeg op med dødløft imorgen, jeg bliver aldrig stærk og massiv af benpres alene jo!

You lack discipline, young one! :nonono:

Hvis min ryg holder så fint som den gjorde idag, så er jeg til HartKåre igen fra på torsdag!!! Zen I zjall gæt måre dizipline!

Link to comment
Share on other sites

Har fået trænet 2 gange siden sidst, men træningen ligner jo bare sig selv. :wink:

Tilgengæld kommer her lige et par billeder af dagsformen. :bigsmile:

post-619-1202818873_thumb.jpg

post-619-1202818880_thumb.jpg

post-619-1202818886_thumb.jpg

The tale of the phoenix in happy, dancing robotland! :bigsmile:

Der går 2-3 måneder endnu før den er helt på plads. Ligenu har jeg kun fået lavet scratches og sorte outlines. Hele fønixen bliver bygget op af kun lys og skygger, så ikke så mange streger at se deroppe. Der bliver også fuldstændig knald på farverne. Så det er kun starten, men blev nødt til lige at vise den frem. :wink:

Edited by AndersL
Link to comment
Share on other sites

Shit.... er det dig Anders??

Troede ikke at du mente det alvorligt da du skrev at du ville have tatoveringer.

Nå, men ihvertfald fedt at se noget markant anderledes end hvad man ellers ser. Cool :devil:

Jepperdi, det er mig.

Jeg har gået og brygget på tatoveringer de sidste 10 år, har bare manglet den rette til at udføre det, indtil jeg mødte Nick i starten af '07. :smile:

Er jeg den eneste der kan skimte Lunaus anisgtskonturer i den tat der?

edit: Ret fedt motiv faktisk. Nu er jeg ikke så meget til tats, men du skal have tak for ikke at have fået lavet en tribal.

Robotten der står ned foran kan da måske godt kaldes Lunau! :tongue: Robotten på tricepsen hedder allerede nu "Lars", efter min ven Lars de så den og sagde "Den robot der er altså mig, sidder bare og stener udsigten og har lyst til en joint!" :laugh: :laugh: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

HST (Helt-vildt Store Tricep-biceps-delts-pecs-quadz-nosser-glutes)

Uge 3 - Teh week of doom 'cuz of stress

OL Squat

10r @ 60kg

10r @ 80kg

10r @ 100kg

MEGET stille! Næsten ingen brok fra lænden eller psoas, god rehab.

Unilateral HS MTS Leg Curl (Superset 1)

2s x 10r @ 2 x 52,5kg

Unilateral HS MTS Leg Extension (Superset 1)

2s x 10r @ 2 x 52,5kg

Incline Benchpres

2s x 10r @ 90kg

Pullup

2s x 10r @ bw

Low Incline Flyes

2s x 10r @ 24kg

Yates Row

2s x 10r @ 90kg

Dips

2s x 10r @ bw+20kg

Unilateral HS MTS Machine Curl

15r @ 2 x 35kg

Lying Triceps Extension (Superset 2)

2s x 10r @ 24kg

Hammer Curl (Superset 2)

2s x 10r @ 24kg

Leaning Side Raise

10r @ 24kg

LYNTRÆNING! Kunne ikke sove i nat og har haft 3 møder (skal til det sidste nu) i løbet af dagen kombineret med en masse skarpe deadlines. Super rart lige at få rørt sig, men havde hverken tid eller overskud til at give den 100%.

Edited by AndersL
Link to comment
Share on other sites

HST

Benpres (Superset 1)

2s x 10r @ 2 x 105kg

Calf Press (Superset 1)

2s x 10r @ 2 x 105kg

Unilateral HS MTS Leg Curl (Superset 2)

2s x 10r @ 2 x 57,5kg

Unilateral HS MTS Leg Extension (Superset 2)

2s x 10r @ 2 x 57,5kg

Incline Benchpres

6r @ 100kg

5r @ 100kg

Pullup

6r @ bw+10kg

5r @ bw+10kg

Low Incline Flyes

2s x 10r @ 28kg

Yates Row

10r @ 100kg

8r @ 100kg

Dips

2s x 10r @ bw+30kg

Unilateral HS MTS Machine Curl

15r @ 2 x 45kg

Lying Triceps Extension (Superset 3)

2s x 5r @ 28kg

Hammer Curl (Superset 3)

2s x 5r @ 28kg

Bent over laterals

2s x 10r @ 26kg

Leaning Side Raise

2s x 10r @ 26kg

Sen træning med Cilius. Har faktisk fået trænet mere end jeg har fået logget, har bare haft massivt travlt, så ikke den store tid brugt på MOL. Træningen idag var fin, alt var nemt og pressede ikke mig selv synderligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share